»Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Slettet bruger » 14. sep 2017, 14:34

Mistermor skrev:
eks-Maupassant skrev:
Hvem der siger det? Alle der arbejder med branding og image.

Folk kigger jo på mange ting mht ferie - pris, er der sol, osv. Så kan man jo fint vælge et diktaturland hvis der er billig og der er sol. I DK er det ikke billigt og sol er der ikke meget af, derfor der bruges en hel masse krudt på at brande og markedsføre DK, og det går det absolut fremragende med for tiden. Man kan nærmest ikke sparke sig frem for turister i Kbh, for mig selv personligt er der mange flere end jeg bryder mig om.

Det er nemt at slå sig end i DK hvis man er fra EU, og det er der mange mange 1000 der gør hvert år. Det vælter faktisk ind med folk.


Men vi promoverer os da ikke på politik. Vi snakker om hygge og øl og HCAndersen.

Hvorfor skulle udlændinge være anderledes end danskere? Vi vælger ikke rejsemål ud fra politik, hvorfor skulle andre så?


Ja det må du så spørge dem der mener vores omdømme er helt til rotterne om hvad de mener med det.

Hvis de har lavet en ny teori om at omdømme intet betyder for turisme og de millioner vi bruger for at markedsføre DK de er spildt, så må de jo komme frem med den teori.

Hvis de mener vores omdømme er ligegyldigt for turisme og handel, så vil jeg gerne have en forklaring på, hvorfor det så overhovedet er vigtigt med det omdømme så i deres øjne.

Og hvis de slet ikke har nogen undersøgelser, så vil jeg gerne vide hvorfra de ved så meget om vores omdømme.

Min mening er: De finder bare på det, det er fantasi. Jeg er træt af at folk på venstrefløjen bare opfinder deres egne fakts.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf annella » 14. sep 2017, 14:50

Mistermor skrev:
eks-Maupassant skrev:
Det har det med at gøre, at det man skal bruge omdømmet til, ja der er turisme noget af det vigtigste. Også eksport. Vi vil gerne have et godt image, fordi så vil folk godt handle med os og holde deres ferie i DK.

Det er derfor vi giver en fuck for det. Det er ikke bare fordi det føles rart at random folk ude i verden tænker pæne ting om os.

Turisme og eksport går ganske glimrende.


Hvem siger det? Det er vel en præmis, du stiller op?

Kan du dokumentere, at politik påvirker turisme, - hvis vi vel at mærke tager livsfare ud af ligningen? Folk tager jo troligt til lande, hvor man behandler indbyggerne som skidt, hvor der er kolossal ulighed, fattigdom, diskrimination osv. De holder sig lidt væk, når der har været attentater, eller hvis der generelt er fare for angreb mod turister. Men når der er faldet ro på, tager de afsted igen. - Det gør danskere, skulle udlændinge være anderledes?



Du har da selv givet svaret på dit spørgsmål!

Men bortset fra det, selvfølgelig påvirker et lands politik turismen - det er bl.a. Grækenland, Tyrkiet og Egypten gode eksempler på, og det ikke alene pga evtl. terrorangreb.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Code71 » 14. sep 2017, 14:53

annella skrev:
Kattefjæs skrev:
eks-Maupassant skrev:Du bor i London i et kreativt miljø, hvor folk læser Guardian, right?

Rigtigt nok, Guardian har et horn i siden på DK :) Men det er jo ikke alle i UK der mener det som Guardian synes de skal mene.



Du er helt galt paa den hvis du tror jeg har mine ideer fra The Guardian. What the fuck? :lol: Det er for lavt til at jeg overhovedet gider diskutere det. Jeg taler med, og om, rigtige mennesker.


Hvad er rigtige mennesker? Og hvem er de, de rigtige mennesker?


Dem der er enige med hende naturligvis
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Kattefjæs » 14. sep 2017, 14:55

eks-Maupassant skrev:
Kattefjæs skrev:
eks-Maupassant skrev:Du bor i London i et kreativt miljø, hvor folk læser Guardian, right?

