Lasagne UBER

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Lasagne UBER

Indlægaf Wizzze » 22. jun 2018, 11:31

Ministeren vil lempe reglerne så private kan sælge ekstra portioner, når de laver meget mad.
https://www.dr.dk/nyheder/penge/lasagne ... l-hinanden

Nogen mener der bliver stort, og at vi kommer til at købe mad hos naboen, genboen eller parret ned om hjørnet.
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-06-2 ... live-stort

Jeg har personligt svært ved at se det blive den store succes.
1: Hvordan er naboens hygiejne?
2: Hvordan med emballage, skal man medbringe egen, og er det så hurtigere på vej hjem, eller skal sælger investere i engangsemballage, bliver prisen så ikke for tæt på butikkers/fastfood stederne? :gruble:
3: Vil alle ikke lave de samme retter? dem som egner sig til genopvarmning, ellers skal retten vel holdes varm, og hvor mange alm. hjem har udstyr til det, og samtidig undgå baciller? :gruble:

Hvad mener I, er der en fremtid i at amatørkokke, sælger overskudsmad?
Senest rettet af Wizzze 22. jun 2018, 11:33, rettet i alt 1 gang.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Lasagne UBER

Indlægaf Tobywan » 22. jun 2018, 11:32

Ellers tak...
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Lasagne UBER

Indlægaf Juki » 22. jun 2018, 11:36

Der var en lignende tråd for noget tid siden med et link til en hjemmeside hvor man kunne købe andres mad(rester) Det var ikke noget der tiltalte mig, og er det stadig ikke, men er der nogen der kan huske navnet på tråden eller hjemmesiden? :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Lasagne UBER

Indlægaf Wizzze » 22. jun 2018, 11:41

Juki skrev:Der var en lignende tråd for noget tid siden med et link til en hjemmeside hvor man kunne købe andres mad(rester) Det var ikke noget der tiltalte mig, og er det stadig ikke, men er der nogen der kan huske navnet på tråden eller hjemmesiden? :gruble:


viewtopic.php?f=34&t=10312&p=582716&hilit=dele#p582716
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Lasagne UBER

Indlægaf LadyFox » 22. jun 2018, 11:45

Altså.. Jeg gør det allerede. Ikke til hverdag, men hvis folk sælger kage på et loppemarked, så køber jeg et stykke og spiser det. Men jeg ville ikke købe mine naboers rester, dog tog jeg gerne imod dem gratis.

Et eller andet sted kan jeg da godt se problemet i forhold til hygiejne, men omvendt spiser jeg gerne mad til sammenskudsgilder, også hvor der kommer fremmede hvor jeg ikke har en chance for at vide hvordan deres køkkenhygiejne er.

Når jeg kun laver mad til mig selv overholder jeg ikke Fødevarestyrelsens hygiejneprincipper, og jeg bliver så godt som aldrig syg pga. Fødevare. Så personligt er jeg ikke så bange for at spise andres mad, med risiko for at de ikke har håndteret den helt korrekt.
6
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Lasagne UBER

Indlægaf Juki » 22. jun 2018, 11:47

Wizzze skrev:
Juki skrev:Der var en lignende tråd for noget tid siden med et link til en hjemmeside hvor man kunne købe andres mad(rester) Det var ikke noget der tiltalte mig, og er det stadig ikke, men er der nogen der kan huske navnet på tråden eller hjemmesiden? :gruble:


viewtopic.php?f=34&t=10312&p=582716&hilit=dele#p582716

Tak skal du have! Jeg havde en erindring om at det var dig der havde oprettet den :D

Jeg har lige prøvet at søge på hjemmesiden(det er den samme som den der nævnes i dit andet link) men jeg kan ikke søge på min egen lokation, eller også er det fordi der stadig kun er udbudte ting i Storkøbenhavn.

Jeg vil stadig foretrække Too Good To Go fx i stedet, da jeg har en forventning om at sælger trods alt har bestået en form for hygiejnekursus.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9838

Re: Lasagne UBER

Indlægaf Tilly » 22. jun 2018, 12:09

Jeg tror jeg springer over. Det ville være for utrygt for mig at købe mad af fremmede hvis hygiejne jeg ikke kender.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Lasagne UBER

Indlægaf DenBruneMunk » 22. jun 2018, 12:44

Wizzze skrev:Jeg har personligt svært ved at se det blive den store succes.
1: Hvordan er naboens hygiejne?
2: Hvordan med emballage, skal man medbringe egen, og er det så hurtigere på vej hjem, eller skal sælger investere i engangsemballage, bliver prisen så ikke for tæt på butikkers/fastfood stederne? :gruble:
3: Vil alle ikke lave de samme retter? dem som egner sig til genopvarmning, ellers skal retten vel holdes varm, og hvor mange alm. hjem har udstyr til det, og samtidig undgå baciller? :gruble:

Hvad mener I, er der en fremtid i at amatørkokke, sælger overskudsmad?

