Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 345

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf annella » 13. nov 2017, 14:17

PerXX skrev:
annella skrev:
Sophies-mor skrev:
annella skrev:
Sophies-mor skrev:
PerXX skrev:
annella skrev:
Sophies-mor skrev:
kidkomb skrev:Jeg er vild med fartkontrol.
Det er penge i statkassen og det er super nemt at undgå fartbøder.
Man skal bare holde sig indenfor fartgrænsen.

Jeg ønsker mig at de mennesker, der har lavet hærværk, bliver fanget og får endnu flere bøder :devil:

Dette!
Hvis man er voksen nok til at køre bevidst for stærkt, så bør man også være voksen nok til at holde Kæ** og bare betale ved kasse et. Uden at lægge skylden over på andre, fordi de har givet lov til, at der må stå en fartmåler i indkørslen.
Kør ordentligt.
Hvor svært kan dét være?

Tror du altid, at 'man' er bevidst om at køre for stærkt? jeg gør ikke, jeg er selv det bedste eksempel på, at det sker - jeg skal 5 km gennem en skov, hvor der er fartgrænse, på 30km/t, for at komme ind til byen, det er slet ikke så sjældent, at jeg opdager, at jeg pludselig kører 50-60 km, og jeg ved endda, at der flere gange om ugen er fartkontrol i skoven.

Mon ikke så svaret er at du bør lære at køre bil? Tænk sig at være så uopmærksom at man pludselig kører det dobbelte af begrænsningen!?

Præcis.
Man bruger sine spejle mindst én gang pr. minut - og tjekker samtidig speedometeret. Det tager sådan cirka 5 sekunder, hvis man er længe om det.

'Man' er så forskellig - og så ved jeg ærligt talt ikke, hvad det har med at overholde en fartgrænse at gøre, 'at bruege sine spejle mindst én gang pr. minut'?

Fordi remsen er:
Venstre sidespejl, speedometer, bakspejl, højre sidespejl.
Spejl, spejl, skulder - her udvidet til at man når man kører lige ud tjekker alle spejle og da blikket alligevel "er i nærheden af instrumentbrættet" når man tjekker venstre sidespejl for trafik, så glider blikket henover speedometeret, inden man løfter blikket til bakspejlet og over til højre spejl.
Mange års indgroet vane, tillært under kørekortundervisningen af min kørelærer.

Og det på mortorveje, hvor der er ubegrænset hastighed, og hvor der køres meget stærkt?

Tænk jeg har lært det modsatte - 1 sekunds uopmærksomhed er nok til de katastrofale ulykker, vi hører om - særligt på udenlandske motorveje uden hastighedsbegrænsning. Næh ellers tak, jeg har ikke noget at kontrollere 'mindst én gang pr. minut' i spejlene med den hastighed, jeg kører med på omtalte motorveje.

Der er ikke ubegrænset hastighed på motorvejene i Danmark...

Det ved jeg da godt, jeg talte også om udenlandske motorveje uden hastighedsbegrænsning.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 20
Likede indlæg: 741

Re: Familie atter udsat for hærværk, efter politiet foretog fartkontrol fra deres indkørsel

Indlægaf DenBruneMunk » 13. nov 2017, 14:18

Sophies-mor skrev:Fordi remsen er:
Spejl, spejl, skulder - her udvidet til at man når man kører lige ud tjekker alle spejle og da blikket alligevel "er i nærheden af instrumentbrættet" når man tjekker venstre sidespejl for trafik, så glider blikket henover speedometeret, inden man løfter blikket til bakspejlet og over til højre spejl.

Det lyder farligt, for jeg kan ikke helt se hvornår du kikker fremad her :)
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 470
Likede indlæg: 3818

Indlægaf Sophies-mor » 13. nov 2017, 14:18

Men Annella:
Hvad er forskellen på en fartkontrol på offentlig/ privat vej?
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
annella

Indlægaf annella » 13. nov 2017, 14:22

HappyPaww skrev:Men hvorfor er det ikke i orden, Annella?

