Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf LadyFox » 13. dec 2017, 07:40

HerErJeg skrev:
Joe skrev:
Code71 skrev:
HerErJeg skrev:Problemet er vel at der ikke er nogen som ser Asmaas som den "brobygger" hun skulle forestille at være? De fleste mistænker hende vel i bund og grund for at puste til ilden og skabe konflikter hvis hun får chancen?


Tja det siger hendes historik, må man sige. At man i det hele taget kan ansætte sådan en person som hende som såkaldt brobygger virker ret uoverlagt på mig. For at sige det pænt.


Så den der ansættelse, der vel fandt sted en 4-5 år siden, den var ikke gennemtænkt?
Tror du ikke nogen, fx hendes chef, havde det opdaget på de her år, hvis kvinden ikke var god til sit job?


Det er vel præcis det offentlige i en nøddeskal. Gad vide hvor mange der er røvelendige til deres arbejde, men der er ingen som har opdaget det, eller har kompetence til at kommentere på det?
I Asmaas tilfælde er der vel ingen der ved hvad hun siger til sine klienter, man forstår det slet og ret ikke.

Det var da et charmerende syn du har på offentligt ansatte.
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2017, 10:43

Gælder konsulenter hos politiet som offentligt ansatte?

Det ændrer ikke ved min holdning, selvom det er overordentlig svært for dig at forstå.
Jeg var af den opfattelse at man gerne måtte have en anden holdning end reglerne.
Ej heller besidder jeg en ledelsespost i politiet.
Gudskelov.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf Slettet bruger » 13. dec 2017, 10:45

Modesty Blame skrev:
kidkomb skrev:
Modesty Blame skrev:
kidkomb skrev:
Modesty Blame skrev:
kidkomb skrev:Modesty: Jeg er med eksmau her.
Det er netop det jeg mener.
At det ikke er decideret ulovligt det hun har skrevet (formentlig det er en lidt for vag opfordring til krig/vold), men når man er en offentlig kendt person, så kan ens arbejdsgiver altså godt blive træt i masken af sådan en opførsel.
Og jeg synes helt ærligt ikke at konsulenter ansatte ved politiet (blandt andre) bør skrive sådan på facebook.
Det ville jeg, hvis jeg var ansat i ledelsen, se meget alvorligt på.

Du kan være med Eks-mau alt det du har lyst - men det bunder hos jer begge i uvidenhed. Se vejledning om offentlige ansattes ytringsfrihed, som jeg har postet link til.

Ej, stop med at være nedladende.
Nu har vi gentagne gange forklaret dig at det er en HOLDNING og ikke at vi synes hun er kriminel.

Nej, det har I ikke. Du har fx fortalt, hvordan du ville se stramt på det, hvis du var chef. Men hvis du så stramt på det som chef, måtte du æde det i dig. Simpelthen fordi det ikke har noget som helst med hendes job at gøre.

Eks maupassant har på sin side brugt mest tid på at skyde mig en hel masse i skoene, som han selv havde opfundet, om hvordan venstrefløjen aaaaltid forsvarer usle jødehadere, selvom jeg gentagne gange har pointeret, at det handler om noget andet. Men det er ikke godt nok.

Pointen her er, at Asmaas ytring ikke er ulovlig - den er ikke en trussel, der er ingen opfordring til noget ulovligt. Og dermed kan hendes arbejdsgiver ikke sanktionere hende for den. Hun har ytringsfrihed lige som alle andre offentlige ansatte - stadig under ansvar for lovgivningen (se eventuelt tidligere indlæg fra min hånd i denne tråd). Jeg gider ikke finde en masse irrelevante links, ligesom visse andre. Den er simpelthen ikke længere.

Det tror jeg at der er delte meninger om.
Man er jo ikke stavnsbundet til sine medarbejdere. Man må faktisk godt afskedige folk.
Ja, man må gerne afskedige folk. Man må bare ikke afskedige offentlige ansatte for udtalelser, der ikke er ulovlige, eller i strid med eventuelle fortrolighedsaftaler mellem arbejdsgiver og arbejdstager. Og jeg ved godt, at du nu forsøger at flytte målstolperne, men det er præcist det vi taler om. Må man afskedige folk, der ytrer sig på en måde, der ikke er ulovlig?

Jeg forsvarer ikke ytringen - den rager mig en fjer. Jeg forsvarer ikke personen bag ytringen, hun rager mig en fjer. Jeg forsvarer personens ret til at ytre sig under ansvar for lovgivningen - og selvfølgelig fortroligtstemplede ting og sager.

