Hvor og hvordan starter man, hvis man gerne vil leve mere vegetarisk?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Anigav
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:55
Kort karma: 22
Likede indlæg: 177

Re: Hvor og hvordan starter man, hvis man gerne vil leve mere vegetarisk?

Indlægaf Anigav » 8. jun 2018, 06:46

Vil også anbefale Facebook grupper, der er virkelig god inspiration at hente i de veganske grupper, hvis man kan se igennem kødspiser/vegetar “hadet”, der nogle gange kan koge lidt over. Youtube er også et rigtig godt sted til inspiration.

Jeg laver lækre salater, spiser bønner/kikærter/linser osv. Men jeg laver også ofte selv kød-efterligninger som f.eks lækon, fredsfisk og stegt elsk. Og så køber jeg køderstatninger uden at blinke. Ville nok spise det meget mere, hvis det ikke var så dyrt. Jeg er ikke stoppet med at spise kød pga smag eller udseende, så for mig, er det en fin måde at stadig kunne få noget af det på, uden at bidrage til kødindustrien.
0
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Hvor og hvordan starter man, hvis man gerne vil leve mere vegetarisk?

Indlægaf Straniera » 8. jun 2018, 06:57

Der er også hjemmesiden www.vegetarkontakt.dk - her er bl.a. et forum og en del opskrifter

Ellers linker Dansk Vegetarforening til nogle af de danske bloggere her: https://vegetarisk.dk/opskrifter/
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvor og hvordan starter man, hvis man gerne vil leve mere vegetarisk?

Indlægaf Sof » 8. jun 2018, 06:58

Der var også på et tidspunkt en tråd herinde med forslag til gode retter uden kød, mindes der var en del gode ideer. Ser lige om jeg kan finde den


Her: viewtopic.php?f=34&t=3653&p=207482&hilit=Vegetar#p207482
0

Tilbage til "Mad og drikke"