Dårlig opførsel i offentlig transport

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Conway » 20. nov 2017, 09:52

Hører du også til dem der bliver frustreret over at folk hoster uden at holde sig for munden, spiller høj musik eller på anden måde generer medrejsende ?
Dette link er fra en sur pendler der indtil videre har forfattet 20 former for adfærd der er no-go i off.transport.
Jeg er ikke selv den største pendler, men jeg er dog bekendt med problemerne og mener det er et resultat af dårlig opdragelse.

http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ ... ansportrum

Hvad mener du, er hun snerpet eller har hun ret i sin kritik ?
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf LaScrooge » 20. nov 2017, 09:54

Jeg har ikke adgang til debatindlægget.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Hunkat » 20. nov 2017, 09:55

Jeg er enig i en del af dem må jeg indrømme. Nogle ting kan man selvfølgelig ikke gøre så meget ved, f.eks. skrigende babyer (skønt det kan være ganske irriterende for os babyløse :lol:) men vildt høj musik kan man altså godt styre og skrue ned for så man ikke generer andre.
Min yndlingskæphest er folk som ikke trækker ned bag i bussen men insisterer på at stå midt i gangen og spærre for alle andre.

Ellers kunne det mest nok klares med sund fornuft hvis folk ikke havde hovedet oppe i egen bagdel. Så det måske bedste eksempel på dette i dag: Bussen åbner alle tre døre fordi det er mange mennesker og billet er jo eget ansvar så folk strømmer ind i alle dele af bussen. Dame med rejsekort skal tjekke ind men vælger bagerste dør og MASER sig så frem mod strømmen af mennesker så hun kan komme ned til forreste dør og tjekke ind.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf ajnaM » 20. nov 2017, 09:56

Jeg er blevet bedt om at slette indlægget af admin, da det krænker ophavsretten. :genert: Så det er hermed gjort. :D
Senest rettet af ajnaM 12. dec 2017, 19:11, rettet i alt 1 gang.
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27374

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf ajnaM » 20. nov 2017, 10:01

First world problems.

Helt ærligt, synes jeg, det er en lidt voldsom reaktion. Jeg tager selv bus/tog/metro rundt i landet på daglig basis, og jeg kan godt blive irriteret over folk, der snakker i stillekupéerne og den tilsyneladende voksende tendens til at høre musik uden headset - men jeg prøver at lade være med at hidse mig op over det.

Der er meget mere, jeg bliver mere indigneret over her i verden.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf billiebean » 20. nov 2017, 10:08

Headsets og ikke for høj lyd i dem er min største kæphest. Sikke en fest vi kunne få, hvis alle bare droppede headsets!

Derudover kunne det også klæde mange at forsøge at smile en smule og i øvrigt påpege dårlig opførsel ligeud i en venlig og høflig tone. Der er alt for meget passiv aggression i det offentlige rum og mange ting kunne løses, hvis folk bare kunne finde ud af at henvende sig utvunget og høfligt til hinanden.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Moxy-lady » 20. nov 2017, 10:19

Jeg magter ikke at folk spiser mad der lugter. Øv, sådan en tunsandwich kan altså hørme et helt rum. Men jeg er godt klar over at jeg er sart, så jeg siger ikke noget.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Juki » 20. nov 2017, 10:21

Hun er bestemt ikke snerpet, desværre vil jeg næsten sige.

Meget kan løses med en plads i stillezonen(hvis man kører i tog) Det skal dog ikke være Arrivas da deres "stillezone" bare er den ene ende af det åbne tog :cuss:

Noget der virkelig pisser mig af er når folk InterCity-togene ikke bestiller pladsbillet, men alligevel slår lejr med kaffe, bærbarcomputer, overtøj og bagage, som om at de skal sidde der i 14 dage! Det er pisse irriterende i myldretiden fordi man er nødt til at lave en prop i gangen og der i forvejen ikke er meget plads til at krydse hinanden, og slet ikke med bagage også. SÅ KIG DOG PÅ DET DER DISPLAY HVOR DER STÅR AT PLADSEN ER OPTAGET FRA NÆSTE STATION :cuss: :cuss: :cuss:

Og så er det irriterende når folk ikke fjerner deres sovende krop, poser og/eller taske fra sædet ved siden af, når de sagtens kan side med deres taske på skødet i stedet, men det er fandeme også irriterende når folk ikke åbner munden inden de forsøger at slå røven i sædet ovenpå ens indkøbsposer(der kunne jo være kage i!! :ad!:) Man kan jo være uopmærksom eller optaget af at putte/finde noget i sin jakkelomme fx.

Og så skal du ikke sætte sine beskidte og drivvåde indkøbsposer på et sæde, hvor andre skal sidde bagefter, din megaegoist!

Ah, det lettede!
7
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Conway » 20. nov 2017, 10:44

LaScrooge skrev:Jeg har ikke adgang til debatindlægget.


Det forstår jeg ikke. Den er ikke forbeholdt abbonenter.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Flora » 20. nov 2017, 10:47

Conway skrev:
LaScrooge skrev:Jeg har ikke adgang til debatindlægget.


Det forstår jeg ikke. Den er ikke forbeholdt abbonenter.


Jo, den er. Jeg kan heller ikke se den.
1
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Queen Molly » 20. nov 2017, 10:47

Conway skrev:
LaScrooge skrev:Jeg har ikke adgang til debatindlægget.


Det forstår jeg ikke. Den er ikke forbeholdt abbonenter.

Det står der ellers når jeg prøver at læse det.
0
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Queen Molly » 20. nov 2017, 10:52

Jeg er enig med hende. Generelt hensyn til andre i det offentlige rum ville være skønt.

Og som tilføjelse til hendes liste skal folk tage store rygsække og sports tasker af inden de går ind. Det er ikke rart at få den i hovedet når du vender dig.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Flora » 20. nov 2017, 10:52

Jeg synes egentlig ikke, at folk generelt opfører sig så slemt i den offentlige transport. Det værste er den med, at folk stopper ved midterdøren i bussen i stedet for at gå ned bagerst i bussen, så der er plads til, at flere kan komme ind. Men bortset fra det, synes jeg egentlig, der er langt imellem folk med en adfærd, der generer mig i udpræget grad.
0
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Conway » 20. nov 2017, 10:55

billiebean skrev:Headsets og ikke for høj lyd i dem er min største kæphest. Sikke en fest vi kunne få, hvis alle bare droppede headsets!

Derudover kunne det også klæde mange at forsøge at smile en smule og i øvrigt påpege dårlig opførsel ligeud i en venlig og høflig tone. Der er alt for meget passiv aggression i det offentlige rum og mange ting kunne løses, hvis folk bare kunne finde ud af at henvende sig utvunget og høfligt til hinanden.


Helt enig og forstår heller ikke hvorfor folk ikke bare snakker lidt mere sammen :-)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dårlig opførsel i offentlig transport

Indlægaf Juki » 20. nov 2017, 10:56

Flora skrev:
Conway skrev:
LaScrooge skrev:Jeg har ikke adgang til debatindlægget.


Det forstår jeg ikke. Den er ikke forbeholdt abbonenter.


Jo, den er. Jeg kan heller ikke se den.

Det er kopieret ind længere oppe :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"