Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Lykke » 12. jul 2018, 19:05

Alkaia skrev:
No1 skrev:
Alkaia skrev:Jeg har lige fået den lækreste veganske burger i Greenilicious i Magasin, Århus.
Jeg kan anbefale at få den med fritter.

Desværre er den så dyr at det kun vil blive en sjælden gang jeg svinger forbi. :nerve:



Hvor meget måtte du slippe? Det ser virkelig lækkert ud ellers.

Burgeren i sig selv koster 98 kroner. Med fritter skal du slippe 138 kroner.
De kommer også planteost i, men jeg kan ikke lide ost, så min var uden.


Men 138kr er da meget standard for burger med fritter på cafe, er det ikke?
1
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Lykke » 12. jul 2018, 19:14

Alkaia skrev:
Lykke skrev:
Alkaia skrev:
No1 skrev:
Alkaia skrev:Jeg har lige fået den lækreste veganske burger i Greenilicious i Magasin, Århus.
Jeg kan anbefale at få den med fritter.

Desværre er den så dyr at det kun vil blive en sjælden gang jeg svinger forbi. :nerve:



Hvor meget måtte du slippe? Det ser virkelig lækkert ud ellers.

Burgeren i sig selv koster 98 kroner. Med fritter skal du slippe 138 kroner.
De kommer også planteost i, men jeg kan ikke lide ost, så min var uden.


Men 138kr er da meget standard for burger med fritter på cafe, er det ikke?


Jeg synes at det er dyrt.


Ok
0
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Lykke » 13. jul 2018, 04:40

Er der nogen som kan anbefale nogle vegetariske eller veganske pølser som er gode til grill? Eller findes det ikke?
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11602
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18654

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf PaleSeptember » 13. jul 2018, 09:12

Alkaia skrev:
No1 skrev:
Alkaia skrev:Jeg har lige fået den lækreste veganske burger i Greenilicious i Magasin, Århus.
Jeg kan anbefale at få den med fritter.

Desværre er den så dyr at det kun vil blive en sjælden gang jeg svinger forbi. :nerve:



Hvor meget måtte du slippe? Det ser virkelig lækkert ud ellers.

Burgeren i sig selv koster 98 kroner. Med fritter skal du slippe 138 kroner.
De kommer også planteost i, men jeg kan ikke lide ost, så min var uden.


Det er da ikke dyrt for en caféburger. De ligger da normalt i det prisleje alle de steder, jeg har fået caféburgere.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf godtnavn » 13. jul 2018, 09:27

Mangoness skrev:
Alkaia skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg købte de der nachos-"bøffer" i Lidl i går, for nu var de jo rost så meget, så jeg tænkte, at jeg ville prøve dem. Jeg var ikke imponeret.


Dem fra Daloon, ikke? Jeg foretrækker grøntsagsbøfferne.


x2. Jeg elsker grøntsagsbøfferne men er ikke selv imponeret over nacho-bøfferne.


Jeg synes grøntsagsbøfferne smager af ingenting. Men okay, nu propper jeg dem også i en burger med avocado, jalapenos, tomater osv. så der er brug for nachosbøffer der smager af noget, grøntsagsbøfferne bliver bare konsistens uden smag i en burger synes jeg. Spiser man dem anderledes er de sikkert fine :)
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14442

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Mangoness » 13. jul 2018, 17:09

godtnavn skrev:
Mangoness skrev:
Alkaia skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg købte de der nachos-"bøffer" i Lidl i går, for nu var de jo rost så meget, så jeg tænkte, at jeg ville prøve dem. Jeg var ikke imponeret.


Dem fra Daloon, ikke? Jeg foretrækker grøntsagsbøfferne.


x2. Jeg elsker grøntsagsbøfferne men er ikke selv imponeret over nacho-bøfferne.


