Hvad foregår der lige på plejehjemmet?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Hvad foregår der lige på plejehjemmet?

Indlægaf avdotja » 23. jun 2017, 17:49

HerErJeg skrev:Her er en prisliste fra et tilfældigt plejehjem.
Det er i Sønderjylland, så det afspejler i hvert fald ikke "københavnerpriser".
Jeg tænker, at hvis man alligevel er oppe i det prisleje på huslejen, så betyder en rengørings/sæbepakke ikke en skid overhovedet.
Det virker nærmest grotesk at fravælge den.



Vi har boliger i 3 forskellige størrelser hvor huslejen er mellem 6.518,00 kr. til 7.742,00 kr.
Derefter er der mulighed for at søge boligsikring ved kommunen.

Forplejning koster 3542,00 kr. pr. måned.

Når en beboer flytter ind, bliver de præsenteret for en række ydelser som Plejehjemmet tilbyder:

Rengørings- og personlig plejeartikler
Pris: 159,00 kr. pr. måned

Vask af privat tøj og linned
Pris: 67,00 kr. pr. måned

Tøjmærker
12,00 kr. pr. måned

Eden udgifter
Til underholdning, udflugter, blomster mv.
Pris 97,00 kr. pr. måned

Jeg synes personligt det lyder som rimelige priser. Jeg betalte i hvert gerne 67 kr for at slippe for alt hvad der hed vask :D

Mht husleje (jeg har kun boet i København og Århus, så synes ikke umiddelbart 6-8.000 kr er dyrt) skal man også huske på at der ofte er andre krav til plejehjemsboliger. Et byggeri fra 1800-tallet med et bad på 2 kvm eller etagebyggeri uden elevator er ikke en mulighed. Går også ud fra at andre ting, f.eks. døre og gange tager højde for at der skal være plads til en kørestol eller andre hjælpemidler. Intet af det er gratis.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Hvad foregår der lige på plejehjemmet?

Indlægaf avdotja » 23. jun 2017, 17:52

Jeg er i øvrigt en af dem der først synes at en sæbepakke lød helt grotesk. Men efter at have læst andres indlæg, synes jeg faktisk det er ganske fornuftigt i og med at det tager udgangspunkt i at det er beboerens egen lejlighed og de selvfølgelig derfor skal have mulighed for at vælge/købe deres egen sæber m.m. Så giver det pludselig mening.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"