Så hvis du og eks-maupassant er færdige med jeres lille stråmands-tilsviningstogt - så kan vi måske tale om det moralsk forkerte i at skrive, som hun gjorde. Eller det moralsk anstødelige i, at en politiker går ud og blander sig i en ikke-eksisterende personalesag, baseret på hans/hendes personlige antipati for pågældende medarbejder.



Ja og vel også under ansvar mht at modarbejde ens eget job i fritiden.

Eks hvis man er ansat som leder af statens arbejde mod rygning, og i fritiden er man så fri-rygnings aktivist, har en blog der hedder "rygning-giver-ikke-kræft.dk" og sådan.

Så vil jeg da godt mene at arbejdsgiver kunne mene man måske kunne finde en bedre person.

Hvad reglerne er specifikt, der skal man vel ind i kontrakterne osv.

Kan se SF krævede Lomborg fyret på samme grundlag i tidernes morgen

»Bjørn Lomborgs dobbeltbeskæftigelse som privat smagsdommer og officiel direktør for Institut for Miljøvurdering må bringes til ophør,« erklærer SF's miljøordfører.
Enhedslisten kræver hele instituttet nedlagt og i særdeleshed, at Bjørn Lomborg fratræder sin direktørpost. Keld Albrechtsen (EL) opfordrer regeringen til sammen med oppositionen at starte forfra med at skabe et nyt miljøråd.


https://ing.dk/artikel/politikere-kraev ... yret-48806

Ja og de gang, der var der vist ingen fra venstrefløjen der forsvarede Lomborg md grundloven i hånden, lige som der heller ikke var det da man krævede pegida-Sennels fyret.

For mig er det 100% stammetænkning - man kræver dem fra de andre stammer fyret og der glemmer man lige det med grundloven - men når nogen kræver ens egne boys fyret, så er de onde og man hiver fat i grundloven.

Og det irriterer mig at venstrefløjen samtidigt ser sig selv som objektive og upartiske, når de jo tydeligvis ikke er det.

Asmaa er "brobygger", som jeg forstår det skal hun hjælpe med til at politiet kan kommunikere med rødderne i Vollsmose.

Hvad hun præcist laver ved jeg ikke, men jeg synes da ikke det er utænkeligt at hendes udtalelser går ud over den funktion.

Jeg går ud fra hun skal mane til ro og besindighed, og ikke være med til at hælde brændsel på bålet.

Det er noget arbejdsgiveren må finde ud af jo.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf Slettet bruger » 13. dec 2017, 10:48

LadyFox skrev:
HerErJeg skrev:
Joe skrev:
Code71 skrev:
HerErJeg skrev:Problemet er vel at der ikke er nogen som ser Asmaas som den "brobygger" hun skulle forestille at være? De fleste mistænker hende vel i bund og grund for at puste til ilden og skabe konflikter hvis hun får chancen?


Tja det siger hendes historik, må man sige. At man i det hele taget kan ansætte sådan en person som hende som såkaldt brobygger virker ret uoverlagt på mig. For at sige det pænt.


Så den der ansættelse, der vel fandt sted en 4-5 år siden, den var ikke gennemtænkt?
Tror du ikke nogen, fx hendes chef, havde det opdaget på de her år, hvis kvinden ikke var god til sit job?


Det er vel præcis det offentlige i en nøddeskal. Gad vide hvor mange der er røvelendige til deres arbejde, men der er ingen som har opdaget det, eller har kompetence til at kommentere på det?
I Asmaas tilfælde er der vel ingen der ved hvad hun siger til sine klienter, man forstår det slet og ret ikke.

Det var da et charmerende syn du har på offentligt ansatte.


*host* IC4 *host* Skat *host*
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf thomassneum » 13. dec 2017, 10:53

Jeg bryder mig ikke om hendes slette antydninger om opfordringen til en eskalering af konflikten. Om hun gør det, eller Trump gør det er hips som haps. Trump gør det af politiske grunde, Asmaa af følelsesmæssige årsager. Kan det kritiseres, når man bestrider et vist embede, ja det kan det. Man stiller sig til offentlig skue og vil blive en moralens vogter, på den ene eller den anden måde.

Naturligvis har man altid ret til at udtrykke sine holdninger, men du kan ikke forvente at det ikke har konsekvenser.