Jeg synes grøntsagsbøfferne smager af ingenting. Men okay, nu propper jeg dem også i en burger med avocado, jalapenos, tomater osv. så der er brug for nachosbøffer der smager af noget, grøntsagsbøfferne bliver bare konsistens uden smag i en burger synes jeg. Spiser man dem anderledes er de sikkert fine :)


I burgere foretrækker jeg også nachobøfferne, fordi de smager af mere - men hvis jeg spiser dem til sovs og kartofler eller laver kartofler i ovnen, så foretrækker jeg grøntsagsbøfferne, fordi de smager af ærter :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf godtnavn » 13. jul 2018, 17:39

Mangoness skrev:
godtnavn skrev:
Mangoness skrev:
Alkaia skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg købte de der nachos-"bøffer" i Lidl i går, for nu var de jo rost så meget, så jeg tænkte, at jeg ville prøve dem. Jeg var ikke imponeret.


Dem fra Daloon, ikke? Jeg foretrækker grøntsagsbøfferne.


x2. Jeg elsker grøntsagsbøfferne men er ikke selv imponeret over nacho-bøfferne.


Jeg synes grøntsagsbøfferne smager af ingenting. Men okay, nu propper jeg dem også i en burger med avocado, jalapenos, tomater osv. så der er brug for nachosbøffer der smager af noget, grøntsagsbøfferne bliver bare konsistens uden smag i en burger synes jeg. Spiser man dem anderledes er de sikkert fine :)


I burgere foretrækker jeg også nachobøfferne, fordi de smager af mere - men hvis jeg spiser dem til sovs og kartofler eller laver kartofler i ovnen, så foretrækker jeg grøntsagsbøfferne, fordi de smager af ærter :)


Jeg kan ikke lide sovs :genert: Så har aldrig spist bøf, sovs og kartofler, eller så meget som overvejet at lave den ret, men jeg tror godt de kan være gode når de står alene, men i en burger drukner de. Måske jeg skal prøve (uden sovsen ;) ) for jeg elsker ærter så det lyder faktisk ike helt skidt!
0
Brugeravatar
Rullegardinia
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 4. nov 2016, 20:06
Kort karma: 98
Likede indlæg: 3317

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Rullegardinia » 14. jul 2018, 13:25

Jeg er begyndt at forsøge at spise mere vegetarisk. Veganer bliver jeg nok aldrig, men jeg er overrasket over, hvor god og smagfuld mad, jeg kan kreere, når jeg skal tænke ud af boksen og ikke bare smide et stykke kød på panden.

I aften skal jeg have tomatsuppe. Lavet fra bunden.
2
Enten er man nødt til at dø I utide – eller også bliver man gammel. Livet går med at blive ældre. Nogen tredje mulighed gives ikke.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf godtnavn » 18. jul 2018, 21:48

Nogen der har erfaring me årstidernes vegetarkasse? Vi fik et gavekort til årstiderne i bryllupsgave og da vi får en kasse grøntsager fra et bylandbrug hver uge tænker jeg deres måltidskasser er mest tiltalende, men er i tvivl om det er godt eller om vi hellere skal gemme gavekortet til vinter hvor vi ikke længere får grøntkasserne.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf godtnavn » 19. jul 2018, 10:06

kartoffelpizza skrev:
godtnavn skrev:Nogen der har erfaring me årstidernes vegetarkasse? Vi fik et gavekort til årstiderne i bryllupsgave og da vi får en kasse grøntsager fra et bylandbrug hver uge tænker jeg deres måltidskasser er mest tiltalende, men er i tvivl om det er godt eller om vi hellere skal gemme gavekortet til vinter hvor vi ikke længere får grøntkasserne.

Vi er virkelig glade for deres vegetarkasse i perioder. Det er superlækkert


Super! Hvordan var mængderne? Har en datter på 1½ og er i tvivl om vi skal bestille til 2 eller 3 personer, men tænker umiddelbart 3 selvom hun er småtspisende, så er der vel i værste fald bare frokost til mig næste dag også :) Jeg tror vi prøver sådan en kasse, den er jo billig at prøve når vi har gavekort på en stor del af beløbet :)
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Stitch » 19. jul 2018, 10:21

kidkomb skrev:Jeg har lige smagt den nye koldskål lavet på mandelmælk fra Naturli' og uuiiih den er ikke dejlig i min mund *brrrr*
Den har samme "kridtede" feeling som veganer Bailey's og den er for sur.
Den ryger direkte ud igen :(


Øv. Jeg har fået den af min faster men ikke fået smagt på den endnu. Nu glæder jeg mig ikke rigtig til den.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Stitch » 19. jul 2018, 10:24

Viskelæder skrev:Har I nogle bud på lækker vegetarisk grillmad?

