For 3 millioner år siden

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

For 3 millioner år siden

Indlægaf Slettet bruger » 30. okt 2017, 18:13

Så er atmosfærens CO2-indhold oppe på 403,3 ppm. Det er et niveau der ikke er set i 3-5 millioner år, i en periode der hed Pliocæn.

Dengang lå havoverfladen 10-20 meter højere end nu, og planeten var 2-3 grader varmere.

Sjovt nok var den den periode de første abemennesker opstod, Lucy er ca 3 millioner år gammel.

Så jeg vil mene der skal en stor spand kul på vores klimapolitik. Nej vent, ikke en spand kul!
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: For 3 millioner år siden

Indlægaf Seladon » 30. okt 2017, 18:48

eks-Maupassant skrev:Så er atmosfærens CO2-indhold oppe på 403,3 ppm. Det er et niveau der ikke er set i 3-5 millioner år, i en periode der hed Pliocæn.

Dengang lå havoverfladen 10-20 meter højere end nu, og planeten var 2-3 grader varmere.

Sjovt nok var den den periode de første abemennesker opstod, Lucy er ca 3 millioner år gammel.

Så jeg vil mene der skal en stor spand kul på vores klimapolitik. Nej vent, ikke en spand kul!


tror du Kim Wall og Peter Madsen rejste tilbage i tiden med en hemmelig tidsmaskine bygget af raketpsykopaten, og så havnede de - ved en fejl - i pliocæn, hvor Wall døde pga iltmangel? :forvirret2: :s
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"