Venstre-politiker anklaget for racisme på Facebook

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Venstre-politiker anklaget for racisme på Facebook

Indlægaf Slettet bruger » 19. nov 2017, 20:07

DenBruneMunk skrev:
eks-Maupassant skrev:
DenBruneMunk skrev:
eks-Maupassant skrev:Barren for hvornår man overhovedet har nok til at starte en snak om nogen af racistisk eller ej skal altså højere op end et billede og 2 ord. Det kan jo tolkes på 117 forskellige måder, det svarer til alle de tråde i "Sex og forhold" hvor folk voldfortolket på "hvad betyder det han nu bruger 2 smileys i stedet for 1 smiley" og sådan noget.

Nu skal man huske facebook er blevet verdens største børnehave, og folk kan godt lide at træde forkert og især på andres fødder. Og havde den samtale været på et værtshus eller en skole i pausen, så var der nok sammen med ordet Føj også kommet en mere dydbegående forklaring, og ansigtsudtryk. Og gæt, så gik de videre til næste emne. Nu, så er konspirationerne åbnet og folk overfortolker på en mindre sjov joke, og ja, skal vi ikke gætte på at der også kunne være et billede af spørger indblandet og det kunne gøre det ment som sarkasme og ikke racisme men jo, svært at fortolke i tekst, vi er slet ikke forfattere og vi beskriver ikke hvordan vi udtrykker os, vi skriver det bare, føj.


Ja jeg mener at før vi overhovedet starter en diskussion om en eller anden er racist skal det være være noget med

- vi finder ud at at de besøger kendte nazi-steder og ligger blomster
- de er/har været medlemmer af "dansk front"
- de skriver rosende om Ku Klux Klan og apartheidstyret i SYdafrika

I stedet er det jo sådan at hvis man siger "goddag hej med dig" til en sort fyr på den forkerte måde, så går det amok allerede :)
Så er det nu jeg springer på vognen, og spørger ledende,

Hvad mener du med goddag hej med dig? (Så kommer du med en forklaring) Jeg tror du mener noget sort og ondt med dette, så må jeg heller mistænke dig for en racist. Min fortolkning af sort på en forkert måde er jo min og derfor bliver jeg meget ond nu :blomst:


SÅ i DR dokumentarserien om en kromutter fra Jylland der i fortidens DK blev brændt for heks fordi hun havde råbt af en fyr og så blev han sug bagefter. Så kan hun jo ikke være andet end en heks!

Men det er sq lidt det samme nu, 2 ord og et billede på face, så er man klar til at teste om hun kan flyde eller ej. (Racister flyder ikke på vand men synker ned).
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Venstre-politiker anklaget for racisme på Facebook

Indlægaf Slettet bruger » 19. nov 2017, 20:09

Ja og det er jo tragisk, for hver gang de her ting sker, så er der (tror jeg) 10.000 nye der tænker "racisme er da sikkert OK hvis dem der er imod racisme er så skøre og hysteriske".
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Venstre-politiker anklaget for racisme på Facebook

Indlægaf DenBruneMunk » 19. nov 2017, 20:12

Velkommen til fremtiden, udtryksløs og tomt. bare en masse meninger og online faces som intet andet er en ord.
0
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: Venstre-politiker anklaget for racisme på Facebook

Indlægaf PepsiMagt » 19. nov 2017, 21:45

Man må gerne være racist. Men man kan jo så lade være med at stemme på hende, hvis man er uenig.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"