Asylsvindel

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Asylsvindel

Indlægaf Conway » 9. okt 2017, 10:37

634 asylansøgere har fået deres ansøgning afvist efter udlændingestyrelsen har fundet bevis for at ansøgerne ikke kom fra Kuwait men derimod Irak.
Derudover tyder alt på at halvdelen er i familie med hinanden.
Der ligger et lovforslag klar til behandling der, hvis det vedtages, vil betyde at ovenstående falske oplysninger medfører afslag på permanent opholdstilladelse.
Irak's udenrigsminister har udtalt at Irak kun vil modtage landsmænd der frivilligt vælger at vende hjem hvilket så vil betyde at yderligere 634 personer kan tilføjes listen over afviste på tålt ophold.

http://www.dr.dk/nyheder/politik/stoejb ... _mode=true

Hvad mener du om den form for asyl snyd, er det iorden at lyve for at få asylstatus ?
Er det iorden at falske oplysninger medfører afvisning af permanent opholdstilladelse ?
Hvilke muligheder har Danmark for at tvinge Irak til at tage deres afviste landsmænd retur ?

Jeg mener afgjort at urigtige oplysninger i asylansøgninger skal medføre afslag og udvisning og jeg kan ikke forstå hvorfor forslaget ikke har været til behandling endnu.
Jeg mener at al økonomisk hjælp til Irak skal indstilles indtil de accepterer at tage de afviste retur...
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Asylsvindel

Indlægaf Delfin » 9. okt 2017, 11:37

Selvfølgelig er det ikke i orden at lyve for at få opholdstilladelse. Det er nu ikke noget nyt, at nogen forsøger sig ud i den 'sport', og de har altid fået afslag og blevet sendt hjem, når deres historier faldt fra hinanden. Det eneste nye i det er vist det store antal på en gang.
0
14 11 14
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Asylsvindel

Indlægaf dgd2007 » 9. okt 2017, 11:47

Angelina skrev:Jeg mener det er flygtninge vi selv har skabt i forbindelse med vores ulovlige krig, det er vores forbandende pligt at tage imod dem.

Men jeg tror dog, at den kolonitidsmentalitet med, at vi har pligt til at tage os af de ædle vilde, hastigt er ved at blive sjælden. :gruble:
Det ender snarere med, at vi ikke engang vil tage reelle flygtninge.
0
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Asylsvindel

Indlægaf Bad Samaritan » 9. okt 2017, 11:59

Det er den ærgelige konsekvens af et overbelastet system, et underprioriteret problem, og mere overordnet sololøb blandt modtagerlande i EU, som i ren panik agerer på egen hånd og har mistet al tro på, at fælles løsninger findes... og selvfølgelig er det ikke ok, når der snydes. Snyd og svindel skal stoppes øjeblikkeligt, så at ressourcerne kan bruges fornuftigt og befolkningens tro på at problemet håndteres ansvarligt ikke eroderes. Men det skal alle de absurde bureaukratiske krumspring, regelbøjeriet og udvandelsen af helt basale rettigheder for flygtninge, som nødvendiggør snyderiet, også...
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Asylsvindel

Indlægaf paint » 9. okt 2017, 11:59

Hvad mener du om den form for asyl snyd, er det iorden at lyve for at få asylstatus ?
Er det iorden at falske oplysninger medfører afvisning af permanent opholdstilladelse ?
Hvilke muligheder har Danmark for at tvinge Irak til at tage deres afviste landsmænd retur ?


Det må vist være det man kalder ledende spørgsmål.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Asylsvindel

Indlægaf annella » 9. okt 2017, 13:03

Angelina skrev:Jeg mener det er flygtninge vi selv har skabt i forbindelse med vores ulovlige krig, det er vores forbandende pligt at tage imod dem.


Nej det er ikke alle flygtninge, Danmark selv har skabt eller været med til at skabe.

Den sidste Irak krig var i 2003, så det undrer mig, at irakerne først nu 14 år efter kommer til Danmark og søger om asyl endda med falske oplysninger om, at de er forfulgte statsløse fra Kuwait( og blandt dem en familie bestående af 300 familiemedlemmer), det vil jeg kalde for asylsnyd, så det batter.
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: Asylsvindel

Indlægaf ajnaM » 9. okt 2017, 13:33

Det kommer der af at stramme reglerne. Hvad regner vi med? At folk, der lever i fattigdom i usikre regioner, ikke vil gøre deres yderste for at komme væk og forbedre deres muligheder?

