2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf HerErJeg » 6. dec 2017, 13:56

https://www.bt.dk/krimi/39-arig-far-ken ... rig-datter

Lige nøjagtig her brækker jeg mig over vores retssystem. Strafferammen er 12 år, gad vide hvad pokker man skal finde på for at komme derop, hvis ikke det omfatter drab??
Han er tiltalt for at have forgrebet sig på pigen mindst 1 gang hver uge = ca. 80-100 gange.
Det er uhyrligt latterligt lavt takseret, gad vide hvad sådan en dommer vil begrunde strafudmålingen med....
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf kidkomb » 6. dec 2017, 14:14

Jeg beklager.
Men jeg ønsker mig at han får så store stryg i det fængsel at han aldrig kommer til at have sex med nogen igen.
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf Juki » 6. dec 2017, 14:36

Det er fandeme klamt og utilgiveligt! Hvad fanden sker der oveni hovedet når man retfærdiggør den slags overfor sig selv?

Jeg håber så sandelig at han får noget hjælp, ikke bare i fængslet, men også efterfølgende og at der bliver sørget for at han aldrig får mulighed for at lave den slags overgreb igen!
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf Slettet bruger » 6. dec 2017, 15:10

Hvad hjælper det at bure ham inde i 12 år?
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf Code71 » 6. dec 2017, 15:21

HerErJeg skrev:https://www.bt.dk/krimi/39-arig-far-kendt-skyldig-i-at-have-voldtaget-toarig-datter

Lige nøjagtig her brækker jeg mig over vores retssystem. Strafferammen er 12 år, gad vide hvad pokker man skal finde på for at komme derop, hvis ikke det omfatter drab??
Han er tiltalt for at have forgrebet sig på pigen mindst 1 gang hver uge = ca. 80-100 gange.
Det er uhyrligt latterligt lavt takseret, gad vide hvad sådan en dommer vil begrunde strafudmålingen med....


Altså de dømmer jo ikke så lavt i forhold til strafferammen for deres blå øjnes skyld. Der ligger en masse til grund for denne straf. Før man kan læse hele dommen fra A-Å er det umuligt at bedømme om de har fået for lille en straf. Jeg stoler 100% på vores juridiske system
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf Akehurst2 » 6. dec 2017, 15:35

HerErJeg skrev:https://www.bt.dk/krimi/39-arig-far-kendt-skyldig-i-at-have-voldtaget-toarig-datter

Lige nøjagtig her brækker jeg mig over vores retssystem. Strafferammen er 12 år, gad vide hvad pokker man skal finde på for at komme derop, hvis ikke det omfatter drab??
Han er tiltalt for at have forgrebet sig på pigen mindst 1 gang hver uge = ca. 80-100 gange.
Det er uhyrligt latterligt lavt takseret, gad vide hvad sådan en dommer vil begrunde strafudmålingen med....


At begå overgreb på så lille et et barn er en forfærdelig forbrydelse, men lad os nu ikke overdrive alligevel. Der står ikke noget om en gang om ugen:

Ifølge anklageskriftet har overgrebene stået på i halvandet år, til datteren var knap fire år. Forbrydelserne er foregået i perioden fra 3. oktober 2014 til 6. februar 2016 i parrets hjem på det sydlige Sjælland.

Faderen har ifølge tiltalen 'mindst en gang skaffet sig samleje' med datteren og 'i flere tilfælde udsat hende for oralsex,' som det står i anklageskriftet.
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf HerErJeg » 6. dec 2017, 17:34

Gad vide om artiklen er rettet. Jeg er sikker på at den med 'ugentlig' var nævnt tidligere.
Det ændrer selvfølgelig alvorligheden i anklagen, hvis hyppigheden ikke er tilstede.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf Sangius » 6. dec 2017, 17:38

Tidligere stod der ugentligt, og et estimat på antal gange som var et par hundrede.

Jeg kan ikke vurdere om straffen er som den skal være uden at kende hele sagen.
Generelt ser jeg ikke mening i at folk sidder og kukkelurer i et fængsel, hvis de ikke er farlige for deres omgivelser.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf Conway » 6. dec 2017, 19:22

Code71 skrev:
HerErJeg skrev:https://www.bt.dk/krimi/39-arig-far-kendt-skyldig-i-at-have-voldtaget-toarig-datter

Lige nøjagtig her brækker jeg mig over vores retssystem. Strafferammen er 12 år, gad vide hvad pokker man skal finde på for at komme derop, hvis ikke det omfatter drab??
Han er tiltalt for at have forgrebet sig på pigen mindst 1 gang hver uge = ca. 80-100 gange.
Det er uhyrligt latterligt lavt takseret, gad vide hvad sådan en dommer vil begrunde strafudmålingen med....


