Daith piercing - migræne

Overvejer du at få lavet (endnu) en tatovering, eller få et stykke metal igennem kroppen, er det her du kan dele det.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Daith piercing - migræne

Indlægaf Filipai » 24. aug 2016, 16:34

Igen igen igen er jeg nedlagt af migræne anfald. Og nu overvejer jeg at få den omtalte daith piecing, som eftersigende skulle kunne hjælpe.

Er der nogen af jer der har haft effekt af det? Eller har kendskab til nogen der har?

Og er der nogen der har den, som kan fortælle om den gjorde meget nas. Jeg er ekstremt pjevset, og bliver meget hurtigt dårlig. Men på den anden side er jeg nærmest også ved både at brække mig og besvime af mine migræneanfald, så hvis det kunne hjælpe, ville det være det værd.

Og sidst men ikke mindst, nogen der kan anbefale et sted hvor de kan lave den? I Kbh eller omegn :)
0
Krapyl
Indlæg: 29
Tilmeldt: 30. sep 2015, 10:33
Kort karma: 15
Likede indlæg: 50

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Krapyl » 24. aug 2016, 17:23

Der er en gruppe på facebook, der hedder "Daith piercing mod migræne og smerter". Der deler de mange (gode) erfaringer. Der er åbenbart forskel på, hvor den skal sidde, og skal måles (på en eller anden akupunkturmåde).

De anbefaler meget én piercer i Århus, så ved ikke om det er noget skjult reklame, men mener også der er blevet anbefalet en piercer i kbh i gruppen.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Filipai » 24. aug 2016, 18:03

Krapyl skrev:Der er en gruppe på facebook, der hedder "Daith piercing mod migræne og smerter". Der deler de mange (gode) erfaringer. Der er åbenbart forskel på, hvor den skal sidde, og skal måles (på en eller anden akupunkturmåde).

De anbefaler meget én piercer i Århus, så ved ikke om det er noget skjult reklame, men mener også der er blevet anbefalet en piercer i kbh i gruppen.


Tror nærmere det er den ene piercer der kunne stå bag det, altså at folk er reelle nok, men at det ligesom er deres egen side, hvor folk kan komme med anmeldelser agtigt.

Kan lidt se på det hele, at man burde få den målt ud (i følge facebook siden) , men at det umiddelbart kun er den ene i Århus der rent faktisk gør det, her i DK. Også af hvad jeg har kunne google mig til.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Studsgaard » 24. aug 2016, 18:29

Jeg ved ikke så meget lige om denne pircing eller dem der gør det.
Men jeg tænker det nok er bedst at få en rigtig akupunktør til at måle op for dig. Så er du sikker på den sidder rigtigt. Og så snakke med en pircer i dit nærområde om de vil lave det når du kommer med prikker opmålt af akupunktøren.
3
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Filipai » 24. aug 2016, 19:11

Studsgaard skrev:Jeg ved ikke så meget lige om denne pircing eller dem der gør det.
Men jeg tænker det nok er bedst at få en rigtig akupunktør til at måle op for dig. Så er du sikker på den sidder rigtigt. Og så snakke med en pircer i dit nærområde om de vil lave det når du kommer med prikker opmålt af akupunktøren.


Det havde jeg ikke lige overvejet. Det var da en rigtigt god ide.
0
*smb*
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 14:41
Kort karma: 5
Likede indlæg: 38

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf *smb* » 24. aug 2016, 19:39

Hvis nogen får det gjort så fortæl lige hvor ondt det gør, er også blevet mega kylling på mine gamle dage her
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf KitKat » 29. aug 2016, 11:30

Er det kun rigtig migræne den hjælper mod, eller er det "bare" hovedpine, ved man det?

-jeg bliver nemlig ind imellem ramt af migrænelignende spændingshovedpine som slår mig ud 2-3 dage ad gangen så hvis det er "hovedpine" kunne jeg godt finde på at ryge med på vognen, men hvis det "kun" er rigtig migræne ville det jo være spildt på mig?
0
Brugeravatar
Sol_sikken
Indlæg: 85
Tilmeldt: 20. sep 2015, 15:27
Kort karma: 6
Likede indlæg: 111

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Sol_sikken » 6. sep 2016, 08:03

Jeg fik lavet en i går hos Gorlubb på Vesterbro. Jeg er spændt på om den har en virkning.
Naturligvis gjorde det ondt, men ikke mere end at jeg kunne grine og fjolle lidt med veninden der var med og Jack Rubini der lavede den.
Han kan varmt anbefales. Han er en af dem der har været længst i branchen. Jeg fik en tungepiercing for 19 år siden hos ham.
Han er meget beroligende og super rar.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Sol_sikken
Indlæg: 85
Tilmeldt: 20. sep 2015, 15:27
Kort karma: 6
Likede indlæg: 111

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Sol_sikken » 6. sep 2016, 08:30

Lismaens skrev:
Sol_sikken skrev:Jeg fik lavet en i går hos Gorlubb på Vesterbro. Jeg er spændt på om den har en virkning.
Naturligvis gjorde det ondt, men ikke mere end at jeg kunne grine og fjolle lidt med veninden der var med og Jack Rubini der lavede den.
Han kan varmt anbefales. Han er en af dem der har været længst i branchen. Jeg fik en tungepiercing for 19 år siden hos ham.
Han er meget beroligende og super rar.


