Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 493
Likede indlæg: 7294

Re: Udnytter Anna Mee Allerslev sin position eller er hun udsat for heksejagt?

Indlægaf Moxy-lady » 30. okt 2017, 08:48

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor Esben Lunde Larsen stadig sidder i et (hvilket som helst) ministerium, og hvordan Ama er værre og mere korrupt?
1
I gang med at bidrage til overbefolkningen:
En lille pige med forventet ankomst i november :dåne:
Akehurst2
Kort karma: 550
Likede indlæg: 11583

Indlægaf Akehurst2 » 30. okt 2017, 08:53

Moxy-lady skrev:Er der nogen der kan forklare mig hvorfor Esben Lunde Larsen stadig sidder i et (hvilket som helst) ministerium, og hvordan Ama er værre og mere korrupt?

Jeg synes ikke, man kun må gå efter en politiker af gangen, og fordi Esben Lunde eller Inger Støjberg er værre, så må man ikke kritisere Anna Mee.

Men ellers er forklaringen jo bare, at de to Venstre-ministre har opbakning fra DF og så kan man åbenbart gøre som det passer en.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 142
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 2856

Indlægaf landsbytossen » 30. okt 2017, 09:36

Moxy-lady skrev:Er der nogen der kan forklare mig hvorfor Esben Lunde Larsen stadig sidder i et (hvilket som helst) ministerium, og hvordan Ama er værre og mere korrupt?

En del af forklaringen på Esben Lunde Larsen stadig er minister er, at Løkke skal fordele Venstres ministerposter ligeligt mellem Øst- og vestdanmark, og mellem storbyvenstre og landbrugsvenstre. ELL har så stor opbakning i landbrugsvenstre, at han bliver svær at erstatte uden at skabe utilfredshed i den gruppe vælgere.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 30. okt 2017, 10:24

Akehurst2 skrev:

Jeg synes ikke, man kun må gå efter en politiker af gangen, og fordi Esben Lunde eller Inger Støjberg er værre, så må man ikke kritisere Anna Mee.

Men ellers er forklaringen jo bare, at de to Venstre-ministre har opbakning fra DF og så kan man åbenbart gøre som det passer en.

Som tidligere skrevet synes jeg at det er fint at AMA blev tvunget til at gå af. Det jeg synes er hyklerisk er luge netop dem der glemmer at den slags ting ikke er forbeholdt de radikale. Jeg læste ufattelig mange indlæg hvor folk havde travlt med at lægge hele skylden for DRVs dør, uden tanke for personager som ELL der om nogen plejer egne og vennernes interesser.

Jeg tror bare at det er fordi jeg er så træt af folk der basher de radikale. Som sagt stemmer jeg ikke selv på dem, men bliver bare træt i koderne af "de radiGale" retorikken.
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3389

Indlægaf Code71 » 30. okt 2017, 10:27

På mig virker det ærligt talt som om AMA har pisset nogen af på rådhuset. Sådan godt og grundigt endda og formentlig i eget parti. Jeg synes godt nok nogen af hendes partifæller var hurtige til at undsige hende.

Det kan heller ikke være tilfældigt at alt det her kommer frem netop nu. Så tæt på et valg og nu hvor DRV på trods af AMA's udtalelse om at der var enighed om hendes afløser, så alligevel får et kampvalg.
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 8. nov 2017, 18:38

Vupti, Venstres spidskandidat har sørme lavet selv-samme trick. Men det er jo næsten også de Radikale. Eller, begge partier hedder noget med Venstre. Det er sgu også de skide røde lejesvende. Pissekorrupte allesammen ;)
0
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3389

Indlægaf Code71 » 8. nov 2017, 18:52

Moxy-lady skrev:Vupti, Venstres spidskandidat har sørme lavet selv-samme trick. Men det er jo næsten også de Radikale. Eller, begge partier hedder noget med Venstre. Det er sgu også de skide røde lejesvende. Pissekorrupte allesammen ;)

Bliver det ikke mere og mere klart at de har haft en aldeles anløben moral på rådhuset gennem flere år? Jeg måtte selv vidne mod Frank Jensen for en 10 år siden i en sag om varemærke tyveri i Google annoncer
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 8. nov 2017, 19:10

Code71 skrev:
Moxy-lady skrev:Vupti, Venstres spidskandidat har sørme lavet selv-samme trick. Men det er jo næsten også de Radikale. Eller, begge partier hedder noget med Venstre. Det er sgu også de skide røde lejesvende. Pissekorrupte allesammen ;)

Bliver det ikke mere og mere klart at de har haft en aldeles anløben moral på rådhuset gennem flere år? Jeg måtte selv vidne mod Frank Jensen for en 10 år siden i en sag om varemærke tyveri i Google annoncer

Præcis, det er min pointe: De politikere på Kbh Rådhus er moralsk anløbne. Det er ikke et partiproblem.
0
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 14. nov 2017, 08:26

Moxy-lady skrev:
Code71 skrev:

Præcis, det er min pointe: De politikere på Kbh Rådhus er moralsk anløbne. Det er ikke et partiproblem.

