Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 13. nov 2017, 20:14

(Ja og jeg synes slet ikke Weinsteins adfærd med Subkoff var OK, men hvis vi i det mindste kunne blive enige om at hun faktisk sagde nej, så er vi da på vej lidt væk fra alternative facts-sumpen.)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 13. nov 2017, 20:18

I øvrig vildt at Weinsten har harasset 2 der var med i "Scream", Subkoff og McGowan. De må da næsten have snakket sammen om det?
0
Petrix
Indlæg: 3751
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3641

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Petrix » 13. nov 2017, 20:18

abcd skrev:
eks-Maupassant skrev:Magtpersoner kan slet ikke flirte faktisk, fordi det nu er forbudt for dem at spørge nogen om noget :)

Hvad med dem de er gift med? De spørger "vil du gerne giftes med mig?" men i sagens natur kan de kun svare ja, fordi det er umuligt at svare nej til en kendt.


Det er lidt ironisk at kvinder ofte er helt tossede med høj-status mænd. Og tænk hvis ham den høj-status mand tog initiativ til sex, det kan de sikkert have mange, lange fantasier om. Men hvis den forkerte mand tager initiativ, eller han tager initiativ til det forkerte, er det pludselig anstødeligt. Det er ikke let at navigere i. Tænk hvis man kunne have et system hvor man bare spurgte kvinderne om de var interesserede i dette eller hint, og så svarede de ja eller nej ud fra hvad de nu var interesserede i.

Nu har vi hørt så meget om tea consent, men når man så spørger og får samtykke, er det også galt.


Du skal ikke høre hvad hun siger, men mærke hvad hun mener.

Det er jo rent faktisk lige præcis dér mænd og kvinder ofte går hinanden forbi, og specielt i parforhold.
0
27102021
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Bad Samaritan » 13. nov 2017, 20:53

Hvis man nu lige ser bort fra, hvad det så måtte have af konsekvenser for vores seer-vaner og alle de dér noget flyvske antagelser om, hvad kvinder helt generelt tiltrækkes af, så synes jeg alt andet lige, at det er både godt og vigtigt at der kommer fokus på dét problem i branchen... og hvis det får bare et enkelt af de dér dickheads til at tænke sig om to gange, før de presser noget op i nogen, så er det helt fint med mig. Jeg kan ikke rigtig blive decideret "skuffet" over nogen, jeg ikke aner en skid om. Ligegyldigt hvor fede præstationer de så end har leveret i deres metiér, så er de mennesker som mennesker er flest, og jeg opererer helt implicit med en forventning om, at de har præcis samme procentvise chance for at være/blive fucked up af et levet liv, eller måske endda ligefrem gedigne, blodsugende røvhuller, som alle os andre har det...

Men de dér typer, som udøver magt på den måde og lokrerer på andres følelse af at skulle lade stå til - uanset om de så er højtbetalte skuespillere, servitricer eller noget som helst andet - er fucking rovdyr (også selv om de tuder og kryber til korset bagefter), og jeg har intet problem overhovedet med at de bliver outet og må stå til regnskab for deres gerninger i den samme offentlighed, som førhen så dem som højt respekterede æresmænd. Man skal være komplet idiot for ikke at kunne se, der er noget helt galt i de mere celebre luftlag af Hollywood, hvor selvmord, alkoholisme og misbrug blandt kunstnere, vi allesammen synes at tro må leve det fedeste liv ever, bare får lov til at galloppere derudaf - og hvad så iøvrigt angår hele den dér bro-flaking modkultur, som whiner om nazifeminisme og what not, så betragter jeg det sådan set bare som en totalt forventelig, nærmest rygmarvsagtig reaktion i samfund, hvor det er helt igennem muligt at leve næsten et helt voksenliv (især som mand) uden nogensinde at skulle gøre noget, fordi man føler at man er nødt til det.