For at sætte det lidt i perspektiv kender jeg de første 10 danske familier, der er rejst ud i verden med deres familier. Hvorfor? Fordi de tænker, deres muligheder ville være bedre i USA, Bruxelles, Bangkok og hvor de nu ellers er taget hen. Og der er ikke engang tale om familier, der lider nogen form for nød.

Sagt med andre ord er tanken om, at vi kan stoppe historisk store flygtningestrømme, naiv. Hvor skal vi stoppe dem hen? Vi burde hellere satse på en forebyggende indsats.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: Asylsvindel

Indlægaf ajnaM » 9. okt 2017, 16:28

Tamara skrev:
ajnaM skrev:Det kommer der af at stramme reglerne. Hvad regner vi med? At folk, der lever i fattigdom i usikre regioner, ikke vil gøre deres yderste for at komme væk og forbedre deres muligheder?

For at sætte det lidt i perspektiv kender jeg de første 10 danske familier, der er rejst ud i verden med deres familier. Hvorfor? Fordi de tænker, deres muligheder ville være bedre i USA, Bruxelles, Bangkok og hvor de nu ellers er taget hen. Og der er ikke engang tale om familier, der lider nogen form for nød.

Sagt med andre ord er tanken om, at vi kan stoppe historisk store flygtningestrømme, naiv. Hvor skal vi stoppe dem hen? Vi burde hellere satse på en forebyggende indsats.


De familier regner næppe med at USA, Bangkok, Bruxelles forsørger dem. De ryger formentlig retur, hvis de ikke selv kan betale deres ophold.


Alle søger bedre forhold.

Jeg tror, størstedelen af flygtningene reelt flygter. Det handler mere om et fravalg af det land, de kommer fra, som er i krig, end det er et tilvalg af andre samfund. Og så skal der helt sikkert også være nogle, der flygter, fordi de ikke har ret gode muligheder i det land, de er i, og derfor leder efter et andet land, hvor mulighederne er bedre.

Jeg ser sådan set intet forkert i nogen af delene. Jeg havde gjort det samme.


Og så køber jeg i øvrigt ikke den med, at flygtningene kommer herop for at blive forsørget. Alle flygtninge, jeg har talt med, har håbet på, at Danmark ville give nogle muligheder for arbejde og velstand for dem og deres familier. De har så mødt en noget anden virkelighed - hvor de ikke MÅ arbejde. Hvor danskerne ser det som om, de kommer herop og tager deres job.

Så kan der være nogle kulturelle forhold, der gør, at kvinderne ofte har svært ved at komme ud på arbejdsmarkedet. Der er vi jo ret specielle i norden, sammenlignet med resten af verden, og jeg tænker, at vi her skal skrue på nogle parametre, enten for at sikre, at det er muligt at have en hjemmegående voksen, eksempelvis i de år, man har små børn - uden at være på kontanthjælp - eller for at give muligheden for at komme ud på arbejdsmarkedet. I den ideelle verden, er det et valg, kvinden kan tage.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Asylsvindel

Indlægaf Conway » 9. okt 2017, 17:23

Angelina skrev:Jeg mener det er flygtninge vi selv har skabt i forbindelse med vores ulovlige krig, det er vores forbandende pligt at tage imod dem.


Du misforstår - det er migranter fra Irak der påstår de er flygtninge fra Kuwait, de er derfor ikke flygtninge...
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Asylsvindel

Indlægaf Conway » 9. okt 2017, 17:33

paint skrev:
Hvad mener du om den form for asyl snyd, er det iorden at lyve for at få asylstatus ?
Er det iorden at falske oplysninger medfører afvisning af permanent opholdstilladelse ?
Hvilke muligheder har Danmark for at tvinge Irak til at tage deres afviste landsmænd retur ?


Det må vist være det man kalder ledende spørgsmål.


