Mad til togtur

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
nomatterwhat
Indlæg: 50
Tilmeldt: 30. dec 2015, 15:12
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Mad til togtur

Indlægaf nomatterwhat » 21. maj 2018, 11:02

Hejsa.

Jeg skal sende madpakker med en 15 årig knægt (med god appetit :D ) til en 12 timer lang togtur. Ca 9.30 til 21.30. Så han skal have frokost og aftensmad og diverse mellemmåltider. Frokost bliver nok rugbrød med pålæg og nogle grøntsager. Men vil gerne give noget andet med til aften. Hvad kan jeg finde på? Det skal kunne holde sig uden køling eller evt med nogle frosne juicebrikker til køleelementer. Han får frugt, kiks, slik osv med til mellemmåltider. Og diverse drikkevarer. Jeg har begrænset tid og også et lille og dårligt udstyret sommerhuskøkken til rådighed. Men alle bud er velkomne :worship:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Mad til togtur

Indlægaf Sangius » 21. maj 2018, 11:09

Hvad med pizzasnegle eller pølsehorn?

Eller et par toast, de kan fint spises kolde også :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Mad til togtur

Indlægaf englishchannel » 21. maj 2018, 11:19

Kogte pastaskruer blandet sammen med nogle grøntsagstern, og så et lille glas pesto ved siden af som han selv kan åbne og blande i?
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Mad til togtur

Indlægaf Skorstenen » 21. maj 2018, 11:29

Sandwich.
Pizzaslice.
Frikadeller, hårdkogte æg og noget grønt.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Mad til togtur

Indlægaf Wizzze » 21. maj 2018, 11:48

frikadeller eller kyllingelår til at gnave, buketter af broccoli og eller blomkål og små gulerødder som tilbehør. En kold kartoffelsalat kan også bruges men det kræver bare en bøtte/bæger der kan lukke tæt. Det andet kan jo bare pakkes i sølvpapir.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Mad til togtur

Indlægaf Anlewi » 21. maj 2018, 11:51

Jeg ville lave nogle pølsehorn og fryse dem ned, så fungerer de som kølelegmer og holder sig kolde til de skal spises.
Masser af snak grønt, frugt
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Mad til togtur

Indlægaf Wizzze » 21. maj 2018, 11:56

Confucius skrev:
Skorstenen skrev:Sandwich.
Pizzaslice.
Frikadeller, hårdkogte æg og noget grønt.


Vé den passager der sidder ved siden af ham, når han åbner de frikadeller og æg, der har været stuvet af vejen i 7-10 timer ude af køleskabet.


Hvis de har ligget sammen med frosne juicebrikker, så bliver der ingen Ve´er :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Mad til togtur

Indlægaf Skorstenen » 21. maj 2018, 12:00

Wizzze skrev:
Confucius skrev:
Skorstenen skrev:Sandwich.
Pizzaslice.
Frikadeller, hårdkogte æg og noget grønt.


Vé den passager der sidder ved siden af ham, når han åbner de frikadeller og æg, der har været stuvet af vejen i 7-10 timer ude af køleskabet.


Hvis de har ligget sammen med frosne juicebrikker, så bliver der ingen Ve´er :D


Nej det tænker jeg også. Jeg tænkte bare protein, for det mætter godt.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Mad til togtur

Indlægaf Skorstenen » 21. maj 2018, 12:35

Confucius skrev:
Wizzze skrev:
Confucius skrev:
Skorstenen skrev:Sandwich.
Pizzaslice.
Frikadeller, hårdkogte æg og noget grønt.


Vé den passager der sidder ved siden af ham, når han åbner de frikadeller og æg, der har været stuvet af vejen i 7-10 timer ude af køleskabet.


Hvis de har ligget sammen med frosne juicebrikker, så bliver der ingen Ve´er :D


Hvor længe tror du selv en juicebrik forbliver frossen i denne maj, som allerede har slået varmerekorden for jeg ved ikke hvor mange år tilbage? Det bliver et rent spisefrikvarters-lugt-helvede, når frikadeller og æg pakkes ud efter 7-10 timer.


Okay. Du får ret, og TS får lov at få sin tråd i fred. Ja?
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Mad til togtur

Indlægaf Purple Haze » 21. maj 2018, 15:09

Skorstenen skrev:
Confucius skrev:
Wizzze skrev:
Confucius skrev:
Skorstenen skrev:Sandwich.
Pizzaslice.
Frikadeller, hårdkogte æg og noget grønt.


Vé den passager der sidder ved siden af ham, når han åbner de frikadeller og æg, der har været stuvet af vejen i 7-10 timer ude af køleskabet.


Hvis de har ligget sammen med frosne juicebrikker, så bliver der ingen Ve´er :D


Hvor længe tror du selv en juicebrik forbliver frossen i denne maj, som allerede har slået varmerekorden for jeg ved ikke hvor mange år tilbage? Det bliver et rent spisefrikvarters-lugt-helvede, når frikadeller og æg pakkes ud efter 7-10 timer.


