Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf Dirtylittledevil » 25. okt 2015, 18:13

Han er et barn og burde ikke få taletid. Hvad bliver det næste? "4-årige Viktor udtaler: Mig må GODT slå Sofie med min skovl for hun taget mine farvekridter! Hinde er rigtig DUM nu!"
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf dgd2007 » 26. okt 2015, 01:44

Ja, jeg læste godt læserbrevet i Weekendavisen. :stoned:

Men jeg må dog også - efter at have scannet tråden her - sige, at den er et præmiestudie i politiske korrekthed!
Ved I ikke, at det er en fuldstændig mainstream holdning i landene i bæltet fra Marokko til Indien? :wacko:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf Akehurst2 » 26. okt 2015, 12:14

Jeg var faktisk mest skuffet over, at Weekendavisen optager et læserbrev, der er så ringe formulere og argumenteret. Det er jo Nationen-niveau.

Går igennem en bydel "stik imod alle odds". Han mener vel i mod (hvad han synes) er sund fornuft.

Og hvorfor skrive om påklædning, når det ikke har betydning? Hvorfor forholder han sig ikke til, hvor mange voldtægter, der er på Grønland, hvor de ellers er pakket ind fra top til tå?

Hvorfor underbygger han i øvrigt ikke, hvad han påstår? Der er jo overhovedet ikke belæg for, at påklædningen afgør om du bliver voldtaget. Det kan muligvis have indflydelse på, hvem du i givet fald bliver voldtaget af, men det er jo noget andet: http://www.b.dk/nationalt/alle-kvinder- ... bile=false
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf Akehurst2 » 26. okt 2015, 12:17

dgd2007 skrev:Ja, jeg læste godt læserbrevet i Weekendavisen. :stoned:

Men jeg må dog også - efter at have scannet tråden her - sige, at den er et præmiestudie i politiske korrekthed!
Ved I ikke, at det er en fuldstændig mainstream holdning i landene i bæltet fra Marokko til Indien? :wacko:


Jeg tror ikke, der er nogen, der er overrasket over, at holdningen findes, også i Danmark. Derfor kan man da stadig godt blive forbløffet over at nogen ligefrem vil promovere den med navn og billede. For som en anden skriver: Den hænger han så på for evigt i disse Google-tider.
0
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf Gniske » 26. okt 2015, 15:10

Jeg er efterhånden meget enig med ham frøæderen Uldbæk, islam er vejen frem og kvindelig tildækning er sikkert ikke så dårligt endda.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf Bimmerdyret » 26. okt 2015, 18:04

Advarsel...jeg smager ikke så godt, bare før I æder mig :)
Jeg er kvinde og jeg kan til nød godt følge ham i hans infantile tankegang - herregud han er 16 år og har vel knapt nok selv fået feddet "nissen". Jacan skrev tidligere om at minimere risikoen og ...hvor er de kritiske spørgsmål?

For mig at se er der flere forskellige scenarier for voldtægt (sort/hvidt)
- dem der bare hopper på en tilfældig kvinde ud fra en busk
- dem der ikke stopper når de er igang
- de tilfælde hvor kvinden fortryder bagefter

I forhold til påklædning er der nogle forskellige vinkler på ovenstående:
- påklædning ligegyldig
- påklædning måske en faktor
- påklædning måske en faktor

Men det har altså også noget med adfærd og usikre signaler fra kvinder at gøre.
I min ungdom, var det ikke unormalt blandt nogle af mine veninder, at man gik i byen og søgte "en sponsor" = en fyr der så lækker ud, som man kunne charmere og få til at betale diverse drinks, ved at "man flirtede og lod som om man gerne ville mere..."
Lur mig om ikke at en sådan adfærd ville blive afvist hvis man var i hullet t-shirt og småplettede joggingbukser og Crocks?

Der ER desværre, og det skal naturligvis ikke være en negativ ting for kvinder generelt, men det er det desværre, at der er nogle, men hulkort og kavalergang ned til stiletterne, der ihh og åhh lader som om de gerne vil og enten lige mens, eller efter - siger nej/fortryder.
Voldtægt??
Måske/måske ikke - der er imo nogle der har en adfærd (f... påklædning) der "kunne bede om det".

Jeg er mor til en datter - hende lærer jeg at sige nej - fysisk samtidig med at forklare hende hvordan adfærd/Signaler kan opfattes
Jeg er mor til en søn - ham lærer jeg næsten at få en underskrift på at det er ok...inden han overhovedet tænker på at plante sine læber på kinden af en pige.

