Downsizing - smart, snyd eller økonomisk?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Downsizing - smart, snyd eller økonomisk?

Indlægaf Stitch » 30. maj 2018, 08:40

De fleste slik- og chokoladeproducenter gik igang med den store downsizing, da der blev sagt, at der kom ekstra sukkerafgift. Da denne så blev aflyst i ellevte time, gennemførte man downsizing trods det.
Det er da snyd.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Downsizing - smart, snyd eller økonomisk?

Indlægaf Fru Himmelblå » 30. maj 2018, 08:56

Stitch skrev:De fleste slik- og chokoladeproducenter gik igang med den store downsizing, da der blev sagt, at der kom ekstra sukkerafgift. Da denne så blev aflyst i ellevte time, gennemførte man downsizing trods det.
Det er da snyd.


Hvorfor?
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Downsizing - smart, snyd eller økonomisk?

Indlægaf Stitch » 30. maj 2018, 09:03

Frøken Himmelblå skrev:
Stitch skrev:De fleste slik- og chokoladeproducenter gik igang med den store downsizing, da der blev sagt, at der kom ekstra sukkerafgift. Da denne så blev aflyst i ellevte time, gennemførte man downsizing trods det.
Det er da snyd.


Hvorfor?


Når begrundelsen for downsizing direkte siges at være grundet en afgift, som ikke er kommet på varen, virker det ufint.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Downsizing - smart, snyd eller økonomisk?

Indlægaf Fru Himmelblå » 30. maj 2018, 09:08

Stitch skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Stitch skrev:De fleste slik- og chokoladeproducenter gik igang med den store downsizing, da der blev sagt, at der kom ekstra sukkerafgift. Da denne så blev aflyst i ellevte time, gennemførte man downsizing trods det.
Det er da snyd.


Hvorfor?


Når begrundelsen for downsizing direkte siges at være grundet en afgift, som ikke er kommet på varen, virker det ufint.


Hvis man tror, at virksomheder frivilligt går glip af en gratis ekstra indtjening, er man naïv.
Hvis jeg var virksomhedsejer, havde jeg gjort præcis det samme. Når folk er dumme nok til at betale for varen uanset hvad, er det fuldstændig unaturligt ikke at gennemføre den planlagte downsizing.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Downsizing - smart, snyd eller økonomisk?

Indlægaf Stitch » 30. maj 2018, 12:30

Frøken Himmelblå skrev:Hvis man tror, at virksomheder frivilligt går glip af en gratis ekstra indtjening, er man naïv.
Hvis jeg var virksomhedsejer, havde jeg gjort præcis det samme. Når folk er dumme nok til at betale for varen uanset hvad, er det fuldstændig unaturligt ikke at gennemføre den planlagte downsizing.


Jeg har indtil d.1/5 arbejdet i den branche og ved udmærket godt, hvad der står bag. Og at man ikke bare lige ændrer en proces så kort tid før deadline. At det så faldt ud til en økonomisk fordel for virksomhederne, er jo kun godt for dem. Det ændrer ikke en skid på at jeg synes det er amoralsk og forkert og at snyde forbrugerne.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Downsizing - smart, snyd eller økonomisk?

Indlægaf dgd2007 » 16. jun 2018, 19:13

Jeg frygter at Hakkebøf på dåse lige har lavet den med mig! :shock:
Der var kun 4 bøffer i - der plejer da at være 5(?) :gruble:
0

Tilbage til "Mad og drikke"