Burka forbud - Ja eller Nej

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Petrix » 24. sep 2017, 11:05

Tidligere var jeg imod burka forbud, da jeg anså det som symbol politik, og at der ikke var et egentligt problem med kvinder i Burka.

Efterhånden er jeg blevet en smule mindre liberal på dette område, og mener således at samfundet er bedre tjent med et forbud på dette område.
Der er mange i vores samfund der er ængstelige og bange for at de danske værdier stille og roligt udviskes. Disse mennesker udgør en væsentlig del og endda en stigende del af samfundet.
Deres stemme bør også høres, og de enkelte ekstremt religiøse, må derfor enten finde sig i landets regler, eller finde et sted, hvor deres religion praktiseres på et andet niveau.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE98 ... rkaforbud/
2
27102021
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf LadyFox » 24. sep 2017, 11:09

Nej tak.
Jeg synes det er lige så undertryggende at forbyde kvinder at dække sig til, som jeg synes det er at tvinge dem til at dække sig til.

Jeg synes folk skal gå klædt som det passer dem.
7
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2017, 11:10

Jeg er imod burkaforbud, men jeg er for et forbud om at dække sit ansigt til i offentligheden.
De to ting er vist lidt modstridende, så jeg erklærer mig neutral.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Atomic Blonde
Indlæg: 139
Tilmeldt: 30. jul 2017, 10:16
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Atomic Blonde » 24. sep 2017, 11:22

Seriøst? Hvor mange kvinder går i burka i Danmark.

Til gengæld burde de ikke få kontanthjælp da de reelt aldrig kommer til at stå til rådighed for arbejdsmarked. Så kunne man måske få disse kvinders mænd til at indse at deres tvang har en negativ konsekvens.
2
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Seladon » 24. sep 2017, 12:07

Elefanthue, niqab, burka, chador - hører de ikke ind under den samme kategori? Vi kar allerede en lov der forbyder
maskering.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Petrix » 24. sep 2017, 12:22

Dmitra skrev:
Seladon skrev:Elefanthue, niqab, burka, chador - hører de ikke ind under den samme kategori? Vi kar allerede en lov der forbyder
maskering.


Chador falder ud, den dækker krop og hår, men ikke ansigt. Ellers er din liste ikke forkert.


Det er vel ulovligt i forbindelse med møder, forsamlinger, optog eller lignende på offentlig sted.
0
27102021
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Seladon » 24. sep 2017, 12:26

Dmitra skrev:
Seladon skrev:Elefanthue, niqab, burka, chador - hører de ikke ind under den samme kategori? Vi kar allerede en lov der forbyder
maskering.


Chador falder ud, den dækker krop og hår, men ikke ansigt. Ellers er din liste ikke forkert.


Jeg mener at have set billeder af chador som dækkede store dele af ansigtet, men det kan være flere varianter.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Frank » 24. sep 2017, 12:35

Seladon skrev:Elefanthue, niqab, burka, chador - hører de ikke ind under den samme kategori? Vi kar allerede en lov der forbyder
maskering.
Loven siger at den gælder ikke for tildækning af ansigtet, der foretages for at beskytte mod vejrliget, eller som tjener andet anerkendelsesværdigt formål.

Så hvis du har elefanthue på en iskold vinterdag kan du ikke straffes. Ligeledes er en burka der bæres på grund af religion et anerkendelsesværdigt formål. Loven gælder i princippet kun hvis du deltager i f.eks. en demonstration.
1
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 363
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 462

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Ubiquitous » 24. sep 2017, 13:05

Petrix skrev:Tidligere var jeg imod burka forbud, da jeg anså det som symbol politik, og at der ikke var et egentligt problem med kvinder i Burka.

Efterhånden er jeg blevet en smule mindre liberal på dette område, og mener således at samfundet er bedre tjent med et forbud på dette område.
Der er mange i vores samfund der er ængstelige og bange for at de danske værdier stille og roligt udviskes. Disse mennesker udgør en væsentlig del og endda en stigende del af samfundet.
Deres stemme bør også høres, og de enkelte ekstremt religiøse, må derfor enten finde sig i landets regler, eller finde et sted, hvor deres religion praktiseres på et andet niveau.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE98 ... rkaforbud/


Jeg er helt enig i, at de danske værdier har ændret sig siden jeg var barn og boede i Danmark. For eksempel den værdi, at hvis man i øvrigt kan forsørge sig selv, og ikke går imod grænserne for blufærdighed, så må man klæde sig, som man har lyst.

