Bryst fra Moskusand

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Marius, the giraffe
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. feb 2018, 17:27
Kort karma: 0

Bryst fra Moskusand

Indlægaf Marius, the giraffe » 12. feb 2018, 08:45

Jeg har fået foræret brystet fra 4 stk. moskusænder, men hvad skal jeg dog finde på at tilberede af disse kødfulde andestykker. :panik:

Jeg er helt blank – ikke engang faster Google synes at kunne hjælpe mig…

Så måske Debatten.net har et idé???

Jeg takker på forhånd…
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Bryst fra Moskusand

Indlægaf RavenClaw » 12. feb 2018, 08:59

Jeg ville blot stege dem med appelsin, æble og timian.

Start med at brune dem af på panden (husk altid skinsiden først), og så læg dem i et ildfast fad med stykker af appelsin, æble og timian. Evt. kan du også presse saften ud af appelsinerne først, så de ligger i saften. Kom dem i ovnen til de er færdigstegte, ca. 15 min på 200 grader.

Pas på, kødet ikke bliver for tørt, det kan ødelægge det hele.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Indlæg: 213
Tilmeldt: 3. sep 2015, 17:47
Kort karma: 15
Geografisk sted: Henne om hjørnet - nede i kælderen...
Likede indlæg: 300

Re: Bryst fra Moskusand

Indlægaf Hønsekræmmeren » 12. feb 2018, 09:19

Mmm, dejligt kød! :savl: Jeg fandt lige en stribe forskellige forslag - men velbekomme, uanset hvad du nu finder på :) :

https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ ... p?id=11384
0
'Vi kan ikke løse vores problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem'.. (Albert Einstein)
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Bryst fra Moskusand

Indlægaf Zoxa » 12. feb 2018, 09:33

Jeg ville ligge dem i et fad med kødsiden ned af og rødvin i fadet så det står ca 2/3 cm under fedt laget i et halvt døgns tid.

Brune dem af på en stegepande, skindsiden først til det er helt sprødt- husk at ridse og salte dem, og kødet skal bare lige lukkes.

Så ville jeg tage 4-6 skarlotteløb og snitte fint og stege til de er klare, tilsætte 200-300 gr blandede svampe, da det bliver svært at opdrive kun karl Johan eller kantareller nu (hvis de er tørrede følge opblødningen :-) og stege dem sammen med løgende og 2 fed hvidløg. Tilsætte en 3 dl piske fløde, vinen fra marinaden og lade det simre godt ind. De sidste 10 min ville jeg ligge brysterne ned i svampe stuvningen så de bliver gennem tilberedte.

Lige før servering ville jeg tilsætte en frisk håndfuld persille

Til det hele ville jeg servere et rigtig godt brød og en salat af roma blade, brieost, valdnødder...


Øv, nu blev jeg sulten
1

Tilbage til "Mad og drikke"