Nørrebro tager gaderne tilbage

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nørrebro tager gaderne tilbage

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2017, 20:54

Bare det at man nu holder et fakkeltog er jo at negligere det, signalet er "det her fixer vi da selv med nogen fakkeltog, det går skam fint"

Jeg ville mene det var mere relevant at lægge demonstrationerne for Christiansborg med skilte som "Stop bandekrigen nu", "Flere ressourcer til politiet" og "Red Nørrebro" og sådan noget, altså råbe om at at få hjælp.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nørrebro tager gaderne tilbage

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2017, 20:58

Tamara skrev:
eks-Maupassant skrev:
Tamara skrev:
eks-Maupassant skrev:
Tamara skrev:
eks-Maupassant skrev:
Tamara skrev:Jeg forstår godt behovet for at markere sig og gøre noget sammen som borgere på Nørrebro og derfor har jeg respekt for optoget.

Det ændrer næppe noget i det store spil og alt det der, men jeg tror, at det kan være en meget værdifuld ting for folk at stå sammen på denne måde og finde et fællesskab i en urolig tid.


TBH er det ret meget Nørrebro-beoernes egen skyld. Jeg har stort set altid kun mødt negligering og fornægtelse når man snakkede med folk fra Nørrebro og banderne. Ja og logisk set, der går det den alle vej, og det vil ende lige som i kvarterer i USA og Italien hvor banderne er rigtigt magtfulde og indkræver skatter af alle virksomhederne.

F.eks. for nogen år siden da det kom frem at der blev indkrævet beskyttelsespenge nogen steder. Der kom så forskellige forslag til hvad man kunne gøre ved det: Nørrebrofolkenes bidrag til det var at benægte det fandt sted mere end "meget få" steder, være imod alle tiltag og holde et fakkeloptog.

Hvor hvis de i stedet for negliceringen havde valgt at presse på for mere politi, kameraer, politiske tiltag, så havde suppedasen været mindre slem i dag.


Der bør masser almindelige borgere på Nørrebro der ingen andel har i det, som du skriver om her. Efter min mening.



Jeg ved ikke hvad du mener med andel i. Jeg kan bare konstatere at 99% af de Nørrebro-folk jeg har snakket med har negliceret tingene. F.eks. for 3-4 år siden hørte jeg synspunktet at skyderier var ufarlige, fordi de jo kun skød hinanden. Hvor jeg må konstatere at det er dybt irrationelt at mene at kugler i gaderne ikke er farligt. Og man jo ikke får sat skub i noget hvis man taler skyderier ned.

Og de er passive og ringer ikke til politiet hvis de ser noget. Jeg ringede en gang til politiet fordi der sad nogen romaer uden for Føtex og sælger smartphones på et tæppe.

Fik så at vide bagefter af en Nørrebroperson at hun syntes de var irriterende, men de havde været der i 2-3 måneder. Hvor jeg så må konstatere at det halve Nørrebro har set dem på den tid og ikke 1 har ringet til politiet om det.



Du har da ingen mulighed for at udtale dig om antallet af henvendelser til politiet (der sikkert ikke kommer alligevel).
Uanset antallet af % mennesker på Nørrebro, som du har talt med, siger det ikke rigtigt noget objektivt om den nuværende situation .


Jo når de har siddet der i månedsvis i ro og fred, og så ringer jeg til politiet og de er væk bagefter, så kan jeg jo regne ud at jeg er den eneste der har ringet.

Jeg ved ikke hvad du mener med objektivt, men fakts er at de i mange år har brugt mere energi på at bekæmpe lov-og-orden tiltag og fortælle om hvor dejligt og fredeligt det i virkeligheden er, end de har på at advare om at de har brug for hjælp. Jeg kan google og finde en mase debatindlæg i aviserne i den genre hvis du vil se nogen?

Eksempel: ASH skriver nogen om de problemer der har endt med den nuværende tilstand http://nyheder.tv2.dk/2016-01-04-kendt- ... ig-bo-igen

Nørrebro lokaludvalg negligerer http://noerrebrolokaludvalg.kk.dk/noerr ... get-andet/

De indrømmer problemerne, man kunne jo heller dårligt anet i 2016, men de tager slet ikke mål om hvor alvorligt det er, efter min mening.

