Tatoveringer og job i sundhedssektoren

Overvejer du at få lavet (endnu) en tatovering, eller få et stykke metal igennem kroppen, er det her du kan dele det.
Fræksak
Kort karma: 155
Likede indlæg: 1463

Re: Tatoveringer og job i sundhedssektoren

Indlægaf Fræksak » 6. okt 2018, 08:06

Selvfølgelig dømmer man (ubevidst) andres udseende, som JoyNips også skriver. Det kan man vist ikke komme uden om.

Men i de situationer, hvor jeg har været indlagt og har været afhængig af hjælp, har jeg udelukkende bedømt personalet på, hvordan de behandlede mig. Om de var søde og imødekommende (efter OP hvor man er afhængig af sygeplejersker og andet plejepersonale), om de virkede fornuftige og forklarede indgrebet godt (læger før OP), osv. Jeg kan overhovedet ikke huske, hvordan nogen af dem så ud, hvis jeg tænker tilbage. Jeg har et vagt indtryk, men jeg kan ikke sige, om nogen havde tatoveringer eller andet.

Jeg lægger mærke til, hvis en behandler stinker af røg (og jo, det ER i den grad "synligt", om man er ryger), har ekstremt dårlige tænder eller dårlig hygiejne. Og dét påvirker mig nok noget. For nylig var jeg hos en fodterapeut, som tydeligvis lige havde været i baggården for at ryge, inden jeg satte mig i stolen. Det synes jeg ikke er særligt lækkert. Hun lugtede :genert:.

I øvrigt er min mand læge og har full sleeve og et par andre tatoveringer, patienterne ikke ser. Han er i øvrigt også piercet. Han har aldrig refereret til, at nogen har nævnt det - positivt eller negativt. Og ja, det kan være, at folk er høflige og holder deres mening for sig selv; det skal jeg ikke kunne sige. Men jeg ved, at mange decideret efterspørger ham, fordi de godt kan lide den måde, han henvender sig på og forklarer tingene på. De har tillid til ham. Hans patientgruppe er oftest 50+ i øvrigt.
2
Fræksak
Kort karma: 155
Likede indlæg: 1463

Re: Tatoveringer og job i sundhedssektoren

Indlægaf Fræksak » 6. okt 2018, 08:07

Hov, jeg så ikke lige at tråden er lidt gammel :genert:.
1

Tilbage til "Kropsudsmykning"