Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Petrix
Indlæg: 3751
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Petrix » 9. nov 2017, 06:21

Peter Aalbæk forarger igen og udtaler til Radio 24/7 at der uddeles smæk eller arbejdsstraf til såkaldte "småtter", hvis de har lavet fejl.

Jeg har svært ved at blive forarget må jeg godt nok sige.


https://www.bt.dk/danmark/peter-aalbaek ... endig-sygt
0
27102021
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 519
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf SonataA » 9. nov 2017, 06:39

Jeg synes igen, at man tager noget og blæser det op.
Hvis man vil arbejde under så excentriske personer som Ålbæk og Trier mv, jamen så skal man nok ikke forvente en helt ordinær politisk korrekt arbejdsplads.

Og når jeg tænker på hvad virksomheden kan rumme af mennesker, så bliver jeg langt fra forarget.
Ville jeg selv arbejde der? Niks! Men stemningen er jo ikke dårlig derude.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Code71 » 9. nov 2017, 06:41

Det er sikkert bare kulturen der og de tvinger jo ingen til at arbejde der.

Når det så er sagt.. Fy for fa.... Jeg havde sagt op lige på stedet og sagsøgt ham ind i det næste årtusinde
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
ajnaM
Indlæg: 10016
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27347

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf ajnaM » 9. nov 2017, 06:50

Code71 skrev:Det er sikkert bare kulturen der og de tvinger jo ingen til at arbejde der.


Nej, men 'småtterne' er typisk helt unge og uerfarne mennesker, der ikke har været på (ret mange) andre arbejdspladser og derfor har svært ved at skille normalt fra unormalt - og okay fra ikke okay. Samtidig er det unge mennesker, der for manges vedkommende ville give deres højre arm for en chance i filmbranchen. Derfor har de sværere ved at sige fra.

Så der behøver ikke være decideret tvang inde over, før det for mig er uacceptabelt.


Det ville være noget andet, hvis cheferne indvilligede i at smække hinanden, når de har begået fejl. Men man giver sg* ikke sine picco'er smæk.
7
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Code71 » 9. nov 2017, 06:55

ajnaM skrev:
Code71 skrev:Det er sikkert bare kulturen der og de tvinger jo ingen til at arbejde der.


Nej, men 'småtterne' er typisk helt unge og uerfarne mennesker, der ikke har været på (ret mange) andre arbejdspladser og derfor har svært ved at skille normalt fra unormalt - og okay fra ikke okay. Samtidig er det unge mennesker, der for manges vedkommende ville give deres højre arm for en chance i filmbranchen. Derfor har de sværere ved at sige fra.

Så der behøver ikke være decideret tvang inde over, før det for mig er uacceptabelt.


Det ville være noget andet, hvis cheferne indvilligede i at smække hinanden, når de har begået fejl. Men man giver sg* ikke sine picco'er smæk.


Arrrh jeg tvivler stærkt på at de ansatte omend det er deres første job, kan tro at det er normalt. Det er nok nærmere noget de accepterer som en del af pakken. Uanset hvor fucked up det er i virkelighedens verden
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
ajnaM
Indlæg: 10016
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27347

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf ajnaM » 9. nov 2017, 06:56

Nomine skrev:Selvfølgelig skal man ikke forvente smæk og sexchikane fordi man arbejder med kunst. Og det er helt vildt at nogen har formået at gøre det til en del af pakken og endnu vildere hvis nogen finder det helt okay og 'som noget man må forvente og tage med' :shock:


Helt enig.


Der er rigtig mange om buddet på de her arbejdspladser, og det presser forholdene for de ansatte. Man kan fodre svin med ulønnede praktikanter, og de bliver mange steder behandlet virkelig ringe. Eksempelvis skriver Zentropa selv om deres småtter, som jo så arbejder 3 år gratis:

Vi forventer, at alle småtter i deres tid på Zentropa giver sig fuldt ud, engagerer sig i alle former for arbejdsopgaver, at de flytter deres personlige grænser for hvad de kan og vil, og at de aldrig er for fine til en opgave. Vi forventer, at de tager ansvar for egne handlinger, at de er ydmyge og ambitiøse, og at de flytter småtteuddannelsen til et nyt niveau, således at de og vi aldrig glemmer, at de var her.

...

Som småtte vil du ofte blive kastet ud i arbejdsopgaver, hvor selvstændighed, ansvarlighed og personligt initiativ er nødvendigt. Tempoet er højt og det er bestemt ikke et 8-16 job. Til gengæld bliver du belønnet med større og mere ansvarsfulde opgaver undervejs i forløbet.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10016
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27347

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf ajnaM » 9. nov 2017, 06:58

Code71 skrev:Arrrh jeg tvivler stærkt på at de ansatte omend det er deres første job, kan tro at det er normalt. Det er nok nærmere noget de accepterer som en del af pakken. Uanset hvor fucked up det er i virkelighedens verden


Filmbranchen er jo noget andet, og jeg tror, at mange tænker - ligesom du selv er inde på - at det er en del af pakken. At det er normalt for den branche.

Og under alle omstændigheder er det jo ikke noget, man kan sige fra over for, hvis man gerne vil have jobbet.



Jeg synes, det er utroligt, at man kan straffe sine medarbejdere fysisk på den måde. Det burde være ulovligt, hvad enten det handlede om smæk eller udmugning på chefens gård.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Petrix
Indlæg: 3751
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Petrix » 9. nov 2017, 07:33

Nomine skrev:Hvis det er lovligt så mener jeg så at man fremadrettet skal stoppe med at tildele midler til selskabet.


Hvis det er ulovligt hvad han gør, så skal der selvfølgelig ikke tildeles midler til selskabet.

