Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf Slettet bruger » 20. nov 2017, 14:40

Falstria skrev:tag


Ved du det?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf Slettet bruger » 20. nov 2017, 14:46

Tjotjalt Åblyst skrev:
eks-Maupassant skrev:
Nej, fordi de blev fulgt hele vejen af et utal af folk fra hele verden.

Selve TV-signalet blev f.eks. opfanget i Australien

The signal was sent from the LM’s antenna to the tracking stations at Goldstone, Honeysuckle Creek near Canberra, and the Parkes Radio Astronomy Site in New South Wales, Australia.


https://www.popsci.com/how-nasa-broadca ... oon#page-3

Ja og alle med antenner og teleskoper har jo rettet dem mod Månen for at følge det live.

RIGTIGT godt ord igen. Jeg æder lige haps mine egne ord igen :)


Hæhæ

Men der må have været en smule tidsforskydning, hvis signalet skal fra Månen til Australien, så bagefter til Houston og så på til TV-sateliterne.

De har nok forsinket det 30 sekunder eller 5 minutter i Houston, sådan at hvis Armstrongs rumdragt havde en malfunktion, så ville han ikke eksplodere foran hele planetens TV-publikum :)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf Slettet bruger » 20. nov 2017, 14:57

Tjotjalt Åblyst skrev:
eks-Maupassant skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:
eks-Maupassant skrev:
Nej, fordi de blev fulgt hele vejen af et utal af folk fra hele verden.

Selve TV-signalet blev f.eks. opfanget i Australien

The signal was sent from the LM’s antenna to the tracking stations at Goldstone, Honeysuckle Creek near Canberra, and the Parkes Radio Astronomy Site in New South Wales, Australia.


https://www.popsci.com/how-nasa-broadca ... oon#page-3

Ja og alle med antenner og teleskoper har jo rettet dem mod Månen for at følge det live.

RIGTIGT godt ord igen. Jeg æder lige haps mine egne ord igen :)


Hæhæ

Men der må have været en smule tidsforskydning, hvis signalet skal fra Månen til Australien, så bagefter til Houston og så på til TV-sateliterne.

De har nok forsinket det 30 sekunder eller 5 minutter i Houston, sådan at hvis Armstrongs rumdragt havde en malfunktion, så ville han ikke eksplodere foran hele planetens TV-publikum :)

Det glemte de, da de sendte Challenger op i... Var det '84 eller '86?

Der sad vi så helt målløse, mormor og jeg. Småkagerne trillede henad gulvet.

Nåh nej, vent! Rumfart findes jo ikke. Man kan ikke sende noget i kredsløb (slingshot) rundt om en firkantet pandekage.


Yes, der var nogen fra min klasse der så set den eksplosion live. Men den første kvindelige astronaut der så gik op i flammer.

Vi havde ikke selv fjernsyn tror jeg. Vi var meget lidt fjernsyns-agtige.

Den første fyr russerne sændte ud på en spacewalk, der havde de ikke tænkt på at lufttrykket inde i dragten gjorde den bulede ud så han kom til at ligne Michelin manden.

Så han kunne ikke komme tilbage IND igen i kapslen, fordi "døren" var for lille til at han i Michelin-tilstand kunne komme ind.

Det var noget med at han sad i døren og masede og kæmpede mens hans ilt løb ud, hvor han lige akkurat fik sqeezed sig ind før ilten løb ud.

Det har ikke været fedt.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf DenBruneMunk » 20. nov 2017, 16:33

Falstria skrev:Spol 17 minutter frem og bedøm selv hvor meget flaget blafrer :)

ahhh, det fake,fake :devil: (siger trådstarter)

Det ser nærmest ud som om de har vasket flaget i stivelse inden de tog det med derop :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf dgd2007 » 20. nov 2017, 16:38

Come nu on! Jeg så det selv i fjernsynet - som vi havde med i sommerhuset for første gang :gammel:
Så deeet ...
0
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf Seladon » 20. nov 2017, 20:50

USS Enterprise strikes again... eller skal jeg sige Flad Jord ?? :D :lol: :lol: :P

Good bye and don't forget to write :lol:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf Wizzze » 26. nov 2017, 05:25

Hvis I vil have et godt grin fra morgenstunden

https://www.mx.dk/nyheder/global/story/13004702
0
Do as I say! :whip:
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf HerErJeg » 26. nov 2017, 05:40

Wizzze skrev:Hvis I vil have et godt grin fra morgenstunden

https://www.mx.dk/nyheder/global/story/13004702

Hvorfor ikke bare købe en billet på ferie og filme ud af vinduet? Det er da højere op i luften og muligvis også billigere.
Nååh nej, vinduer i fly er garanteret også fake.
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf paint » 26. nov 2017, 09:03

fisken80 skrev:
Bimmerdyret skrev:
DenBruneMunk skrev:
Bimmerdyret skrev:
Poul David skrev:
Din mening?