Jeg har svært ved at se problemet, og sådan tankegang kan kun komme fra ens eget hjem, så man har sådanne forestillinger om andres mad?
I 2014 fik to private borgere uafhængigt af hinanden et ubehageligt besøg fra Fødevarekontrollen. De to havde solgt for meget mad til andre brugere via en deleportal for madlavning ved navn "Dinnersurfer"


Din fortolkning af madspild, som leder tanker hen på overskudsmad, har jo intet med teksten reelt at gøre, og er kun din opfattelse af dette.
Der nævnes at vi har et overforbrug men de forklarer også at hensigten er at når vi laver mad, så laver vi mad til flere, forudsat bestillingen er til stede og at vi er flere om at spise.

Så du kan læse teksten og skræmme andre eller følge anvisningen og fortsætte med at invitere folk til at spise hos dig, og håbe din egen hygiejne ikke er problemet, når du byder velkommen til aftensmad. Inviterer du så på en side, hvor det er folk du ikke kender, så har andre nok vovet lidt mere , og allerede forklaret hvordan dine madkundskaber er, så de enten indbydes eller skræmmes væk.

Der er helt sikkert mange, som tager imod dette med åbne arme, alt andet ville være dumt, og frygten for hygiejne er nok mere et personligt problem ellers ville der reelt være rigtig mange syge på hospitalerne, hvis det stod så dårligt til hos vennerne og i andre hjem vi ikke har været og spise.
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Lasagne UBER

Indlægaf Stars » 22. jun 2018, 12:52

Jeg er nok ikke så nervøs for det hygiejnemæssige, men jeg kommer heller ikke til at bruge det:

1) Hvis folk gør det for at tjene penge på det, bliver prisen for høj til, jeg gider købe.
2) Jeg tænker, at der ved hjemmelavet mad (frem for etablerede fastfood-steder) er større risiko for, at maden ikke falder i min smag.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Lasagne UBER

Indlægaf Fru Sunshine » 22. jun 2018, 13:27

Jeg siger også nej tak.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Lasagne UBER

Indlægaf musling » 22. jun 2018, 13:31

Nej tak. Jeg foretrækker min egen mad, så jeg ved, hvilke råvarer der er brugt og hvilken hygiejne, der har været under tilberedningen.
Og at sælge? Nej tak. Jeg kan godt spise min egen mad igen dagen efter - alternativt har jeg en fryser.

Jeg kan ikke rigtigt se en fidus i det. Vil du gerne tjene penge på at lave mad, så åbn en madbod.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Lasagne UBER

Indlægaf PaleSeptember » 22. jun 2018, 13:43

Jeg tager også en raincheck, tak....
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26713

Re: Lasagne UBER

Indlægaf Santa » 22. jun 2018, 13:48

Nej tak.

Jeg køber færdiglavet mad i to udgaver; enten fordi det skal være nemt og hurtigt = takeaway/billig restaurant. Eller fordi det skal være en nydelse, en oplevelse = dyrere restaurant.
Og konceptet passer bare ikke ind i nogen af de to kategorier. Desuden stoler jeg ikke på folks evner til hverken at lave mad eller til at overholde basale hygiejneregler.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13317

Re: Lasagne UBER

Indlægaf Rapfisk » 22. jun 2018, 13:51

Jeg kunne godt tænke mig den mulighed. Evt gennem en app ala Too good to go. Selvfølgelig handler det om tillid, men det gør det for mig uanset hvor jeg får min mad fra i storbyen. Så finmasket er fødevaremyndighedernes net alligevel ikke, og der er sikkert mange dygtige amatørkokke, der godt kunne tjene en skilling på, at jeg kommer sent hjem.
Senest rettet af Rapfisk 22. jun 2018, 16:08, rettet i alt 1 gang.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Lasagne UBER

Indlægaf Skorstenen » 22. jun 2018, 14:05

Jeg kan ikke finde noget om Skat? Kan I? :gruble:
0

Tilbage til "Mad og drikke"