Understreget så fint af Frank Jensen: https://www.b.dk/nationalt/frank-jensen ... bryllupper

Synes du, det er fair, at politikere kan det?

»Jeg tror, at vi er kommet dertil – det har sagen jo vist – at folk i dag ikke kan leve med, at der er nogen, der kan gøre noget, som alle andre ikke kan,« siger Frank Jensen.

Okay, bitterfisse-Frank.
2
LaScrooge
Kort karma: 698
Likede indlæg: 6811

Indlægaf LaScrooge » 14. nov 2017, 10:04

For mig er det sådan set ikke lånet af selve lokalet, der er problemet - så vidt jeg kan forstå, er det noget, der er praksis for at ansatte kan under visse betingelser, og det har jeg ikke et problem med. Det er noget, man kan på de fleste arbejdspladser, når bare man selv afholder udgifterne forbundet med selve arrangementet. Jeg synes problemet ligger i de mange, mange spørgsmål hun har stillet de ansatte i økonomiforvaltningen, dét, at hun forsøger at forhandle andre vilkår end normalt, at hun ønsker rådhuset lukket tidligere og afskærmet fra turister, som normalt har adgang og at hun uden respekt for konsekvenserne ændrer på arrangementsstørrelsen flere gange, hvilket betyder ændringer af planen, flere spørgsmål og mere tid taget fra økonomiforvaltningen.

Jeg har læst de 84 spørgsmål der er stillet over en lang periode og hun spørger om det samme igen og igen, stiller spørgsmålene enkeltvis i stedet for at sende en samlet liste over de ting, hun gerne vil have svar på, og stiller dem uigennemtænkt, så hun har opfølgende spørgsmål senere. Fx ved bestilling af borde tænker hun ikke på at spørge om hvor mange der kan sidde ved dem, så det kommer som et særskilt spørgsmål.Og den embedsmand der fik spørgsmålet om bordene skal senere bruge tid på at finde ud af, hvor mange der kan sidde ved dem. Jeg synes det er misbrug af forvaltningens tid og jeg irriteres over hvor stor en byrde hendes manglende evne til at planlægge ender med at pålægge forvaltningen. Det virker dybt respektøst og tanketomt og sammen med det, at hun ved magt tvinger igennem, at hun skal have særlige vilkår for at spare penge - fx færre vagter og serveringspersonale, selvom antallet automatisk følger arrangementsstørrelsen - tyder på en følelse af berettigelse, som overhovedet ikke er acceptabel hos en borgmester.

Men jeg synes alligevel det er vildt at hun tilsyneladende frivilligt er gået af som borgmester.
6
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 684
Likede indlæg: 8906

Indlægaf vibbsen » 14. nov 2017, 12:44

Akehurst2 skrev:
Moxy-lady skrev:
Code71 skrev:

Understreget så fint af Frank Jensen: https://www.b.dk/nationalt/frank-jensen ... bryllupper

Synes du, det er fair, at politikere kan det?

»Jeg tror, at vi er kommet dertil – det har sagen jo vist – at folk i dag ikke kan leve med, at der er nogen, der kan gøre noget, som alle andre ikke kan,« siger Frank Jensen.

Okay, bitterfisse-Frank.

Det er simpelthen bare SÅ tarvelig,t at man som politiker ikke engang kan hylde nepotismen mere, uden at vælgerne straks skal stille sig op og surmule over at de ikke har samme muligheder for gratis fryns.....De skulle simpelthen tage og få sig et liv de der vælgere....Det er jo ikke sådan at de er verdens navle...Nej-hov....Det var ikke det er helt sikkert ikke det han mener......Ihvertfald ikke før efter KV17 er afsluttet...
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Akehurst2

Indlægaf Akehurst2 » 14. nov 2017, 15:37

Nomine skrev:
LaScrooge skrev:For mig er det sådan set ikke lånet af selve lokalet, der er problemet - så vidt jeg kan forstå, er det noget, der er praksis for at ansatte kan under visse betingelser, og det har jeg ikke et problem med. Det er noget, man kan på de fleste arbejdspladser, når bare man selv afholder udgifterne forbundet med selve arrangementet. Jeg synes problemet ligger i de mange, mange spørgsmål hun har stillet de ansatte i økonomiforvaltningen, dét, at hun forsøger at forhandle andre vilkår end normalt, at hun ønsker rådhuset lukket tidligere og afskærmet fra turister, som normalt har adgang og at hun uden respekt for konsekvenserne ændrer på arrangementsstørrelsen flere gange, hvilket betyder ændringer af planen, flere spørgsmål og mere tid taget fra økonomiforvaltningen.

