Hjælp! Hvad skal jeg kalde min kage?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hjælp! Hvad skal jeg kalde min kage?

Indlægaf Fru Sunshine » 7. maj 2018, 17:38

Jeg stemmer for Mamaseraptors forslag.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Ava
Indlæg: 115
Tilmeldt: 23. mar 2018, 10:30
Kort karma: 29
Likede indlæg: 290

Re: Hjælp! Hvad skal jeg kalde min kage?

Indlægaf Ava » 8. maj 2018, 04:42

Jeg stemmer for en prøvesmagnig :savl:
3
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hjælp! Hvad skal jeg kalde min kage?

Indlægaf Tilly » 8. maj 2018, 09:10

Tak for alle jeres forslag :D Tror jeg hælder mest til Flora's foreslag :) Selvom jeg også godt kan lide ideen om at den skal hedder noget med "forår".

Jeg skal lige have arbejdet videre med opskriften, og så skal jeg nok dele den når jeg har den klar :)


Flora skrev:Hvis den skal ligge på kogebogen.dk eller lignende, synes jeg, at navnet skal beskrive kagens dele, så den er nem at søge frem, og man får en idé om, hvad det er, uden man behøver at gå ind i selve opskriften.

F.eks. "Rabarberdrøm med brownie og makron".

Den ser i øvrigt vildt lækker ud! :savl:
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hjælp! Hvad skal jeg kalde min kage?

Indlægaf Juki » 8. maj 2018, 09:25

Tilly skrev:Tak for alle jeres forslag :D Tror jeg hælder mest til Flora's foreslag :) Selvom jeg også godt kan lide ideen om at den skal hedder noget med "forår".

Jeg skal lige have arbejdet videre med opskriften, og så skal jeg nok dele den når jeg har den klar :)

Nu kan jeg kun tale for mig selv, men jeg følger ikke madblogs og lign., men jeg kan sagtens blive nysgerrig på en opskrift ud fra et billede af en ret.

Når jeg søger på en opskrift til hvad som helst nærmest, så bliver jeg meget mere interesseret i de opskrifter der beskriver hvad retten består af eller indeholder. Eller hvis det egner sig til en bestemt årstid/højtid pga. ingredienserne fx.

Udvalget af opskrifter er i dag så stort så jeg springer over titler der "dækker over" hvad retten egentlig er. Det samme med titler der slår sig stort op som fx "Verdens BEDSTE kage!". Det skal jeg nok selv vurdere om det er.

Til gengæld synes jeg det kan være ganske relevant at tilføje hvis opskriften er sukkerfri, vegansk, glutenfri, uden æg osv.

Bare lidt input herfra :)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hjælp! Hvad skal jeg kalde min kage?

Indlægaf Tilly » 10. maj 2018, 15:25

Så har jeg fået indtastet min opskrift, og jeg brugte Floras foreslag; Rabarberdrøm med brownie og makron :D

https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ ... -og-makron

Billeder kan jeg desværre ikke selv tilføje, men jeg har indsendt nogle, så nu må jeg håbe dk-kogenbogen.dk får dem tilføjet i den nærmeste fremtid.

Udover opskriften er lang, så synes jeg desværre også den er lidt "tung" at se på. Men man kan overhovedet ikke redigere teksten mht. til indrykning mm, når man skal indsende den, så det er lidt ærgerligt. Jeg tænker da i hvert fald billederne kan blive vigtige, ift. at nogle skulle få lyst til at afprøve opskriften...

Hvis nogle af jer gerne vil have opskriften i et pdf dokument med pænere opstilling, så send mig evt jeres emailadresse :)
4
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Hjælp! Hvad skal jeg kalde min kage?

Indlægaf Flora » 10. maj 2018, 18:48

Tilly skrev:Så har jeg fået indtastet min opskrift, og jeg brugte Floras foreslag; Rabarberdrøm med brownie og makron :D

https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ ... -og-makron

Billeder kan jeg desværre ikke selv tilføje, men jeg har indsendt nogle, så nu må jeg håbe dk-kogenbogen.dk får dem tilføjet i den nærmeste fremtid.

Udover opskriften er lang, så synes jeg desværre også den er lidt "tung" at se på. Men man kan overhovedet ikke redigere teksten mht. til indrykning mm, når man skal indsende den, så det er lidt ærgerligt. Jeg tænker da i hvert fald billederne kan blive vigtige, ift. at nogle skulle få lyst til at afprøve opskriften...

Hvis nogle af jer gerne vil have opskriften i et pdf dokument med pænere opstilling, så send mig evt jeres emailadresse :)


Jeg synes egentlig ikke, den er specielt tung at se på, som den står nu. Det virker da rimelig overskueligt. Når først der kommer billeder på, skal den nok fange nogens interesse :)
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hjælp! Hvad skal jeg kalde min kage?

Indlægaf Juki » 10. maj 2018, 23:28

Tilly skrev:Så har jeg fået indtastet min opskrift, og jeg brugte Floras foreslag; Rabarberdrøm med brownie og makron :D

https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ ... -og-makron

Billeder kan jeg desværre ikke selv tilføje, men jeg har indsendt nogle, så nu må jeg håbe dk-kogenbogen.dk får dem tilføjet i den nærmeste fremtid.

Udover opskriften er lang, så synes jeg desværre også den er lidt "tung" at se på. Men man kan overhovedet ikke redigere teksten mht. til indrykning mm, når man skal indsende den, så det er lidt ærgerligt. Jeg tænker da i hvert fald billederne kan blive vigtige, ift. at nogle skulle få lyst til at afprøve opskriften...

Hvis nogle af jer gerne vil have opskriften i et pdf dokument med pænere opstilling, så send mig evt jeres emailadresse :)

Jeg har ikke læst hele opskriften igennem endnu, men jeg synes den virker meget overskuelig selvom den er lang.

Det er ikke altid en fordel med en kort tekst, hvis det er på bekostning af oplysninger. Men det virker dejlig nemt at den er delt op på den måde, selvom der er mange trin i processen.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Mad og drikke"