Jeg hepper på flere afsløringer - og jeg håber, at det koster de filmgiganter, som lader det hele løbe af stablen uden nogensinde at udvise bare en snert af ansvarsfølelse eller bare almindelig fucking medmenneskelig anstændighed, milliarder i sagsanlæg og tabte filmindtægter.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 13. nov 2017, 21:11

Around 1996: Weinstein allegedly propositioned actress Ashley Judd in his hotel suite, and she rejected him. She has since appeared in Miramax movies but only years after the incident.

Film hun lavede efter angry mob tror hendes karriere er færdig i 1996:

1997 Kiss the Girls Dr. Kate McTiernan
1997 The Locusts Kitty
1998 Simon Birch Rebecca Wenteworth
1999 Double Jeopardy Elizabeth "Libby" Parsons
1999 Eye of the Beholder Joanna Eris
2000 Where the Heart Is Lexie Coop
2001 Someone Like You Jane Goodale
2002 Frida Tina Modotti
2002 Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood Younger Vivi Abbott Walker
2002 High Crimes Claire Kubik
2004 De-Lovely Linda Porter
2004 Twisted Jessica Shepard
2006 Come Early Morning Lucy Fowler
2007 Bug Agnes White
2007 India's Hidden Plague Herself
2009 Helen Helen Leonard
2009 Crossing Over Denise Frankel
2010 Tooth Fairy Carly Harris-Thompson
2011 Dolphin Tale Lorraine Nelson
2011 Flypaper Kaitlin
2013 Olympus Has Fallen First Lady Margaret Asher
2014 Divergent Natalie Prior
2014 The Identical Louise Wade
2014 Dolphin Tale 2 Lorraine Nelson
2014 Big Stone Gap Ave Maria Mulligan
2014 Love is a Verb Narrator
2015 The Divergent Series: Insurgent Natalie Prior
2016 The Divergent Series: Allegiant Natalie Prior
2016 Barry Ann Dunham
2016 Good Kids Gabby
0
Kaffe
Indlæg: 2553
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 357
Likede indlæg: 4904

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Kaffe » 13. nov 2017, 21:35

Jeg synes, at denne pointe, som abcd skriver, fortjener en gentagelse:

"Jeg synes der er en ubehagelig præmis om at kvinder er svage og mænd er stærke i denne debat, og det mærkelige er at det er feministerne der opsætter den præmis. Jeg kunne godt tænke mig at det var tilladt at opfatte kvinder som lige så stærke som mænd, for det må være en grundsten for ligestilling".

Det er nemlig det, der mangler. At kvinder ser sig selv som ligestillede og lige så stærke som mænd.

Jeg er desuden enig i, at man som voksen har pligt til at sige ja eller nej i overensstemmelse med sine ønsker. Det undrer mig også, at nogle kvinder har valgt at game med på noget sex-halløj for ikke at skade en karriere.

Jeg skriver ikke, at alle gamer med eller siger ja eller at det er ok meget af det der krænkeri i filmbranchen. Ad.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 846
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1880

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Precaseptica » 13. nov 2017, 22:05

Jeg er ikke videre overrasket over at den slags sker. Det ville være lidt som at høre om coke i mode-industrien. Selvfølgelig er verdens centrum for overfladiske mennesker beklædt med skandaler der bare ikke er afsløret endnu. Jeg satser på det her er toppen af isbjerget.

Det er beklageligt for de involverede parter og jeg håber de skyldige får en passende straf. Jeg har sympati for de kvinder det er gået ud over. Mere kan jeg simpelthen ikke få mig selv til at gå op i den her sag. Men jeg synes heller ikke at det vedkommer nogen af os andre. Og da slet ikke før der er afsagt nogen form for dom.
0
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Minitrolden » 15. nov 2017, 08:06

dgd2007 skrev:
Moxy-lady skrev:Kvinder ved ikke hvad de vil? Det vil jeg egentlig gerne have uddybet? Jeg tror egentlig at de fleste af os bare gerne vil behandles ordentligt, respektfuld.