Hvis det er lovligt, så kan jeg ikke se, hvorfor han ikke skulle modtage midler.
2
27102021
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Pølsemix » 9. nov 2017, 08:04

ajnaM skrev:Der er rigtig mange om buddet på de her arbejdspladser, og det presser forholdene for de ansatte. Man kan fodre svin med ulønnede praktikanter, og de bliver mange steder behandlet virkelig ringe. Eksempelvis skriver Zentropa selv om deres småtter, som jo så arbejder 3 år gratis:

Vi forventer, at alle småtter i deres tid på Zentropa giver sig fuldt ud, engagerer sig i alle former for arbejdsopgaver, at de flytter deres personlige grænser for hvad de kan og vil, og at de aldrig er for fine til en opgave. Vi forventer, at de tager ansvar for egne handlinger, at de er ydmyge og ambitiøse, og at de flytter småtteuddannelsen til et nyt niveau, således at de og vi aldrig glemmer, at de var her.



De får da løn efter tre måneder:"Uddannelsen varer 3 år. Den er lønnet, dog ikke de 3 første måneder, som er en prøvetid-¬‐ dvs. vi ser dig an og omvendt. Lønnen efter de 3 måneder er baseret på en typisk elevsats. "
http://zentropa.dk/wp-content/uploads/2 ... _BIBEL.pdf

Til emnet, på en almindelig arbejdsplads vil det ikke gå, men med sådanne nogle gøglere går det nok.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf paint » 9. nov 2017, 08:30

Smæk, er ikke det eneste Aalbæk praktiserer på Zentropa.

"Jeg er en af de mindst sindssyge, mine elever møder.”

Sådan svarede den glatte ål på Martin Krasniks spørgsmål om, hvorvidt en tyveårig synes det er sjovt, når direktøren svinger med sin penis ude på Zentropa.

I 2013 udkom bogen Zentropia (skrevet af Anne Mette Lundtofte) om Peter Aalbæk og Lars von Triers revolution af dansk film. Og den indeholder maleriske beskrivelser af Zentropa-direktørens ledelsesstil.

Aalbæk slap godt fra Deadline-duellen ved at imødekomme alle anklager. Ja, Zentropa er en sekt, og ja, direktøren er ofte nøgen. Han får endda forklaret Krasnik, hvordan man laver helikopteren"

http://www.ekkofilm.dk/artikler/alens-bedste-citater/
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf DenBruneMunk » 9. nov 2017, 08:30

Det varer ikke længe før verden bliver påvirket udefra og nu mener et håndtryk bliver sexchikane fordi man tager på folk sådan ;(

Verden er af lave lige nu.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf paint » 9. nov 2017, 08:56

Jeg mener også, at der har været noget fremme om at ansatte - til den årlige julefrokost, kan risikere en straf der går ud på at de skal smide tøjet.

Jeg tror det hele er en del af 'Ålens' pædagogik. Skal man arbejde i filmbranchen, og måske endda blive instruktør, skal man ikke (ifølge Aalbæk) være en pæn lille 'normaldansker', med en nedgroet borgerlig moral. Man skal være i stand til at overskride sine egne grænser, og måske på sigt flytte kunne flytte dem.
Kreativitet, går ikke godt i spænd med et (ville Ålen nok sige) snerpet moralkodeks.

En ung fyr i min familie, har været 'elev' derude, og har fortalt nogle saftige historier. Men som han også sagde; alle ved det jo, når de søger derud.
Senest rettet af paint 9. nov 2017, 12:09, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Code71 » 9. nov 2017, 09:48

Ellin skrev:
Code71 skrev:Det er sikkert bare kulturen der og de tvinger jo ingen til at arbejde der.

Når det så er sagt.. Fy for fa.... Jeg havde sagt op lige på stedet og sagsøgt ham ind i det næste årtusinde


Nej, de TVINGER ingen, men hvis nu man drømmer om karriere inden for filmbranchen, skal man så virkelig stå i en situation, hvor man kan enten vinke farvel til drømmen eller finde sig i Ålens vanvittige indslag?

Det er kommentarer som "de tvinger jo ingen..." der er med til at holde gang i sådanne vanvittige arbejdsmiljøer.

Ålbæk er en nar, så er det endda sagt på en pæn måde.


Du kan jo vende det som du ønsker. Faktum er at det er en kultur. For gjorde de alle "oprør" derude skulle det jo nok blive ændret. Jeg tænker ikke på eleverne. Men de etablerede medarbejdere. Så det er åbenbart noget de billiger. Så ja hvor absurd det end lyder, er eleverne nødt til at acceptere det eller finde et andet sted at få deres uddannelse. Det er absurd. Men det er jo sådan det er. Man ofrer meget for at forfølge sin drøm og jeg er sikker på at mange overalt i samfundet går langt ud over deres egne grænser, i jagten på en eller anden given drøm
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf DenBruneMunk » 9. nov 2017, 09:54

Nomine skrev:
DenBruneMunk skrev:Det varer ikke længe før verden bliver påvirket udefra og nu mener et håndtryk bliver sexchikane fordi man tager på folk sådan ;(

Verden er af lave lige nu.



Sammenligner du ydmygende straf med håndtryk?

Jeg sammenligner forvekslingen med håndtryk og sexchikane her.
0
Petrix
Indlæg: 3751
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Peter Aalbæk giver sine ansatte smæk

Indlægaf Petrix » 9. nov 2017, 09:57

Man ved jo godt, hvad man går ind til og folk må altså også selv evne at sige fra.
Hvis man vil have selvudvikling med Carl Mar Møller, så skal man nok også forvente, at man ender op med at blive enten nøgen eller beskidt.
0
27102021

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"