Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf paint » 26. okt 2017, 09:30

DetSorteCirkus skrev:Jeg finder det virkelig misforstået at bruge et live-pressemøde til at samle stof til et indslag, som man fra starten har tænkt sig at klippe sønder og sammen. Det er at blande formaterne sammen på en uprofessionel og uetisk måde.


That's what comedy-talk shows, are made of. ;)

Jon Stewarts The daily show, var eksperter i genren.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Akehurst2 » 26. okt 2017, 10:03

ajnaM skrev:
Akehurst2 skrev:Det er jo det. Enten er han hendes private ven, og så må hun gerne låne kantinen, men ikke give ham kommunale priser og hjælpe med byggesagsbehandlingen, eller også er han kommunen samarbejdspartner, og så kan det måske give mening at bistå i byggesagerne, men så må hun ikke låne lokaler af ham til private fester.


Jeg hælder til at tro, at hun har lånt et lokale af en arbejdspartner til sin fødselsdagsreception. Det var dumt, og det indser hun så for et par uger siden, når sagen ruller i en uheldig kontekst. Og der er hun så dum nok til at bortforklare det med, at det var en privat relation.

Men jeg synes, det er ret tydeligt, at de ikke er 'venner' på den måde. Han er meget ældre end hende, de har lært hinanden at kende gennem arbejdet, og de har åbenlyst haft et professionelt samarbejde gennem en årrække.

Jeg er med på, at der er nogle grænser, der er overtrådt, men jeg ser det først og fremmest som dumhed i kommunikationen fra hendes side. Jeg ser det ikke substansen som slem.


Altså, han var trods alt med til festen: https://www.bt.dk/politik/borgmester-i- ... -kommunens Men med Anna Mees gæsteliste på 300+ til brylluppet in mente er hun måske en, der inviterer mere bredt end de fleste :-D

Og så er jeg i øvrigt fuldstændig enig i, at sagen om kantinen er en ikke sag. Både i sig selv og lagt sammen med de andre. Hun skulle have ladet være med at forsøge at bortforklare den.
0
ajnaM
Indlæg: 10019
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27351

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf ajnaM » 26. okt 2017, 10:37

Akehurst2 skrev:
ajnaM skrev:
Akehurst2 skrev:Det er jo det. Enten er han hendes private ven, og så må hun gerne låne kantinen, men ikke give ham kommunale priser og hjælpe med byggesagsbehandlingen, eller også er han kommunen samarbejdspartner, og så kan det måske give mening at bistå i byggesagerne, men så må hun ikke låne lokaler af ham til private fester.


Jeg hælder til at tro, at hun har lånt et lokale af en arbejdspartner til sin fødselsdagsreception. Det var dumt, og det indser hun så for et par uger siden, når sagen ruller i en uheldig kontekst. Og der er hun så dum nok til at bortforklare det med, at det var en privat relation.

Men jeg synes, det er ret tydeligt, at de ikke er 'venner' på den måde. Han er meget ældre end hende, de har lært hinanden at kende gennem arbejdet, og de har åbenlyst haft et professionelt samarbejde gennem en årrække.

Jeg er med på, at der er nogle grænser, der er overtrådt, men jeg ser det først og fremmest som dumhed i kommunikationen fra hendes side. Jeg ser det ikke substansen som slem.


Altså, han var trods alt med til festen: https://www.bt.dk/politik/borgmester-i- ... -kommunens Men med Anna Mees gæsteliste på 300+ til brylluppet in mente er hun måske en, der inviterer mere bredt end de fleste :-D

Og så er jeg i øvrigt fuldstændig enig i, at sagen om kantinen er en ikke sag. Både i sig selv og lagt sammen med de andre. Hun skulle have ladet være med at forsøge at bortforklare den.


Mit indtryk af politikere er, at de ikke holder sig tilbage for at blande privatliv og professionelt liv sammen på den måde. Jeg er sikker på, der har været flere samarbejdspartnere, kollegaer etc. med til Anna Mees reception. Også selvom de ikke har været 'private venner' på den måde, vi normale mennesker forstår det.

Politikere har et andet forhold til privat/professionel-grænsen. Det tror jeg, det kræver, hvis man arbejder så meget - og bruger sin egen person i alt det, man gør.
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Slettet bruger » 26. okt 2017, 12:22

Hun kan blive fitnesstræner nu

Billede

Jeg kiggede efter bryllupsbilleder og faldt så over det der, respekt!
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf vibbsen » 26. okt 2017, 12:22

Code71 skrev:
Akehurst2 skrev:
Code71 skrev:Absolut ikke og som de skriver, kan det vise sig at blive en god forretning. Men problemet er at hun har optaget lånet med variabel rente. Så skulle renten stige, er hun fucked

I øvrigt, er der nogen der har forstand på hvorfor man låner godt en million mere i kreditforeningen end man køber for? Jeg troede i grunden kun man kunne låne 80% af købsprisen? Altså i kreditforeningen


Købsprisen er ligegyldig - man kan låne op til 80 % af markedsværdien af ejendommen som realkreditlån. Den værdi fastlægger realkreditinstituttet selv ved besigtigelse.

Man kan godt låne over markedsvædien med henblik på værdiforøgende renovering. Så stiller banken en garanti i mellemtiden og så foretages der en vurdering efter renoveringen, hvor evt. generelle prisstigninger i mellemtiden så også kan inddrages.

Jeg kan ikke på nogen måde forestille mig, at et realkreditinstitut ville bryde reglerne for Anna Mee, for hvorfor skulle de dog det for en tilfældig borgmester?