Men det skal dog nævnes, at i starten, da jeg debatterede (for 12-15 år siden), var det faktisk ikke helt usædvanligt at høre nogle af de 30-40 årige kvinder tale meget hånligt om "ordentlig og respektfuld behandling". Hvis der var nogen mænd, der "subscribede" til den slags, måtte de bestemt være nogle skvat med strømper i sandalerne.

Det hedder internaliseret sexisme og den slags findes der masser af. Det er idiotisk ja, men patriarkatet lever i os alle - også kvinderne.
1
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Minitrolden » 15. nov 2017, 08:08

abcd skrev:
Petrix skrev:Ja fordi han har manipuleret dem til at se hans pik.
Han har udnyttet sine charmerende evner, og på en eller anden måde overbevist dem om at det var en god idé at han lynede ned og viste dem "The Thing".
De har senere fundet ud af, at han gør det med alle kvinder, og derfor synes de det er anstødeligt, vulgært og ulækkert.


Jeg synes ikke kvinder får noget godt ud af det her hvis resultatet bliver at mænd skal behandle dem som om de var lavet af porcelæn, så bliver de aldrig lige med mænd. Det er muligvis flabet og grænsesøgende at spørge en kvinde om hun vil se ens pik, men der har altid været og vil altid være flabede og grænsesøgende mænd, og kvinder er nødt til at kunne sige "nej tak, Louis, jeg gider ikke se din pik".

Fordi mænd er infantile og ude af stand til at lære at omgås andre respektfuldt?
1
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Minitrolden » 15. nov 2017, 08:12

abcd skrev:
dgd2007 skrev:Det er ikke helt gået op for mig, hvad abcd og eks-M egentlig argumenterer for :gruble:

Det er da meget sandsynligt, at unge damer i forskellige ansættelsesforhold eller som aspiranter til en Hollywood-karriere, bliver bedre til at "sige nej" efter al denne omtale og debat (altså ikke kun på Debatten, of course :))

Men faktum er jo, at en del folk i disse magtpositioner har udnyttet denne til at opføre sig absurd eller uterligt. Det mener I vel ikke, er undskyldt bare fordi pigerne ikke har kunnet finde ud af at håndtere optimalt i situationen?


Nej, men jeg får bare en følelse af at kvinder er nogle skrøbelige væsener som vi skal passe særligt på, og det kan jeg ikke se er befordrende for ligestilling. Selvfølgelig skal en mand ikke spørge sine ansatte om de vil se hans pik, men jeg synes det bør kunne forventes af et voksent, nogenlunde robust menneske at man kan finde ud af at sige nej tak til den slags. Og for kvinderne er det en løsning som de helt selv kan tage ansvar for, den kræver ikke at hele verden skal ændre sig. På samme måde som det er lettere at undgå at blive kørt ned af folk der kører over for rødt, ved at kigge sig for når man går over for grønt, end ved at prøve at befri verden for alle der kunne finde på at køre over for rødt.

Men vi skal ikke forvente af et voksent menneske at vedkommende kan finde ud af at lade være med at hive pikken frem i tide og utide?
4
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 15. nov 2017, 08:14

Minitrolden skrev:
abcd skrev:
Petrix skrev:Ja fordi han har manipuleret dem til at se hans pik.
Han har udnyttet sine charmerende evner, og på en eller anden måde overbevist dem om at det var en god idé at han lynede ned og viste dem "The Thing".
De har senere fundet ud af, at han gør det med alle kvinder, og derfor synes de det er anstødeligt, vulgært og ulækkert.


Jeg synes ikke kvinder får noget godt ud af det her hvis resultatet bliver at mænd skal behandle dem som om de var lavet af porcelæn, så bliver de aldrig lige med mænd. Det er muligvis flabet og grænsesøgende at spørge en kvinde om hun vil se ens pik, men der har altid været og vil altid være flabede og grænsesøgende mænd, og kvinder er nødt til at kunne sige "nej tak, Louis, jeg gider ikke se din pik".

