uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden/

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Conway » 14. dec 2017, 19:48

Nomine skrev:
annellaII skrev:
Nomine skrev:Hvor er det dog langt ude at en moderator liker et indlæg, der kun har til hensigt at bevist fordreje mine ord.


Næh det synes jeg så ikke er langt ude, en moderator har da vel også både ytrings- og meningsfrihed?


Der er ikke ytringsfrihed herinde - og nej jeg mener at man som moderator skal være ekstra ordentlig - og det er man ikke når man liker sådan nogle latterlige indlæg.


"Der er ikke ytringsfrihed herinde"
Hvordan kommer du dog frem til den analyse ? Jeg synes omvendt at denne tråd netop viser ytringsfriheden !
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
PepsiMagt
Indlæg: 89
Tilmeldt: 2. nov 2017, 22:45
Kort karma: 26
Likede indlæg: 220

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf PepsiMagt » 14. dec 2017, 19:50

1) Hvis plakaten er racistisk, så reducerer man racisme til at være noget relativt uskadeligt og harmløst.

2) Hvilken såkaldt "race" skulle plakaten i øvrigt være racistisk over for? Banan-dansere og mongoler?

3) Det er helt i orden at klæde sig ud som kineser til fastelavn. Men det er måske lidt svært, da kinesere ikke rigtigt har nogle kendetegn, som adskiller dem fra andre nationer. Hvordan ser en kineser ud?

4) Det er ikke et angreb på ytringsfriheden at mene at plakaten er racistisk. Det er tværtimod at gøre brug af ytringsfriheden.

5) Man må gerne være racist.

6) Beyonce er ikke mere sort end Farshad Kholgi
2
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf landsbytossen » 14. dec 2017, 19:52

Conway skrev:
Nomine skrev:
annellaII skrev:
Nomine skrev:Hvor er det dog langt ude at en moderator liker et indlæg, der kun har til hensigt at bevist fordreje mine ord.


Næh det synes jeg så ikke er langt ude, en moderator har da vel også både ytrings- og meningsfrihed?


Der er ikke ytringsfrihed herinde - og nej jeg mener at man som moderator skal være ekstra ordentlig - og det er man ikke når man liker sådan nogle latterlige indlæg.


"Der er ikke ytringsfrihed herinde"
Hvordan kommer du dog frem til den analyse ? Jeg synes omvendt at denne tråd netop viser ytringsfriheden !

Her er ikke ytringsfrihed. Administrator bestemmer suverænt grænserne for det tilladte, hvor det ikke er lovbestemt.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf fisken80 » 15. dec 2017, 06:36

Nomine skrev:
fisken80 skrev:
Nomine skrev:
annellaII skrev:
Nomine skrev:Hvor er det dog langt ude at en moderator liker et indlæg, der kun har til hensigt at bevist fordreje mine ord.


Næh det synes jeg så ikke er langt ude, en moderator har da vel også både ytrings- og meningsfrihed?


Der er ikke ytringsfrihed herinde - og nej jeg mener at man som moderator skal være ekstra ordentlig - og det er man ikke når man liker sådan nogle latterlige indlæg.


Det er heller ikke nogen tvang, at være herinde, så man må faktisk gerne smutte, hvis man ikk bryder sig om stedet.
Moderatorene er også debattører og de må like de indlæg de vil, og som jeg ser det er der er ingen indlæg i denne tråd, der er i strid med reglerne.



:lol: :lol: :lol:

Jamen tak for at udpensle at jeg er velkommen til at skride - som om det er en åbenbaring af en art :lol:

Du kan jo passende følge dit eget råd :kys:


Hvorfor skulle jeg dog det? Jeg er fint tilfreds med stedet og ikke mindst med moderatorene. Det er ikke mig, der sidder og brokker mig over, at en moderator liker et indlæg jeg ikke selv bryder mig om, det er dig.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Conway » 15. dec 2017, 08:12

landsbytossen skrev:
Conway skrev:
Nomine skrev:
annellaII skrev:
Nomine skrev:Hvor er det dog langt ude at en moderator liker et indlæg, der kun har til hensigt at bevist fordreje mine ord.


Næh det synes jeg så ikke er langt ude, en moderator har da vel også både ytrings- og meningsfrihed?


Der er ikke ytringsfrihed herinde - og nej jeg mener at man som moderator skal være ekstra ordentlig - og det er man ikke når man liker sådan nogle latterlige indlæg.


"Der er ikke ytringsfrihed herinde"
Hvordan kommer du dog frem til den analyse ? Jeg synes omvendt at denne tråd netop viser ytringsfriheden !

Her er ikke ytringsfrihed. Administrator bestemmer suverænt grænserne for det tilladte, hvor det ikke er lovbestemt.


Jeg troede kun de modererede ifht. exist. lovtekst.
Derudover er der sprogbruget som alle sites modererer hvilket er forståeligt.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Conway » 15. dec 2017, 08:20

Nomine skrev:
Conway skrev:
Nomine skrev:
annellaII skrev:
Nomine skrev:Hvor er det dog langt ude at en moderator liker et indlæg, der kun har til hensigt at bevist fordreje mine ord.


Næh det synes jeg så ikke er langt ude, en moderator har da vel også både ytrings- og meningsfrihed?


Der er ikke ytringsfrihed herinde - og nej jeg mener at man som moderator skal være ekstra ordentlig - og det er man ikke når man liker sådan nogle latterlige indlæg.


