Downsizing - smart, snyd eller økonomisk?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 110
Likede indlæg: 1964

Re: Downsizing - smart, snyd eller økonomisk?

Indlægaf Stitch » 30. maj 2018, 08:40

De fleste slik- og chokoladeproducenter gik igang med den store downsizing, da der blev sagt, at der kom ekstra sukkerafgift. Da denne så blev aflyst i ellevte time, gennemførte man downsizing trods det.
Det er da snyd.
0
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1356

Indlægaf Frøken Himmelblå » 30. maj 2018, 08:56

Stitch skrev:De fleste slik- og chokoladeproducenter gik igang med den store downsizing, da der blev sagt, at der kom ekstra sukkerafgift. Da denne så blev aflyst i ellevte time, gennemførte man downsizing trods det.
Det er da snyd.

Hvorfor?
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Stitch

Indlægaf Stitch » 30. maj 2018, 09:03

Frøken Himmelblå skrev:
Stitch skrev:De fleste slik- og chokoladeproducenter gik igang med den store downsizing, da der blev sagt, at der kom ekstra sukkerafgift. Da denne så blev aflyst i ellevte time, gennemførte man downsizing trods det.
Det er da snyd.

Hvorfor?

Når begrundelsen for downsizing direkte siges at være grundet en afgift, som ikke er kommet på varen, virker det ufint.
0
Brugeravatar
Frøken Himmelblå
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1356

Indlægaf Frøken Himmelblå » 30. maj 2018, 09:08

Stitch skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Det er da snyd.

Hvorfor?

Når begrundelsen for downsizing direkte siges at være grundet en afgift, som ikke er kommet på varen, virker det ufint.

Hvis man tror, at virksomheder frivilligt går glip af en gratis ekstra indtjening, er man naïv.
Hvis jeg var virksomhedsejer, havde jeg gjort præcis det samme. Når folk er dumme nok til at betale for varen uanset hvad, er det fuldstændig unaturligt ikke at gennemføre den planlagte downsizing.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 686
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4528

Indlægaf Vira » 30. maj 2018, 09:24

Jeg kan virkelig ikke se problemet og nej naturligvis er det ikke snyd. Men personligt går jeg også altid efter kiloprisen, så jeg opdager det ret hurtigt
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Stitch

Indlægaf Stitch » 30. maj 2018, 12:30

Frøken Himmelblå skrev:Hvis man tror, at virksomheder frivilligt går glip af en gratis ekstra indtjening, er man naïv.
Hvis jeg var virksomhedsejer, havde jeg gjort præcis det samme. Når folk er dumme nok til at betale for varen uanset hvad, er det fuldstændig unaturligt ikke at gennemføre den planlagte downsizing.

Jeg har indtil d.1/5 arbejdet i den branche og ved udmærket godt, hvad der står bag. Og at man ikke bare lige ændrer en proces så kort tid før deadline. At det så faldt ud til en økonomisk fordel for virksomhederne, er jo kun godt for dem. Det ændrer ikke en skid på at jeg synes det er amoralsk og forkert og at snyde forbrugerne.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 789
Likede indlæg: 11213

Indlægaf dgd2007 » 16. jun 2018, 19:13

Jeg frygter at Hakkebøf på dåse lige har lavet den med mig! :shock:
Der var kun 4 bøffer i - der plejer da at være 5(?) :gruble:
0

Tilbage til "Mad og drikke"