At forbyde visse former for påklædning i det offentlige rum er Dansk Folkepartis måde at bruge den salamimetode, som de igennem partiets historie har haft så meget succes med. Det er helt klart, at det for DF er begyndelsen på at få et forbud mod alle typer af traditionel mellemøstlig påklædning.

"- Et burkaforbud er udtryk for et begyndende og reelt opgør med de islamistiske klædedragter, som symbolisere et dybt had mod alt hvad der er dansk, siger Martin Henriksen."
Kilde: http://jyllands-posten.dk/politik/ECE98 ... rkaforbud/

Jeg mener personligt ikke, at det er noget evidens for at påstå at traditionel påklædning skyldes et had til Danmark. Det er, i parentes bemærket, langt mere evidens for, at forslaget skyldes et dybt had til alt, hvad der kommer fra Mellemøsten fra DFs side.

Så hvis man gerne vil støtte det had, så synes jeg bestemt, at man skal indføre forbuddet. Man skal så til gengæld gøre sig klart, at det mindsker min og mange andres lyst til at bo og arbejde i et så intolerant land som Danmark, hvor kulturen er så skrøbelig, at den ikke engang kan rumme folk, der går lidt aparte klædt i deres fritid.

Men det er et interessant eksperiment at se, hvordan det i fremtiden kommer til at gå et land, der i den grad hylder intolerancen. Det bliver spændende at opleve (fra en passende afstand). Held og lykke med at tiltrække kompetent arbejdskraft.

Personligt glæder jeg mig over, at jeg ikke længere er tvunget til at betale en del af Martin Henriksens løn, for slet ikke at tale om alle de andre DFere, der nyder godt af velfærdssamfundet.

I de muslimske lande går det mange steder den anden vej. Det er ikke kun i emiraterne, at man bevæger sig. For eksempel her: http://www.bbc.com/news/world-africa-41278610
3
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Petrix » 24. sep 2017, 13:58

Ubiquitous skrev:
Petrix skrev:Tidligere var jeg imod burka forbud, da jeg anså det som symbol politik, og at der ikke var et egentligt problem med kvinder i Burka.

Efterhånden er jeg blevet en smule mindre liberal på dette område, og mener således at samfundet er bedre tjent med et forbud på dette område.
Der er mange i vores samfund der er ængstelige og bange for at de danske værdier stille og roligt udviskes. Disse mennesker udgør en væsentlig del og endda en stigende del af samfundet.
Deres stemme bør også høres, og de enkelte ekstremt religiøse, må derfor enten finde sig i landets regler, eller finde et sted, hvor deres religion praktiseres på et andet niveau.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE98 ... rkaforbud/


Jeg er helt enig i, at de danske værdier har ændret sig siden jeg var barn og boede i Danmark. For eksempel den værdi, at hvis man i øvrigt kan forsørge sig selv, og ikke går imod grænserne for blufærdighed, så må man klæde sig, som man har lyst.

At forbyde visse former for påklædning i det offentlige rum er Dansk Folkepartis måde at bruge den salamimetode, som de igennem partiets historie har haft så meget succes med. Det er helt klart, at det for DF er begyndelsen på at få et forbud mod alle typer af traditionel mellemøstlig påklædning.

"- Et burkaforbud er udtryk for et begyndende og reelt opgør med de islamistiske klædedragter, som symbolisere et dybt had mod alt hvad der er dansk, siger Martin Henriksen."
Kilde: http://jyllands-posten.dk/politik/ECE98 ... rkaforbud/

Jeg mener personligt ikke, at det er noget evidens for at påstå at traditionel påklædning skyldes et had til Danmark. Det er, i parentes bemærket, langt mere evidens for, at forslaget skyldes et dybt had til alt, hvad der kommer fra Mellemøsten fra DFs side.