Gutten er er 16 år, der voldtages også kvinder i burka, og neutralt tøj - lad knægten stege, men tænkt alligevel lidt længere, for han er ikke den eneste i den alder, eller ældre der har samme opfattelse.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. okt 2015, 00:13

Bimmerdyret skrev:Advarsel...jeg smager ikke så godt, bare før I æder mig :)
Jeg er kvinde og jeg kan til nød godt følge ham i hans infantile tankegang - herregud han er 16 år og har vel knapt nok selv fået feddet "nissen". Jacan skrev tidligere om at minimere risikoen og ...hvor er de kritiske spørgsmål?

For mig at se er der flere forskellige scenarier for voldtægt (sort/hvidt)
- dem der bare hopper på en tilfældig kvinde ud fra en busk
- dem der ikke stopper når de er igang
- de tilfælde hvor kvinden fortryder bagefter

I forhold til påklædning er der nogle forskellige vinkler på ovenstående:
- påklædning ligegyldig
- påklædning måske en faktor
- påklædning måske en faktor

Men det har altså også noget med adfærd og usikre signaler fra kvinder at gøre.
I min ungdom, var det ikke unormalt blandt nogle af mine veninder, at man gik i byen og søgte "en sponsor" = en fyr der så lækker ud, som man kunne charmere og få til at betale diverse drinks, ved at "man flirtede og lod som om man gerne ville mere..."
Lur mig om ikke at en sådan adfærd ville blive afvist hvis man var i hullet t-shirt og småplettede joggingbukser og Crocks?

Der ER desværre, og det skal naturligvis ikke være en negativ ting for kvinder generelt, men det er det desværre, at der er nogle, men hulkort og kavalergang ned til stiletterne, der ihh og åhh lader som om de gerne vil og enten lige mens, eller efter - siger nej/fortryder.
Voldtægt??
Måske/måske ikke - der er imo nogle der har en adfærd (f... påklædning) der "kunne bede om det".

Jeg er mor til en datter - hende lærer jeg at sige nej - fysisk samtidig med at forklare hende hvordan adfærd/Signaler kan opfattes
Jeg er mor til en søn - ham lærer jeg næsten at få en underskrift på at det er ok...inden han overhovedet tænker på at plante sine læber på kinden af en pige.

Gutten er er 16 år, der voldtages også kvinder i burka, og neutralt tøj - lad knægten stege, men tænkt alligevel lidt længere, for han er ikke den eneste i den alder, eller ældre der har samme opfattelse.


Jeg er enig med dig i, at der er faktorer, som kan få en situation til at gå i en retning, hvor en pige/kvinde, der ikke kan eller ikke tør sige klart nej eller tydeligt vise, hvor hendes grænse går, risikerer at ende med at have sex mod sin vilje, men du skriver samtidig, at der er tilfælde, hvor der bliver sagt nej, og hvor det efter din mening alligevel kun måske er voldtægt, og det forstår jeg ikke en dyt af. Mener du, at en kvinde kan lokke så meget, at hun mister retten til at afslå sex?
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. okt 2015, 00:22

dgd2007 skrev:Ja, jeg læste godt læserbrevet i Weekendavisen. :stoned:

Men jeg må dog også - efter at have scannet tråden her - sige, at den er et præmiestudie i politiske korrekthed!
Ved I ikke, at det er en fuldstændig mainstream holdning i landene i bæltet fra Marokko til Indien? :wacko:


På hvilken måde mener du, at der er tale om politisk korrekthed?
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf Animi » 28. okt 2015, 11:34

Bimmerdyret skrev:Advarsel...jeg smager ikke så godt, bare før I æder mig :)
Jeg er kvinde og jeg kan til nød godt følge ham i hans infantile tankegang - herregud han er 16 år og har vel knapt nok selv fået feddet "nissen". Jacan skrev tidligere om at minimere risikoen og ...hvor er de kritiske spørgsmål?

For mig at se er der flere forskellige scenarier for voldtægt (sort/hvidt)
- dem der bare hopper på en tilfældig kvinde ud fra en busk
- dem der ikke stopper når de er igang
- de tilfælde hvor kvinden fortryder bagefter

I forhold til påklædning er der nogle forskellige vinkler på ovenstående:
- påklædning ligegyldig
- påklædning måske en faktor
- påklædning måske en faktor

Men det har altså også noget med adfærd og usikre signaler fra kvinder at gøre.
I min ungdom, var det ikke unormalt blandt nogle af mine veninder, at man gik i byen og søgte "en sponsor" = en fyr der så lækker ud, som man kunne charmere og få til at betale diverse drinks, ved at "man flirtede og lod som om man gerne ville mere..."
Lur mig om ikke at en sådan adfærd ville blive afvist hvis man var i hullet t-shirt og småplettede joggingbukser og Crocks?