Det er 3 forskellige spørgsmål afledt af artiklens indhold og ordlyden stammer også fra artiklen.
Min egen svar formulering står nederst på siden...
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Asylsvindel

Indlægaf Conway » 9. okt 2017, 18:25

ajnaM skrev:
Tamara skrev:
ajnaM skrev:Det kommer der af at stramme reglerne. Hvad regner vi med? At folk, der lever i fattigdom i usikre regioner, ikke vil gøre deres yderste for at komme væk og forbedre deres muligheder?

For at sætte det lidt i perspektiv kender jeg de første 10 danske familier, der er rejst ud i verden med deres familier. Hvorfor? Fordi de tænker, deres muligheder ville være bedre i USA, Bruxelles, Bangkok og hvor de nu ellers er taget hen. Og der er ikke engang tale om familier, der lider nogen form for nød.

Sagt med andre ord er tanken om, at vi kan stoppe historisk store flygtningestrømme, naiv. Hvor skal vi stoppe dem hen? Vi burde hellere satse på en forebyggende indsats.


De familier regner næppe med at USA, Bangkok, Bruxelles forsørger dem. De ryger formentlig retur, hvis de ikke selv kan betale deres ophold.


Alle søger bedre forhold.

Jeg tror, størstedelen af flygtningene reelt flygter. Det handler mere om et fravalg af det land, de kommer fra, som er i krig, end det er et tilvalg af andre samfund. Og så skal der helt sikkert også være nogle, der flygter, fordi de ikke har ret gode muligheder i det land, de er i, og derfor leder efter et andet land, hvor mulighederne er bedre.

Jeg ser sådan set intet forkert i nogen af delene. Jeg havde gjort det samme.


Og så køber jeg i øvrigt ikke den med, at flygtningene kommer herop for at blive forsørget. Alle flygtninge, jeg har talt med, har håbet på, at Danmark ville give nogle muligheder for arbejde og velstand for dem og deres familier. De har så mødt en noget anden virkelighed - hvor de ikke MÅ arbejde. Hvor danskerne ser det som om, de kommer herop og tager deres job.

Så kan der være nogle kulturelle forhold, der gør, at kvinderne ofte har svært ved at komme ud på arbejdsmarkedet. Der er vi jo ret specielle i norden, sammenlignet med resten af verden, og jeg tænker, at vi her skal skrue på nogle parametre, enten for at sikre, at det er muligt at have en hjemmegående voksen, eksempelvis i de år, man har små børn - uden at være på kontanthjælp - eller for at give muligheden for at komme ud på arbejdsmarkedet. I den ideelle verden, er det et valg, kvinden kan tage.



Hvis man ikke har tilfredsstillende forhold i sit hjemland flygter man ikke - man emigrerer. Stor forskel.
Når man emigrerer har man i forvejen undersøgt både bo og arb.forhold i det/de lande man agter at drage til og ikke mindst ansøgt om indrejsetilladelse.
Af en eller anden årsag mener migranter fra især Mellemøsten at de er undtaget for reglen om indrejsetilladelse hvilket er årsagen til de mange problemer vi ser idag omkring velfærdsmigranter.
De kulturelle forskelle var de vidende om inden de tog afsted og jeg tror ikke Norden skiller sig ud i forhold til resten af Europa.
Meget få danske familier kan nøjes med en forsørger så hvorfor i alverden skulle det være anderledes for migranter.
Sprogbarrieren er stadig den største årsag til at migranterne har svært ved at få job.
Problemet er nok at migranterne tror at europæiske lande udgør den ideelle verden så opgaven går ud på at vise især Mellemøsten at dette på ingen måde er tilfældet.
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: Asylsvindel

Indlægaf ajnaM » 9. okt 2017, 18:44

Conway skrev:
ajnaM skrev:
Tamara skrev:
ajnaM skrev:Det kommer der af at stramme reglerne. Hvad regner vi med? At folk, der lever i fattigdom i usikre regioner, ikke vil gøre deres yderste for at komme væk og forbedre deres muligheder?

For at sætte det lidt i perspektiv kender jeg de første 10 danske familier, der er rejst ud i verden med deres familier. Hvorfor? Fordi de tænker, deres muligheder ville være bedre i USA, Bruxelles, Bangkok og hvor de nu ellers er taget hen. Og der er ikke engang tale om familier, der lider nogen form for nød.