Rigtigt nok, Guardian har et horn i siden på DK :) Men det er jo ikke alle i UK der mener det som Guardian synes de skal mene.



Du er helt galt paa den hvis du tror jeg har mine ideer fra The Guardian. What the fuck? :lol: Det er for lavt til at jeg overhovedet gider diskutere det. Jeg taler med, og om, rigtige mennesker.

Hvis du vil diskutere det videre, saa lad vaere med at forestille dig alt muligt og digte historier om mine erfaringer. Det er for plat.


Altså min teori var at DU snakker med rigtige mennesker, og de her rigtige mennesker som du snakker med, de læser Guardian, eller tilhører det miljø, hvor der er mange der læser Guardian, og er enige med deres grundholdninger :)


Det er noget pjat.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf annella » 14. sep 2017, 14:56

Code71 skrev:
annella skrev:
Kattefjæs skrev:
eks-Maupassant skrev:Du bor i London i et kreativt miljø, hvor folk læser Guardian, right?

Rigtigt nok, Guardian har et horn i siden på DK :) Men det er jo ikke alle i UK der mener det som Guardian synes de skal mene.



Du er helt galt paa den hvis du tror jeg har mine ideer fra The Guardian. What the fuck? :lol: Det er for lavt til at jeg overhovedet gider diskutere det. Jeg taler med, og om, rigtige mennesker.


Hvad er rigtige mennesker? Og hvem er de, de rigtige mennesker?


Dem der er enige med hende naturligvis


:gogo: :gogo: :gogo: -
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf annella » 14. sep 2017, 14:58

Kattefjæs skrev:
eks-Maupassant skrev:
Kattefjæs skrev:
eks-Maupassant skrev:Du bor i London i et kreativt miljø, hvor folk læser Guardian, right?

Rigtigt nok, Guardian har et horn i siden på DK :) Men det er jo ikke alle i UK der mener det som Guardian synes de skal mene.



Du er helt galt paa den hvis du tror jeg har mine ideer fra The Guardian. What the fuck? :lol: Det er for lavt til at jeg overhovedet gider diskutere det. Jeg taler med, og om, rigtige mennesker.

Hvis du vil diskutere det videre, saa lad vaere med at forestille dig alt muligt og digte historier om mine erfaringer. Det er for plat.


Altså min teori var at DU snakker med rigtige mennesker, og de her rigtige mennesker som du snakker med, de læser Guardian, eller tilhører det miljø, hvor der er mange der læser Guardian, og er enige med deres grundholdninger :)


Det er noget pjat.


Selvfølgelig er det noget pjat at tale om *rigtige mennesker* - :)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Slettet bruger » 14. sep 2017, 15:01

Kattefjæs skrev:
eks-Maupassant skrev:
Kattefjæs skrev:
eks-Maupassant skrev:Du bor i London i et kreativt miljø, hvor folk læser Guardian, right?

Rigtigt nok, Guardian har et horn i siden på DK :) Men det er jo ikke alle i UK der mener det som Guardian synes de skal mene.



Du er helt galt paa den hvis du tror jeg har mine ideer fra The Guardian. What the fuck? :lol: Det er for lavt til at jeg overhovedet gider diskutere det. Jeg taler med, og om, rigtige mennesker.

Hvis du vil diskutere det videre, saa lad vaere med at forestille dig alt muligt og digte historier om mine erfaringer. Det er for plat.


Altså min teori var at DU snakker med rigtige mennesker, og de her rigtige mennesker som du snakker med, de læser Guardian, eller tilhører det miljø, hvor der er mange der læser Guardian, og er enige med deres grundholdninger :)


Det er noget pjat.


Næh det er det ikke. Det er et gæt baseret på de ting du skrev, og det kan så være rigtigt eller forkert. Men pjat er det ikke :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Slettet bruger » 14. sep 2017, 15:03

annella skrev:
Mistermor skrev:
eks-Maupassant skrev:
Det har det med at gøre, at det man skal bruge omdømmet til, ja der er turisme noget af det vigtigste. Også eksport. Vi vil gerne have et godt image, fordi så vil folk godt handle med os og holde deres ferie i DK.