Fordi mænd er infantile og ude af stand til at lære at omgås andre respektfuldt?


Under hvilke omstændigheder er det o.k. at spørge en kvinde om hun vil se ens pik?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 15. nov 2017, 08:15

Minitrolden skrev:Men vi skal ikke forvente af et voksent menneske at vedkommende kan finde ud af at lade være med at hive pikken frem i tide og utide?


Hvis han spørger først og respekterer et nej tak, kan jeg ikke rigtigt se problemet.
0
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Minitrolden » 15. nov 2017, 08:17

abcd skrev:
Minitrolden skrev:
abcd skrev:
Petrix skrev:Ja fordi han har manipuleret dem til at se hans pik.
Han har udnyttet sine charmerende evner, og på en eller anden måde overbevist dem om at det var en god idé at han lynede ned og viste dem "The Thing".
De har senere fundet ud af, at han gør det med alle kvinder, og derfor synes de det er anstødeligt, vulgært og ulækkert.


Jeg synes ikke kvinder får noget godt ud af det her hvis resultatet bliver at mænd skal behandle dem som om de var lavet af porcelæn, så bliver de aldrig lige med mænd. Det er muligvis flabet og grænsesøgende at spørge en kvinde om hun vil se ens pik, men der har altid været og vil altid være flabede og grænsesøgende mænd, og kvinder er nødt til at kunne sige "nej tak, Louis, jeg gider ikke se din pik".

Fordi mænd er infantile og ude af stand til at lære at omgås andre respektfuldt?


Under hvilke omstændigheder er det o.k. at spørge en kvinde om hun vil se ens pik?

Hvis man skal spørge, så er det nok ikke de rette omstændigheder.
3
Minitrolden
Indlæg: 161
Tilmeldt: 4. aug 2017, 20:00
Kort karma: 19
Likede indlæg: 165

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Minitrolden » 15. nov 2017, 08:17

abcd skrev:
Minitrolden skrev:Men vi skal ikke forvente af et voksent menneske at vedkommende kan finde ud af at lade være med at hive pikken frem i tide og utide?


Hvis han spørger først og respekterer et nej tak, kan jeg ikke rigtigt se problemet.

Nej, det er tydeligt. Men det er der, som mange andre har forklaret dig.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Sexskandalerne i Hollywood - Weinstein, Spacey og alle de andre

Indlægaf Slettet bruger » 15. nov 2017, 08:28

Minitrolden skrev:
abcd skrev:
Minitrolden skrev:
abcd skrev:
Petrix skrev:Ja fordi han har manipuleret dem til at se hans pik.
Han har udnyttet sine charmerende evner, og på en eller anden måde overbevist dem om at det var en god idé at han lynede ned og viste dem "The Thing".
De har senere fundet ud af, at han gør det med alle kvinder, og derfor synes de det er anstødeligt, vulgært og ulækkert.


Jeg synes ikke kvinder får noget godt ud af det her hvis resultatet bliver at mænd skal behandle dem som om de var lavet af porcelæn, så bliver de aldrig lige med mænd. Det er muligvis flabet og grænsesøgende at spørge en kvinde om hun vil se ens pik, men der har altid været og vil altid være flabede og grænsesøgende mænd, og kvinder er nødt til at kunne sige "nej tak, Louis, jeg gider ikke se din pik".

Fordi mænd er infantile og ude af stand til at lære at omgås andre respektfuldt?


Under hvilke omstændigheder er det o.k. at spørge en kvinde om hun vil se ens pik?

Hvis man skal spørge, så er det nok ikke de rette omstændigheder.


Men hvis en kvinde gik rundt og spurgte mænd om de ville se hende onanere, er jeg sikker på at hun ville finde mange interesserede. Så hvorfor er det helt forkert for en mand at gøre det? Er kvinders seksualitet fundamentalt anderledes end mænds? Og skal den i højere grad beskyttes?
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"