Daith piercing - migræne

Overvejer du at få lavet (endnu) en tatovering, eller få et stykke metal igennem kroppen, er det her du kan dele det.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4564
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 665
Likede indlæg: 20866

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf catnip » 7. nov 2016, 07:48

Jeg har også tænkt tanken, og researchet en del på emnet. Erfaringerne er meget blandede, men med en overvægt til at det ikke har nogen effekt.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Filipai » 7. nov 2016, 10:38

Jeg har fundet ud af at min migræne (efter jeg har fået operation i form af brynløft) faktisk kun kommer som hormonel migræne. Og før jeg lader mig stikke i tænker jeg bare at se om det hjælper at udskyde mens, og så kun have det hver 3. måned. Der er kun et års tid til vi gerne vil igang med at lave en baby, og så kunne man jo håbe at migrænen forsvandt når man droppede hormonel prævention.
0
Lisbet65
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. nov 2016, 07:37
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Lisbet65 » 8. nov 2016, 07:59

Hejsa... Jeg har fået lavet en daith piercing for 2½ måned siden pga. migræne/hovedpine.
Jeg har haft migræne siden teenagealderen og min ene graviditet havde jeg ingen migræneanfald og i den sidste - havde jeg rigtig mange anfald.

Min migræne er homonel - så jeg har taget p-piller i 3 måneder i træk - og så holdt pause - det kunne holde migrænen lidt nede.

Men nu er jeg kommet i overgangsalderen og det gjorde at migrænen og hovedpinen tog voldsomt til. Så derfor valgte jeg at prøve en piercing.
Og det har ændret mit liv - det har ikke taget migrænen helt - men den varer ikke så længe og er ikke så intens som før. Og min konstante hovedpine er væk.
Jeg er gået fra 8 smertestillende piller om dagen - til nogen dage slet ingen - og andre dage 1-2.

Jeg kan kun anbefale at få lavet piercingen - og jeg er fast besluttet på at få lavet en piercing i det andet ører når det er helet.

/Lisbet
1
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Muuh » 12. sep 2017, 14:07

Jeg har lige fået lavet en daith i dag, så ondt som det gjorde at få den lavet, så er jeg ret overrasket over at jeg ikke har ondt her bagefter. Det kan selvfølge stadig nå at komme.

Jeg havde egentlig en ide om at jeg ville have den i højre øre, da jeg allerede har en tragus i venstre øre. Men han anbefalede mig at få den lavet i venstre side, vurderet ud fra mine smerter og sådan.

Er spændt på om den har nogen effekt
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Tilly » 8. feb 2018, 16:32

Muuh skrev:Jeg har lige fået lavet en daith i dag, så ondt som det gjorde at få den lavet, så er jeg ret overrasket over at jeg ikke har ondt her bagefter. Det kan selvfølge stadig nå at komme.

Jeg havde egentlig en ide om at jeg ville have den i højre øre, da jeg allerede har en tragus i venstre øre. Men han anbefalede mig at få den lavet i venstre side, vurderet ud fra mine smerter og sådan.

Er spændt på om den har nogen effekt

Hvor lang tid tog den om at hele for dig? Og hvordan er det gået med virkningen?

Jeg har bestilt tid til at få den lavet på tirsdag. Jeg frygter ikke så meget om det gør ondt at få den lavet, det klarer jeg nok, men tænker mere på hvor lang tid den tager om at hele :gruble:
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Muuh » 9. feb 2018, 06:04

Tilly skrev:
Muuh skrev:Jeg har lige fået lavet en daith i dag, så ondt som det gjorde at få den lavet, så er jeg ret overrasket over at jeg ikke har ondt her bagefter. Det kan selvfølge stadig nå at komme.

Jeg havde egentlig en ide om at jeg ville have den i højre øre, da jeg allerede har en tragus i venstre øre. Men han anbefalede mig at få den lavet i venstre side, vurderet ud fra mine smerter og sådan.

Er spændt på om den har nogen effekt

Hvor lang tid tog den om at hele for dig? Og hvordan er det gået med virkningen?

Jeg har bestilt tid til at få den lavet på tirsdag. Jeg frygter ikke så meget om det gør ondt at få den lavet, det klarer jeg nok, men tænker mere på hvor lang tid den tager om at hele :gruble:


Jeg havde overhovedet ikke ondt efterfølgende, men den tog nok en månedstid for at hele op, jeg kunne desværre ikke tåle det olie man fik med til at dryppe den i. Det kløede hver gang jeg brugte det, så det holdt jeg op med efter nogle dage.

Jeg har haft god effekt af den, den har både taget nogle af mine nervesmerter og kramper + mine spændingshovedpiner, som var derfor jeg fik den.
Jeg var faktisk meget skeptisk, da jeg fik den lavet og han fortalte, at den også kunne påvirker mine kramper og nervesmerter, men må jo erkende, at det har den gjort.

Jeg har overvejet at få den skiftet til en ring, men jeg tør ikke selv skifte den :genert:
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Tilly » 9. feb 2018, 16:50

Muuh skrev:
Tilly skrev:
Muuh skrev:Jeg har lige fået lavet en daith i dag, så ondt som det gjorde at få den lavet, så er jeg ret overrasket over at jeg ikke har ondt her bagefter. Det kan selvfølge stadig nå at komme.

