Anbefal opskrift hjemmelavet iste/iskaffe

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Anbefal opskrift hjemmelavet iste/iskaffe

Indlægaf Persnikedy » 15. maj 2018, 17:33

Jeg køber te hos Hans & Grete Kaffe & The i Århus.
De har flere gode blandinger hvor man laver teen aften før og stiller i køleskabet natten over - med posen i. De har tjekket at de tesorter der er i blandingen er nogle der kan holde til det, åbenbart er det ikek alle te der kan køle natten over med posen i.

Det smager vidundelrigt, især med en ekstra tsk sukker i pr liter te man laver.

Jeg tror desværre ikke de er online men er du fra Århus af er de et besøg værd.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal opskrift hjemmelavet iste/iskaffe

Indlægaf Tiger » 16. maj 2018, 07:06

Hvor er I gode allesammen, tusind tak :klap:

Jeg har for første gang nogensinde fundet en sirup, som jeg faktisk kan udstå smagen af. Den smager endda dejligt :D Øko ahornsirup fra Urtekram (købt på spot i Netto) er fantastisk til iskaffe. Og så har Imerco tilbud på de her termoting i plast (uden BPA) til 40 kr i denne uge. Der kommer ingen kondens og de holder det koldt længe med isterningerne i. De kan desværre ikke maskinopvaskes, men jeg overlever nok.

Nu skal der drikkes kolde drikke dagligt :savl: :lun:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6818

Re: Anbefal opskrift hjemmelavet iste/iskaffe

Indlægaf Selma156 » 16. maj 2018, 10:28

Et billigt, velsmagende tip er at blande lidt vaniljesukker og rørsukker i kaffeshottet.
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal opskrift hjemmelavet iste/iskaffe

Indlægaf Tiger » 16. maj 2018, 10:56

Nu har jeg prøvet at bruge Lovely Lemon te og kølet det ned med knust is. Det er overraskende godt. Måske en citronskive og noget mynte ville klæde den også eller evt. nogle skiver frugt.

Jeg foretrækker urtete uden lakrids og derfor er den her ret lækker https://www.kalhaveantik.dk/shop/kaffe- ... vaegt.html
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)

Tilbage til "Mad og drikke"