Bør hun fyres på denne baggrund - Nej det mener jeg ikke, men man bør måske tage en samtale arbejdsgiver og arbejdstager imellem.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf Slettet bruger » 13. dec 2017, 10:56

Faldt over en anden politi-konsulent

Rigspolitiet ved ikke, hvad konsulenten Mariann Færø specifikt lavede for næsten tre millioner kroner, som hun fik for rekrutteringsydelser på et år.


https://www.b.dk/nationalt/rigspolitiet ... ner-kroner

Anyway, hvis Asmaa er konsulent kan de vel ikke fyre hende som sådan, men de kan lade være med at forny hendes kontrakt, når den udløber.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf LadyFox » 13. dec 2017, 11:22

eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
HerErJeg skrev:
Joe skrev:
Code71 skrev:
HerErJeg skrev:Problemet er vel at der ikke er nogen som ser Asmaas som den "brobygger" hun skulle forestille at være? De fleste mistænker hende vel i bund og grund for at puste til ilden og skabe konflikter hvis hun får chancen?


Tja det siger hendes historik, må man sige. At man i det hele taget kan ansætte sådan en person som hende som såkaldt brobygger virker ret uoverlagt på mig. For at sige det pænt.


Så den der ansættelse, der vel fandt sted en 4-5 år siden, den var ikke gennemtænkt?
Tror du ikke nogen, fx hendes chef, havde det opdaget på de her år, hvis kvinden ikke var god til sit job?


Det er vel præcis det offentlige i en nøddeskal. Gad vide hvor mange der er røvelendige til deres arbejde, men der er ingen som har opdaget det, eller har kompetence til at kommentere på det?
I Asmaas tilfælde er der vel ingen der ved hvad hun siger til sine klienter, man forstår det slet og ret ikke.

Det var da et charmerende syn du har på offentligt ansatte.


*host* IC4 *host* Skat *host*


Nå, ja. Så giver det det mening at lange ud efter hele det offentlige.
0
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf Slettet bruger » 13. dec 2017, 11:29

LadyFox skrev:
eks-Maupassant skrev:
LadyFox skrev:
HerErJeg skrev:
Joe skrev:
Code71 skrev:
HerErJeg skrev:Problemet er vel at der ikke er nogen som ser Asmaas som den "brobygger" hun skulle forestille at være? De fleste mistænker hende vel i bund og grund for at puste til ilden og skabe konflikter hvis hun får chancen?


Tja det siger hendes historik, må man sige. At man i det hele taget kan ansætte sådan en person som hende som såkaldt brobygger virker ret uoverlagt på mig. For at sige det pænt.


Så den der ansættelse, der vel fandt sted en 4-5 år siden, den var ikke gennemtænkt?
Tror du ikke nogen, fx hendes chef, havde det opdaget på de her år, hvis kvinden ikke var god til sit job?


Det er vel præcis det offentlige i en nøddeskal. Gad vide hvor mange der er røvelendige til deres arbejde, men der er ingen som har opdaget det, eller har kompetence til at kommentere på det?
I Asmaas tilfælde er der vel ingen der ved hvad hun siger til sine klienter, man forstår det slet og ret ikke.

Det var da et charmerende syn du har på offentligt ansatte.


*host* IC4 *host* Skat *host*


Nå, ja. Så giver det det mening at lange ud efter hele det offentlige.


Det gør jeg nu ikke, men når jeg nu ved det sker at offentlige chefer kan finde på at smide mange millarder ned i et sort hul, så skulle det da på ingen måde undre mig, hvis det viste sig at det var tilfældet mht Asmaa.

Jeg synes mere det er underligt at sige "hey en offentligt ansat chef mener Asmaa gør et godt job, så det ka jo ikke være anderledes, for offentlige ansatte bruger jo aldrig nogensinde mange penge på ingenting"
0
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 468

Re: Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf Ubiquitous » 13. dec 2017, 14:48

eks-Maupassant skrev:Jeg synes mere det er underligt at sige "hey en offentligt ansat chef mener Asmaa gør et godt job, så det ka jo ikke være anderledes, for offentlige ansatte bruger jo aldrig nogensinde mange penge på ingenting"