For mig er det ikke i orden, fordi jeg mener ikke, at politiet skal trække borgere bevidst med ind i deres fartkontrol, det har jo også som i omtalte tilfælde vist sig, at der er begået hærværk mere end en gang hos indkørslens ejere, som jeg absolut fordømmer.
0
Brugeravatar
annella

Indlægaf annella » 13. nov 2017, 14:24

Angelina skrev:
annella skrev:
Angelina skrev:
kidkomb skrev:
annella skrev:
kidkomb skrev:Jeg er vild med fartkontrol.
Det er penge i statkassen og det er super nemt at undgå fartbøder.
Man skal bare holde sig indenfor fartgrænsen.

Jeg ønsker mig at de mennesker, der har lavet hærværk, bliver fanget og får endnu flere bøder :devil:

Jeg er nu ikke vild med fartkontrol, men det nu engang nødvendigt, selvfølgelig er det super nemt at undgå fartbøder, men jeg vil da hellere end gerne lære den bilist at kende, der kan bryste sig med ALDRIG at have overskredet fartgrænsen.

Dit ønske er jeg 100% enig med dig i, det ønsker jeg også.

Jeg overskrider ikke sjældent fartgrænsen.
Det har intet med min holdning til fartkontrol at gøre.
Og jeg ville sjældnere overskride fartgrænsen, hvis der var mere fartkontrol.

Jeg er fartglad - meget fartglad - og har en hurtig bil (og snart end endnu hurtigere en) - og jeg forsøger virkelig ( V I R K E L I G) at overholde fartgrænsen... men ja, det smutter ind i mellem - og det har da også udløst en enkelt 1500 kr's bøde ... og den har jeg ikke pivet over et eneste sekund, min fejl, min dumhed, min bøde - kunne nemt være undgået.

Så ja, jeg tror de fleste kommer til at køre for stærkt ind i mellem, og derfor er fartkontrol godt, så kommer vi i tanke om at vi skal sætte farten ned.

Så er vi to, der er fartglade - og jeg forsøger da også at overholde alle fartgrænsen, men det svipser alligevel ret tit.

Men den svipser ikke "ret tit" her, det sker, men ikke "ret tit" - hvilket også kan ses på den ENE fartbøde jeg har fået - og betalt, uden at ynke over uretfærdighed, for der var ingen uretfærdighed, kun mit sløseri...

Jeg betaler da også mine fartbøder uden at kny, men de beløber sig højest til 15-25-35 €, da jeg sjældent har overtrådt hastigheden med mere end 10-20%.
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 87
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1530

Indlægaf thomassneum » 13. nov 2017, 14:26

annella skrev:

For mig er det ikke i orden, fordi jeg mener ikke, at politiet skal trække borgere bevidst med ind i deres fartkontrol, det har jo også som i omtalte tilfælde vist sig, at der er begået hærværk mere end en gang hos indkørslens ejere, som jeg absolut fordømmer.

Så det er ikke iorden at lave stikprøvekontrol osv.? - Man skal simpelthen orienterer billister om at nu sætter vi en "fælde" op. :gruble:

Så skal de også gøre det ved cykellyskontrollen. Så er jeg da også sikker på at mange flere vil cykle med lys på, på de strækninger.
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 13. nov 2017, 14:26

Jeg er så træt af fartglade mennesker, der bevidst sidder og regner på, hvornår de mister kortet.
Som én i min fars kæreste familie gør.
Nå, her må vi køre 80 km/t. Så lægger jeg 30% til og holder mig under dét.
Klaphat. Men det skyldes lige så meget, at han har kørt venstre om i en rundkørsel for at komme først til den 3.afkørsel (hvis man kørte den rigtige vej) så han som sådan lavede en overhaling af bilen i rundkørslen. Der skulle samme vej ud.
1
Brugeravatar
annella

Indlægaf annella » 13. nov 2017, 14:35

Sophies-mor skrev:Jeg er så træt af fartglade mennesker, der bevidst sidder og regner på, hvornår de mister kortet.
Klaphat. Men det skyldes lige så meget, at han har kørt venstre om i en rundkørsel for at komme først til den 3.afkørsel (hvis man kørte den rigtige vej) så han som sådan lavede en overhaling af bilen i rundkørslen. Der skulle samme vej ud.

