Handler du ved bageren?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf paint » 23. maj 2018, 22:32

Wizzze skrev:Jeg henter nok morgenbrød hos bageren ca. hver anden weekend, synes man for det meste kan få rundstykker, håndværkere, gifler, horn og den slags til 3-4kr. stk når man køber 5-6 stk. til en 20´er.

Thebirkes er blevet dyre synes jeg, det er noget med 13-15kr. pr. stk. hvis ikke mere :tie: og ofte er der ikke nok snask, så der er bake-off et alternativ.

I hverdagene er det ikke så ofte vi handler hos bageren, mest når vi skal bruge et godt brød til en lakse- eller rejemad, eller hvis jeg køber guf med til kontoret. Sådan en onsdagssnegl gør underværker for moral og arbejdsomhed :lol:
Som alle andre på Østerbro, har vi dog også været forbi Juno og hente snurrer :fløjt:


Det kræver dog en veludviklet tålmodighed

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Juki » 23. maj 2018, 23:14

Det er sjældent.

Jeg kan godt lide Føtex' jordbærtærte, men ellers køber jeg mest ting der kan spises på farten eller relativt hurtigt, hvis jeg køber brød. Rundstykker, af den slags der smager af pap og er fyldt med luft, køber jeg aldrig.

Jeg kan godt købe rugbrød eller franskbrød fra fx Føtex, men det sker ikke så tit så jeg har faktisk ikke sat mig ind i om det er hjemmelavet eller kun varmet :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf JoyNips » 24. maj 2018, 06:49

Ja. Vi køber også bakeoff fra Netto i ny og næ, men jeg handler gerne hos Lagkagehuset, Emmerys, Bager Bosse, Det Rene Brød m.fl.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Stars » 24. maj 2018, 07:43

ajnaM skrev:Ja, jeg handler tit hos bageren! Spiser morgenmad med arbejdet hver fredag, køber ofte kager når vi skal på besøg eller have gæster, og spiser også nogenlunde tit en sandwich fra lagkagehuset eller køber pølsehorn med ungerne.

Vi har mange gode bagere lige i nærheden - desværre er der lidt vej til Rhein van Hauen, som er min yndlings. Deres linser er fab, og det samme er deres sachertorte-agtige lagkage. :love:





... og så var det vist lige nu, efter at have læst andres kommentarer, at jeg skulle overveje mit kageindtag. :genert:


Har du en Irma i nærheden?

Har ikke tjekket udvalget, men de reklamerer da med at føre brød fra Rhein van Hauen.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27053

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf ajnaM » 24. maj 2018, 14:03

Stars skrev:
ajnaM skrev:Ja, jeg handler tit hos bageren! Spiser morgenmad med arbejdet hver fredag, køber ofte kager når vi skal på besøg eller have gæster, og spiser også nogenlunde tit en sandwich fra lagkagehuset eller køber pølsehorn med ungerne.

Vi har mange gode bagere lige i nærheden - desværre er der lidt vej til Rhein van Hauen, som er min yndlings. Deres linser er fab, og det samme er deres sachertorte-agtige lagkage. :love:





... og så var det vist lige nu, efter at have læst andres kommentarer, at jeg skulle overveje mit kageindtag. :genert:


Har du en Irma i nærheden?

Har ikke tjekket udvalget, men de reklamerer da med at føre brød fra Rhein van Hauen.


Det er ikke brødet, jeg er interesseret i. :D

Men jeg har faktisk en Rhein van Hauen i gåafstand. Har bare mange andre bagere, herunder 2 Lagkagehuse, tættere på. Man bliver vel forvænt... :genert:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Tilly » 24. maj 2018, 19:19

Det gør jeg sjældent. Kan rigtig godt lide at bage kager, så det gør jeg oftest selv. Synes de er for dyre ved bageren, og jeg synes egentlig jeg selv er ret godt til at kreerede søde sager :P Men hvis jeg fx skal have besøg til morgenmad/brunch, så kan jeg godt finde på at smutte forbi en bager for at købe rundstyker og basser.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf DenBruneMunk » 24. maj 2018, 20:09

Køber hos lokal bageren, vel nok 1 gang om måneden. De bagere som f.eks ligger inde i butikken, som Meny har i Nakskov, eller Kvickly, der kan man dårligt kalde det bake-off, når der er et bageri bagi. Synes på ingen måde de er billige, de har bare justeret priser, som markedet nu kræver det. Bake-off hos lidl,brugsen og lign. kan dårligt sammenlignes og jo, noget af det er da ok men jeg foretrækker ægte bager brød og kage, når jeg tillader mig selv det

Så jo, jeg handler da hos bageren, også selvom det koster lidt ekstra, når det nu skal købes der.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Sorenspige » 25. maj 2018, 18:19

Der ligger en rigtig bager lige over for mit arbejde. Det er en virkelig god bager med varianter af rundstykker, som jeg aldrig har fået andre steder. De har også en ret flot udvalg af kager, og det hele er hjemmelavet.

Desværre er det også rigtig dyrt, men alligevel ender jeg nok med at handle der 1-2 gange om måneden (det kan så være alt fra en bolle til 6kr til en jordbærtærte til 90kr).
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Sorenspige » 25. maj 2018, 18:22

Selvom supermarkederne har et rigtigt bageri, har de fleste steder også en masse bake off fx pølsehorn, scones, dagmartærter og fastelavnsboller. Der en grund til, at de kan bage så store mængder til billige priser.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Shmartiesh » 25. maj 2018, 18:38

Vi har en bager i byen, der ikke er lagkagehuset, og den bruger vi jævnligt. Så sent som i dag. Man kan få 5 blandede for 25 kr og det er sgu fint. De har gode grovbirkes. Kommer man efter 7.30 er de udsolgt :lol:
Deres jordbærtærte har jeg endnu ikke smagt, da vi oftest køber den i Bilka. Jeg har ligeså langt til en fakta med bakeoff som jeg har til en bager. Prisen for mig er lidt ligegyldig når afstanden er det samme. Føtex og Bilkas bager er også ganske fint.
0

Tilbage til "Mad og drikke"