Der ER desværre, og det skal naturligvis ikke være en negativ ting for kvinder generelt, men det er det desværre, at der er nogle, men hulkort og kavalergang ned til stiletterne, der ihh og åhh lader som om de gerne vil og enten lige mens, eller efter - siger nej/fortryder.
Voldtægt??
Måske/måske ikke - der er imo nogle der har en adfærd (f... påklædning) der "kunne bede om det".

Jeg er mor til en datter - hende lærer jeg at sige nej - fysisk samtidig med at forklare hende hvordan adfærd/Signaler kan opfattes
Jeg er mor til en søn - ham lærer jeg næsten at få en underskrift på at det er ok...inden han overhovedet tænker på at plante sine læber på kinden af en pige.

Gutten er er 16 år, der voldtages også kvinder i burka, og neutralt tøj - lad knægten stege, men tænkt alligevel lidt længere, for han er ikke den eneste i den alder, eller ældre der har samme opfattelse.


Inden jeg æder dig ( :lol: ) kan du så ikke lige uddybe det markerede? :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf dgd2007 » 28. okt 2015, 13:54

DetSorteCirkus skrev:
dgd2007 skrev:Ja, jeg læste godt læserbrevet i Weekendavisen. :stoned:

Men jeg må dog også - efter at have scannet tråden her - sige, at den er et præmiestudie i politiske korrekthed!
Ved I ikke, at det er en fuldstændig mainstream holdning i landene i bæltet fra Marokko til Indien? :wacko:


På hvilken måde mener du, at der er tale om politisk korrekthed?

Njaeh, der var alle mulige kommentarer ... ja, sådan noget findes også i Danmark, eller det er nok mest de gamle, der tænker sådan.
Det slog mig bare - i lyset af den igangværende "flygtninge/migrant/folkevandrings"-debat - at ingen havde lyst til så meget som at komme i nærheden af at nævne, at med den omtalte indvandring følger også en masse af den slags primitive holdninger, som den unge mand (eller hvem der nu har skrevet læserbrevet) giver udtryk for. :gruble:
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf Bimmerdyret » 28. okt 2015, 21:45

DetSorteCirkus skrev: Mener du, at en kvinde kan lokke så meget, at hun mister retten til at afslå sex?


Never!
Et nej er et nej.
Meeeeeeen.. det pågældende nej kan jo komme på forskellige tidspunkter, og hvis nejet kommer "halvvejs" inde og så respekters og han trækker sig, så er det jo stadig at se som en voldtægt,hvis hun fortryder "trinnet i processen".
Jeg forstår godt at man som kvinde kan fortryde, men at manden skal stå for skud, selv hvis han respekterer nejet når det kommmer - forstår jeg ikke.

Som svar på dit spørgmål er det ikke for mig at se noget med at lokke - det er også et spørgsmål om at kvinden fortryder og siger fra : fair nok, et nej er et nej.
Men kvindens tidspunkt for fortrydelse kan være : before, after and during, og during og after skal man så se på med andre øjne?


PS: Tak fordi du ikke åd mig :D
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. okt 2015, 21:57

Bimmerdyret skrev:Never!
Et nej er et nej.
Meeeeeeen.. det pågældende nej kan jo komme på forskellige tidspunkter, og hvis nejet kommer "halvvejs" inde og så respekters og han trækker sig, så er det jo stadig at se som en voldtægt,hvis hun fortryder "trinnet i processen".
Jeg forstår godt at man som kvinde kan fortryde, men at manden skal stå for skud, selv hvis han respekterer nejet når det kommmer - forstår jeg ikke.

Som svar på dit spørgmål er det ikke for mig at se noget med at lokke - det er også et spørgsmål om at kvinden fortryder og siger fra : fair nok, et nej er et nej.
Men kvindens tidspunkt for fortrydelse kan være : before, after and during, og during og after skal man så se på med andre øjne?