Okay. Du får ret, og TS får lov at få sin tråd i fred. Ja?


Det er vel fair nok at man opfordre til at hun ikke giver ham mad med der stinker hele kupeen til?
(Der finder i øvrigt en tråd om netop det emne, hvor TS kan finde en masse "what not to bring")

Vil pgså heppe på mini pizzaer/pizza snegle til aften, evt med div gnave grønt til.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Mad til togtur

Indlægaf fisken80 » 22. maj 2018, 10:47

Confucius skrev:
Wizzze skrev:
Confucius skrev:
Skorstenen skrev:Sandwich.
Pizzaslice.
Frikadeller, hårdkogte æg og noget grønt.


Vé den passager der sidder ved siden af ham, når han åbner de frikadeller og æg, der har været stuvet af vejen i 7-10 timer ude af køleskabet.


Hvis de har ligget sammen med frosne juicebrikker, så bliver der ingen Ve´er :D


Hvor længe tror du selv en juicebrik forbliver frossen i denne maj, som allerede har slået varmerekorden for jeg ved ikke hvor mange år tilbage? Det bliver et rent spisefrikvarters-lugt-helvede, når frikadeller og æg pakkes ud efter 7-10 timer.


Man kan købe små fine køletasker i Bilka til ingen penge. De virker fint og to små køleelementer kan holde maden kold en hel dag. Sværere er det såmænd heller ikke.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Mad til togtur

Indlægaf Honningprut » 22. maj 2018, 10:57

Jeg har stort set altid pasta med pesto med, når jeg skal på længere bus- eller togturer. Det er så let og lækkert lige at hive frem :)
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Mad til togtur

Indlægaf RavenClaw » 22. maj 2018, 11:02

Jeg bager altid pizzasnegle, når jeg skal på lange togture. Dejlig nemt og man behøver ikke service til at spise dem :)
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9490
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Mad til togtur

Indlægaf Sophies-mor » 22. maj 2018, 12:57

Confucius skrev:
fisken80 skrev:
Confucius skrev:
Wizzze skrev:
Confucius skrev:
Skorstenen skrev:Sandwich.
Pizzaslice.
Frikadeller, hårdkogte æg og noget grønt.


Vé den passager der sidder ved siden af ham, når han åbner de frikadeller og æg, der har været stuvet af vejen i 7-10 timer ude af køleskabet.


Hvis de har ligget sammen med frosne juicebrikker, så bliver der ingen Ve´er :D


Hvor længe tror du selv en juicebrik forbliver frossen i denne maj, som allerede har slået varmerekorden for jeg ved ikke hvor mange år tilbage? Det bliver et rent spisefrikvarters-lugt-helvede, når frikadeller og æg pakkes ud efter 7-10 timer.


Man kan købe små fine køletasker i Bilka til ingen penge. De virker fint og to små køleelementer kan holde maden kold en hel dag. Sværere er det såmænd heller ikke.


Frikadeller og æg vil ALTID lugte, når man pakker det ud, efter det har ligget i en lufttæt beholder i 7-10 timer. OGSÅ selvom det så er kommet direkte ud af køleskabet. (Det ved enhver, der har smurt madpakker). Der kommer en dunst, der snildt rækker hen til sidemanden og de andre, der sidder tættest på. Jeg forstår slet ikke forsøget på at benægte eller negligere den lugts eksistens?

Derfor var min pointe, at man måske skulle tage hensyn til sine medpassagerer, når man udvælger madvarer til sin lange togtur. De andre passagerer skal måske lige så langt, og så er det ikke rart at skulle sidde et par timer i frikadelle- eller æggedunst.

Så man må kun spise papmad i toget?
Så kan vi også godt forbyde at folk drikker energidrikke, som virkelig hørmer fælt - eller pizzasnegle/ burgeragtig mad, der også har en lugt der kan krølle tæer.

Grundlæggende, hvis man ønsker mad med protein, så kunne man fx bage energibarer, nødder osv er nemme og sunde snacks.
Ellers har jeg sjældent oplevet en stinkende patasalat, men det er ikke alle, der mætter lige godt.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Mad til togtur

Indlægaf musling » 22. maj 2018, 13:48

Jeg laver ofte pitabrød, når jeg skal på tur. Jeg synes ikke de bliver så madpakkeklamme af at ligge i flere timer og alt efter, hvad der bliver proppet i, kan de fleste ting også sagtens klare sig uden køleskab. Fx grøntsager og tun og de fleste dressinger kan også godt klare sig uden køleskab.

Som alternativ til pasta og pesto kan du også give ham grøn kartoffelsalat med i stedet. Små kogte og halverede kartofler vendt i pesto og blandet med gode grøntsager, fx edemamebønner, peberfrugt, majs, tomater og lidt alm grøn salat. Her kan lugte-deller med fordel bruges til - eller nogle krydrede samosa.

I øvrigt en god ide med frosne pølsehorn - de tager en håndfuld timer om at tø op. :)
0

Tilbage til "Mad og drikke"