De der frapinos fra Baresso, ikke...?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: De der frapinos fra Baresso, ikke...?

Indlægaf Allmost_Famous » 22. maj 2018, 18:20

Nej, det giver ikke mening. De skriver på Facebook, at man meget gerne må udfordre baristaen lidt, men da jeg forsøgte det var svaret, at de selvfølgelig kunne blande pulveret fra to forskellige slags, men det var også det.
I den med ingefær blender de dog noget syltet ingefær med også, og den anden med frugt får en dusk mynte med i blenderen.

Men ja... Pulver og sirup. Og isterninger. Til 50-something kroner stykket.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: De der frapinos fra Baresso, ikke...?

Indlægaf Allmost_Famous » 9. jun 2018, 23:29

Okay, jeg er ved at give op efterhånden.

Min veninde og jeg var i dag på Baresso, og jeg prøver ihærdigt at holde af de der nye drikke, men baristaerne gør det fandeme ikke nemmere...

På Facebook skriver Baresso jo konstant, at man meget gerne må udfordre baristaen lidt. Fint, det prøvede vi så.

"Udfordringen" var, at vi gerne ville købe én frapino med espresso og én med karamel, men få dem blendet sammen og hældt i to kopper, så det blev blandet. Altså ikke noget hokus pokus, ret simpel udfordring, ikke? Nej. Åbenbart ikke.
Baristaen forstod slet ikke hvad vi efterspurgte. Men vi kunne jo tilkøbe karamelsirup til den med espresso og tilkøbe kaffe til den med karamel. Hun gik dog endelig med til at forsøge at lave den åbenbart særdeles outreret ordre.

Da ordren var klar, havde de dog valgt at lave de to drikke hver for sig alligevel. En emsig managertype råbte fra den anden ende af disken, at man altså ikke kunne få billigere drikke på den måde, og at de i øvrigt slet ikke MÅ tilbyde drikke som andre afdelinger ikke ville være i stand til at tilbyde. Og at de jo slet ikke kunne servere noget, de ikke kunne stå inde for.

Altså.....
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: De der frapinos fra Baresso, ikke...?

Indlægaf Spjaerten » 9. jun 2018, 23:53

Svarer er en caramel frappe fra Starbucks ;(
0
Tryk på * :slem:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: De der frapinos fra Baresso, ikke...?

Indlægaf JoyNips » 10. jun 2018, 06:23

2SHY skrev:Er der nogen der kender til Starbucks udvalg? Er der noget der minder bare det mindste om en gelatte karamel?

Jeg kan ikke gennemskue om der er kaffe i alle udgaverne af frapinoerne incl dem der hedder noget med cream?

Men øv hvor ser de bare ikke ret lækre ud på billederne :( Jeg var simpelthen så skuffet da jeg ville købe en gelatte i dag og de så var udgået. Jeg gik uden at købe noget og har også brokket mig på deres facebook side


PÅ starbucks kan du enten vælge om din frappuccino skal laves med kaffe eller med cream som base. Bortset fra frappuccino med coffee, som.. well, ikke rigtig kan laves uden kaffe!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: De der frapinos fra Baresso, ikke...?

Indlægaf Lykke » 10. jun 2018, 06:27

Men jeg kender da nogen som får lavet specielle drikke som ikke står på kortet på Baresso.

Det lyder underligt at de ikke gider prøve, eller i hvert fald at de skriver noget på facebook som de ikke vil gøre i virkeligheden.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: De der frapinos fra Baresso, ikke...?

Indlægaf Allmost_Famous » 10. jun 2018, 07:00

Lykke skrev:Men jeg kender da nogen som får lavet specielle drikke som ikke står på kortet på Baresso.

Det lyder underligt at de ikke gider prøve, eller i hvert fald at de skriver noget på facebook som de ikke vil gøre i virkeligheden.

Det kunne man også før. Men det er åbenbart enormt svært at blande pulveret nu :deer:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: De der frapinos fra Baresso, ikke...?

Indlægaf Allmost_Famous » 11. jun 2018, 16:25

Jeg har snakket med Baressos kundeservice.

De vil ikke blande to drikke i samme blender af hygiejnemæssige årsager :lol: Come on, de baristaer skyller jo højst de blendere i ny og næ, så det giver sådan cirka ingen mening.

De skriver, at det med at udfordre baristaen er, at man f.eks kan bestille et shot espresso ekstra :stoned:
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Mad og drikke"