Tatovering bag øret

Overvejer du at få lavet (endnu) en tatovering, eller få et stykke metal igennem kroppen, er det her du kan dele det.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Tatovering bag øret

Indlægaf Zombie » 25. jul 2016, 17:15

Hey guys,

jeg har nu længe gået og drømt om en tatovering bag mit ene øre. Den bliver meget lille og sort. Den har ingen symbolværdi udover at man måske tænker lidt "nørdet".

Jeg er studerende nu, arbejder som pædagog inden for det offentlige - jeg har i forvejen tre piercinger i ørene (to ringe oppe i den ene, en ring som en rook i det andet), og det er jo et fag og arbejdsområde, hvor mangfoldighed er en dyd. Jeg har ingen kommentarer fået på det.

Som færdiguddannet skal jeg fortsætte med at arbejde inden for det offentlige (tror jeg), men social og kreativ projektledelse. Jeg har allerede timer inden for det i den kommune, hvor jeg også er ansat som pædagog og det er også et meget afslappet miljø, hvor man ikke ser skævt til den slags, så længe det ikke er for voldsomt med kæmpe streches osv.

I særlige situationer kan jeg nemt dække tatoveringen med håret, som jeg i øvrigt aldrig får klippet kort da jeg så ligner en hamster. :lol: Så det vil altid være min. skulderlangt og kunne dække glimrende.


Det er en tatovering, der vil betyde meget for mig og som jeg har drømt om i flere år - og nu skal det være. :)

Hvad tænker I?
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf Studsgaard » 25. jul 2016, 17:22

Jeg ville ikke dømme dig.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf Zombie » 25. jul 2016, 17:24

Studsgaard skrev:Jeg ville ikke dømme dig.


Men tror du, det vil være Jordens dummeste idé of DOOM? Når jeg kan dække den til.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf LadyFox » 25. jul 2016, 17:26

Jeg ville personligt ikke dømme dig. Men jeg tror alligevel det er en meget god idé for dig at mærke temperaturen omkring det i din branche, da det trods alt er en tatovering der er ulovlig at få lavet i Danmark, så det kunne jo godt være at der er nogle der er lidt firkantede med det.
2
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf Studsgaard » 25. jul 2016, 17:29

Zombie skrev:
Studsgaard skrev:Jeg ville ikke dømme dig.


Men tror du, det vil være Jordens dummeste idé of DOOM? Når jeg kan dække den til.


Nej så længe du kan dække den i situationer hvor du måske skal fremstå på en given måde, så go for it

Med henblik på det er forbudt at få den lavet i Danmark. Så er det ikke forbudt at have den ;)

(Hilsen hende der selv har en på fingeren, lavet på en ferie )
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf LadyFox » 25. jul 2016, 17:33

Studsgaard skrev:
Zombie skrev:
Studsgaard skrev:Jeg ville ikke dømme dig.


Men tror du, det vil være Jordens dummeste idé of DOOM? Når jeg kan dække den til.


Nej så længe du kan dække den i situationer hvor du måske skal fremstå på en given måde, så go for it

Med henblik på det er forbudt at få den lavet i Danmark. Så er det ikke forbudt at have den ;)

(Hilsen hende der selv har en på fingeren, lavet på en ferie )

Nej nej, selvfølgelig er det ikke ulovligt at have. Synes nu stadig det er værd at have med i sine overvejelser, da man jo altså godt kan møde folk med ondt i røven.

Det er slet ikke for at være striks, eller noget. Jeg kunne nemt selv finde på at få lavet noget på hænderne i udlandet, men jeg synes stadig det er en god idé at overveje en ekstra gang, at overveje betyder jo ikke at man skal lade være med at gøre det.
1
...
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf Zombie » 25. jul 2016, 17:37

At det er ulovligt er en del af det. Haha. :D
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5775

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf Tux » 25. jul 2016, 17:44

Jeg er bestemt ikke fan af ansigtstatoveringer og i det hele taget meget synlige tatoveringer, men lige den der lyder meget uskyldig så jeg siger go for it :)
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf Lurende Peber » 25. jul 2016, 17:48

Man kan aldrig gardere sig 100% mod andres tynde anushud.
Det vigtigste er, at du har tænkt længe over at få lige den tat. Og endda har nød plan for at dække den.