Selvfølgelig er det underligt at sige. Det er derfor, at der ikke er nogen der siger det - undtagen muligvis i din fantasi. Jeg tror diskussionen ville gå meget bedre, hvis du lod være med at finde på alle mulige mærkværdige tænkte eksempler og i særdeleshed hvis du undlod at lægge ord i munden på folk her på debatten. Det kunne også være fedt, hvis du lod være med at bruge "venstrefløjen" som en placeholder for alt muligt du er imod. Det er der ikke ret mange, der gider deltage i, er mit indtryk.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf Slettet bruger » 13. dec 2017, 14:58

Ubiquitous skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg synes mere det er underligt at sige "hey en offentligt ansat chef mener Asmaa gør et godt job, så det ka jo ikke være anderledes, for offentlige ansatte bruger jo aldrig nogensinde mange penge på ingenting"


Selvfølgelig er det underligt at sige. Det er derfor, at der ikke er nogen der siger det - undtagen muligvis i din fantasi. Jeg tror diskussionen ville gå meget bedre, hvis du lod være med at finde på alle mulige mærkværdige tænkte eksempler og i særdeleshed hvis du undlod at lægge ord i munden på folk her på debatten. Det kunne også være fedt, hvis du lod være med at bruge "venstrefløjen" som en placeholder for alt muligt du er imod. Det er der ikke ret mange, der gider deltage i, er mit indtryk.


Ja det er lidt i mangel af bedre, fordi der ikke er en bedre for betegnelse for det.

Hvad jeg mener med "venstrefløjen", er den bevægelse der er udgået af "politisk korrekthed" og som dyrker stammetænkning, en slags omvendt racisme, hvor man pr automatreaktion vil forsvare en brun islamist uanset hvor voldelige udtalelser de kommer med. Fordi Asmaa = brun = god, derfor skal vi forsvare hende.

Og hvor man bruger dobbeltstandarder, hvor når man selv kræver nogen fyret = OK, når andre (tit DF) kræver nogen fyret = knægtelse af ytringsfrihed/grundlov.

Det ville være nemmere, hvis bevægelse havde navngivet sig selv.

Hvis folk ikke gider deltage må de jo bare smide mig på ignore, det står alle frit for.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf Slettet bruger » 13. dec 2017, 15:05

Hvis man kiger i Trumptråden kan man forvisse sig om, at jeg hugger lige meget på irrationalisme på højrefløjen.

Som jeg ser det er der mange både på venstre- og højrefløj der har droppet fornuft og upartiskhed, og er endt i en stammetænkning hvor man bare forsvarer sine "venner" og angriber sine "fjender", og man ikke kigger på hvad de faktisk har gjort og om man normalt synes det er OK at kræve folk fyret.

Hvis man nu er skiftet over til at mene at det er fy-fy at kræve folk fyret, ja hvis man er konsekvent så skylder man jo Lomborg og pedida-Sennels en undskyldning for at man udsatte dem for PRÆCIST det samme Asmaa udsættes for, nemlig at man kræver dem fyret for udtalelser.
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf thomassneum » 15. dec 2017, 07:38

eks-Maupassant skrev:
Ja det er lidt i mangel af bedre, fordi der ikke er en bedre for betegnelse for det.

Hvad jeg mener med "venstrefløjen", er den bevægelse der er udgået af "politisk korrekthed" og som dyrker stammetænkning, en slags omvendt racisme, hvor man pr automatreaktion vil forsvare en brun islamist uanset hvor voldelige udtalelser de kommer med. Fordi Asmaa = brun = god, derfor skal vi forsvare hende.

Og hvor man bruger dobbeltstandarder, hvor når man selv kræver nogen fyret = OK, når andre (tit DF) kræver nogen fyret = knægtelse af ytringsfrihed/grundlov.

Det ville være nemmere, hvis bevægelse havde navngivet sig selv.

Hvis folk ikke gider deltage må de jo bare smide mig på ignore, det står alle frit for.


Det prædikat eksisterer heller ikke.
Der er ingen på venstrefløjen som resoulut ville gå i bedene for en morder, kun fordi denne er "brun". På samme måde som ingen på hjørefløjen ville gå i bedene for en morder, kun fordi denne var "bleg".

Og så er "politisk-korrekt" blevet lige så tyndslidt som "racist" - ingen af delen fordrer til debat, men er kun brugt for at nedgøre, eller lukke munden på dem man er politisk imod.

Halahippie, politisk-korrekt, rundbordspædagog, kulturberigerer, radigal - kært barn har mange navne, men ingen bruges for at hæve niveauet i en dabet.

- Just saying. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"