Jeg tror at banderne bare vil blive stærkere og stærkere derudaf, til de ender som i fattige bydele i USA med meget stærke organiserede kriminelle organisationer.

Ja og det kan Nørrebro selv jo ikke gøre så meget ved, men det MINDSTE de kan gøre, det er at de ikke taler det ned i medierne.



Hvor hurtigt tror du selv at de er på plads foran Føtex igen? Det er naivt at tro at du er den eneste på banen her.


Jeg har jo allerede fortalt dig at de forsvandt, gone, væk, efter at jeg ringede? De kom skam ikke igen. De bliver jo arresteret og udvist, når de bliver taget med flere kufferter fyldt med smartphones.

Det kunne en anden jo lige så godt have gjort på dag 1 de var der, i stedet for at der går månedsvis til at jeg gør det.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nørrebro tager gaderne tilbage

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2017, 21:01

Tamara skrev:
eks-Maupassant skrev:Bare det at man nu holder et fakkeltog er jo at negligere det, signalet er "det her fixer vi da selv med nogen fakkeltog, det går skam fint"

Jeg ville mene det var mere relevant at lægge demonstrationerne for Christiansborg med skilte som "Stop bandekrigen nu", "Flere ressourcer til politiet" og "Red Nørrebro" og sådan noget, altså råbe om at at få hjælp.


Jeg ser intet sted budskabet i det fakkeltog, at borgerne på Nørrebro 'fikser noget selv'.


Det ligger i den underliggende kommunikation? Signaler er jo ikke altid helt bonget ud.

Hvis en politiker vil signalere "jeg er handlekraftig", så går han jo ikke på TV og siger "hey, ville bare sige at jeg er mega handlekraftig", han foretager sig noget der ser handlekraftigt ud, sådan sender han/hun det signal.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nørrebro tager gaderne tilbage

Indlægaf Slettet bruger » 1. nov 2017, 21:05

Tamara skrev:
eks-Maupassant skrev:
Tamara skrev:
eks-Maupassant skrev:
Tamara skrev:
eks-Maupassant skrev:
Tamara skrev:
eks-Maupassant skrev:
Tamara skrev:Jeg forstår godt behovet for at markere sig og gøre noget sammen som borgere på Nørrebro og derfor har jeg respekt for optoget.

Det ændrer næppe noget i det store spil og alt det der, men jeg tror, at det kan være en meget værdifuld ting for folk at stå sammen på denne måde og finde et fællesskab i en urolig tid.


TBH er det ret meget Nørrebro-beoernes egen skyld. Jeg har stort set altid kun mødt negligering og fornægtelse når man snakkede med folk fra Nørrebro og banderne. Ja og logisk set, der går det den alle vej, og det vil ende lige som i kvarterer i USA og Italien hvor banderne er rigtigt magtfulde og indkræver skatter af alle virksomhederne.

F.eks. for nogen år siden da det kom frem at der blev indkrævet beskyttelsespenge nogen steder. Der kom så forskellige forslag til hvad man kunne gøre ved det: Nørrebrofolkenes bidrag til det var at benægte det fandt sted mere end "meget få" steder, være imod alle tiltag og holde et fakkeloptog.

Hvor hvis de i stedet for negliceringen havde valgt at presse på for mere politi, kameraer, politiske tiltag, så havde suppedasen været mindre slem i dag.


Der bør masser almindelige borgere på Nørrebro der ingen andel har i det, som du skriver om her. Efter min mening.



Jeg ved ikke hvad du mener med andel i. Jeg kan bare konstatere at 99% af de Nørrebro-folk jeg har snakket med har negliceret tingene. F.eks. for 3-4 år siden hørte jeg synspunktet at skyderier var ufarlige, fordi de jo kun skød hinanden. Hvor jeg må konstatere at det er dybt irrationelt at mene at kugler i gaderne ikke er farligt. Og man jo ikke får sat skub i noget hvis man taler skyderier ned.

