Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Artem » 14. sep 2017, 22:40

paint skrev:"Sammen med blandt andre Iben Thranholm, der er journalist og debattør, og tidligere formand for Trykkefrihedsselskabet Lars Hedegaard etablerede Jeppe Juhl for et halvt år siden mediet Newspeek Networks,"

https://www.information.dk/kultur/2016/ ... standsmand

Iben Tranholm, har stor succes i Rusland hvor de bruger hende i medierne, hele tiden. Hun er kendt for sine fake news artikler/synspunkter, som sjovt nok altid er til fordel for Ruslands interesser (som også er at splitte EU)

Virkelig solid, gedigen journalistik :rulle:

"I februar henvendte den såkaldte ’Mr. X’ sig nemlig til Jeppe Juhl, fordi han mente, at der var et kæmpe hul i markedet for borgerlig journalistik i Danmark. Mr. X er det navn, Jeppe Juhl bruger om den anonyme, velhavende forretningsmand, som finansierer Newspeek Networks."

Nu har jeg læst din artikel fra Information som jeg ellers normalt undgå da jeg synes den er meget farvet.
Men synes faktisk det er en god artikel, og er enig i at de almindelige danske medier er bange for at være kritisk over for islam, og at der på den måde mangler borgerlige medier.
Men ville dog ønske at de var lidt mindre farvede og på den måde neutrale i deres dækning end de lader til at være.

Til forskel fra dig synes jeg bare de er et frisk pust, der trækker i den rigtige retning, selv om det ikke er et medie jeg selv vil benytte mig af.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Artem » 14. sep 2017, 22:46

eks-Maupassant skrev:Nej hvor mærkeligt, gad da vide hvorfor det kan være det link mangler? :-D :-D

Har faktisk fundet hans tale, den er bare på lidt over en time. Så opgav efter 5 min. Men nogle af de ting han taler om er at EU skal have en stærk samlet leder, og at UK vil fortryde at de har forladt EU. Så tror nu at Nigel Farage har helt ret i sin kritik.
Men det kommer jo helt an på om man er pro EU eller imod som jeg er.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Slettet bruger » 14. sep 2017, 22:46

Artem skrev:
paint skrev:"Sammen med blandt andre Iben Thranholm, der er journalist og debattør, og tidligere formand for Trykkefrihedsselskabet Lars Hedegaard etablerede Jeppe Juhl for et halvt år siden mediet Newspeek Networks,"

https://www.information.dk/kultur/2016/ ... standsmand

Iben Tranholm, har stor succes i Rusland hvor de bruger hende i medierne, hele tiden. Hun er kendt for sine fake news artikler/synspunkter, som sjovt nok altid er til fordel for Ruslands interesser (som også er at splitte EU)

Virkelig solid, gedigen journalistik :rulle:

"I februar henvendte den såkaldte ’Mr. X’ sig nemlig til Jeppe Juhl, fordi han mente, at der var et kæmpe hul i markedet for borgerlig journalistik i Danmark. Mr. X er det navn, Jeppe Juhl bruger om den anonyme, velhavende forretningsmand, som finansierer Newspeek Networks."

Nu har jeg læst din artikel fra Information som jeg ellers normalt undgå da jeg synes den er meget farvet.
Men synes faktisk det er en god artikel, og er enig i at de almindelige danske medier er bange for at være kritisk over for islam, og at der på den måde mangler borgerlige medier.
Men ville dog ønske at de var lidt mindre farvede og på den måde neutrale i deres dækning end de lader til at være.

Til forskel fra dig synes jeg bare de er et frisk pust, der trækker i den rigtige retning, selv om det ikke er et medie jeg selv vil benytte mig af.


Det er russisk sponsoret propaganda.

Artenm du kan google en skandale i Polen for et par år siden, den hed restarentgate eller sådan noget. Det der skete var at "nogen" med meget vide kompetencer i aflytning havde sat mikrofoner på en masse fancy restaurenter i Warszawa, hvor politikerne spiser, og op til et valg lækkede disse personer så de her optagelser hvor politkerne "uden filter" self. lyder som nogen dumme svin.