Jeg troede ikke at man måtte få ring i med det samme ved den piercing? Det siger dem i Århus i al fald.

Hos Gorlubb kunne jeg vælge om det skulle være det ene eller det andet... så jeg ved ikke om det har nogen betydning.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Filipai » 6. sep 2016, 09:08

Sol_sikken skrev:
Lismaens skrev:
Sol_sikken skrev:Jeg fik lavet en i går hos Gorlubb på Vesterbro. Jeg er spændt på om den har en virkning.
Naturligvis gjorde det ondt, men ikke mere end at jeg kunne grine og fjolle lidt med veninden der var med og Jack Rubini der lavede den.
Han kan varmt anbefales. Han er en af dem der har været længst i branchen. Jeg fik en tungepiercing for 19 år siden hos ham.
Han er meget beroligende og super rar.


Jeg troede ikke at man måtte få ring i med det samme ved den piercing? Det siger dem i Århus i al fald.

Hos Gorlubb kunne jeg vælge om det skulle være det ene eller det andet... så jeg ved ikke om det har nogen betydning.


Målte de ud hvor den skulle sidde henne?
0
Brugeravatar
Sol_sikken
Indlæg: 85
Tilmeldt: 20. sep 2015, 15:27
Kort karma: 6
Likede indlæg: 111

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Sol_sikken » 6. sep 2016, 13:11

Lismaens skrev:
Sol_sikken skrev:
Lismaens skrev:
Sol_sikken skrev:Jeg fik lavet en i går hos Gorlubb på Vesterbro. Jeg er spændt på om den har en virkning.
Naturligvis gjorde det ondt, men ikke mere end at jeg kunne grine og fjolle lidt med veninden der var med og Jack Rubini der lavede den.
Han kan varmt anbefales. Han er en af dem der har været længst i branchen. Jeg fik en tungepiercing for 19 år siden hos ham.
Han er meget beroligende og super rar.


Jeg troede ikke at man måtte få ring i med det samme ved den piercing? Det siger dem i Århus i al fald.

Hos Gorlubb kunne jeg vælge om det skulle være det ene eller det andet... så jeg ved ikke om det har nogen betydning.


Jeg tror egentlig ikke at det har nogen betydning som sådan på dens virkning, men det er mere mht. ophelingen. Ved de fleste piercinger (egt. alle) anbefaler man jo at starte ud med en stav så hullet heler "lige" op. Derefter kan den tage alle slags smykker.

Jeg spurgte nemlig dem fra Århus om jeg måtte ved Daith piercingen, fordi de postede et billede af et vildt flot smykke jeg gerne ville have i, og de anbefalede at vente til hullet var helet. Som jeg også har gjort ved alle andre piercinger.

Det giver god mening.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Pandesteg » 19. sep 2016, 19:06

Jeg har fået lavet en daith i dag og jeg synes ikke jeg er en pivskid, men det gjorde da ret naller de få sekunder det stod på. Nu fik jeg den ikke lavet pga migræne, så spurgte ikke ind til udmåling osv. Ikke for at skræmme, men pierceren sagde, at sammen med conch er daith den piercing, der gør mest ondt at få (af ørepiercinger) Men sammenlignet med et liv med migræne, så er det nok en lille pris at betale :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Filipai » 19. sep 2016, 19:48

Pandesteg skrev:Jeg har fået lavet en daith i dag og jeg synes ikke jeg er en pivskid, men det gjorde da ret naller de få sekunder det stod på. Nu fik jeg den ikke lavet pga migræne, så spurgte ikke ind til udmåling osv. Ikke for at skræmme, men pierceren sagde, at sammen med conch er daith den piercing, der gør mest ondt at få (af ørepiercinger) Men sammenlignet med et liv med migræne, så er det nok en lille pris at betale :)


Jeg overvejer stadig, for har fået lavet en mindre operation, der gør jeg nærmest ikke har migræne, men har det stadig 1-2 dage om måneden grundet hormoner. Nu overvejer jeg om det er grundet min prævention, så det vil jeg lige overveje at skifte først, før jeg får en piercing jeg i virkeligheden ikke så gerne vil have. For jeg er nemlig en mega pivskid, som besvimer mega nemt, og som brækkede sig bare ved huller i ørene :D
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Thestral » 20. sep 2016, 05:13

Jeg har lidt af migræne i 18 år og kronisk hovedpine i 8 år og har for nyligt, via neurolog fået Topimax og har ikke haft migræne siden og min hovedpine er så godt som forsvundet. Mit spørgsmål er, har du prøvet en neurolog for den migræne?

Jeg har selv overvejet den piercing. Om ikke andet så er den da super flot med det rette smykke
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Daith piercing - migræne

Indlægaf Sophies-mor » 7. nov 2016, 07:44

Min svigerdatter fik lavet en i Fredericia.
Men det er så nyt, at jeg intet ved om effekten endnu.
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Kropsudsmykning"