Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf Slettet bruger » 16. okt 2017, 23:04

Så lige at han var nomineret til den titel, og jeg tænker, han kan da vel lige så godt få den som alle mulige andre.

Hvad tænker i?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf Slettet bruger » 16. okt 2017, 23:24

Falstria skrev:
eks-Maupassant skrev:Så lige at han var nomineret til den titel, og jeg tænker, han kan da vel lige så godt få den som alle mulige andre.

Hvad tænker i?


Hvem er de andre nominerede?


Hæh, jeg googlede det og fandt siden for dem der uddeler prisen, men den giver en fejl 404 når man klikker på listen over de nominerede

http://www.europeanpressprize.com/award ... list-2017/
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf Juki » 16. okt 2017, 23:38

Mistermor skrev:Jeg ser ikke nyheder fra andre lande, - og han er vel lige så god, som de andre journalister i Danmark. Men jeg kan ikke genkende beskrivelsen af, at han bliver ved med at spørge, til han får svar. Jeg synes, han er så styrende og næsten manipulerende, at det er ubehageligt.

Jeg kan bare ikke komme i tanke om andre journalister, jeg synes er bedre.

Jeg kan heller ikke holde ham ud. Det kan godt være han er fagligt dygtig, men jeg synes det er belastende at høre ham som interviewer fordi han afbryder og som du siger virker styrende, så det kun er en mening der er rigtig. Og den er som regel allerede planlagt fra start.

Til sammenligning kan jeg bedre holde ud til at høre på Martin Krasnik.

Men jeg kan heller ikke komme på et bedre alternativ.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf dgd2007 » 17. okt 2017, 00:06

eks-Maupassant skrev:Så lige at han var nomineret til den titel, og jeg tænker, han kan da vel lige så godt få den som alle mulige andre.

Hvad tænker i?

Jeg tænker ikke noget særligt ... bare jeg slipper for at høre på ham :-D

Men hans far var sød - historieprofessor and all.
1
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4084
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. okt 2017, 01:35

Der er journalister i andre europæiske lande der sætter deres liv på spil (og nogle gange bliver myrdet) for at afslører korruption og magtmisbrug. Clement Kjærsgaard er højtbetalt ansat på et statsmedie hvor han afholder Jerry Springer agtige debatter hvor hver deltager for 30 sekunders taletid til at udbrede sig om ligegyldige emner. Hvis Danmark skal nominerer en, burde de tage hende der rejser rundt til diverse krige i Mellemøsten (hun blev vist voldtaget i Ægypten).

Sverige burde nominerer hende den hovedløse. lol
3
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf Seladon » 17. okt 2017, 05:07

Vlad Kalashnikov skrev:Der er journalister i andre europæiske lande der sætter deres liv på spil (og nogle gange bliver myrdet) for at afslører korruption og magtmisbrug. Clement Kjærsgaard er højtbetalt ansat på et statsmedie hvor han afholder Jerry Springer agtige debatter hvor hver deltager for 30 sekunders taletid til at udbrede sig om ligegyldige emner. Hvis Danmark skal nominerer en, burde de tage hende der rejser rundt til diverse krige i Mellemøsten (hun blev vist voldtaget i Ægypten).

Sverige burde nominerer hende den hovedløse. lol


En dybdeborende journalist er lige blevet myrdet efter at have afsløret mange korruptionsager på Malta.

http://edition.cnn.com/2017/10/16/europ ... index.html
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf Seladon » 17. okt 2017, 06:23

Off topic: Der burde også være en pris for den bedste mikrofonholder, for listen over kandidater er temmelig lang.
:lol:
Måske skal vi også have en separat tråd på debatten her?
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf dykkersild » 17. okt 2017, 06:48

Jeg syntes dels at han afbryder for hurtigt og det altid virker som om han på forhånd har besluttet hvad facit skal være. Det virker ikke sagligt på mig - det kan faktisk minde om nogle få af debatterne herinde ;)

Og så kan jeg simpelthen ikke holde ud at se på de 20 liter spyt der samles i hans mundvige hver 4. minut. Det kan han ikke gøre for men jeg har virkelig en ting med spyt og snask i mundvigen - nej, nej og atter nej.