Det er derfor vi giver en fuck for det. Det er ikke bare fordi det føles rart at random folk ude i verden tænker pæne ting om os.

Turisme og eksport går ganske glimrende.


Hvem siger det? Det er vel en præmis, du stiller op?

Kan du dokumentere, at politik påvirker turisme, - hvis vi vel at mærke tager livsfare ud af ligningen? Folk tager jo troligt til lande, hvor man behandler indbyggerne som skidt, hvor der er kolossal ulighed, fattigdom, diskrimination osv. De holder sig lidt væk, når der har været attentater, eller hvis der generelt er fare for angreb mod turister. Men når der er faldet ro på, tager de afsted igen. - Det gør danskere, skulle udlændinge være anderledes?



Du har da selv givet svaret på dit spørgsmål!

Men bortset fra det, selvfølgelig påvirker et lands politik turismen - det er bl.a. Grækenland, Tyrkiet og Egypten gode eksempler på, og det ikke alene pga evtl. terrorangreb.


Ja og det KAN være grunden til at så mange vil til DK i disse år - at de ser os som et fredeligt ikke-terrorplaget land.

Understreger KAN være, jeg ved ikke hvad alle de turister vil her :) Personligt synes jeg de er syge i hovedet fordi de henlægger deres ferie her, i regn og rusk, hvor de skal betale en bondegård for alting. Men skidt pyt, der kommer penge ind.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf annella » 14. sep 2017, 15:09

eks-Maupassant skrev:
annella skrev:
Mistermor skrev:
eks-Maupassant skrev:
Det har det med at gøre, at det man skal bruge omdømmet til, ja der er turisme noget af det vigtigste. Også eksport. Vi vil gerne have et godt image, fordi så vil folk godt handle med os og holde deres ferie i DK.

Det er derfor vi giver en fuck for det. Det er ikke bare fordi det føles rart at random folk ude i verden tænker pæne ting om os.

Turisme og eksport går ganske glimrende.


Hvem siger det? Det er vel en præmis, du stiller op?

Kan du dokumentere, at politik påvirker turisme, - hvis vi vel at mærke tager livsfare ud af ligningen? Folk tager jo troligt til lande, hvor man behandler indbyggerne som skidt, hvor der er kolossal ulighed, fattigdom, diskrimination osv. De holder sig lidt væk, når der har været attentater, eller hvis der generelt er fare for angreb mod turister. Men når der er faldet ro på, tager de afsted igen. - Det gør danskere, skulle udlændinge være anderledes?



Du har da selv givet svaret på dit spørgsmål!

Men bortset fra det, selvfølgelig påvirker et lands politik turismen - det er bl.a. Grækenland, Tyrkiet og Egypten gode eksempler på, og det ikke alene pga evtl. terrorangreb.


Ja og det KAN være grunden til at så mange vil til DK i disse år - at de ser os som et fredeligt ikke-terrorplaget land.

Understreger KAN være, jeg ved ikke hvad alle de turister vil her :) Personligt synes jeg de er syge i hovedet fordi de henlægger deres ferie her, i regn og rusk, hvor de skal betale en bondegård for alting. Men skidt pyt, der kommer penge ind.


Vi burde som danskere skamme os at byde turisterne sådan et vejr :forvirret:
1
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Ubiquitous » 15. sep 2017, 09:43

Jeg synes bestemt ikke, at det er pinligt at være dansker. Til gengæld synes jeg godt nok, at der er mange ting, der er pinligt for danskerne. For eksempel at Støjberg er landets mest populære politiker.
1
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Conway » 15. sep 2017, 10:08

Ubiquitous skrev:Jeg synes bestemt ikke, at det er pinligt at være dansker. Til gengæld synes jeg godt nok, at der er mange ting, der er pinligt for danskerne. For eksempel at Støjberg er landets mest populære politiker.