Jeg har læst de 84 spørgsmål der er stillet over en lang periode og hun spørger om det samme igen og igen, stiller spørgsmålene enkeltvis i stedet for at sende en samlet liste over de ting, hun gerne vil have svar på, og stiller dem uigennemtænkt, så hun har opfølgende spørgsmål senere. Fx ved bestilling af borde tænker hun ikke på at spørge om hvor mange der kan sidde ved dem, så det kommer som et særskilt spørgsmål.Og den embedsmand der fik spørgsmålet om bordene skal senere bruge tid på at finde ud af, hvor mange der kan sidde ved dem. Jeg synes det er misbrug af forvaltningens tid og jeg irriteres over hvor stor en byrde hendes manglende evne til at planlægge ender med at pålægge forvaltningen. Det virker dybt respektøst og tanketomt og sammen med det, at hun ved magt tvinger igennem, at hun skal have særlige vilkår for at spare penge - fx færre vagter og serveringspersonale, selvom antallet automatisk følger arrangementsstørrelsen - tyder på en følelse af berettigelse, som overhovedet ikke er acceptabel hos en borgmester.

Men jeg synes alligevel det er vildt at hun tilsyneladende frivilligt er gået af som borgmester.

Men den tid medarbejderen har brugt på at besvare spørgsmål har hun betalt for. Og hvis man ikke får svar så må man jo spørge igen.

Ja, nu. Hun regnede jo længe med, at det var gratis.

Og så nøjedes hun ikke med at spørge om det praktiske. Hun forsøgte også at skaffe sig selv særbehandling.
4
ajnaM
Kort karma: 227
Likede indlæg: 4668

Indlægaf ajnaM » 14. nov 2017, 19:51

Jeg så TV 2-dokumentaren om frås/underslæb/pamperi i KL her til aften, og jeg kunne ikke lade være med at tænke på Anna Mee-sagen.

Jeg synes, det er utroligt, at Anna Mee blev dømt så hårdt, som hun gjorde, mens der foregår nogle langt værre ting i KL, uden det får nogen konsekvenser. Og jeg håber lidt, det bider borgmestrene noget så hårdt bagi på tirsdag, når de kan stå og smile op i kameraet, mens de holder hånden over bevidst overforbrug på topniveau og forsøg på at skjule det. :genert:

http://nyheder.tv2.dk/2017-11-14-det-va ... der-hjemme
1
Chichu
Kort karma: 16
Likede indlæg: 580

Indlægaf Chichu » 14. nov 2017, 19:52

ajnaM skrev:Jeg så TV 2-dokumentaren om frås/underslæb/pamperi i KL her til aften, og jeg kunne ikke lade være med at tænke på Anna Mee-sagen.

Jeg synes, det er utroligt, at Anna Mee blev dømt så hårdt, som hun gjorde, mens der foregår nogle langt værre ting i KL, uden det får nogen konsekvenser. Og jeg håber lidt, det bider borgmestrene noget så hårdt bagi på tirsdag, når de kan stå og smile op i kameraet, mens de holder hånden over bevidst overforbrug på topniveau og forsøg på at skjule det. :genert:

Ironien vil jo ingen ende tage. Anna Mee sad jo i bestyrelsen for KL. Så denne sag skal egentlig lægges oveni, ikke bruges til at perspektivere... hold kæft det er råddent.
1
ajnaM
Kort karma: 227
Likede indlæg: 4668

Indlægaf ajnaM » 14. nov 2017, 19:55

Chichu skrev:
ajnaM skrev:Jeg så TV 2-dokumentaren om frås/underslæb/pamperi i KL her til aften, og jeg kunne ikke lade være med at tænke på Anna Mee-sagen.

Ironien vil jo ingen ende tage. Anna Mee sad jo i bestyrelsen for KL. Så denne sag skal egentlig lægges oveni, ikke bruges til at perspektivere... hold kæft det er råddent.

Det er ikke Anna Mee, der har overforbrugt. Hun er heller ikke blandt de borgmestre, der er med i udsendelsen.

Men bestyrelsen har været vidende om det gennem længere tid uden at agere. Og på trods af, at der er tale om offentlige midler, tillader de sig at holde det hele lukket og stå og smile, mens de nægter at udtale sig.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"