Så hvis man gerne vil støtte det had, så synes jeg bestemt, at man skal indføre forbuddet. Man skal så til gengæld gøre sig klart, at det mindsker min og mange andres lyst til at bo og arbejde i et så intolerant land som Danmark, hvor kulturen er så skrøbelig, at den ikke engang kan rumme folk, der går lidt aparte klædt i deres fritid.

Men det er et interessant eksperiment at se, hvordan det i fremtiden kommer til at gå et land, der i den grad hylder intolerancen. Det bliver spændende at opleve (fra en passende afstand). Held og lykke med at tiltrække kompetent arbejdskraft.

Personligt glæder jeg mig over, at jeg ikke længere er tvunget til at betale en del af Martin Henriksens løn, for slet ikke at tale om alle de andre DFere, der nyder godt af velfærdssamfundet.

I de muslimske lande går det mange steder den anden vej. Det er ikke kun i emiraterne, at man bevæger sig. For eksempel her: http://www.bbc.com/news/world-africa-41278610


Problemet ligger jo I, hvordan man undgår at komme i en samme situation som f.eks. USA.
Der er jo ingen tvivl om at du er veluddannet og sidder muligvis i et godt job. Du har de politisk korrekte meninger og du anskuer tingene meget anderledes end den typiske DF vælger.
Nogle gange bliver man nødt til at give sig lidt for at kunne mødes på midten.
At du glæder dig over, at du ikke bidrager til samfundet i Danmark, det forstår jeg nok ikke helt.
0
27102021
Brugeravatar
Atomic Blonde
Indlæg: 139
Tilmeldt: 30. jul 2017, 10:16
Kort karma: 14
Likede indlæg: 219

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Atomic Blonde » 24. sep 2017, 14:19

Vi er sgu lige så in-/tolerante som alle andre folkefærd. Til gengæld er mange danskere totalt ukritiske mht den information de får. Så hvis de er intolerante, så må det skyldes et manglende overblik. Jeg syntes mere der er sådan en morsom nysgerrighed over danskere og deres tolerance.
0
Just on the border of my waking mind, there lies another time, where darkness and light are one,
and as I tread the halls of sanity, I feel so glad to be, unable to go beyond.
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Seladon » 24. sep 2017, 16:12

I hele Europa - Nord Syd Øst Vest - kommunikerer vi face to face, vi lægger mærke til ansigt og mimik i både det offentligerum og privatsfæren. Det er simpelthen en del af vores kultur.

Jeg forstår ikke hvorfor accept af beklædnings genstande der i den grad dækker ansigt til pludselig skulle være en indikatør for tolerance. Er det ikke en alt for stor simplificering?

Desuden er der ikke evidens at et samfund, hvor k/ m er iført den slags tøj, tiltrækker dygtig arbejdskraft , er speciel tolerant og / eller fremadrettet.Lidt ironi kan forekomme her.

PS. jeg er ikke DF fan.
2
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Animi » 24. sep 2017, 16:17

LadyFox skrev:Nej tak.
Jeg synes det er lige så undertryggende at forbyde kvinder at dække sig til, som jeg synes det er at tvinge dem til at dække sig til.

Jeg synes folk skal gå klædt som det passer dem.


Enig.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf vibbsen » 24. sep 2017, 16:19

Nej tak. Jeg synes ligesom Ladyfox at et forbud mod tildækning er lige så undertrykkende som det er at tvinge dem til at tildække sig.....Og reducerer kvinder der tildækker sig til nogle forsagte mæh-får uden egen vilje.... Og det er jeg ikke sikker på er en sandhed som nødvendigvis er helt korrekt.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Burka forbud - Ja eller Nej

Indlægaf Petrix » 24. sep 2017, 16:33

Problemet ligger jo i, at burkaen er et tydeligt symbol på islamiseringen af samfundet.
I Tyskland er AfD i stor fremgang og Merkel er nødsaget til at gøre noget, hvis hun vil undgå store problemer.
Det samme vil være gældende i Danmark.
0
27102021

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"