Så er der vist mere tale om en spøgelsesbilist, end en fartglad bilist?
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 519
Likede indlæg: 11467

Indlægaf Sangius » 13. nov 2017, 14:36

annella skrev:
Sangius skrev:Hvis man ikke vil have en bøde, må man sgu lade være med at køre for hurtigt. En advarsel om en fartkontrol tjener KUN det formål at den virker præventivt i det korte tidsrum. Af den ene årsag kan jeg MÅSKE gå med til, at det nogen steder ville være smart. Men mest af alt har jeg lyst til at folk får deres bøder, fordi fuck dem. :devil:

Og hvorfor må politiet ikke få hjælp af befolkningen? Jeg ville uden tøven stille min indkørsel til rådighed, risiko for hærværk eller ej. Jeg havde selv overmalet deres latterlige kommentarer med ordene: "kør ordentligt". :devil2:

Modsat til dig ville jeg så ikke stille min private indkøsel til rådighed.

Det kan jeg ikke forstå. Det er til vores alles gavn at folk kører efter reglerne. Jeg har et lille barn. Hvis folk ræsede rundt ved mit hus, og jeg kunne hjælpe til med at stoppe dem. Øh ja, så ville jeg gøre det.
4
LaScrooge
Kort karma: 837
Likede indlæg: 8361

Indlægaf LaScrooge » 13. nov 2017, 14:38

annella skrev:

Er det på grund af faren for hærværk, at du ikke synes politiet skal stille kontroller i private indkørsler?
0
Brugeravatar
annella

Indlægaf annella » 13. nov 2017, 14:38

DenBruneMunk skrev:
Sophies-mor skrev:Fordi remsen er:

Det lyder farligt, for jeg kan ikke helt se hvornår du kikker fremad her :)

Mere end farligt - netop sådan en uopmærksomhed kostede i juli måned 18 mennesker livet på A-9/Tyskland.
0
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 246
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4559

Indlægaf Mistermor » 13. nov 2017, 14:39

annella skrev:
Og det på mortorveje, hvor der er ubegrænset hastighed, og hvor der køres meget stærkt?

Tænk jeg har lært det modsatte - 1 sekunds uopmærksomhed er nok til de katastrofale ulykker, vi hører om - særligt på udenlandske motorveje uden hastighedsbegrænsning. Næh ellers tak, jeg har ikke noget at kontrollere 'mindst én gang pr. minut' i spejlene med den hastighed, jeg kører med på omtalte motorveje.

Jeg har ikke kørt i udlandet, men hvis trafikken er, så man ikke synes, at man kan kontrollere hastighed (dvs kigge på speedometer) og bagfrakommende trafik (tjekke spejle) jævnligt, kører man så ikke for stærkt?

Jeg synes netop, man har meget brug for at orientere sig i spejlene, når man kører på den flersporede mellem Køge og København.
2
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 13. nov 2017, 14:39

annella skrev:
Sophies-mor skrev:Jeg er så træt af fartglade mennesker, der bevidst sidder og regner på, hvornår de mister kortet.

Så er der vist mere tale om en spøgelsesbilist, end en fartglad bilist?

Nope. Han er en klaphat fordi han gør begge dele.
En sød og rar familiefar, men med kone og 3 børn i bilen - og lave sådan noget... :stoned:
Så er man pr. definition en klaphat.
Og meget få er så gode bilister, at de kan tackle +30% fartoverskridelse, med den hastighed, han gør det.
0
Brugeravatar
annella

Indlægaf annella » 13. nov 2017, 14:39

LaScrooge skrev:
annella skrev:

Er det på grund af faren for hærværk, at du ikke synes politiet skal stille kontroller i private indkørsler?

NEJ !
0
Brugeravatar
Sophies-mor

Indlægaf Sophies-mor » 13. nov 2017, 14:40

annella skrev:
LaScrooge skrev:
annella skrev:

NEJ !

Så tror jeg ikke, at nogle af os, kan se, HVAD du mener, årsagen er.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"