Sagt med andre ord er tanken om, at vi kan stoppe historisk store flygtningestrømme, naiv. Hvor skal vi stoppe dem hen? Vi burde hellere satse på en forebyggende indsats.


De familier regner næppe med at USA, Bangkok, Bruxelles forsørger dem. De ryger formentlig retur, hvis de ikke selv kan betale deres ophold.


Alle søger bedre forhold.

Jeg tror, størstedelen af flygtningene reelt flygter. Det handler mere om et fravalg af det land, de kommer fra, som er i krig, end det er et tilvalg af andre samfund. Og så skal der helt sikkert også være nogle, der flygter, fordi de ikke har ret gode muligheder i det land, de er i, og derfor leder efter et andet land, hvor mulighederne er bedre.

Jeg ser sådan set intet forkert i nogen af delene. Jeg havde gjort det samme.


Og så køber jeg i øvrigt ikke den med, at flygtningene kommer herop for at blive forsørget. Alle flygtninge, jeg har talt med, har håbet på, at Danmark ville give nogle muligheder for arbejde og velstand for dem og deres familier. De har så mødt en noget anden virkelighed - hvor de ikke MÅ arbejde. Hvor danskerne ser det som om, de kommer herop og tager deres job.

Så kan der være nogle kulturelle forhold, der gør, at kvinderne ofte har svært ved at komme ud på arbejdsmarkedet. Der er vi jo ret specielle i norden, sammenlignet med resten af verden, og jeg tænker, at vi her skal skrue på nogle parametre, enten for at sikre, at det er muligt at have en hjemmegående voksen, eksempelvis i de år, man har små børn - uden at være på kontanthjælp - eller for at give muligheden for at komme ud på arbejdsmarkedet. I den ideelle verden, er det et valg, kvinden kan tage.



Hvis man ikke har tilfredsstillende forhold i sit hjemland flygter man ikke - man emigrerer. Stor forskel.
Når man emigrerer har man i forvejen undersøgt både bo og arb.forhold i det/de lande man agter at drage til og ikke mindst ansøgt om indrejsetilladelse.
Af en eller anden årsag mener migranter fra især Mellemøsten at de er undtaget for reglen om indrejsetilladelse hvilket er årsagen til de mange problemer vi ser idag omkring velfærdsmigranter.
De kulturelle forskelle var de vidende om inden de tog afsted og jeg tror ikke Norden skiller sig ud i forhold til resten af Europa.
Meget få danske familier kan nøjes med en forsørger så hvorfor i alverden skulle det være anderledes for migranter.
Sprogbarrieren er stadig den største årsag til at migranterne har svært ved at få job.
Problemet er nok at migranterne tror at europæiske lande udgør den ideelle verden så opgaven går ud på at vise især Mellemøsten at dette på ingen måde er tilfældet.



Jeg taler om begge dele, siden det nu er så yndet at beskylde flygtninge for at være migranter. Min pointe er, at det er 100% menneskeligt, hvad enten man flygter fra Kuwait eller migrerer fra Irak. Alle mennesker, også danskere, søger de bedste muligheder for dem selv og deres familier, og gennem årtusinder har det fået os rundt på jordkloden. At forvente, at vi kan stoppe de vandringer ved at stramme lovgivningen er naivt. Selvfølgelig vil man lyve, hvis man har muligheden. Det havde jeg selv gjort, hvis det var min familie, det handlede om. Havde du ikke?

Og grundlæggende har vi danskere langt, langt bedre forhold end eksempelvis irakerne. Det gælder både i forhold til sundhed, uddannelse, løn, boligforhold, you name it. At forestille sig, at man på en eller anden måde kan informere sig ud af problemet - at vi kan fortælle, at det er slet ikke så fedt heroppe, som nogen måske tror - og så vil de sige "nåhr nej, okay, det kan jeg godt se, så bliver jeg bare her i mit sønderbombede land"... igen, ville du selv gøre det? Jeg ville ikke.

