Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf dgd2007 » 11. nov 2017, 16:49

Det er ikke helt gået op for mig, hvad abcd og eks-M egentlig argumenterer for :gruble:

Det er da meget sandsynligt, at unge damer i forskellige ansættelsesforhold eller som aspiranter til en Hollywood-karriere, bliver bedre til at "sige nej" efter al denne omtale og debat (altså ikke kun på Debatten, of course :))

Men faktum er jo, at en del folk i disse magtpositioner har udnyttet denne til at opføre sig absurd eller uterligt. Det mener I vel ikke, er undskyldt bare fordi pigerne ikke har kunnet finde ud af at håndtere optimalt i situationen?
10
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 11. nov 2017, 16:55

dgd2007 skrev:Det er ikke helt gået op for mig, hvad abcd og eks-M egentlig argumenterer for :gruble:

Det er da meget sandsynligt, at unge damer i forskellige ansættelsesforhold eller som aspiranter til en Hollywood-karriere, bliver bedre til at "sige nej" efter al denne omtale og debat (altså ikke kun på Debatten, of course :))

Men faktum er jo, at en del folk i disse magtpositioner har udnyttet denne til at opføre sig absurd eller uterligt. Det mener I vel ikke, er undskyldt bare fordi pigerne ikke har kunnet finde ud af at håndtere optimalt i situationen?


Nej, men jeg får bare en følelse af at kvinder er nogle skrøbelige væsener som vi skal passe særligt på, og det kan jeg ikke se er befordrende for ligestilling. Selvfølgelig skal en mand ikke spørge sine ansatte om de vil se hans pik, men jeg synes det bør kunne forventes af et voksent, nogenlunde robust menneske at man kan finde ud af at sige nej tak til den slags. Og for kvinderne er det en løsning som de helt selv kan tage ansvar for, den kræver ikke at hele verden skal ændre sig. På samme måde som det er lettere at undgå at blive kørt ned af folk der kører over for rødt, ved at kigge sig for når man går over for grønt, end ved at prøve at befri verden for alle der kunne finde på at køre over for rødt.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 11. nov 2017, 16:56

dgd2007 skrev:Det er ikke helt gået op for mig, hvad abcd og eks-M egentlig argumenterer for :gruble:

Det er da meget sandsynligt, at unge damer i forskellige ansættelsesforhold eller som aspiranter til en Hollywood-karriere, bliver bedre til at "sige nej" efter al denne omtale og debat (altså ikke kun på Debatten, of course :))

Men faktum er jo, at en del folk i disse magtpositioner har udnyttet denne til at opføre sig absurd eller uterligt. Det mener I vel ikke, er undskyldt bare fordi pigerne ikke har kunnet finde ud af at håndtere optimalt i situationen?


Jeg argumenterer ikke for at Weinstein er OK, det er self helt uacceptabelt de ting han har gjort.

Jeg går mere i retning af at korrigere hvad der er lodrette forkerte påstande i debatten, f.eks. at Holywood ikke går op i mandlige skuespilleres sexethed.

Fordi de her påstande, de bliver brugt til at lave en normal debat om til en konspirations-teoretisk agtig debat, og det vil jeg mener er i alles interesse og især kvinders.

Mht sex med chefer, tja jeg har selv haft sex med en kvindelig chef der lagde an på mig, og det var sådan meget stille og roligt for mig. Why not? Det var slet ikke inde over at jeg "burde" sige ja eller noget, hvis jeg ikke gad ville jeg bare have sagt nej og ikke tænkt videre over det. Jeg ville self. blive sur hvis hun havde fyret mig pga en afvisning, men det skete så ikke.

Så jeg har svært ved at sætte mig ind i problemet med at en chef tilbyder en noget sex.

Har også prøvet at en mand tilbud mig et blowjob (en random fyr i en bar), jeg sagde bare "Ellers tak for tilbuddet, men nej tak", og det var det.

Jeg har også her svært ved at sætte mig ind i hvad er skulle være forkert i det han gjorde? Han kan jo ikke vide om jeg har lyst eller ej uden at han spørger?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 11. nov 2017, 17:03

Louis CK, jeg har lidt svært ved at se det gale i det. Jeg ville ikke selv have noget problem med det, hvis en kvindelig chef spurgte mig om jeg ville se hendes bryster.

Ved ikke rigtig hvad jeg synes om hans case. Jeg kan vel godt leve med at man synes det er over stregen, men jeg forstår ikke rigtigt hvorfor det er det.