De personer der var optagelser af var de EU-venlige og vestlige-agtige parti, de tabte så og derfor er Polen nu regeret af et ultrakonservativt parti der vil afskaffe magtens tredeling og er imod EU.

Det kan jo ikke være andre end Rusland der gjorde det; de er det eneste land i verden der har kapaciteten til det samt interessen i i at gøre det.

Vi skal sq passe på Nye Borgerlige, for når jeg sætter det her sammen med Iben Tranholm, Jeppe Juhl og Nye Borgerlige (han stiller op for dem), så tror jeg sq de er et Ruslands-sponsoreret parti også, der tager magten ved at sige populære ting.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Slettet bruger » 14. sep 2017, 22:48

Artem skrev:
eks-Maupassant skrev:Nej hvor mærkeligt, gad da vide hvorfor det kan være det link mangler? :-D :-D

Har faktisk fundet hans tale, den er bare på lidt over en time. Så opgav efter 5 min. Men nogle af de ting han taler om er at EU skal have en stærk samlet leder, og at UK vil fortryde at de har forladt EU. Så tror nu at Nigel Farage har helt ret i sin kritik.
Men det kommer jo helt an på om man er pro EU eller imod som jeg er.


Tja, det er jo Junckers standardsynspunkter, det har han sagt mange gange. Det er jo også kommisærernes job.

Hans mening er ikke vigtig, det er ikke ham der bestemmer det.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Conway » 14. sep 2017, 22:49

eks-Maupassant skrev:
Conway skrev:
Artem skrev:Nej jeg mener at Nigel Farage har ret.


Samme her og når Kejser Juncker på EU's vegne forklarer hvordan man kommer ulovlig migration til livs ved man hvor galt det står til i EU toppen.

https://newspeek.info/eus-loesning-paa- ... on-lovlig/


Det er et falsk nyhedssite det der.

Det er da utroligt som du ikke kan finde ud af det med kilder :) Hold nu bare op med at læse fup og tjek hvad det er du læser en gang for alle. Det ender med at du løber eiffeltårnet og giver dit kreditkort til en nigeriansk kejser hvis du ikke arbejder på din naivitet.


Du kan jo nøjes med at se begge videosekvenser som alle andre og dernæst fortælle os hvad DU mener og ikke fortælle os andre hvad vi skal mene.
Med mindre du også tror at videoerne er falske selvfølgelig.
Jeg kan mindes at jeg bad dig skrive en liste over hvad du anser for troværdige kilder - hvad blev der af den exmaup ???
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Slettet bruger » 14. sep 2017, 22:52

Jeg siger bare med den slags sider, så skal ALT faktcheckes, for man kan ikke stole på dem.

Søgte lige på "Rusland" der inde, og ja som sædvanlig så er der kun positive artikler om Rusland. Hvor historier sådan ret umotiveret bliver drejet hen på hvor fede Rusland er.

https://newspeek.info/professor-sverige ... d-rusland/

Sveriges mange muslimer betyder, at landet kan er på vej til at blive en større trussel mod sine nabolande, end Rusland er, vurderer ekspert.


Hvorfor skal han lige klemme noget med Rusland ind i en artikel om Sverige?
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Artem » 14. sep 2017, 22:55

eks-Maupassant skrev:
Artem skrev:
eks-Maupassant skrev:Nej hvor mærkeligt, gad da vide hvorfor det kan være det link mangler? :-D :-D

Har faktisk fundet hans tale, den er bare på lidt over en time. Så opgav efter 5 min. Men nogle af de ting han taler om er at EU skal have en stærk samlet leder, og at UK vil fortryde at de har forladt EU. Så tror nu at Nigel Farage har helt ret i sin kritik.
Men det kommer jo helt an på om man er pro EU eller imod som jeg er.


Tja, det er jo Junckers standardsynspunkter, det har han sagt mange gange. Det er jo også kommisærernes job.

Hans mening er ikke vigtig, det er ikke ham der bestemmer det.

Men så har Nigel Farage jo ret i EU ikke har lært noget af Brexit. Når Junker netop stadig arbejder i retning af mere EU med en stærkere leder som er grunden til EU modstanden og som førte til Brexit.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Slettet bruger » 14. sep 2017, 22:56

Conway skrev:
eks-Maupassant skrev:
Conway skrev:
Artem skrev:Nej jeg mener at Nigel Farage har ret.