"Der er ikke ytringsfrihed herinde"
Hvordan kommer du dog frem til den analyse ? Jeg synes omvendt at denne tråd netop viser ytringsfriheden !



Landsbytossen har svaret - du må ikke skrive hvad du har lyst til herinde. Jeg må fx ikke kalde dig en idiot, der burde lukke røven.


Alle sites modererer sprogbrug hvilket dit eksempel viser nødvendigheden af.
Jeg vil dog ikke kalde det indgreb i ytringsfriheden men snarere et værn mod mudderkastning.
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: MODERATION

Indlægaf decibell » 16. dec 2017, 11:08

Vi moderatorer er debattører lige som alle andre, og som sådan deltager vi også i debatten og har lov til at like andres indlæg. Det har vi aldrig lagt skjul på, og vi gør meget ud af at vise, når vi agerer som moderatorer, bl.a. ved at skrive med blåt som her. Et like af et indlæg er udelukkende at betragte som en handling fra os som debattører.

Når det er sagt, er vi da også bevidste om, at det er svært at tage moderatorkasketten helt af, og derfor får vores handlinger uundgåeligt mere vægt, om vi vil det eller ej. Men så længe det er indlæg, der ikke overtræder retningslinjerne, burde det aldrig være et problem at give et like.

Hvis man mener, at en moderator har liket et indlæg, der ikke overholder retningslinjerne, bør man jo for det første anmelde det indlæg, hvilket ikke er sket her. Desuden skal diskussioner omkring moderationen stadigvæk holdes ude af trådene og klager over moderatorer sendes direkte til Patrick. Dette er klart blevet meldt ud flere gange, og vi henstiller til, at det bliver overholdt, så tråden(e) ikke ødelægges.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf hotlips » 16. dec 2017, 23:51

Jeg tænker først og fremmest at det vil være en skidt pr person der havde forpasset chancen for at få omtale når de nu alligevel skulle have de figurer med i revyen, forargelseskulturen har så kronede dage at de fleste ikke engang overvejer hvad det egentlig er de ser... Men det giver en anledning til himle op og være krænket og så er det det vigtigste.

Måske kunne jeg finde mere forståelse frem hvis det var folk der er omfattet af de stereotypier der føler sig krænket men i det omfang de eventuelt er der drukner de i larmen fra resten og hvad værre er, det gør det meget svært at komme igennem med det når der rent faktisk er noget alvorligt at blive forarget over.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Delfin » 17. dec 2017, 00:10

Nomine skrev:
Sangius skrev:Humor omkring stereotyper må der være plads til, uden at det nødvendigvis skal anklages at man i så fald mener at alle med pågældende hudfarve, tøjstil, accent, er på denne måde.

Synes det bliver noget rod, når humor skal renvaskes for alt der kan misforstås eller projiceres overpå en selv af alverdens årsager.



Men nu siger direktøren jo selv at hensigten er at vise at alle er samlet og holder hånden over jorden. Så hensigten er ikke umiddelbart et sartirisk take på stereotyper.


Hmm her siger han da noget andet :gruble:

https://www.fyens.dk/kerteminde/Opfordr ... el/3212963
Revydirektør Mads Nørby er uforstående overfor anklagerne om racisme. Han mener tværtimod at, revyens plakat er mangfoldig.

- Vi har lavet en inkluderende plakat, der lige præcis viser, at der findes stereotyper, som vi tager op i revyen, og derfor er det en relevant plakat, siger Mads Nørby, der indtil videre tager brevet til sine sponsorer ganske roligt.

- De mennesker er i deres gode ret til at sende sådan et brev til mine sponsor
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: uskyldig-revyplakat-bliver-beskyldt-for-racisme-det-er-et-latterligt-men-ogsaa-uhyggeligt-angreb-paa-ytringsfriheden

Indlægaf Delfin » 17. dec 2017, 17:53

Nomine skrev:
Delfin skrev:
Nomine skrev:
Sangius skrev:Humor omkring stereotyper må der være plads til, uden at det nødvendigvis skal anklages at man i så fald mener at alle med pågældende hudfarve, tøjstil, accent, er på denne måde.

Synes det bliver noget rod, når humor skal renvaskes for alt der kan misforstås eller projiceres overpå en selv af alverdens årsager.



Men nu siger direktøren jo selv at hensigten er at vise at alle er samlet og holder hånden over jorden. Så hensigten er ikke umiddelbart et sartirisk take på stereotyper.


Hmm her siger han da noget andet :gruble:

https://www.fyens.dk/kerteminde/Opfordr ... el/3212963
Revydirektør Mads Nørby er uforstående overfor anklagerne om racisme. Han mener tværtimod at, revyens plakat er mangfoldig.

- Vi har lavet en inkluderende plakat, der lige præcis viser, at der findes stereotyper, som vi tager op i revyen, og derfor er det en relevant plakat, siger Mads Nørby, der indtil videre tager brevet til sine sponsorer ganske roligt.

- De mennesker er i deres gode ret til at sende sådan et brev til mine sponsor



I så fald beklager jeg. Det første jeg læste var kun ham der snakkede om mangfoldighed og hvor fint det var at alle sammen holdt jordkloden. Men hvis det handler om at lave en revy om stereotyper, så er det svært at kalde plakaten racistisk før man har set revyen. Måske har den sin berettigelse på et metalag. Jeg tvivler - men jeg kan ikke vide det med sikkerhed.


Jeg kommer ikke selv derover for at se den, men det bliver interessant at læse, hvad der bliver skrevet, når der har været premiere
0
14 11 14

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"