Er "Charlie Hebdo" gået for vidt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Atomic Blonde
Indlæg: 139
Tilmeldt: 30. jul 2017, 10:16
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Re: Er "Charlie Hebdo" gået for vidt?

Indlægaf Atomic Blonde » 24. aug 2017, 07:47

Jeg opfatter den mere på linje med en lille dreng som råber Tissemand.
Som satire er den intetsigende.
4
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Er "Charlie Hebdo" gået for vidt?

Indlægaf Akehurst2 » 24. aug 2017, 07:51

eks-Maupassant skrev:
paint skrev:
dgd2007 skrev:
paint skrev:Nu er der bare det ved plakaten, at der ikke står 'visse folk' eller 'visse muslimer'. Der står Islam, som altså også indbefatter alle mulige andre, som ikke er terrorister.

Men det postulerer vel ikke, at "alle muslimer" er inde i den varevogn? :gruble:


Nej. Men der står Islam på plakaten. Og på dén måde adskiller den sig jo ikke ret meget fra muhammed-tegningen (bomben i turbanen). Faktisk er det præcis det samme budskab.


CH har givet kristendommen samme behandling siden 1968. Det er startet af venstreorienterede hippier der ikke kan lide religion.

Mens der er en stærk mangel på ondskabsfulde Jesus-karikaturer i Jyllands-Posten :)


Netop fordi Charlie Hebdo ikke lægger fingrene imellem over for nogen religioner eller autoriteter, så synes jeg det er helt indiskutabelt i orden.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Er "Charlie Hebdo" gået for vidt?

Indlægaf DenBruneMunk » 24. aug 2017, 08:09

Atomic Blonde skrev:Jeg opfatter den mere på linje med en lille dreng som råber Tissemand.
Som satire er den intetsigende.

Er helt enig, den påvirker ikke mig, og tror ikke man skulle være der, for at føle den tegning fortæller noget absurd eller være andet end den er.
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Er "Charlie Hebdo" gået for vidt?

Indlægaf Seladon » 24. aug 2017, 16:13

Gået for vidt? nej, nej og atter nej.
CH er et satire blad, og der forventes at det går planken ud. Sødsuppe serveres andre steder, ikke her.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Er "Charlie Hebdo" gået for vidt?

Indlægaf FruitFly » 25. aug 2017, 06:42

paint skrev:Nej. Men der står Islam på plakaten. Og på dén måde adskiller den sig jo ikke ret meget fra muhammed-tegningen (bomben i turbanen). Faktisk er det præcis det samme budskab.

Men på en anden måde adskiller den sig ved ikke at være en afbildning af profeten Muhammed. Og på en tredje måde ved at være publiceret i et grovkornet satirisk skrift og ikke i hvad der skal forestille at være en seriøs avis.
0
#Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er "Charlie Hebdo" gået for vidt?

Indlægaf Slettet bruger » 25. aug 2017, 20:13

Atomic Blonde skrev:Jeg opfatter den mere på linje med en lille dreng som råber Tissemand.
Som satire er den intetsigende.


Er DET nu også galt ???
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er "Charlie Hebdo" gået for vidt?

Indlægaf Slettet bruger » 25. aug 2017, 20:15

Pølsemix skrev:
eks-Maupassant skrev:
CH har givet kristendommen samme behandling siden 1968. Det er startet af venstreorienterede hippier der ikke kan lide religion.

Mens der er en stærk mangel på ondskabsfulde Jesus-karikaturer i Jyllands-Posten :)


Hvorfor er der en mangel?


Fordi når de nu har karikeret Muhammad, det er som at sige A, og så burde de også sige BCD osv og tage hele rækken rundt med Jesus, Moses, Dalai Lama og Elvis.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Er "Charlie Hebdo" gået for vidt?

Indlægaf Pølsemix » 25. aug 2017, 21:15

eks-Maupassant skrev:
Fordi når de nu har karikeret Muhammad, det er som at sige A, og så burde de også sige BCD osv og tage hele rækken rundt med Jesus, Moses, Dalai Lama og Elvis.

Det forstår jeg ikke, hele projektet tog udgangspunkt i en bog hvor der var et problem med selvcensur.
Det tror jeg ikke der er med de andre ting du nævner.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"