Jeg er ikke meget for tats på hænder, fødder og hovede, men det er jo dig, der skal have den.

Go for it :gogo:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf Sangius » 25. jul 2016, 17:49

Jeg har en bag øret, som jeg fik da jeg var lidt fuld som 18årig. Spur of the moment. Total god beslutning. :P
Nå. Jeg har aldrig nogensinde overvejet der skulle være noget galt med det før denne debat, og har aldrig hørt noget fra folk. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf Myresluger » 25. jul 2016, 18:03

Jeg går så imod strømmen. Jeg synes ikke det er en god idé - er generelt ikke vild med tatoveringer, så det er jo nok værd at have med. Jeg opfatter tatoveringer som meget mode prægede - og så let er det altså heller ikke at gemme "bag øret tatoveringer" jeg har i hvertfald set en del hos piger med løst hår. Og skulle det gå hen og blive "Amager-nummerplade" status er det altså temmelig ærgerligt at have noget der kun kan kamoufleres. Det ville godt nok være ærgerligt om 10 år at lande drømmejobbet, hvor det ikke er velset og herefter aldrig kunne have opsat hår på arbejdet.

Jeg vil ikke som sådan dømme det - men nok tænke at det kunne man da let gå hen og blive ked af.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf Sangius » 25. jul 2016, 18:29

Jeg fatter ikke - hvor i al verden er det ikke velset, at have et eller andet random bag øret? Jeg har da aldrig oplevet noget, eller hørt det mindste! Jeg synes sgu det bliver blæst lidt meget op, når man direkte frygter at det vil skabe problemer for en. Jeg kan simpelthen ikke se det for mig, hvis man ellers ser normal ud.
Jeg har oplevet at havde arbejdet det samme sted i mange måneder, før folk opdager min tatovering bag øret.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Generalen
Indlæg: 49
Tilmeldt: 14. aug 2015, 18:10
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf Generalen » 25. jul 2016, 19:04

Lismaens skrev:
Ej, men så er det heller ikk værre, end at hun så dér om ti år hvis hun fortryder, får et par ganges laser og så er den væk... Det burde ikke være et problem med så lille en tattoo.


Det er vist lidt optimistisk - NetDoktor skriver 6-12 gange og det er ikke alle der kan fjernes.

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta ... jernet.htm
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf Lurende Peber » 25. jul 2016, 19:17

Sangius skrev:Jeg fatter ikke - hvor i al verden er det ikke velset, at have et eller andet random bag øret? Jeg har da aldrig oplevet noget, eller hørt det mindste! Jeg synes sgu det bliver blæst lidt meget op, når man direkte frygter at det vil skabe problemer for en. Jeg kan simpelthen ikke se det for mig, hvis man ellers ser normal ud.
Jeg har oplevet at havde arbejdet det samme sted i mange måneder, før folk opdager min tatovering bag øret.
Nu husker jeg ikke din alder, og aner ikke hvad du laver. Men jeg er selv fra dengang, da tusser på hænder og fødder (endnu sjældnere ansigt) blev forbundet med enten bumser eller de rockere, som ville være mere outrerede end resten. Disse ældre er naturligvis i gang med at forsvinde fra arbejdsmarkedet, men især ved internationale kontakter, er der stadig store dele af verden, som ikke deler det europæiske afslappede syn på tatoveringer. Det ændrer sig så også nogle af stederne. Andre ...knap så meget.
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Tatovering bag øret

Indlægaf Aima » 26. jul 2016, 08:55

Jeg tror simpelthen ikke, der er en eneste der vil associere sådan en tattovering med noget negativt. Det er jo efterhånden sådan en modetatovering som med foden og kravebenet, og så længe den står nogenlunde alene, vil folk vel knapt bemærke den.

Min veninde har en lille node bag øret, hun er psykolog i det offentlige.
0
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Kropsudsmykning"