Ville du samle frugt der var flydt i land?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf fisken80 » 31. mar 2018, 18:40

Muuh skrev:
fisken80 skrev:
Muuh skrev:
Sangius skrev:
Muuh skrev:
Purple Haze skrev:
Muuh skrev:Nej det kunne jeg ikke finde på, det ville jeg synes var umoralsk.

Det svare jo til at man beholder noget andre har tabt og det kunne jeg aldrig drømme om


Virkelig?

Tror du seriøst det firma som har "tabt" alt frugten kører ud og samler det ind, og så kommer til at mangle noget?

Jeg tror at de vælger at lade det ligge og rådne, hvilket er noget svineri.
Eller også
Så sender de nogen ud for at rydde det op, hvilket koster dem penge.
Så uanset så tror jeg man gør firmaet og/eller de andre brugere af stranden en tjeneste.


Nej det tror jeg som sådan ikke at de gør, men derfor kunne jeg stadig ikke finde på at tage noget af det og det var det spørgsmålet gik på.


Men altså... det er da ikke umoralsk? Hvid nogen taber noget, uden at vide det, og en anden derefter tager det. Så ja, så er det umoralsk at tage det.
Men hvis nogen taber noget, ved besked om det, men alligevel bare tænker "nå", og ikke har interesse i at finde sine tabte ting - så er det da ikke umoralsk at tage det?

Det er da langt mere umoralsk ikke at rydde op efter sig selv, når man har tabt en hel masse.


Havde spørgsmålet været om jeg kunne finde på at melde mig som frivilligt for at hjælpe med oprydningen, havde svaret været ja. Det er for mig noget andet.
Men jeg ku ikke finde på at tage noget til mig selv, så til det spørgsmål et klart nej


Men hvorfor er det umoralsk?


Jeg synes det er umoralsk at tage noget der ikke tilhører en


Ja, hvis dem det tilhørte havde givet udtryk for, at de ville samle det ind selv eller at man ikke måtte tage det, men det er jo ikke tilfældet her. Altså forstår jeg stadig ikke, hvordan det kan være umoralsk.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf ExCoastal » 31. mar 2018, 18:56

Kun hvis jeg måtte bruge denne bil :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf paint » 31. mar 2018, 18:58

Hvis det man samler op, har en værdi på ikke over 500 kr, må man gerne samle det op. Ellers gælder følgende:

"Stk. 4. Når løst gods, vrag eller vragstykker inddriver på forstranden, har strandfogden, så snart han får kundskab derom, foruden at gøre indberetning til politimesteren efter den ham i så henseende givne instruks, at tilstille vedkommende toldfunktionær underretning om vraggodset, hvorhos han uopholdelig bør drage omsorg for, at godset bringes i sikkerhed. Politiets tilstedekomst udfordres ikke, når værdien af det inddrevne gods, der er genstand for samlet bjærgning, skønnes ikke at overstige 500 kr. "
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=59240
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf Tibbler » 31. mar 2018, 21:53

paint skrev:Hvis det man samler op, har en værdi på ikke over 500 kr, må man gerne samle det op. Ellers gælder følgende:

"Stk. 4. Når løst gods, vrag eller vragstykker inddriver på forstranden, har strandfogden, så snart han får kundskab derom, foruden at gøre indberetning til politimesteren efter den ham i så henseende givne instruks, at tilstille vedkommende toldfunktionær underretning om vraggodset, hvorhos han uopholdelig bør drage omsorg for, at godset bringes i sikkerhed. Politiets tilstedekomst udfordres ikke, når værdien af det inddrevne gods, der er genstand for samlet bjærgning, skønnes ikke at overstige 500 kr. "
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=59240


Hvis man fylder bilen med avocado, så kan det da hurtigt overstige 500,-
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf paint » 31. mar 2018, 21:57

Tibbler skrev:
paint skrev:Hvis det man samler op, har en værdi på ikke over 500 kr, må man gerne samle det op. Ellers gælder følgende:

"Stk. 4. Når løst gods, vrag eller vragstykker inddriver på forstranden, har strandfogden, så snart han får kundskab derom, foruden at gøre indberetning til politimesteren efter den ham i så henseende givne instruks, at tilstille vedkommende toldfunktionær underretning om vraggodset, hvorhos han uopholdelig bør drage omsorg for, at godset bringes i sikkerhed. Politiets tilstedekomst udfordres ikke, når værdien af det inddrevne gods, der er genstand for samlet bjærgning, skønnes ikke at overstige 500 kr. "
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... x?id=59240


Hvis man fylder bilen med avocado, så kan det da hurtigt overstige 500,-


Jeg tvivler :gruble:

Værdien af avocado, der er drevet i land på en strand, er vel noget i retning af 0 kroner og kan formentlig slet ikke sælges, og må vel betegnes som 'skrald'
Senest rettet af paint 31. mar 2018, 22:10, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. mar 2018, 22:01

Jeg ved faktisk ikke, om jeg ville have lyst til at spise frugt, hvor skallen havde skvulpet rundt i havvand, og jeg ville i hvert fald ikke røre det med en ildtang, hvis jeg ikke kendte til baggrunden for dets opdukken.
Men jeg ville, især ved større forekomst, kontakte myndighederne, så der kunne blive ryddet op.