Og de er passive og ringer ikke til politiet hvis de ser noget. Jeg ringede en gang til politiet fordi der sad nogen romaer uden for Føtex og sælger smartphones på et tæppe.

Fik så at vide bagefter af en Nørrebroperson at hun syntes de var irriterende, men de havde været der i 2-3 måneder. Hvor jeg så må konstatere at det halve Nørrebro har set dem på den tid og ikke 1 har ringet til politiet om det.



Du har da ingen mulighed for at udtale dig om antallet af henvendelser til politiet (der sikkert ikke kommer alligevel).
Uanset antallet af % mennesker på Nørrebro, som du har talt med, siger det ikke rigtigt noget objektivt om den nuværende situation .


Jo når de har siddet der i månedsvis i ro og fred, og så ringer jeg til politiet og de er væk bagefter, så kan jeg jo regne ud at jeg er den eneste der har ringet.

Jeg ved ikke hvad du mener med objektivt, men fakts er at de i mange år har brugt mere energi på at bekæmpe lov-og-orden tiltag og fortælle om hvor dejligt og fredeligt det i virkeligheden er, end de har på at advare om at de har brug for hjælp. Jeg kan google og finde en mase debatindlæg i aviserne i den genre hvis du vil se nogen?

Eksempel: ASH skriver nogen om de problemer der har endt med den nuværende tilstand http://nyheder.tv2.dk/2016-01-04-kendt- ... ig-bo-igen

Nørrebro lokaludvalg negligerer http://noerrebrolokaludvalg.kk.dk/noerr ... get-andet/

De indrømmer problemerne, man kunne jo heller dårligt anet i 2016, men de tager slet ikke mål om hvor alvorligt det er, efter min mening.

Jeg tror at banderne bare vil blive stærkere og stærkere derudaf, til de ender som i fattige bydele i USA med meget stærke organiserede kriminelle organisationer.

Ja og det kan Nørrebro selv jo ikke gøre så meget ved, men det MINDSTE de kan gøre, det er at de ikke taler det ned i medierne.



Hvor hurtigt tror du selv at de er på plads foran Føtex igen? Det er naivt at tro at du er den eneste på banen her.


Jeg har jo allerede fortalt dig at de forsvandt, gone, væk, efter at jeg ringede? De kom skam ikke igen. De bliver jo arresteret og udvist, når de bliver taget med flere kufferter fyldt med smartphones.

Det kunne en anden jo lige så godt have gjort på dag 1 de var der, i stedet for at der går månedsvis til at jeg gør det.


Pudsigt de sidder der altså stadig med mindre du ringede i forgårs og jeg derfor er gået glip af noget
Oh well. Hvis du mener, at du har reddet bydelen fra romaer og lign ved ét tlf opkald, så fint.


De var væk i nogen år efter jeg ringede, jeg flyttede væk bagefter. Så der er vel kommet nogen nye nu. Og hvis nogen så ringede 1 gang til så kunne man slippe af med det hold.

Hvis du kommer forbi kan du selv gøre det, jeg bor ikke i landsdelen mere.

Det er sjovt, hvis du selv tit kommer forbi og ikke selv gør noget. Det tager 1 minut at ringe. Men måske regner med at alle andre gør det hele tiden, så jeg behøver ikke.

Ja sådan er mit indtryk af folk på Nørrebro. At man er passiv med de åbenlyst ulovlige ting der er i dagligdagen.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Nørrebro tager gaderne tilbage

Indlægaf Bimmerdyret » 1. nov 2017, 21:14

Fakkeltog er efter min mening oftest den fysiske manifestation af FB-opslag til afdøde hvor tilfældige skriver "hvil i fred, RIP, du er savnet", uden at de har noget forhold til vedkommende.
Totalt "kunsten at græde i kor".
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Nørrebro tager gaderne tilbage

Indlægaf LadyFox » 8. nov 2017, 06:58

Tjotjalt Åblyst skrev:
LadyFox skrev:Nej, derfor gider jeg heller ikke deltage.
Derudover mener jeg heller ikke at det er banderne der ejer gaderne herude. Der er helt klart et problem, og selvfølgelig skal de ikke ligge og skyde hinanden, men langt det meste af tiden er Nørrebro/NV et dejligt sted at færdes, lige som det plejer at være.