Min veninde kommer på besøg i weekenden og tænker, det ville være let og lækkert at grille på min elgrill på altanen (det burde jeg godt kunne, ikke? ingen risiko for at starte brande der)

Tidligere har jeg grillet:

kartofler, der er kogt og krydret i forvejen
svampe
spyd med ovenstående og tofu, tomater mv.
feta
majs
brød
vegetarkød


Ved godt det er lidt sent men:

halloumi (eller anden grillost)
peberfrugt
aubergine
squash

til dessert (også på grillen):
halverede ferskener med lidt honning henover
bananer. Lidt is til
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf godtnavn » 19. jul 2018, 10:34

Dmitra skrev:Synes min Google søgning blev en jungle.

Er der nogen der ved hvor man kan spise vegansk/vegetarisk i Aalborg?


Det nemmeste er nok at google restauranter du ved er gode og så tjekke deres menukort, ofte er der en masse (i hvert fald vegetarisk) på menukort uden det står specifikt som en vegetarret.

Men ellers så indisk/pakistansk, der er altid mange lækre valg for en vegetar :) Personligt oplever jeg kun det er sådan nogle "gammel dansk mad"-steder der ikke har noget på menukortet, men nu bor jeg ogås i København...
0
Brugeravatar
Anigav
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:55
Kort karma: 22
Likede indlæg: 177

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Anigav » 19. jul 2018, 14:43

Dmitra skrev:Synes min Google søgning blev en jungle.

Er der nogen der ved hvor man kan spise vegansk/vegetarisk i Aalborg?


Jeg bor i Aalborg og spiser ret ofte ude, har endnu ikke været på en café i byen, hvor jeg ikke har kunne få en vegetarret.

Skal det være andet end café mad, laver Applaus den lækreste vegetarmenu, hvis man bare gør dem opmærksom på det når man bestiller bord, de kan også sagtens lave den vegansk. Wildebeest kan også klart anbefales.

Aalborg er begyndt at være ret godt med når det kommer til vegetarmad, det er måske lidt sværere med veganske tilbud, men langt de fleste steder kan de sagtens bikse noget sammen hvis man spørger.
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf godtnavn » 19. jul 2018, 20:25

kartoffelpizza skrev:
godtnavn skrev:
kartoffelpizza skrev:
godtnavn skrev:Nogen der har erfaring me årstidernes vegetarkasse? Vi fik et gavekort til årstiderne i bryllupsgave og da vi får en kasse grøntsager fra et bylandbrug hver uge tænker jeg deres måltidskasser er mest tiltalende, men er i tvivl om det er godt eller om vi hellere skal gemme gavekortet til vinter hvor vi ikke længere får grøntkasserne.

Vi er virkelig glade for deres vegetarkasse i perioder. Det er superlækkert


Super! Hvordan var mængderne? Har en datter på 1½ og er i tvivl om vi skal bestille til 2 eller 3 personer, men tænker umiddelbart 3 selvom hun er småtspisende, så er der vel i værste fald bare frokost til mig næste dag også :) Jeg tror vi prøver sådan en kasse, den er jo billig at prøve når vi har gavekort på en stor del af beløbet :)

Jeg synes mængderne er store. Herhjemme kunne vi godt spise 2 voksne og et barn med alm appetit af 2 personers-kassen.


Hm, så er det nok lige rigeligt at tage 3 personers kassen, ville bare gerne have til frokost også, men det bliver når jeg er startet på uni igen, så vores datter får mad i dagplejen og manden får på arbejdet, så det ville kun være mig der skulle have frokost. Må lige overveje det :)
0

Tilbage til "Mad og drikke"