Bagefter - nej. Man kan ikke pludselig kalde uønsket sex for voldtægt, hvis der under akten har været en mulighed til stede for at sige fra og stoppe.
Under - ja, hvis den, der får nej, ikke retter sig efter det. Det er ikke, fordi jeg ikke kan sætte mig ind i, at det både kan være sårende og frustrerende at blive afvist midt i sex eller at blive fuppet til at ofre opmærksomhed og penge på et kalkuleret og manipulerende fjols (jvf. de kvinder du selv nævner, der bevidst søger en sponsor), men uanset hvad er et nej eller en utvetydig fysisk afvisning last point of return i min verden. Bliver denne grænse ikke respekteret, er en voldtægt i gang.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf Bimmerdyret » 28. okt 2015, 22:06

Animi skrev:
Der ER desværre, og det skal naturligvis ikke være en negativ ting for kvinder generelt, men det er det desværre, at der er nogle, men hulkort og kavalergang ned til stiletterne, der ihh og åhh lader som om de gerne vil og enten lige mens, eller efter - siger nej/fortryder.
Voldtægt??
Måske/måske ikke - der er imo nogle der har en adfærd (f... påklædning) der "kunne bede om det".



Inden jeg æder dig ( :lol: ) kan du så ikke lige uddybe det markerede? :)[/quote]


F... :lol: :lol: jeg er grydeklar.
Jeg har valgt at klippe fra og tage det med, der lægger op til det du har markeret-
Jeg indrømmer blankt - det er nok ikke så snedigt skrevet og signalerer noget andet end jeg umiddelbart ville sige så...
Lad mig lige fucke det endnu mere op :lol:


Jeg skriver: Der er IMO nogle, der har en adfærd (FUCK påklædning) der "kunne bede om det"

Jeg manglede, set i bakspejlet at skrive at der IMO er forskel på at blive voldtaget og at føle at man er blevet voldtaget. (ok, det kan give reationer, kom gerne med dem, men hold det lige ude af dette svar)

Min årsag til at skrive det der er market er at jeg har kendt rigtig mange piger, der har haft en adfærd hvor de selv har været årsag til at sætte sig i en situation hvor de (af skam, af fortrydelse) har kunnet påberåbe sig voldtægt (måske korrekt - måske ikke)

Fx. en pige kører en fyr i bar 1 og kører han videre i bar 2, gnubbe, lapdance, tungesnask, med hjem (ham/hende) tøjet af..halvvejs igen/færdig...
UPS, PIS... fortryder her og nu eller efter.

Iflg reglerne kan det være en voldtægt, men tolkning af hændelserne kan vise andet = at han ikke kunne have handlet anderledes.

...

Sry.. måske dårligt forklaret, så spørg endelig :D
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf Bimmerdyret » 28. okt 2015, 22:12

DetSorteCirkus skrev:
Bimmerdyret skrev:Never!
Et nej er et nej.
Meeeeeeen.. det pågældende nej kan jo komme på forskellige tidspunkter, og hvis nejet kommer "halvvejs" inde og så respekters og han trækker sig, så er det jo stadig at se som en voldtægt,hvis hun fortryder "trinnet i processen".
Jeg forstår godt at man som kvinde kan fortryde, men at manden skal stå for skud, selv hvis han respekterer nejet når det kommmer - forstår jeg ikke.

Som svar på dit spørgmål er det ikke for mig at se noget med at lokke - det er også et spørgsmål om at kvinden fortryder og siger fra : fair nok, et nej er et nej.
Men kvindens tidspunkt for fortrydelse kan være : before, after and during, og during og after skal man så se på med andre øjne?


Bagefter - nej. Man kan ikke pludselig kalde uønsket sex for voldtægt, hvis der under akten har været en mulighed til stede for at sige fra og stoppe.
Under - ja, hvis den, der får nej, ikke retter sig efter det. Det er ikke, fordi jeg ikke kan sætte mig ind i, at det både kan være sårende og frustrerende at blive afvist midt i sex eller at blive fuppet til at ofre opmærksomhed og penge på et kalkuleret og manipulerende fjols (jvf. de kvinder du selv nævner, der bevidst søger en sponsor), men uanset hvad er et nej eller en utvetydig fysisk afvisning last point of return i min verden. Bliver denne grænse ikke respekteret, er en voldtægt i gang.


ENIG! :worship:
Men, der er faktisk mange der anklages 'EFTER - og det er naturligvis ikke fair.
Desuden, øhh og det er så ikke noget jeg har erfaring med - lovgivningmæssigt - men hvordan står han, når hun inmedias res siger nej, og han så kommer (mens han trækker sig)


Æv for begge parter :mellow:
'
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Kvinders påklædning gør dem medansvarlige for voldtægt

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. okt 2015, 22:21

Hvad er det for regler, du refererer til, som gør sex til voldtægt, hvis den ene part fortryder?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"