I Fuglekvarteret har der været ganske fredeligt i al den tid, når jeg har været ude og gå ture, handle ind osv. Set fra mit perspektiv, altså.

Min ven, som bor midt på Nørrebro, udtaler sig, at der også er ganske fredeligt, hvor han bor. - Altså lige pånær den aften, hvor der vitterligt blev skudt ganske få meter fra hans bolig.

Der forekommer en utilsigtet bagatelliseren af det, der meget konkret foregår tværs over Nørrebro og NV, ikke helt ulig den, du her præsenterer. Vi tenderer til at fremhæve, hvor fint det er at bo derude, og at vi "ikke selv har oplevet noget", og det finder jeg - hånden på hjertet - meget problematisk efterhånden.

For der foregår noget. Der er teenagere og uskyldige forbipasserende, som bliver skudt med jævne mellemrum.

Jeg holder selv ufatteligt meget at NV. Jeg føler, på trods af mine jyske/fynske aner, at det er mit hjem. Uagtet så er der en betændt byld, der er ved at ødelægge vort hjem fuldstændigt, og det nytter i det regi ikke at fremhæve de positive sider. Det svarer egentlig til at sige at man har fået konstateret cancer i onsdags, men at det ikke gør så meget fordi solen skinnede i tirsdags.

Det er et symptom. Og dette udsyn er, i mine øjne, præget af skyklapper og undgåelsesstrategi.


Det er nu ikke fordi jeg ikke har oplevet "noget". Jeg har skrevet flere indlæg herinde om at jeg er fucker træt af at der bliver skudt herude. Der er blevet skudt flere gange lige nede for min tidligere opgangsdør, og nej jeg synes heller ikke det er fedt at høre på en 17 årig knægt der er skriger fordi han er blevet skudt.
Jeg synes her er et problem, jeg synes problemet er alvorligt. Men jeg synes ikke at banderne ejer gaderne, og jeg synes ikke her er så krigszone-agtigt som nogle forsøger at gøre det til.

Man kan så synes jeg bagatellisere situationen herude, og det må man da hjertens gerne synes.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Nørrebro tager gaderne tilbage

Indlægaf LadyFox » 8. nov 2017, 09:17

Tjotjalt Åblyst skrev:
LadyFox skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:
LadyFox skrev:Nej, derfor gider jeg heller ikke deltage.
Derudover mener jeg heller ikke at det er banderne der ejer gaderne herude. Der er helt klart et problem, og selvfølgelig skal de ikke ligge og skyde hinanden, men langt det meste af tiden er Nørrebro/NV et dejligt sted at færdes, lige som det plejer at være.

I Fuglekvarteret har der været ganske fredeligt i al den tid, når jeg har været ude og gå ture, handle ind osv. Set fra mit perspektiv, altså.

Min ven, som bor midt på Nørrebro, udtaler sig, at der også er ganske fredeligt, hvor han bor. - Altså lige pånær den aften, hvor der vitterligt blev skudt ganske få meter fra hans bolig.

Der forekommer en utilsigtet bagatelliseren af det, der meget konkret foregår tværs over Nørrebro og NV, ikke helt ulig den, du her præsenterer. Vi tenderer til at fremhæve, hvor fint det er at bo derude, og at vi "ikke selv har oplevet noget", og det finder jeg - hånden på hjertet - meget problematisk efterhånden.

For der foregår noget. Der er teenagere og uskyldige forbipasserende, som bliver skudt med jævne mellemrum.

Jeg holder selv ufatteligt meget at NV. Jeg føler, på trods af mine jyske/fynske aner, at det er mit hjem. Uagtet så er der en betændt byld, der er ved at ødelægge vort hjem fuldstændigt, og det nytter i det regi ikke at fremhæve de positive sider. Det svarer egentlig til at sige at man har fået konstateret cancer i onsdags, men at det ikke gør så meget fordi solen skinnede i tirsdags.

Det er et symptom. Og dette udsyn er, i mine øjne, præget af skyklapper og undgåelsesstrategi.