Hvis jeg ville have noget af frugten, ville jeg godt kunne finde på at tage meget af det, såfremt jeg ville kunne afsætte det til familie og venner. Om det er grådigt at fylde bilen, kommer efter min mening an på behov og efterspørgsel. Det er egoistisk at styrte rundt mellem andre for at rage mest til sig, men hvis der ikke er andre i sigte, synes jeg, at det er helt fint at samle en masse sammen, da alternativt i den situation meget vel vil blive, at frugten bare ligger og fordærver.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf Fru Sunshine » 1. apr 2018, 22:08

Nej. Jeg er for sippet.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf kidkomb » 1. apr 2018, 23:03

Altså. Jeg har (da jeg stadig kunne tåle det) fået uanede mængder af både banener og røde peberfrugter med en meget, meget tydelig smag af diesel.
Nogle gange har jeg smidt det ud. Nogle gange har jeg spist det.
Jeg er med på at min smagssans er en smule mere udviklet end gennemsnittets, men stadig.
Så saltvand? Går nok.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf Lykke » 2. apr 2018, 08:55

kidkomb skrev:Altså. Jeg har (da jeg stadig kunne tåle det) fået uanede mængder af både banener og røde peberfrugter med en meget, meget tydelig smag af diesel.
Nogle gange har jeg smidt det ud. Nogle gange har jeg spist det.
Jeg er med på at min smagssans er en smule mere udviklet end gennemsnittets, men stadig.
Så saltvand? Går nok.


:tie: diesel? Fy for pokker. Fra en butik?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf kidkomb » 2. apr 2018, 08:58

Lykke skrev:
kidkomb skrev:Altså. Jeg har (da jeg stadig kunne tåle det) fået uanede mængder af både banener og røde peberfrugter med en meget, meget tydelig smag af diesel.
Nogle gange har jeg smidt det ud. Nogle gange har jeg spist det.
Jeg er med på at min smagssans er en smule mere udviklet end gennemsnittets, men stadig.
Så saltvand? Går nok.


:tie: diesel? Fy for pokker. Fra en butik?

Ja. Det er ikke ret mange der kan smage det, men for mig er det helt tydeligt. Det sker ikke ret ofte længere at jeg får en banan med diesel-bismag, så måske har de lavet emballage-regler eller noget med opbevaring om, men det sker stadig :puke:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf Lykke » 2. apr 2018, 09:01

kidkomb skrev:
Lykke skrev:
kidkomb skrev:Altså. Jeg har (da jeg stadig kunne tåle det) fået uanede mængder af både banener og røde peberfrugter med en meget, meget tydelig smag af diesel.
Nogle gange har jeg smidt det ud. Nogle gange har jeg spist det.
Jeg er med på at min smagssans er en smule mere udviklet end gennemsnittets, men stadig.
Så saltvand? Går nok.


:tie: diesel? Fy for pokker. Fra en butik?

Ja. Det er ikke ret mange der kan smage det, men for mig er det helt tydeligt. Det sker ikke ret ofte længere at jeg får en banan med diesel-bismag, så måske har de lavet emballage-regler eller noget med opbevaring om, men det sker stadig :puke:


Det lyder i hvert fald klamt.
Både økologisk og konventionelt?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf kidkomb » 2. apr 2018, 09:08

Lykke skrev:
kidkomb skrev:
Lykke skrev:
kidkomb skrev:Altså. Jeg har (da jeg stadig kunne tåle det) fået uanede mængder af både banener og røde peberfrugter med en meget, meget tydelig smag af diesel.
Nogle gange har jeg smidt det ud. Nogle gange har jeg spist det.
Jeg er med på at min smagssans er en smule mere udviklet end gennemsnittets, men stadig.
Så saltvand? Går nok.


:tie: diesel? Fy for pokker. Fra en butik?

Ja. Det er ikke ret mange der kan smage det, men for mig er det helt tydeligt. Det sker ikke ret ofte længere at jeg får en banan med diesel-bismag, så måske har de lavet emballage-regler eller noget med opbevaring om, men det sker stadig :puke:


Det lyder i hvert fald klamt.
Både økologisk og konventionelt?

Ja, det er egentlig det sære ved det. Jeg tror det er transporten der er synderen og den er jo ens for både øko og alm. For jeg har oplevet det ved begge dele.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf Delfin » 7. apr 2018, 03:21

Selvom folk skovlede ind i bilerne, så er der stadig rigeligt at rydde op, så det gjorde såmænd nok ikke det store, at folk blev lidt smågrådige http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-04-05 ... -ryddes-op
1
14 11 14
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Ville du samle frugt der var flydt i land?

Indlægaf ExCoastal » 7. apr 2018, 06:26

Det er godt, man bor i Californien, her kan man købe 4 eller 5 avacadoer for en dollar nede omkring Gilroy. Behøver slet ikke samle dem op fra en strand :lol:
0

Tilbage til "Mad og drikke"