Nej det tror jeg heller ikke på at de har. Jeg undrer mig bare, da 8 mio jo også er en slags penge. På den anden side får hun jo nu et særdeles godt betalt gyldent håndtryk på knap 730.000. Så der er nok stadig råd til cornflakes og div


Som jeg har forstået det, så er hendes ægtefælle Christian Tarp ikke uden evner når det gælder om at tjene penge. Tværtom.

TIl gengæld så kan man ingen finde på ham i google....Han er nok gået i flyverskjul :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Wizzze » 26. okt 2017, 12:55

eks-Maupassant skrev:Hun kan blive fitnesstræner nu

Billede

Jeg kiggede efter bryllupsbilleder og faldt så over det der, respekt!


Hun var elitegymnast fra hun var 5år til hun var 20år, og skulle gå på hænder til hver daglig træning, noget har hængt ved ;)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Seladon » 26. okt 2017, 15:41

Wizzze skrev:
Hun var elitegymnast fra hun var 5år til hun var 20år, og skulle gå på hænder til hver daglig træning, noget har hængt ved ;)


Bagefter dyrkede hun ordakrobati og for nylig var begyndt at tro at hun kunne gå på vand. :fløjt: Det gik ikke.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. okt 2017, 19:13

Billede

AMAs afløser har åbnbart også haft lånt det berømte lokale på rådhuset.
Godt nok havde han, foruden familie og venner, også inviteret professionelle kontakter med, men han har her til aften ikke desto mindre valgt at betale for lejen.
3
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Code71 » 26. okt 2017, 19:17

DetSorteCirkus skrev:Billede

AMAs afløser har åbnbart også haft lånt det berømte lokale på rådhuset.
Godt nok havde han, foruden familie og venner, også inviteret professionelle kontakter med, men han har her til aften ikke desto mindre valgt at betale for lejen.


Arj :lol: :lol:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Slettet bruger » 26. okt 2017, 20:31

DetSorteCirkus skrev:Billede

AMAs afløser har åbnbart også haft lånt det berømte lokale på rådhuset.
Godt nok havde han, foruden familie og venner, også inviteret professionelle kontakter med, men han har her til aften ikke desto mindre valgt at betale for lejen.


Haha det lokale er en mejetærsker og radikale er kornet
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7389
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1567
Likede indlæg: 23313

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Aragorn » 26. okt 2017, 20:36

Animi skrev:
vibbsen skrev:Jeg har ikke sparet på kritikken af AMA i den her sag. Jeg synes hun har opført sig både arrogant og overlegen. Og mener at hun burde have tacklet der her helt anderledes. Men jeg JUBLEDE da hun vrissede af den der journalist som begyndte at spørge om frysemad. Hvis det er det mest intelligente du kan komme med, din dumme praktikant, så fortjener du at dumpe til eksamen.....Til gengæld glæder jeg mig til at se hvad Jonathan Spang for ud af hendes "West Wing" svar på søndag i "Tæt på Sandheden"...


Men ham der spurgte om frysemad, han var også en del af noget satirisk fra DR2, ligesom Jonatan Spang :-D Tænker han også kunne være en del af Tæt på Sandheden


Jeg synes det var fantastisk at hun blev hånet med de spørgsmål, og udstillet til spot og spe.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Slettet bruger » 26. okt 2017, 20:47

Måske er lokalet HJEMSØGT af en ånd der er ude efter radikale! Det sender vibes ud der lokker dem til at holde store bryllupper og receptioner.

Billede
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. okt 2017, 20:48

paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg finder det virkelig misforstået at bruge et live-pressemøde til at samle stof til et indslag, som man fra starten har tænkt sig at klippe sønder og sammen. Det er at blande formaterne sammen på en uprofessionel og uetisk måde.


That's what comedy-talk shows, are made of. ;)

Jon Stewarts The daily show, var eksperter i genren.


Det ved jeg nu ikke, om det nødvendigvis er.
Som jeg husker TDS med Jon Stewart, brugte han citater og klip fra mediestrømmen, som han så forholdt sig til.
Jeg mindes ikke, at han selv eller hans reportere var til stede ved pressemøder.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf paint » 26. okt 2017, 21:32

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg finder det virkelig misforstået at bruge et live-pressemøde til at samle stof til et indslag, som man fra starten har tænkt sig at klippe sønder og sammen. Det er at blande formaterne sammen på en uprofessionel og uetisk måde.


That's what comedy-talk shows, are made of. ;)

Jon Stewarts The daily show, var eksperter i genren.


Det ved jeg nu ikke, om det nødvendigvis er.
Som jeg husker TDS med Jon Stewart, brugte han citater og klip fra mediestrømmen, som han så forholdt sig til.
Jeg mindes ikke, at han selv eller hans reportere var til stede ved pressemøder.


Det ved jeg heller ikke om de var. Men genren at klippe klistre lidt, skære til osv. så det passer med pointen i en lettere komisk indslag, er det samme. Programmet havde dog faste korrespondenter ude, ved diverse begivenheder som rapporterede til Jon Stewart.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. okt 2017, 21:51

paint skrev:Det ved jeg heller ikke om de var. Men genren at klippe klistre lidt, skære til osv. så det passer med pointen i en lettere komisk indslag, er det samme. Programmet havde dog faste korrespondenter ude, ved diverse begivenheder som rapporterede til Jon Stewart.


Det er heller ikke det, jeg har et problem med. Det er, når man bruger et pressemøde, hvor præmissen er live-transmission, til at fremprovokere stof til et format, hvor det almindelige nyhedsjournalistiske kodeks for objektivitet ikke kommer til at gælde.
Jeg ville også have fundet det dybt upassende, hvis Kirsten Birgit fra Den Korte Radioavis havde siddet i salen og stillet spørgsmål.
3

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"