Måske fordi kvinder er mere skrøbelige og nemmere freaker ud? Men hvis man bruger den model, ja det vil folk jo heller ikke have.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 11. nov 2017, 17:06

Har ikke læst hvad Kevin Spacey har gjort, men det jeg så var jeg ret sådan "lol hvorfor er det nu forkert?"

Eller hvis det er forkert så er det i småtingsafdelingen, a la at tage fejl af en ansats fødselsdag, altså ikke noget der burde hjemsøge en 30 år efter.

Hvad var det præcis Kevin Spacey gjorde?
0
Petrix
Indlæg: 3757
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Petrix » 11. nov 2017, 17:42

JoyNips skrev:
abcd skrev:
Nomine skrev:Og det er fint at du har det sådan. Generelt i samfundet har vi nogle andre holdninger til arbejdsmiljø og sexchikane og sådan.


Du kan jo prøve at spørge nogle mænd hvad de ville gøre hvis de blev tilbudt pikfremvisning af deres chef. Jeg tror ikke nogen af dem svarer at de ville fryse og sige ja tak.


Hvad så med sagerne om sexmisbrug af unge mænd i Hollywood?


Du hentyder vel til Kevin Spacey??
Men det var jo 15 årige drenge han lagde op til og befamlede.
Det er jo klart at børn ikke kan sige fra i sådanne situationer, men voksne kvinder burde altså nok kunne sige klart nej tak, hvis der er noget de slet ikke er interesseret i.
0
27102021
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf JoyNips » 11. nov 2017, 17:50

Petrix skrev:
JoyNips skrev:
abcd skrev:
Nomine skrev:Og det er fint at du har det sådan. Generelt i samfundet har vi nogle andre holdninger til arbejdsmiljø og sexchikane og sådan.


Du kan jo prøve at spørge nogle mænd hvad de ville gøre hvis de blev tilbudt pikfremvisning af deres chef. Jeg tror ikke nogen af dem svarer at de ville fryse og sige ja tak.


Hvad så med sagerne om sexmisbrug af unge mænd i Hollywood?


Du hentyder vel til Kevin Spacey??
Men det var jo 15 årige drenge han lagde op til og befamlede.
Det er jo klart at børn ikke kan sige fra i sådanne situationer, men voksne kvinder burde altså nok kunne sige klart nej tak, hvis der er noget de slet ikke er interesseret i.


Nej, jeg hentyder ikke kun til ham. Der er flere eksempler, hvis man læser gennem listen der er linket til på side 1.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Petrix
Indlæg: 3757
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Petrix » 11. nov 2017, 18:02

JoyNips skrev:
Petrix skrev:
JoyNips skrev:
abcd skrev:
Nomine skrev:Og det er fint at du har det sådan. Generelt i samfundet har vi nogle andre holdninger til arbejdsmiljø og sexchikane og sådan.


Du kan jo prøve at spørge nogle mænd hvad de ville gøre hvis de blev tilbudt pikfremvisning af deres chef. Jeg tror ikke nogen af dem svarer at de ville fryse og sige ja tak.


Hvad så med sagerne om sexmisbrug af unge mænd i Hollywood?


Du hentyder vel til Kevin Spacey??
Men det var jo 15 årige drenge han lagde op til og befamlede.
Det er jo klart at børn ikke kan sige fra i sådanne situationer, men voksne kvinder burde altså nok kunne sige klart nej tak, hvis der er noget de slet ikke er interesseret i.


Nej, jeg hentyder ikke kun til ham. Der er flere eksempler, hvis man læser gennem listen der er linket til på side 1.


Nu er jeg ikke helt opdateret, da jeg er bortrejst.
Debatten er stort set det eneste medie jeg kan hente fra internettet som er så helt utrolig langsomt her, hvor jeg er.
0
27102021
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. nov 2017, 19:21

Hold da op, hvor bliver der lige nu vasket hænder i filmbranchen!
Som om langt de fleste ikke udmærket har vidst, hvad der er foregået hos Zentropa.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Tanten » 12. nov 2017, 19:58

abcd skrev:
Nomine skrev:Det er fint nok at du synes det er et problem abcd - men problemet forsvandt jo helt af sig selv hvis dem med den grænseoverstridende adfærd stoppede med den grænseoverstridende opførsel. I'm out - jeg er ikke interesseret i at deltage i en debat der forskydes - I er flere klichéeksempler på hvordan sådan noget ser ud - god weekend :afro:


Og du er heller ikke interesseret i at løse kvinders problemer. Det er det sædvanlige, det handler om mande-bashing, det handler ikke om problemløsning.