Skam interesseret i at vide hvem, der så efter din mening har sat spejlene op på Månen :lol: :lol: :lol:
Du kan faktisk selv tjekke efter.

Plantede de ikke også et flag, som utallige , fiktive, super helte har væltet over tid :) Har aldrig hørt om det kan ses fra jorden men tænker vores udstyr som kan se rigtig langt væk burde kunne fange et billede. Nå ja, det billede vil så være falsk er påstanden.


Jo, men det er jo total fake for de blafrer jo ikke i vinden :klap: :klap:
Men LASER spejlene er der og dem anvender mange også civile hver uge.


Blafrer de ikke netop? Er det ikke dét, der er problemet, for der er ikke noget vind på månen, så det burde de ikke gøre?


Det ville være mærkeligt, hvis flaget ikke blafrede lidt. Der sidder en vandret stiver i den øverste del af flaget, som skal holde det udfoldet. Stiveren var elastisk, fordi både flaget, 'flagstangen' og 'stiveren' foroven, var foldet sammen ombord på Apollo.
Når man står og banker en lille metalstang med et flag på ned i 'jorden'(månen), bevæger den øberste elastiske stiver/pind sig= flaget bevæger sig, fordi bevægelsen fortsætter lidt endnu. (siger Nasa) ;)

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf paint » 26. nov 2017, 09:10

Mythbusters har testet det

1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Frank
Indlæg: 318
Tilmeldt: 16. jun 2017, 09:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 625

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf Frank » 26. nov 2017, 11:14

Når jeg hører om mennesker som hævder at jorden er flad, vi har ikke været på månen og forsøger at føre beviser for deres påstande, så burde jeg bare ryste på hoved af deres tosserier. Men jeg kan mærke at jeg bliver oprigtigt vred på dem. Jeg mener faktisk at de er dumme og uintelligente mennesker som jeg ikke over en dørtærskel ville stole på i alle andre situationer.
2
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf fisken80 » 26. nov 2017, 13:53

Frank skrev:Når jeg hører om mennesker som hævder at jorden er flad, vi har ikke været på månen og forsøger at føre beviser for deres påstande, så burde jeg bare ryste på hoved af deres tosserier. Men jeg kan mærke at jeg bliver oprigtigt vred på dem. Jeg mener faktisk at de er dumme og uintelligente mennesker som jeg ikke over en dørtærskel ville stole på i alle andre situationer.


Jeg har det på samme måde. Altså for fanden, man vidste i middelalderen, at jorden er rund. Middelalderen, der ellers altid skældes ud for at være uoplyst og religiøst formørket.
At der er folk i dag, der gør sig dummere end folk i middelalderen, jamen altså suk... bare suk.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf Zorglup » 26. nov 2017, 14:04

Læs for pokker lidt illustreret videnskab. Et udmærket oplysende populærvidenskabeligt magasin, du vil kunne få timer til at gå med.
Jer fladhovedfolk er sgu en kende bizarre.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf HerErJeg » 26. nov 2017, 14:04

Frank skrev:Når jeg hører om mennesker som hævder at jorden er flad, vi har ikke været på månen og forsøger at føre beviser for deres påstande, så burde jeg bare ryste på hoved af deres tosserier. Men jeg kan mærke at jeg bliver oprigtigt vred på dem. Jeg mener faktisk at de er dumme og uintelligente mennesker som jeg ikke over en dørtærskel ville stole på i alle andre situationer.

Så er der lige den hage, at det bliver almindeligt acceptabelt at være snotdum. Dumhed i fuld offentlighed uden at der bliver sat en stopper for det er i fuld flor. Konspirationsteoretikere har kronede dage i disse år, der stilles spørgsmålstegn ved alt, det er bare problematikker uden løsning, for disse personer ønsker slet ikke opklaring.
Jeg tænker engang imellem på filmen 'Idiocrazy', den bliver mere og mere en realitet.
1
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Tænk sig vi var ikke på Månen!?

Indlægaf HerErJeg » 26. nov 2017, 14:40

Spørgsmålet er om vi snart er de sidste mennesker der vil stille spørgsmålstegn ved alverdens tosserier? Så er menneskeheden for alvor på skideren?
Prøv at tænke 100 år frem, enten er vi ikke i stand til at forholde os til noget som helst, eller også ser vi os som små orakler forsøger at skabe vores egen perfekte virkelighed. Uanset hvad, så bliver resultatet forfærdeligt.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"