Hvorfor er håret så "Sexy" ? (Tørklæde-"Debat")

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Hvorfor er håret så "Sexy" ? (Tørklæde-"Debat")

Indlægaf Delfin » 20. jun 2017, 20:45

Lurende Peber skrev:
Delfin skrev:Jeg accepterer og respekterer kvinders ret til at bære muslimske klædedragter i alle afskygninger, og til at lade være med at gøre det, om det er det, de ønsker
Men jeg må indrømme, at jeg ikke forstår, hvorfor det er nødvendigt at være helt, eller næsten helt, tildækket fra top til tå for at være en god muslim. Hermed siger jeg ikke, at jeg ikke kender diverse begrundelser, men mere at jeg ikke forstår dem. Hvorfor skulle Allah dog skabe sine mennesker så upraktisk, at de bagefter skal klædes i lange gevandter, som bla begrænser den bevægelsesfrihed, han også har givet dem kroppen til? Mennesker som ikke engang kan åbne entredøren uden at sige vent lidt eller stå og gemme sig bag gardinet, hvis de lige vil kigge ud ad vinduet.
Hvorfor så ikke bare skabe mænd og kvinder, så de fysisk og mentalt er designet til det liv, han ønsker af dem?
Står der ikke "kun" skrevet, at kvinden ikke må friste?
Så tørklæder og anden tildækning mere er lokal kultur baseret.
Herunder både beskyttelse fra sol og i andre tilfælde undertrykkelse.
Jeg har da set adskillige unge "arabere", som draperede deres make-up pyntede ansigter med spraglede tørklæder på en absolut sensuel måde. Men håret (det meste af det) var skjult :gruble:


Jeg kan ikke huske ordlyden præcist, det kan Shuruq sikkert hjælpe med, men den tolkes også forskelligt af forskellige grupper.
Og jo, der er også noget kulturelt og sikkert også mode i, hvordan man bærer sit tørklæde.

Sådan gør man fx mange steder i Afrika, og det er jo ikke det, vi oftest ser herhjemme.
Billede
0
14 11 14
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvorfor er håret så "Sexy" ? (Tørklæde-"Debat")

Indlægaf Aspargsen » 22. jun 2017, 10:25

Frank skrev:Jeg kan svare lidt ud fra jødedommen.


Jeg vil sige af det største problem med jøderne her i landet er deres mishandling af drenge, men da det ikke er noget der kan ses så tydeligt i gadebillede, så er det sværere af gøre noget ved
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"