Jeg havde egentlig en ide om at jeg ville have den i højre øre, da jeg allerede har en tragus i venstre øre. Men han anbefalede mig at få den lavet i venstre side, vurderet ud fra mine smerter og sådan.

Er spændt på om den har nogen effekt

Hvor lang tid tog den om at hele for dig? Og hvordan er det gået med virkningen?

Jeg har bestilt tid til at få den lavet på tirsdag. Jeg frygter ikke så meget om det gør ondt at få den lavet, det klarer jeg nok, men tænker mere på hvor lang tid den tager om at hele :gruble:


Jeg havde overhovedet ikke ondt efterfølgende, men den tog nok en månedstid for at hele op, jeg kunne desværre ikke tåle det olie man fik med til at dryppe den i. Det kløede hver gang jeg brugte det, så det holdt jeg op med efter nogle dage.

Jeg har haft god effekt af den, den har både taget nogle af mine nervesmerter og kramper + mine spændingshovedpiner, som var derfor jeg fik den.
Jeg var faktisk meget skeptisk, da jeg fik den lavet og han fortalte, at den også kunne påvirker mine kramper og nervesmerter, men må jo erkende, at det har den gjort.

Jeg har overvejet at få den skiftet til en ring, men jeg tør ikke selv skifte den :genert:

Det lyder da godt. Det er primært pga hyppig kraftig hovedpine at jeg gerne vil have den lavet. Men har også læst om andre der er sluppet for smerter alle mulige andre steder i kroppen efter at have fået den lavet, så hvis den også kan hjælpe mig lidt med mine smerter i min nakke/øvre ryg, så vil det da være en dejlig bonus :)

Pierceren der skal lave min, laver den med en ring. Men hvis jeg skal have den skiftet på et tidspunkt, så får jeg den bare skiftet af pierceren igen. Tror heller ikke jeg selv tør skifte den :genert:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20970

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf 2SHY » 10. feb 2018, 00:19

Muuh skrev:
Tilly skrev:
Muuh skrev:Jeg har lige fået lavet en daith i dag, så ondt som det gjorde at få den lavet, så er jeg ret overrasket over at jeg ikke har ondt her bagefter. Det kan selvfølge stadig nå at komme.

Jeg havde egentlig en ide om at jeg ville have den i højre øre, da jeg allerede har en tragus i venstre øre. Men han anbefalede mig at få den lavet i venstre side, vurderet ud fra mine smerter og sådan.

Er spændt på om den har nogen effekt

Hvor lang tid tog den om at hele for dig? Og hvordan er det gået med virkningen?

Jeg har bestilt tid til at få den lavet på tirsdag. Jeg frygter ikke så meget om det gør ondt at få den lavet, det klarer jeg nok, men tænker mere på hvor lang tid den tager om at hele :gruble:


Jeg havde overhovedet ikke ondt efterfølgende, men den tog nok en månedstid for at hele op, jeg kunne desværre ikke tåle det olie man fik med til at dryppe den i. Det kløede hver gang jeg brugte det, så det holdt jeg op med efter nogle dage.

Jeg har haft god effekt af den, den har både taget nogle af mine nervesmerter og kramper + mine spændingshovedpiner, som var derfor jeg fik den.
Jeg var faktisk meget skeptisk, da jeg fik den lavet og han fortalte, at den også kunne påvirker mine kramper og nervesmerter, men må jo erkende, at det har den gjort.

Jeg har overvejet at få den skiftet til en ring, men jeg tør ikke selv skifte den :genert:

Jeg har fået at vide det typisk tager et halvt år før den er helet. Derfor har jeg også først fået min skiftet til et andet smykke et halvt år efter jeg fik lavet min
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Prosperity74 » 11. feb 2018, 20:48

Jeg fik lavet en daith piercing D 1 juni 2017. Jeg døjer meget med hovedpine ( migræne agtig ), der er rigtig slem og det føles som om mit hovede er ved at “sprænges”, når jeg skal have min menstruation. Det er det samme hver måned. Efter at jeg har fået min daith piercing har jeg stadig det hovedpine. Men mine mindre hovedpiner hjælper den på.
Min piercing tog en måned om at hele
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Tilly » 13. feb 2018, 15:50

Så fik jeg den lavet :)

08BDA52A-B8D7-486A-B421-F56B80C61905.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Tilly » 16. mar 2018, 15:09

Argh, jeg har desværre fået lidt betændelse i min piercing, kan mærke huden buler lidt på den ene side, og der kommer lidt betændelse ud.

Har I erfaring med et håndkøbsmiddel der kan hjælpe mod betændelsen? I det materiale jeg fik med fra pierceren foreslog hun Fucidin salve, hvis man skulle få betændelse, men det er på recept, så det kan jeg ikke nå at få inden weekenden.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20970

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf 2SHY » 16. mar 2018, 15:29

Tilly skrev:Argh, jeg har desværre fået lidt betændelse i min piercing, kan mærke huden buler lidt på den ene side, og der kommer lidt betændelse ud.

Har I erfaring med et håndkøbsmiddel der kan hjælpe mod betændelsen? I det materiale jeg fik med fra pierceren foreslog hun Fucidin salve, hvis man skulle få betændelse, men det er på recept, så det kan jeg ikke nå at få inden weekenden.

Klorhexidin. Det brugte jeg selv da jeg fik betændelse i min en kort overgang
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Kropsudsmykning"