Samme her og når Kejser Juncker på EU's vegne forklarer hvordan man kommer ulovlig migration til livs ved man hvor galt det står til i EU toppen.

https://newspeek.info/eus-loesning-paa- ... on-lovlig/


Det er et falsk nyhedssite det der.

Det er da utroligt som du ikke kan finde ud af det med kilder :) Hold nu bare op med at læse fup og tjek hvad det er du læser en gang for alle. Det ender med at du løber eiffeltårnet og giver dit kreditkort til en nigeriansk kejser hvis du ikke arbejder på din naivitet.


Du kan jo nøjes med at se begge videosekvenser som alle andre og dernæst fortælle os hvad DU mener og ikke fortælle os andre hvad vi skal mene.
Med mindre du også tror at videoerne er falske selvfølgelig.
Jeg kan mindes at jeg bad dig skrive en liste over hvad du anser for troværdige kilder - hvad blev der af den exmaup ???


Det har jeg svaret på :) Jeg svarer dig altid fordi jeg synes det er sjovt at snakke med dig.

Du har cirka 300 ting du ikke har svaret på. Sidste gang jeg bad dig om kilder begyndte du at poste en masse højreorienterede blogs, og nu kommer du så med en til. NEJ din mors blog er ikke en kilde!

Bingo

Brexit campaigner Nigel Farage is a “person of interest” in the U.S. investigation into possible collusion between Russia and Donald Trump’s presidential campaign, the Guardian reported on Thursday citing unidentified sources.


http://www.reuters.com/article/us-usa-t ... SKBN18S4YM
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Artem » 14. sep 2017, 23:01

eks-Maupassant skrev:Det er russisk sponsoret propaganda.

Artenm du kan google en skandale i Polen for et par år siden, den hed restarentgate eller sådan noget. Det der skete var at "nogen" med meget vide kompetencer i aflytning havde sat mikrofoner på en masse fancy restaurenter i Warszawa, hvor politikerne spiser, og op til et valg lækkede disse personer så de her optagelser hvor politkerne "uden filter" self. lyder som nogen dumme svin.

De personer der var optagelser af var de EU-venlige og vestlige-agtige parti, de tabte så og derfor er Polen nu regeret af et ultrakonservativt parti der vil afskaffe magtens tredeling og er imod EU.

Det kan jo ikke være andre end Rusland der gjorde det; de er det eneste land i verden der har kapaciteten til det samt interessen i i at gøre det.

Vi skal sq passe på Nye Borgerlige, for når jeg sætter det her sammen med Iben Tranholm, Jeppe Juhl og Nye Borgerlige (han stiller op for dem), så tror jeg sq de er et Ruslands-sponsoreret parti også, der tager magten ved at sige populære ting.

Ved ikke lige hvad jeg skal sige til din Rusland teori. Siden det lyder lidt langt ude, selv om jeg er med på Iben Thranholm er rimelig pro Russisk. Så har jeg nu meget svært ved at se det i forbindelse med Nye borgerlige. Det er for mig at se meget langt fra deres politik.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Slettet bruger » 14. sep 2017, 23:02

Artem skrev:
eks-Maupassant skrev:
Artem skrev:
eks-Maupassant skrev:Nej hvor mærkeligt, gad da vide hvorfor det kan være det link mangler? :-D :-D

Har faktisk fundet hans tale, den er bare på lidt over en time. Så opgav efter 5 min. Men nogle af de ting han taler om er at EU skal have en stærk samlet leder, og at UK vil fortryde at de har forladt EU. Så tror nu at Nigel Farage har helt ret i sin kritik.
Men det kommer jo helt an på om man er pro EU eller imod som jeg er.


Tja, det er jo Junckers standardsynspunkter, det har han sagt mange gange. Det er jo også kommisærernes job.

Hans mening er ikke vigtig, det er ikke ham der bestemmer det.

Men så har Nigel Farage jo ret i EU ikke har lært noget af Brexit. Når Junker netop stadig arbejder i retning af mere EU med en stærkere leder som er grunden til EU modstanden og som førte til Brexit.


