Handler du ved bageren?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2348

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf zembra1986 » 23. maj 2018, 10:11

Nej....det er i hvert fald efterhånden virkeligt sjældent det sker. De bagere jeg har i nærheden bager ikke brød der er så godt at jeg vil betale 2-3 gange prisen for det i forhold til at købe brød i Føtex og Kvickly.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1221
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 11461

Indlægaf Fru Sunshine » 23. maj 2018, 10:55

Ja, det gør jeg. Vores bagere har bare bedre brød end de kedelige bake-off-ting, Føtex kan præstere.

Jeg foretrækker dog at bruge To good to go, så jeg slipper billigt :D
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 295
Likede indlæg: 2837

Indlægaf Ally » 23. maj 2018, 11:01

Engang imellem smutter jeg forbi bageren efter rundstykker, franskbrød, rugbrød og kage, men det sker lige så tit, at jeg bager selv eller køber i fx. Føtex eller Bilka.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1822

Indlægaf Confucius » 23. maj 2018, 11:03

I Føtex, Bilka, Superbrugsen og Kvickly ansætter man rigtige bagermestre, bagere, konditore, bagerelever og konditorelever, og det slipper man ikke af sted med, hvis det "bare" er bake-off. Så i min verden tæller det som en rigtig bager, selvom det ikke ligner en.

Derudover er jeg ikke kræsen med om det er det ene eller det andet. For mig er det et spørgsmål om geografi. Jeg bruger offentligt transport, og bussen kører en gang i timen på hverdage og en gang hver anden time i weekenden. Så jeg handler de steder, der ligger inden for en rimelig afstand af det samme busstop.
1
People, who see something horrible happen and they run to the internet. And they all write down the exact same thing; my thoughts and prayers… Do you know what that’s worth? Fucking nothing! All you were doing is saying: Don’t forget about me today.
Fynbo
Kort karma: 22
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 245

Indlægaf Fynbo » 23. maj 2018, 11:08

Lathyrus skrev:Vi har ingen bager i den lille by jeg bor i (og heller ikke nogen andre butikker for den sags skyld) og bageren i nærmeste by er elendig, så der handler jeg aldrig. Køber rugbrød i sådan et “bagerskab” i Rema. Kager og lyst brød/boller bager jeg oftest selv.

Brød og kager fra Rema kommer fra en rigtig bager og bliver leveret hver morgen.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 729
Likede indlæg: 10312

Indlægaf dgd2007 » 23. maj 2018, 11:12

Rugbrød som regel i supermarkedet.
Alt andet næsten altid hos bageren. :)
0
Fynbo
Kort karma: 22
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 245

Indlægaf Fynbo » 23. maj 2018, 11:21

Lykke skrev:Meget sjældent.
Her i Odense har vi Guldbageren og andre i den stil. Det bliver bare aldrig godt.

Har du prøvet Fru Lunds bageren?
De bager alt deres brød helt fra bunden.
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 649
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 3995

Indlægaf Vira » 23. maj 2018, 11:22

Nej det gør jeg faktisk aldrig, jeg er noget i tvivl om hvor der er en bager hvor jeg bor. Men jeg køber faktisk altid brød i supermarkederne både bake off, frossent og almindeligt brød
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Lykke
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2998

Indlægaf Lykke » 23. maj 2018, 11:39

Fynbo skrev:
Lykke skrev:Meget sjældent.
Her i Odense har vi Guldbageren og andre i den stil. Det bliver bare aldrig godt.

Har du prøvet Fru Lunds bageren?
De bager alt deres brød helt fra bunden.

Men jeg gider kun hvis det er økologisk.
0
Brugeravatar
Honningprut
Kort karma: 45
Geografisk sted: Indre Udkantsdanmark
Likede indlæg: 481

Indlægaf Honningprut » 23. maj 2018, 12:19

Det sker når jeg er hos min mor, og vi skal hygge med morgenmad. Men udover det sker det meget sjældent, stort set aldrig.
0
I'm little My, and i bite because I like it :blomst: :lun:
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 684
Likede indlæg: 8915

Indlægaf vibbsen » 23. maj 2018, 12:47

Fynbo skrev:
Lathyrus skrev:Vi har ingen bager i den lille by jeg bor i (og heller ikke nogen andre butikker for den sags skyld) og bageren i nærmeste by er elendig, så der handler jeg aldrig. Køber rugbrød i sådan et “bagerskab” i Rema. Kager og lyst brød/boller bager jeg oftest selv.

Brød og kager fra Rema kommer fra en rigtig bager og bliver leveret hver morgen.

Jeps. Bavinchi bagerne laver brød til Rema....Det var - da det blev indført - ikke ligefrem populært hos bagerne som mente at det var under deres værdighed at levere brød til et supermarked.....Den kritik er så vidt jeg har forstået forstummet lidt.

Et af problemerne for de "rigtige" bagere er at de har svært ved at få personale. Supermarkederne som Føtex/Bilka/Kvickly ect. er en skarp konkurrent til dem på det område. De kan nemlig tilbyde betydeligt bedre arbejdsforhold med f.eks. mere weekendfri....

Hvad Lagkagehuset angår så laver de noget virkelig lækkert brød. Men de laver det jo ikke ude i den enkelte butik. Men på et centralt sted.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 495
Likede indlæg: 4915

Indlægaf Sophaya » 23. maj 2018, 13:37

Jeg er glad for Wendorffs i Odense, og slår en sjælden gang forbi for at købe deres Colorado-brød, der efter min mening er det bedste brød i verden. Havde jeg super-forbrænding så levede jeg gerne af det :lol:
Jordbærkage kan jeg spise alle steder fra til alle tider, men af sundhedshensyn bliver det kun på min fødselsdag. Jeg regner med at den skal være fra Wendorffs så vi også kan få brødet :)
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
ajnaM
Kort karma: 229
Likede indlæg: 4707

Indlægaf ajnaM » 23. maj 2018, 13:54

Ja, jeg handler tit hos bageren! Spiser morgenmad med arbejdet hver fredag, køber ofte kager når vi skal på besøg eller have gæster, og spiser også nogenlunde tit en sandwich fra lagkagehuset eller køber pølsehorn med ungerne.

Vi har mange gode bagere lige i nærheden - desværre er der lidt vej til Rhein van Hauen, som er min yndlings. Deres linser er fab, og det samme er deres sachertorte-agtige lagkage. :love:

... og så var det vist lige nu, efter at have læst andres kommentarer, at jeg skulle overveje mit kageindtag. :genert:
2
kartoffelpizza
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1082

Indlægaf kartoffelpizza » 23. maj 2018, 14:48

Vi bager selv både rugbrød og en sjælden gang lyst brød og kage. Indimellem rammer det dog lige med at måtte købe et rugbrød eller kage og så skifter det lidt hvor, men jeg foretrækker langenæs-bageren, men kan godt bruge netto/Føtex/Rema/Aldi.

Jeg gider ikke emmerys og lagkagehuset.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 3995

Indlægaf Spjaerten » 23. maj 2018, 16:12

Åh Grannys, savner brød derfra, men kommer aldrig i en af de 3 butikker, desværre.
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Mad og drikke"