Hvordan bliver det til mandebashing, at en mandlig komiker indrømmer, at han har vist sin pik til 5 kvinder, bare fordi han mente, han havde ret til det qua sin position? Og hvordan kom vi lige frem til, at det nærmest er kvindernes egen skyld, fordi de ikke sagde tydeligt nok fra?

Jeg ved ikke, hvordan du er opdraget - personligt er jeg opdraget ret frit mht. nøgenhed og kropslighed. Jeg har dog aldrig oplevet, at nogen har stillet sig an og onaneret foran mig, fordi de da lige syntes, det var ok og normalt (bortset fra en enkelt, pissefuld blotter), og jeg kunne sandt for dyden heller ikke finde på det selv - men hvad ved jeg; der hvor du kommer fra, er den slags måske normalt?

Jeg betegner ikke mig selv som feminist, jeg kan se det problematiske i offentlig gabestok og lemming-effekt, og jeg er klar over, at nogen kvinder bevidst bruger sex til at komme frem i verden - men gør s'gu da ikke en mand, der overskrider alle grænser for almindelig blufærdighed og indrømmer det selv til et stakkels offer, som vi "basher" ved at sige, at det er HANS adfærd, og ikke kvindernes, der er problematisk?
5
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Tanten » 12. nov 2017, 20:02

Petrix skrev:
JoyNips skrev:
abcd skrev:
Nomine skrev:Og det er fint at du har det sådan. Generelt i samfundet har vi nogle andre holdninger til arbejdsmiljø og sexchikane og sådan.


Du kan jo prøve at spørge nogle mænd hvad de ville gøre hvis de blev tilbudt pikfremvisning af deres chef. Jeg tror ikke nogen af dem svarer at de ville fryse og sige ja tak.


Hvad så med sagerne om sexmisbrug af unge mænd i Hollywood?


Du hentyder vel til Kevin Spacey??
Men det var jo 15 årige drenge han lagde op til og befamlede.
Det er jo klart at børn ikke kan sige fra i sådanne situationer, men voksne kvinder burde altså nok kunne sige klart nej tak, hvis der er noget de slet ikke er interesseret i.


https://www.usatoday.com/story/life/201 ... 835739001/
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 12. nov 2017, 20:03

Tanten skrev:
abcd skrev:
Nomine skrev:Det er fint nok at du synes det er et problem abcd - men problemet forsvandt jo helt af sig selv hvis dem med den grænseoverstridende adfærd stoppede med den grænseoverstridende opførsel. I'm out - jeg er ikke interesseret i at deltage i en debat der forskydes - I er flere klichéeksempler på hvordan sådan noget ser ud - god weekend :afro:


Og du er heller ikke interesseret i at løse kvinders problemer. Det er det sædvanlige, det handler om mande-bashing, det handler ikke om problemløsning.


Og hvordan kom vi lige frem til, at det nærmest er kvindernes egen skyld, fordi de ikke sagde tydeligt nok fra?


Det er "vi" ikke kommet frem til, så hvis du er kommet frem til det på egen hånd, må du selv redegøre for vejen, det har ikke noget med mig at gøre.

Men jeg synes det er komisk at løsninger tilsyneladende er komplet ligegyldige, det handler ikke om at gøre nogens liv bedre, det handler bare om at hate på mænd. Det er fint nok, det er I selvfølgelig velkomne til, men det fremmer ikke min sympati for sagen.
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Tanten » 12. nov 2017, 20:12

abcd skrev:
Tanten skrev:
abcd skrev:
Nomine skrev:Det er fint nok at du synes det er et problem abcd - men problemet forsvandt jo helt af sig selv hvis dem med den grænseoverstridende adfærd stoppede med den grænseoverstridende opførsel. I'm out - jeg er ikke interesseret i at deltage i en debat der forskydes - I er flere klichéeksempler på hvordan sådan noget ser ud - god weekend :afro:


Og du er heller ikke interesseret i at løse kvinders problemer. Det er det sædvanlige, det handler om mande-bashing, det handler ikke om problemløsning.


Og hvordan kom vi lige frem til, at det nærmest er kvindernes egen skyld, fordi de ikke sagde tydeligt nok fra?


Det er "vi" ikke kommet frem til, så hvis du er kommet frem til det på egen hånd, må du selv redegøre for vejen, det har ikke noget med mig at gøre.