Det har han vel, med hvorfor går Farage overhovedet op i det mere? UK er ude, Farage kan da være ligeglad. Og EU er også ligeglade med UKs holdning til hvad vej EU skal udvikle sig.

Det er ikke Farage synspunkter jeg har et problem med, jeg er også imod de (gamle) ideer Juncker kommer med.

Det er mere det at Juul pakker sin blog ind så det ligner et medie. Det gør man altså ikke hvis man har rent mel i posen.

Her en til sjovt positiv Ruslands-artikel

https://newspeek.info/trust-but-verify- ... onens-tid/

Talemåden Доверяй, но проверяй (Doveryai, no proveryai – på engelsk ”Trust but verify”) blev et af Reagans ynglingscitater. Det er vanskeligt at oversætte til dansk: ”Tillid er godt, men kontrol er bedre”


Har man tid og tålmodighed, er ”Trust, but Verify” en dejlig bog. Den kan anbefales til alle, der prøver at forstå Rusland.


Ved du hvad, jeg har set så mange gange den med at folk er EU/indvandrerkritiske, for at suge folk til, og så lige randomly skal nævne "hey har du nogen sinde tænkt på, Rusland er ikke så slemt" :) Det er propaganda.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Slettet bruger » 14. sep 2017, 23:06

Artem skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er russisk sponsoret propaganda.

Artenm du kan google en skandale i Polen for et par år siden, den hed restarentgate eller sådan noget. Det der skete var at "nogen" med meget vide kompetencer i aflytning havde sat mikrofoner på en masse fancy restaurenter i Warszawa, hvor politikerne spiser, og op til et valg lækkede disse personer så de her optagelser hvor politkerne "uden filter" self. lyder som nogen dumme svin.

De personer der var optagelser af var de EU-venlige og vestlige-agtige parti, de tabte så og derfor er Polen nu regeret af et ultrakonservativt parti der vil afskaffe magtens tredeling og er imod EU.

Det kan jo ikke være andre end Rusland der gjorde det; de er det eneste land i verden der har kapaciteten til det samt interessen i i at gøre det.

Vi skal sq passe på Nye Borgerlige, for når jeg sætter det her sammen med Iben Tranholm, Jeppe Juhl og Nye Borgerlige (han stiller op for dem), så tror jeg sq de er et Ruslands-sponsoreret parti også, der tager magten ved at sige populære ting.

Ved ikke lige hvad jeg skal sige til din Rusland teori. Siden det lyder lidt langt ude, selv om jeg er med på Iben Thranholm er rimelig pro Russisk. Så har jeg nu meget svært ved at se det i forbindelse med Nye borgerlige. Det er for mig at se meget langt fra deres politik.


Det er det samme som den kolde krig - den gang gav Sovjet penge til en masse kommunister i vesten, der rendte rundt og snakkede om hvor vidunderligt Rusland var.

De bruger bare den modsatte ende af det politiske spektrum nu.

Det er jo ikke tilfældet at de alle sammen liiiige skal en tur til Rusland og arbejder der - Julien Assange, Tranholt, Trump, osv.

Det startede for en 4-5 år siden det med at der var Rusland overalt. Tror bare Putin valgte at prøve infowar på vestem. pga det med Krim og sanktioner og det hele.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Slettet bruger » 14. sep 2017, 23:07

Jeg kender nærmest intet til Nye Borgerlige og har ikke googlet dem endnu, men vædder på at de siger en masse pæne ting om Rusland hele tiden.

Vædder 10 internet kager på at de aldrig har sagt ET kritisk ord om Rusland.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Conway » 14. sep 2017, 23:12

eks-Maupassant skrev:Jeg siger bare med den slags sider, så skal ALT faktcheckes, for man kan ikke stole på dem.

Søgte lige på "Rusland" der inde, og ja som sædvanlig så er der kun positive artikler om Rusland. Hvor historier sådan ret umotiveret bliver drejet hen på hvor fede Rusland er.

https://newspeek.info/professor-sverige ... d-rusland/

Sveriges mange muslimer betyder, at landet kan er på vej til at blive en større trussel mod sine nabolande, end Rusland er, vurderer ekspert.