Jeg synes omvendt at det er pinligt at du ikke kan forstå hvorfor den eneste politiker der forsøger at dæmme op for en ødelæggende indvandring er den mest populære politiker blandt danskerne...
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Ubiquitous » 15. sep 2017, 12:34

Conway skrev:
Ubiquitous skrev:Jeg synes bestemt ikke, at det er pinligt at være dansker. Til gengæld synes jeg godt nok, at der er mange ting, der er pinligt for danskerne. For eksempel at Støjberg er landets mest populære politiker.


Jeg synes omvendt at det er pinligt at du ikke kan forstå hvorfor den eneste politiker der forsøger at dæmme op for en ødelæggende indvandring er den mest populære politiker blandt danskerne...


Ja, og skidt med om man ikke helt følger lovgivningen undervejs. For når man er dansker, så er det ikke så slemt. Det er kun de mørke, der skal holde sig i skindet.

...Men du har da ret i, at jeg ikke mener, at indvandring er ødelæggende for et land.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf annella » 15. sep 2017, 13:04

Ubiquitous skrev:
Conway skrev:
Ubiquitous skrev:Jeg synes bestemt ikke, at det er pinligt at være dansker. Til gengæld synes jeg godt nok, at der er mange ting, der er pinligt for danskerne. For eksempel at Støjberg er landets mest populære politiker.


Jeg synes omvendt at det er pinligt at du ikke kan forstå hvorfor den eneste politiker der forsøger at dæmme op for en ødelæggende indvandring er den mest populære politiker blandt danskerne...


Ja, og skidt med om man ikke helt følger lovgivningen undervejs. For når man er dansker, så er det ikke så slemt. Det er kun de mørke, der skal holde sig i skindet.

...Men du har da ret i, at jeg ikke mener, at indvandring er ødelæggende for et land.


Rigtigt ikke alt indvandring er ødelæggende for et land, men det afhænger så sandelig af, hvilke indvandrere et land lukker ind.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Kattefjæs » 15. sep 2017, 13:15

annella skrev:
Selvfølgelig er det noget pjat at tale om *rigtige mennesker* - :)


Du har oprettet en tråd hvor du spørger hvad folks mening er. Om de skammer sig eller ej.

Jeg svarer nej, det gør jeg ikke.

Men jeg ved af erfaring at billedet af Danmark ikke er 100% rosenrødt blandt andre nationaliteter.

Hvad er problemet med den udtalelse? Tror du HELT oprigtigt ikke på at det ikke er 100% af verdens befolkning som synes at Danmark er det fedeste i verden? Sådan helt oprigtigt?

Du tror seriøst ikke på at der er mennesker i verden som forbinder Danmark med racisme, selvfedhed og arrogance?

Hvis du ikke tror på det, så bekræfter du ironisk nok deres fordomme... du fremstår typisk dansker-arrogant her i tråden.

Hvis du tror på det, så fatter jeg ikke hvad dit problem er, og hvorfor du har behov for at være nedladende overfor andre debattører.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: »Jeg synes simpelthen, at det for tiden er så pinligt at være dansker«

Indlægaf Aspargsen » 15. sep 2017, 13:43

Ubiquitous skrev:
Conway skrev:
Ubiquitous skrev:Jeg synes bestemt ikke, at det er pinligt at være dansker. Til gengæld synes jeg godt nok, at der er mange ting, der er pinligt for danskerne. For eksempel at Støjberg er landets mest populære politiker.


Jeg synes omvendt at det er pinligt at du ikke kan forstå hvorfor den eneste politiker der forsøger at dæmme op for en ødelæggende indvandring er den mest populære politiker blandt danskerne...


Ja, og skidt med om man ikke helt følger lovgivningen undervejs. For når man er dansker, så er det ikke så slemt. Det er kun de mørke, der skal holde sig i skindet.

...Men du har da ret i, at jeg ikke mener, at indvandring er ødelæggende for et land.


Hvis du mener barne brude, ja så skal det selvfølgelig ikke tillades, og hvis der er en eller anden konvention der siger andet, må vi selvfølge framelde os indtil den er blevet opdateret
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"