Det er ikke fordi, jeg ikke mener, vi skal gøre noget. Vi skal bare ikke stikke os selv blår i øjnene i forhold til, hvad juraen kan og ikke kan. Selvfølgelig vil alle smuthuller blive udnyttet. Der er tale om folk, der er villige til at risikere livet for at komme herop - de holder sig sgu nok ikke tilbage for at lyve lidt undervejs.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Asylsvindel

Indlægaf Conway » 9. okt 2017, 18:45

Tamara skrev:
ajnaM skrev:
Tamara skrev:
ajnaM skrev:Det kommer der af at stramme reglerne. Hvad regner vi med? At folk, der lever i fattigdom i usikre regioner, ikke vil gøre deres yderste for at komme væk og forbedre deres muligheder?

For at sætte det lidt i perspektiv kender jeg de første 10 danske familier, der er rejst ud i verden med deres familier. Hvorfor? Fordi de tænker, deres muligheder ville være bedre i USA, Bruxelles, Bangkok og hvor de nu ellers er taget hen. Og der er ikke engang tale om familier, der lider nogen form for nød.

Sagt med andre ord er tanken om, at vi kan stoppe historisk store flygtningestrømme, naiv. Hvor skal vi stoppe dem hen? Vi burde hellere satse på en forebyggende indsats.


De familier regner næppe med at USA, Bangkok, Bruxelles forsørger dem. De ryger formentlig retur, hvis de ikke selv kan betale deres ophold.


Alle søger bedre forhold.

Jeg tror, størstedelen af flygtningene reelt flygter. Det handler mere om et fravalg af det land, de kommer fra, som er i krig, end det er et tilvalg af andre samfund. Og så skal der helt sikkert også være nogle, der flygter, fordi de ikke har ret gode muligheder i det land, de er i, og derfor leder efter et andet land, hvor mulighederne er bedre.

Jeg ser sådan set intet forkert i nogen af delene. Jeg havde gjort det samme.


Og så køber jeg i øvrigt ikke den med, at flygtningene kommer herop for at blive forsørget. Alle flygtninge, jeg har talt med, har håbet på, at Danmark ville give nogle muligheder for arbejde og velstand for dem og deres familier. De har så mødt en noget anden virkelighed - hvor de ikke MÅ arbejde. Hvor danskerne ser det som om, de kommer herop og tager deres job.

Så kan der være nogle kulturelle forhold, der gør, at kvinderne ofte har svært ved at komme ud på arbejdsmarkedet. Der er vi jo ret specielle i norden, sammenlignet med resten af verden, og jeg tænker, at vi her skal skrue på nogle parametre, enten for at sikre, at det er muligt at have en hjemmegående voksen, eksempelvis i de år, man har små børn - uden at være på kontanthjælp - eller for at give muligheden for at komme ud på arbejdsmarkedet. I den ideelle verden, er det et valg, kvinden kan tage.


Ikke desto mindre ender Danmark med udgiften i langt de fleste tilfælde uanset hvad migrantens intentioner var for at rejse hertil.



Helt enig og desværre glemmer mange hvor stor en impact så mange flygtninge og migranter har på så lille et land som vores både økonomisk og kulturelt.
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: Asylsvindel

Indlægaf ajnaM » 9. okt 2017, 18:45

Tamara skrev:Ikke desto mindre ender Danmark med udgiften i langt de fleste tilfælde uanset hvad migrantens intentioner var for at rejse hertil.


Ja, den er jeg med på.

Spørgsmålet er, hvad man gør ved det. Og her er jeg jo så fortaler for, at man investerer flere penge i en forebyggende indsats og færre i grænsekontroller.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Asylsvindel

Indlægaf Conway » 9. okt 2017, 20:44

ajnaM skrev:
Tamara skrev:Ikke desto mindre ender Danmark med udgiften i langt de fleste tilfælde uanset hvad migrantens intentioner var for at rejse hertil.


Ja, den er jeg med på.

Spørgsmålet er, hvad man gør ved det. Og her er jeg jo så fortaler for, at man investerer flere penge i en forebyggende indsats og færre i grænsekontroller.


Hvad er der galt i at beskytte sine grænser i disse tider med ulovlig indvandring, terror, østeuropæiske tyvebander og narkosmugling.
Iøvrigt er der vel en grund til at lande har grænser selv om EU mener noget andet...
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"