Hvorfor skal han lige klemme noget med Rusland ind i en artikel om Sverige?


Hvis man som du sætter din lid til MSM er du nok den mest naive af os to.
Hvis Rusland skal gøre mere skade på Europa end unionen allerede har gjort får de fandme travlt, men det har en tro unionist som dig nok svært ved at se.
At Juncker er en stiverik er du nok den eneste der ikke har opdaget endnu og så er det jo godt at der er noget der hedder politisk ukorrekte medier.
https://www.document.dk/2017/07/30/hvor ... koholiker/
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf paint » 14. sep 2017, 23:13

Artem skrev:
eks-Maupassant skrev:
Artem skrev:
eks-Maupassant skrev:Nej hvor mærkeligt, gad da vide hvorfor det kan være det link mangler? :-D :-D

Har faktisk fundet hans tale, den er bare på lidt over en time. Så opgav efter 5 min. Men nogle af de ting han taler om er at EU skal have en stærk samlet leder, og at UK vil fortryde at de har forladt EU. Så tror nu at Nigel Farage har helt ret i sin kritik.
Men det kommer jo helt an på om man er pro EU eller imod som jeg er.


Tja, det er jo Junckers standardsynspunkter, det har han sagt mange gange. Det er jo også kommisærernes job.

Hans mening er ikke vigtig, det er ikke ham der bestemmer det.

Men så har Nigel Farage jo ret i EU ikke har lært noget af Brexit. Når Junker netop stadig arbejder i retning af mere EU med en stærkere leder som er grunden til EU modstanden og som førte til Brexit.


Ja, hvis det ellers var det han sagde. Men det var det ikke. Han gav udtryk for at EU, burde slå to stillinger sammen, nemlig formanden for EU-kommissionen (hans eget job) samt formanden for Det Europæiske Råd (Donald Tusk) sammen i én stilling, som skulle vælges af borgerne i samtlige EU-lande (og ikke udpeges af EU-Kommissionen) - altså mere demokrati i EU.

Derudover slog han til lyd for en afskaffelse af vetoretten i EU, altså dét at et enkelt land (som f.eks Polen, Ungarn etc.) kan bremse forslag, der retter sig mod dem selv - mere demokrati, med andre ord.

Jeg er ikke vild tilhænger af det nuværende EU. Men ret skal være ret. Han talte for mere direkte national demokrati i EU.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nigel Farage giver EU formand Juncker det glatte lag

Indlægaf Slettet bruger » 14. sep 2017, 23:16

...og jeg har lige vundet nogen af de 10 internetkager.

Rusland hjælper Nye Borgerlige

Lederen af partiet Nye Borgerlige minder om helten i et eventyr, skriver den russiske regeringstro avis Vsgljad.


I en lang artikel om Danmark udnævner avisen Pernille Vermund til en af de europæiske politikere, der kan puffe EU-samarbejdet mod opløsning og føre til et dansk opgør med et »miskrediteret« Tyskland.

https://www.b.dk/globalt/russisk-avis-p ... .-andersen

Hendes kæreste har forretninger i Rusland
https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/16376435

Overfor Børsen har han tidligere fortalt, at han nåede at se sit daværende firma opnå en værdi på 45 mia. kroner på den tyske børs, inden it-boblen sprang i 2001. Senere har han haft stor succes med investeringer på det russiske råstofsmarked.
Den danske mangemillionær har droppet sin tidligere kone Itziar, der kom fra Spanien, og som han har dannet par med i omkring 30 år. Parret var gledet fra hinanden, fortæller Lars Tvede overfor bt.dk
- Jeg havde ingen planer om at finde en ny kæreste igen lige med det samme, men pludselig stod Pernille der bare. Bum! Så det var bare noget, der skete

Erhvervsmanden står bag 10 firmaer og har skrevet 14 bøger, og har dannet inspiration for dele af politikken hos Nye Borgerlige.


Man KAN IKKE være på det russiske råstofmarked uden at være bundkorrupt og i ledtog med Putin.

Så er der en artikel fra Politiken hvor hun godt nok nævner Rusland som en trussel, men de blander som regel lidt negativt ind i det ind imellem for at den ikke er for tyk.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"