Men jeg synes det er komisk at løsninger tilsyneladende er komplet ligegyldige, det handler ikke om at gøre nogens liv bedre, det handler bare om at hate på mænd. Det er fint nok, det er I selvfølgelig velkomne til, men det fremmer ikke min sympati for sagen.


"Komme frem til" betyder i det her tilfælde ikke "konkluderede" men "endte med" - altså "hvordan kom det dertil, at...."
Har du overhovedet læst, hvad jeg skriver? Står der noget om, at man ikke skal gøre noget bedre? Hele bevågenheden på overgreb i underholdningsbranchen handler vel om at gøre det bedre, så det ikke fremadrettet er et nødvendigt onde at finde sig i sexchikane for at få en karriere? Personligt er jeg voldsomt interesseret i at gøre det bedre - og jeg tror/ved, at der også finders kvinder, der misbruger deres position til at tage for sig af retterne.
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf FruitFly » 12. nov 2017, 23:30

abcd skrev:
dgd2007 skrev:Det er ikke helt gået op for mig, hvad abcd og eks-M egentlig argumenterer for :gruble:

Det er da meget sandsynligt, at unge damer i forskellige ansættelsesforhold eller som aspiranter til en Hollywood-karriere, bliver bedre til at "sige nej" efter al denne omtale og debat (altså ikke kun på Debatten, of course :))

Men faktum er jo, at en del folk i disse magtpositioner har udnyttet denne til at opføre sig absurd eller uterligt. Det mener I vel ikke, er undskyldt bare fordi pigerne ikke har kunnet finde ud af at håndtere optimalt i situationen?


Nej, men jeg får bare en følelse af at kvinder er nogle skrøbelige væsener som vi skal passe særligt på, og det kan jeg ikke se er befordrende for ligestilling. Selvfølgelig skal en mand ikke spørge sine ansatte om de vil se hans pik, men jeg synes det bør kunne forventes af et voksent, nogenlunde robust menneske at man kan finde ud af at sige nej tak til den slags.

Hvilken opførsel er værst i et ansættelsesforhold?
1. At ville vise sin pik til folk man har magt over
2. Ikke at turde sig nej, når en mand, der har magt over dig vil vise dig sin pik

Jeg er helt med på at det er "bedst" at sige nej, men hvis det kan koste dig betydeligt på karrieren, så er det nok et vanskeligt "call" at lave i situationen. Og det véd krænkeren godt - det er det, der giver ham incitamentet til at gøre det. Men ja, det er da bedst at sige fra, men det er ikke altid muligt. Det er altid muligt at holde sin pik i bukserne.
5
#Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 13. nov 2017, 04:01

FruitFly skrev:
abcd skrev:
dgd2007 skrev:Det er ikke helt gået op for mig, hvad abcd og eks-M egentlig argumenterer for :gruble:

Det er da meget sandsynligt, at unge damer i forskellige ansættelsesforhold eller som aspiranter til en Hollywood-karriere, bliver bedre til at "sige nej" efter al denne omtale og debat (altså ikke kun på Debatten, of course :))

Men faktum er jo, at en del folk i disse magtpositioner har udnyttet denne til at opføre sig absurd eller uterligt. Det mener I vel ikke, er undskyldt bare fordi pigerne ikke har kunnet finde ud af at håndtere optimalt i situationen?


Nej, men jeg får bare en følelse af at kvinder er nogle skrøbelige væsener som vi skal passe særligt på, og det kan jeg ikke se er befordrende for ligestilling. Selvfølgelig skal en mand ikke spørge sine ansatte om de vil se hans pik, men jeg synes det bør kunne forventes af et voksent, nogenlunde robust menneske at man kan finde ud af at sige nej tak til den slags.

Hvilken opførsel er værst i et ansættelsesforhold?
1. At ville vise sin pik til folk man har magt over
2. Ikke at turde sig nej, når en mand, der har magt over dig vil vise dig sin pik

Jeg er helt med på at det er "bedst" at sige nej, men hvis det kan koste dig betydeligt på karrieren, så er det nok et vanskeligt "call" at lave i situationen. Og det véd krænkeren godt - det er det, der giver ham incitamentet til at gøre det. Men ja, det er da bedst at sige fra, men det er ikke altid muligt. Det er altid muligt at holde sin pik i bukserne.


Medmindre man har gaffertape for munden eller er stum, er det altid muligt at sige nej. Ellers kan jeg med lige så stor rimelighed argumentere for at mænd ikke kan styre deres liderlighed, og det er umuligt for dem at lade være at hive pikken frem.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"