Signalværdi?

Overvejer du at få lavet (endnu) en tatovering, eller få et stykke metal igennem kroppen, er det her du kan dele det.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 188
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 2850

Re: Signalværdi?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 24. maj 2016, 09:55

Selvom jeg selv er temmelig tatoveret, så har jeg stadig forudindtagede holdninger til tatoverede mennesker. Jeg mener ikke man er et dårligere menneske, men jeg tænker helt klart anderledes om personen, end hvis vedkommende ikke havde tatoveringer. Det kan også være positivt. Hvis jeg ikke forventede at en person var tatoveret, kan jeg nærmest føle at jeg har mere forståelse for personen, eller vi er mere på bølgelængde. Så helt ligegyldigt er det åbenbart ikke for mig.
Jeg arbejder selv i et miljø hvor jeg ikke synes det altid er helt passende med tatoveringer, og selv en dag som i dag, hvor det er pænt hedt, der går jeg rundt i skjorte med lange ærmer, fordi jeg ikke har lyst til at signalere det som jeg mener tatoveringer signalerer. Især ikke hvis jeg har møder med folk udefra.

Men det betyder selvfølgelig noget hvad man har tatoveret og hvor. Folk med tatoveringer på halsen eller hænderne skal nok bruge lidt ekstra tid på at skyde mine fordomme ned.
Senest rettet af NejJegErIkkeAsiat 24. maj 2016, 10:00, rettet i alt 3 gange.
0
Brugeravatar
Ea_m
Kort karma: 8
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 116

Indlægaf Ea_m » 24. maj 2016, 09:57

DetSorteCirkus skrev:
Ea_m skrev:Altså for mig sender tatoveringer et signal præcist ligesom det tøj du ifører dig eller de smykker du tager på.
Og så må folk kalder mig fordomsfuld men for mig sender store synlige tatoveringer et uheldigt signal, det er nok baseret på at de mennesker jeg kender der har mange og synlige tatoveringer i min verden ikke er guds bedste eller klogeste børn for nu at bruge sådan et udtryk. Derfor synes jeg også at mange og store tatoveringer sender et uheldigt signal, og der er 1.000 eksempler dig ikke passer ind i mit billede af verden, men min ærlige holdning er at det sender et uheldig signal. Dermed ikke sagt at du ikke kan være den mest kompetente pædagog eller læge eller hvad som helst, men mit første indtryk af dig vil hælde til den negative side. Hvis vi så snakker sammen (hvilket vi jo nok ville gøre) finder jeg ud af at du er en dejlig person. Men min ærlige holdning er at første indtrykket af folk med store synlige tatoveringer hælder til den negative side.
Og som der er en anden der nævner så er der visse faggrupper hvor at store synlige tatoveringer ikke passer ind, netop som at visse former for påklædning ikke ville gøre det og derfor ville jeg opfatte dem som useriøse da de ikke udviser forståelse for situationen de befinder sig i.
Så ja jeg er fuld af fordomme men hvorfor er mine fordomme overfor folk med tatoveringer mere forkerte eller rigtige end folk der synes jeg er en tilknappet snerpe fordi jeg har mine holdninger?

Jeg respekterer din holdning og er enig så langt, at tatoveringer ikke er neutrale. I lige det her tilfælde undrer jeg mig dog samtidig over, at du ville associere en mellemleder i en institution med "ikke Guds bedste eller klogeste børn". Hvordan skulle man blive ansat i en børnehave, hvis man havde en blakket fortid eller var smådum?

De mennesker jeg kender. Jeg kender ikke TS. Jeg ved at mange og store tatoveringer ikke er ensbetydende med at du er mindre bemidlet eller ikke kan opfører dig ordenligt, men sådan har det nu engang været i min omgangskreds så langt tilbage jeg kan huske, derfor forbinder jeg automatisk store og mange tatoveringer med de ting, også selvom jeg ved det ikke nødvendigvis er tilfældet. Lige præcis derfor forsøger jeg også at lade være med at dømme folk ud fra hvad de har på eller deres udseende generelt. Men selvom jeg logisk set ved at det ikke er sådan verden hænger sammen kan jeg alligevel ikke lade være med at få et negativt signal.
0
Brugeravatar
Jasmin
Kort karma: 36
Likede indlæg: 647

Indlægaf Jasmin » 10. jul 2016, 11:17

Med hensyn til signalværdi, som vil det altid være modtageren som tolker budskabet.
Personligt syntes jeg at TS´s tatoveringer er for dominerende på en kvindekrop, men jeg ville da aldrig sætte hende i en bås alene ud fra hendes tatoveringer.

Min kæreste går meget op i nordisk mytologi og vikinger. Han har en del tatoveringer som er nordisk inspireret og får da en gang imellem spørgsmålet om han er nynazist. Jeg har selv en arabisk tekst tatoveret på hoften og jeg er da også blevet spurgt om det er et koranvers, hvilket det ikke er.
0
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 639
Likede indlæg: 8531

Indlægaf Zombie » 10. jul 2016, 12:43

Lige præcis i fag med mennesker, især børn, synes jeg det er super vigtigt at personalegruppen repræsenterer alsidighed. Hvis det må nogen måde er muligt, synes jeg det er fedt, hvis gruppen har mænd, kvinder, forskellige etniciteter, forskellige "typer" personligheder osv., så børnene bliver vant til at omgås alle slags mennesker helt normalt, og kommer væk fra at tænke om f.eks. piger der spiller fodbold, at de er drengepiger - for pædagogen Mette i børnehaven spiller jo også fodbold, og hun er jo en dame, så det er da set før, at piger gør dét også og så videre.
2
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 189
Likede indlæg: 2704

Indlægaf englishchannel » 10. jul 2016, 14:27

Det ville 100% handle om, hvilke andre vibes, jeg fik fra personen.

Jeg skal gerne indrømme, at jeg i løbet af de sidste par år er kommet i fjern omgangskreds med en flok Vestegnsprolle-pædagoger, der, blandt andre ting, har store og synlige tatoveringer. Og lige netop dem ville jeg virkelig frabede mig skulle passe mine fiktive børn på grund af den livsstil og de værdier, de tilslutter sig udenfor arbejdspladsen. Uanset om det så er uretfærdigt overfor andre, ville jeg være virkelig på vagt, hvis mine børn fik en pædagog, der gav mig socialklasse 5-prollevibes.

Hvis det til gengæld er en person med lidt rockabilly-stil, eller hvad det nu kan være, ville jeg være helt ligeglad.
0
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 896
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9302

Indlægaf Rikke » 11. jul 2016, 17:52

Dikus skrev:Nåh Rikke. Jeg kan godt lide dig :-D

Så jeg ville konkludere, at selv fantastiske mennesker får tossede ideer :cool: Er det også det, de er nået frem til? Eller hvordan går det her i sommervarmen?

Åhr tusind tak, Dikus! Jeg er glad for at du kunne se igennem mine kropsmalerier!

Jeg kan nu også ret godt li´ dig. Selvom du ingen har... ;)
1
:whip:

Tilbage til "Kropsudsmykning"