Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf DenBruneMunk » 14. nov 2017, 11:16

landsbytossen skrev:
DenBruneMunk skrev:
landsbytossen skrev:
Frank skrev:
landsbytossen skrev:
Frank skrev:Jeg har svært ved at forstå at man ikke syntes at en bremselængde som er 13 meter længere, hvis man kører 90 frem for 80 ikke er et problem.

Der er ikke pligt til at køre tilladte hastighed. Du kan vælge at køre 70 i stedet for 80 og skære nogle meter af bremselængden. Du kan gøre bremselængden endnu kortere, hvis du kun kører 65 km/t.

Kører du altid selv markant lavere end tilladte hastighed for at gøre bremselængden kortere ?
Satte du selv farten op på de motorvejsstrækninger hvor tilladte hastighed blev øget fra 110 til 130. Hvis ja, så er dit indlæg dobbeltmoralsk
Med flere tusinde timer professionelt bag et bilrat, er mit svar – at jeg altid kører efter de aktuelle forhold.

Med en professionel køreuddannelse bag mig, er mit svar - du er altså dobbeltmoralsk, fordi du mener, det blev mindre farligt m.h.t. bremseafstand at køre130 km/t på motorvej, da det blev tilladt.

Jeg har endnu til gode at se, at bl.a bremselængde ændrer sig i samme takt som ændret lovgivning.

Jeg tror bare du misforstod :)

Det blev ikke mindre farligt men mange, inkl. dig, satte gladeligt hastigheden op til 130km/t fordi skilte på vejen var væk og ophævede de 110km/t som før var standard.

Jeg satte ikke farten op, den er uændret. Jeg kørte også 130 km/t før. :) Men naturligvis kun når jeg har en rigtig god bremseafstand.
Elsker at køre hurtigt på motorveje, helst når de er tomme, og det kun er mig selv som skades, hvis det går galt. Ellers tror jeg ikke jeg fældes i nogle fartkontroller, har i hvert fald ikke fået noget billede fra dem endnu.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf landsbytossen » 14. nov 2017, 11:16

Pax Romana skrev:At højere fart giver højere kinetisk energi, som ved sammenstød resulterer i værre ulykker er ingen vel i tvivl om. Men det er jo politikere, der træffer beslutningerne om hvor stærkt vi må køre.

Og derfor er det tovligt at sætte lighedstegn mellem trafiksikkerhed og 179 politikeres aktuelle holdning om fartgrænser.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf Artem » 14. nov 2017, 15:19

Lover-Moses skrev:Men hasarderet og farlig kørsel kommer jo gerne af at folk kører hurtigere end tilladt, og derfor overhaler på uhensigtsmæssige måder, der skaber farlige situationer. Jeg er i princippet ligeglad med om folk kører 90 på en 80 strækning, det anser jeg ikke som værende farligt. Problemet er bare at de på et tidspunkt når op til en der kører 80, og så enten overhaler man i en blind kurve, eller bliver liggende bag, men helt oppe i bagkofangeren af forankørende.

Jeg er som udgangspunkt ikke tilhænger af stærekasser overalt, men jeg så dem gerne brugt langt mere inde i byzonerne f.eks. omkring skoler og andre udsatte områder, så vi bla. kan få fjernet nogle af alle de vejbump der dels hæmmer fremkommeligheden, men også er til stor gene for bla. erhvervschaufførere og i særdeleshed udrykningskøretøjer. Det er ikke rart at ligge på båren med en kniv i maven, og så skulle ind over vejbump.

Som du netop selv pointerer så er hasarderede overhaling og kørsel for tæt på forankørende et meget større problem end at folk ligge og følger trafikken og måske af den grund kører 10 km/t for hurtigt.
Men der hjælper fotovogne intet. Hvor vi har brug for betjente ude på vejene.
Senest rettet af Artem 14. nov 2017, 21:18, rettet i alt 1 gang.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf Artem » 14. nov 2017, 15:34

Frank skrev:Politiet ”bryder” ikke nogen lov, de overholder derimod en. Det er § 30 i færdselsloven som giver dem den rettighed.

Her er lovteksten som du henviser til.
§ 30. §§ 28 og 29 gælder ikke for køretøj, der anvendes ved vejarbejde, såfremt standsning eller parkering er nødvendig af hensyn til arbejdet, og der træffes fornødne sikkerhedsforanstaltninger. Det samme gælder standsning eller parkering, der foretages af politi, kriminalforsorg, redningsberedskab eller redningskorps.

Fælles for de her grupper af folk er at de har brug for at lave en nødvendig standsning på en vej i forbindelse med deres arbejde. Selv om de på den måde har lov til at parkere steder hvor det normalt er ulovligt, så kræver det jo en god grund, og de har stadig pligt til at gøre det så hensigtsmæssig for den øvrige trafik som muligt, og bruge blik på bilen som advarsel.
At parkere en fotovogn på en cykelsti uden advarselsblink osv, vil i min optik aldrig være ok.
Men mindes at der før har været prøvet en sag med det, jeg er bare uenig i loven har. Målet helliger ikke altid midlet.

Frank skrev:Hvis vi forestiller os at du kører på en vej, hvor hastighedsgrænsen er 50 km/t, med den lovlige hastighed og opdager en lille pige som pludselig træder ud på vejen og vi sætter reaktionstiden til 1 ½ sek. så kører du i den tid ca. 21 meter. Fra du træder på bremsen til bilen står helt stille har du bevæget dig yderligere 12 meter. Nu sætter vi hastigheden op til 60 km/t. og med samme reaktionstid flytter du dig nu ca. 25 meter fra du bremser til du står stille. Med lidt hovedregning kan vi nu regne ud at du rammer den lille pige med en hastighed af ca. 44 km/t. Taler vi landevej hvor du må køre 80, og du kører 90 så vil du ramme pigen med ca. 51 km/t.

Ja det giver alt sammen sig selv, og hvis man satte farten ned til 40 eller 30 km/t ville bremselængen bliver endnu kortere.
Fartgrænser er nu en gang politisk bestemt ud fra et kompromis mellem fremkommelighed i trafikken og sikkerhed.
Man kan derfor ikke sige at den ene fartgrænse er mere rigtigt end den anden. Det handler alene om hvad der er politisk flertal for.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf Stars » 15. nov 2017, 06:44

thomassneum skrev:
annella skrev:
HappyPaww skrev:Men hvorfor er det ikke i orden, Annella?


For mig er det ikke i orden, fordi jeg mener ikke, at politiet skal trække borgere bevidst med ind i deres fartkontrol, det har jo også som i omtalte tilfælde vist sig, at der er begået hærværk mere end en gang hos indkørslens ejere, som jeg absolut fordømmer.


Så det er ikke iorden at lave stikprøvekontrol osv.? - Man skal simpelthen orienterer billister om at nu sætter vi en "fælde" op. :gruble:

Så skal de også gøre det ved cykellyskontrollen. Så er jeg da også sikker på at mange flere vil cykle med lys på, på de strækninger.


Hvis jeg VAR kommet afsted uden lygter, ville jeg nok bare køre en anden vej :blush:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf thomassneum » 15. nov 2017, 07:06

Stars skrev:
Hvis jeg VAR kommet afsted uden lygter, ville jeg nok bare køre en anden vej :blush:


Tjaa.. ligesom billister også kan omlægge deres rute. At proklamerer hvor man holder kontrol, er i min verden helt i skoven.
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"