Tilly skrev:Trappestige skrev:Planten skrev:Trappestige skrev:Planten skrev:Trappestige skrev:Den gjorde ikke det mindste smule ondt at få lavet, det blev jeg lidt overrasket over. De første to måneder var der absolut intet med den, den væskede ikke engang. Men hele mit øre faldt bare aldrig med mht. til hævelse og den sidste uge har den været møgbetændt og mere hævet. Virkelig irriterende, for jeg er så glad for den. Jeg tager ind og får skiftet smykke en af dagene og håber det hjælper på det.
Men renser du den som du skal?
Ja. Jeg har haft mange piercinger gennem mit liv og ved hvordan de skal renses. Jeg tror, at jeg måske har fået en for kort stav i denne, så der ikke er plads til at den har hævet så meget og så kan den ikke falde til ro.
Det er godt nok træls. Det var nu overhovedet ikke for at antyde, at du ikke vidste, hvad du gjorde

Ja, det er lidt ærgerligt. Jeg bor et par hundrede meter fra en piercer, men vil ikke lade andre komme til, end ham der har lavet den.

Men det kan jo godt gå hen og blive rigtig grimt hvis det ikke bliver fikset sådan noget, så jeg må hellere tage turen i morgen selvom det kommer til at gøre herre-naller at få den skruet af- og ud, når den er så hævet og betændt.

Er det en piercing i brusken i øret? Så tror jeg altså du skal forbi din læge meget hurtigt.
Jeg fik lidt en forskrækkelse tidligere på året, da jeg havde haft betændelse i min Daith piercing et par uger. Det var lige op til påske, og jeg var startet med at gå på apoteket, hvor jeg talte med en ekspedient der ikke ville sælge mig noget til at behandle det, men i stedet kraftigt formanede at jeg SKULLE ringe til vagtlægen. Jeg synes det var lidt overkill, og jeg forventede ikke at vagtlægen ville give mig en tid pga betændelse i en piercing. Men jeg fik en tid med det samme. Vagtlægen konkluderede at betændelsen var for alvorlig til at piercingen kunne blive (det tryglede jeg ellers nærmest om

), så den pillede han ud, og jeg blev sendt hjem med en uges penicillin kur.
Det er ikke for at skræmme dig jeg fortæller dig dette, men bare for at opfordre dig til at få din læge til at se det, inden du får skiftet smykke...
Min daith skabte sig på samme måde som denne gør, den var også lavet med stav. Jeg prøver i første omgang at tage ind til Århus i morgen og se hvad han siger, jeg håber at han kan skifte til længere stav selv. Han har pænt styr på sit shit. Jeg har sådan en speciel efter-piercingspray jeg købte på en piercingside og den hjælper lidt på det, men staven er for lille, nu hvor øret er hævet, så den skal ud.

Det er rigtigt at der kan komme ret alvorlige, varige men på øret hvis man ikke tager betændelsen alvorligt.