Det er nu ikke fordi jeg ikke har oplevet "noget". Jeg har skrevet flere indlæg herinde om at jeg er fucker træt af at der bliver skudt herude. Der er blevet skudt flere gange lige nede for min tidligere opgangsdør, og nej jeg synes heller ikke det er fedt at høre på en 17 årig knægt der er skriger fordi han er blevet skudt.
Jeg synes her er et problem, jeg synes problemet er alvorligt. Men jeg synes ikke at banderne ejer gaderne, og jeg synes ikke her er så krigszone-agtigt som nogle forsøger at gøre det til.

Man kan så synes jeg bagatellisere situationen herude, og det må man da hjertens gerne synes.

Jeg har ikke helt styr på, hvem som har skrevet hvad herinde i fortiden (nok er jeg fan, men så meget fan er jeg heller ikke), så jeg har blot taget det citerede indlæg for pålydende.

Du behøver i øvrigt ikke tage det så nært; jeg er kommet for skade at anvende dit indlæg som basis for noget, der ligger mig på sinde. Vi kan - hvis du føler for det - kridte det op til en teknisk fejl, som jeg naturligvis beklager.

Det forventer jeg heller ikke :)
Jeg prøvede bare at uddybe en lille smule da det virkede på mig som om at mit indlæg var blev taget en lille smule mere chill omkring det end jeg egentlig havde ment det :)
0
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nørrebro tager gaderne tilbage

Indlægaf Slettet bruger » 10. nov 2017, 12:59

Sidst uge var jeg på Amager, og lige nedenfor der hvor jeg var fik en slikbutik smadret alle ruderne vel med et baseball bat.

Så de har jo ikke betalt beskyttelsespenge, oven i det er slikbutikker ofte blandet ind i sort handel og kriminalitet (google det, der har været en del artikler om det.) Derfor for mig ikke mærkeligt slikbutikker kommer ind i det med beskyttelsespenge, fordi de vil ikke have politiet blandet ind over deres forretning.

Så det er på den måde det er vokset frem, hvor der nu er low key organiseret kriminalitet der har bidt sig fast i Kbh, især Nørrebro/NV men også mange andre steder.

Ja og det er kommet fordi ingen har sagt noget til "de små ting", f.eks. anmelde alle de cykelbutikker der totalt åbenlyst ikke betaler skat & moms fordi de kan lappe til halvdelen af den normale pris. Frisørerne der med et magisk trick kan få det til at løbe rundt til permanent halv pris, men som garanteret betaler moms og skat af det hele :)

Eller alle kioskerne der køber varer i Tyskland eller andre steder.

Befolkningen i København har bare siddet og kigget på mens det er skredet over de sidste 15 år, og når man når så langt i processen som man er nu, så er det rigtigt rigtigt svært at komme af med det igen.

Folk kan ikke forstå at det hele hænger sammen. De virksomheder der kører ulovligt, de "nærer" bandekriminaliteten, fordi de åbenlyst er targets for lyssky virksomhed og ekstra indtægtskilde for banderne.

Ja og det bliver kun værre fra nu af. Det ender lige som i Napoli og Chicago i gangsterperioden, hvis det får lov at køre videre - og det gør det jo.

Regner med at på et tidspunkt er det grelt nok til at folk gider æde deres fordomme og bruge lidt mental energi på ar regne ud "hvis nogen butikker har altid meget lavere pris = de snyder med moms og andet"plus alle de andre ting, men der skal nok dø mange flere før at det sker.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nørrebro tager gaderne tilbage

Indlægaf Slettet bruger » 10. nov 2017, 13:08

Tamara skrev:
Jeg kommer der vel 4 gange om året i arbejdsmæssig regi og er egentlig ret ligeglad. Jeg tror ikke på et opkald til 114 i 2017 løser noget som helst.


Ja du er passiv og ligeglad som folk er som sådan, og det er derfor det har udviklet sig. Og så kører man bagefter bagatelligerings-processer for at genopbygge sit selvværd.

Fordi folk ikke gider bruge 3 minutter på at ringe mens de alligevel går på gaden, så kan de kriminelle lave deres ting i fred og ro.

Men de gider godt gå til Fakkeltog :stoned:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"