Marrowfat peas (til mushy peas) i Dk?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Marrowfat peas (til mushy peas) i Dk?

Indlægaf kidkomb » 9. jun 2018, 13:54

Jeg er vil med englændernes mushy peas, som er en slags ærtemos lavet af tørrede ærter.
Marrowfat peas er ærter der har fået lov at blive på marken til de er tørret helt ud (altså dem vi i Dk synes er de kedelige i pakken med friske ærter, som er "for store" og tørre og melede-agtigt og så bare endnu mere store og tørre og melede).
Vores almindelige grønne ærter i Dk duer slet ikke til mushy peas, det bliver alt for sødt.

Er der nogen der er stødt på marrowfat peas nogen steder i Dk? Ikke på dåse tak, men som tørrede. Sådan som englænderne køber dem :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Marrowfat peas (til mushy peas) i Dk?

Indlægaf kidkomb » 9. jun 2018, 14:05

Jeg kan læse mig til at den latinske betegnelse er pisum sativum (ært) medullare (den specifikke variant af ærter) og den hedder åbenbart marv-ært på dansk (uden bindestreg, det var for læsbarheden)
Jeg orker ikke at dyrke dem selv desværre og jeg kan slå en plastikblomst ihjel, så lidt grønne fingre har jeg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Mad og drikke"