Martin Krasnik til gengæld - ham er jeg glad for.
3
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf Myresluger » 17. okt 2017, 19:58

Ham kan jeg ikke holde ud. Jeg synes han afbryder og virker ualmindelig selvfed. Jeg kan ikke tage stilling til om han er dygtig - jeg kan holde ud at høre hvad han siger..
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf Artem » 17. okt 2017, 20:02

Han er helt klart rigtigt dygtig og ved utroligt meget. Men som andre siger synes jeg også han afbryder for meget, og selv fylder for meget. Er jo hvad politikerne har at sige vi skal høre, og ikke hvad Clement siger. Der mener jeg han har noget at arbejde med. Men omvendt er han da ikke ligefrem dårlig og han kan helt klart noget. Mener bare at han kunne blive endnu bedre.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23353

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf Aragorn » 17. okt 2017, 20:03

Vlad Kalashnikov skrev:Der er journalister i andre europæiske lande der sætter deres liv på spil (og nogle gange bliver myrdet) for at afslører korruption og magtmisbrug. Clement Kjærsgaard er højtbetalt ansat på et statsmedie hvor han afholder Jerry Springer agtige debatter hvor hver deltager for 30 sekunders taletid til at udbrede sig om ligegyldige emner. Hvis Danmark skal nominerer en, burde de tage hende der rejser rundt til diverse krige i Mellemøsten (hun blev vist voldtaget i Ægypten).

Sverige burde nominerer hende den hovedløse. lol


Det er nu ikke helt retfærdigt, Kjærsgaard er bedre end det, du beskriver der. Han flår altså de politikere i stykker, og det holder jeg meget af. Når det er sagt, så mener jeg slet ikke, manden er journalist? Er han ikke statskundskaber?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf paint » 17. okt 2017, 20:13

Aragorn skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Der er journalister i andre europæiske lande der sætter deres liv på spil (og nogle gange bliver myrdet) for at afslører korruption og magtmisbrug. Clement Kjærsgaard er højtbetalt ansat på et statsmedie hvor han afholder Jerry Springer agtige debatter hvor hver deltager for 30 sekunders taletid til at udbrede sig om ligegyldige emner. Hvis Danmark skal nominerer en, burde de tage hende der rejser rundt til diverse krige i Mellemøsten (hun blev vist voldtaget i Ægypten).

Sverige burde nominerer hende den hovedløse. lol


Det er nu ikke helt retfærdigt, Kjærsgaard er bedre end det, du beskriver der. Han flår altså de politikere i stykker, og det holder jeg meget af. Når det er sagt, så mener jeg slet ikke, manden er journalist? Er han ikke statskundskaber?


Delvist. Bachelorgrad i filosofi, politik og økonomi (den såkaldte PPE) ved Oxford Universitet. I 2002 fik han ligeledes en BA som scient.pol. ved Københavns Universitet.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf paint » 17. okt 2017, 20:23

Jeg synes at han er dygtig og vidende. Men ulideligt selv-iscenesættende. Og jeg bryder mig ikke ret meget om hans 'retssals-journalistik', hvor han trænger folk op i en krog, og kun vil acceptere et 'je' eller et 'nej', som et svar - også selvom der ikke kan svares ja eller nej. Nogle gange er tingene mere komplekse end sort eller hvid.

Krasnik, da han var på Deadline, havde samme teknik. Han havde en konklusion på et interview, allerede inden gæsten i studiet havde sat sig i stolen. Hvis gæsten så ikke svarede det han havde planlagt at gæsten skulle sige, cuttede han folk af, og trak dem hen til sin forudbestemte køreplan for interviewet. Og sådan fortsatte interviewet. Afbrydelse på afbrydelse på afbrydelse, fordi folk skulle trækkes hen i den retning, som han havde tilrettelagt.

På dén måde, var/er der mere tale om en monolog, hvor gæsten i studiet, mere forekom som en slags boksebold, som sidder der fordi, han nu engang skal have en gæst i studiet og ikke holde foredrag.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf TomKah » 17. okt 2017, 20:38

For mig er Clement en dårlig journalist, for jeg har aldrig set noget fra hans hånd andre steder en TV, og jeg kan slet ikke holde ham ud og føler ikke, han er formidler.

Krasnik kender jeg ikke fra TV, men kun fra hans bog Fucking Jøde! Den kunne jeg til gengæld godt lide. Den er selvfølgelig et forsvar overfor jødedom og jødiske skikke, men han solgte dem til mig.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43971

Re: Clement Kjærsgaard - Europas bedste journalist

Indlægaf paint » 17. okt 2017, 20:49

TomKah skrev:For mig er Clement en dårlig journalist, for jeg har aldrig set noget fra hans hånd andre steder en TV, og jeg kan slet ikke holde ham ud og føler ikke, han er formidler.

Krasnik kender jeg ikke fra TV
, men kun fra hans bog Fucking Jøde! Den kunne jeg til gengæld godt lide. Den er selvfølgelig et forsvar overfor jødedom og jødiske skikke, men han solgte dem til mig.


Han er der heller ikke mere. Han er flyttet fra DR til en post som Chefredaktør på Weekend Avisen.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"