Altså de dømmer jo ikke så lavt i forhold til strafferammen for deres blå øjnes skyld. Der ligger en masse til grund for denne straf. Før man kan læse hele dommen fra A-Å er det umuligt at bedømme om de har fået for lille en straf. Jeg stoler 100% på vores juridiske system


Min tillid til det juridiske system ligger på linie med brugtvognsforhandlere og jeg kan ikke få øje på en eneste undskyldning for ikke at idømme idioten livsvarig fængsl.
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf Code71 » 6. dec 2017, 19:24

Conway skrev:
Code71 skrev:
HerErJeg skrev:https://www.bt.dk/krimi/39-arig-far-kendt-skyldig-i-at-have-voldtaget-toarig-datter

Lige nøjagtig her brækker jeg mig over vores retssystem. Strafferammen er 12 år, gad vide hvad pokker man skal finde på for at komme derop, hvis ikke det omfatter drab??
Han er tiltalt for at have forgrebet sig på pigen mindst 1 gang hver uge = ca. 80-100 gange.
Det er uhyrligt latterligt lavt takseret, gad vide hvad sådan en dommer vil begrunde strafudmålingen med....


Altså de dømmer jo ikke så lavt i forhold til strafferammen for deres blå øjnes skyld. Der ligger en masse til grund for denne straf. Før man kan læse hele dommen fra A-Å er det umuligt at bedømme om de har fået for lille en straf. Jeg stoler 100% på vores juridiske system


Min tillid til det juridiske system ligger på linie med brugtvognsforhandlere og jeg kan ikke få øje på en eneste undskyldning for ikke at idømme idioten livsvarig fængsl.


Det undrer mig så omvendt ikke at du ikke kan det
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf Conway » 6. dec 2017, 19:27

Sangius skrev:Tidligere stod der ugentligt, og et estimat på antal gange som var et par hundrede.

Jeg kan ikke vurdere om straffen er som den skal være uden at kende hele sagen.
Generelt ser jeg ikke mening i at folk sidder og kukkelurer i et fængsel, hvis de ikke er farlige for deres omgivelser.


Nu må en datter vel nok i høj grad siges at være i nærmeste omgivelse og hvis ikke du mener han er farlig for hende ved jeg sku ikke hvad.
Kan man ikke holde fingrene fra børn er man i min optik ekstremt farlig for sine omgivelser da børn jo ikke kan forsvare sig.
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf Sangius » 6. dec 2017, 19:40

Conway skrev:
Sangius skrev:Tidligere stod der ugentligt, og et estimat på antal gange som var et par hundrede.

Jeg kan ikke vurdere om straffen er som den skal være uden at kende hele sagen.
Generelt ser jeg ikke mening i at folk sidder og kukkelurer i et fængsel, hvis de ikke er farlige for deres omgivelser.


Nu må en datter vel nok i høj grad siges at være i nærmeste omgivelse og hvis ikke du mener han er farlig for hende ved jeg sku ikke hvad.
Kan man ikke holde fingrene fra børn er man i min optik ekstremt farlig for sine omgivelser da børn jo ikke kan forsvare sig.


Jeg siger blot at jeg ikke ser ideen i det. Om han er farlig for sine omgivelser eller ej, det kan jeg virkelig ikke vurdere. Jeg går ikke ud fra, at han får datteren hjem nogensinde igen. For ja. Han er da farlig for hende.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf BlueBunny » 6. dec 2017, 19:40

abcd skrev:Hvad hjælper det at bure ham inde i 12 år?


-12 år hvor han ikke kan forgribe sig på andre
-12 år han frarøves at leve frit, på samme måde som han har frarøvet
-12 år hvor han forhåbentlig fortryder hvad han har gjort, hvis ikke pga hans offer så fordi han mærker afsavn på sit eget liv
-12 år er så længe at han forhåbentlig tænker at han aldrig gør det igen når han kommer ud, for han vil ikke risikere 12 nye år

Jeg synes at ordet “svin” faktisk er passende. Føj for et menneske.
4
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf Slettet bruger » 6. dec 2017, 19:55

BlueBunny skrev:
abcd skrev:Hvad hjælper det at bure ham inde i 12 år?


-12 år hvor han ikke kan forgribe sig på andre
-12 år han frarøves at leve frit, på samme måde som han har frarøvet
-12 år hvor han forhåbentlig fortryder hvad han har gjort, hvis ikke pga hans offer så fordi han mærker afsavn på sit eget liv
-12 år er så længe at han forhåbentlig tænker at han aldrig gør det igen når han kommer ud, for han vil ikke risikere 12 nye år

Jeg synes at ordet “svin” faktisk er passende. Føj for et menneske.


Det er rigtigt at han ikke kan forgribe sig på andre i de 12 år. Men hvis han nu kom ud og fik flere børn, så blev de vel alligevel tvangsfjernet? Så hvem skal han forgribe sig på?

Det med at han fortryder hvad han har gjort fordi han sidder mange år i fængsel, tror jeg ikke du skal gøre dig de store forhåbninger om. Straf er en dårlig måde at få folk til at indse at de har taget fejl, det gør dem bare bitre. Det gælder for fængselsstraf på samme måde som det gælder for børneopdragelse. Børn lærer ingenting af at få stuearrest - andet end de opfinder måder at skjule ting for deres forældre. Fængselsstraf er på samme måde ubrugeligt.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: 2½ års fængsel for voldtægt af egen datter???

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. dec 2017, 20:00

Conway skrev:
Min tillid til det juridiske system ligger på linie med brugtvognsforhandlere og jeg kan ikke få øje på en eneste undskyldning for ikke at idømme idioten livsvarig fængsl.


Det er da ellers let nok: straframmen på 12 år.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"