Ketchup tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Ketchup tråden

Indlægaf musling » 6. jul 2018, 20:26

Gråsten! Al anden ketchup må Trump gerne regere over :lol2:
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Ketchup tråden

Indlægaf differentdaydifferentperson » 6. jul 2018, 20:49

Jeg bruger ketchup til æg og nuggets og er ligeglad med om det er Heinz eller Beauvais.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Planten » 6. jul 2018, 21:15

BlueBunny skrev:
Planten skrev:Jeg er mest til Heinz, bare ikke prisen. Så jeg køber den i lignende flaske des Aldi til 5.95 :)


Den fik jeg engang anbefalet. Fair nok at nogen kan lide den. Men at sige den som smager som Heinz forstår jeg ikke? Jeg synes (desværre) den var noget nær uspiselig.

Jeg er klart Heinz fan. Men køber nogen gange noget andet for at veksle. Feks beauvais eller en eller andet øko gourmet ting.

Til grillpølser er pølsemandens ketchup bedst, altså den grove i den røde flaske med gul tut.

Altså, den der har en flaske, der ligner de små Heinz?
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Ketchup tråden

Indlægaf BlueBunny » 6. jul 2018, 21:23

Planten skrev:
BlueBunny skrev:
Planten skrev:Jeg er mest til Heinz, bare ikke prisen. Så jeg køber den i lignende flaske des Aldi til 5.95 :)


Den fik jeg engang anbefalet. Fair nok at nogen kan lide den. Men at sige den som smager som Heinz forstår jeg ikke? Jeg synes (desværre) den var noget nær uspiselig.

Jeg er klart Heinz fan. Men køber nogen gange noget andet for at veksle. Feks beauvais eller en eller andet øko gourmet ting.

Til grillpølser er pølsemandens ketchup bedst, altså den grove i den røde flaske med gul tut.

Altså, den der har en flaske, der ligner de små Heinz?

Ja, jeg synes den var virkelig skidt. Det er godt nok nogle år siden jeg prøvede den. Synes bare slet ikke smagen minder om Heinz
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Planten » 6. jul 2018, 21:28

BlueBunny skrev:
Planten skrev:
BlueBunny skrev:
Planten skrev:Jeg er mest til Heinz, bare ikke prisen. Så jeg køber den i lignende flaske des Aldi til 5.95 :)


Den fik jeg engang anbefalet. Fair nok at nogen kan lide den. Men at sige den som smager som Heinz forstår jeg ikke? Jeg synes (desværre) den var noget nær uspiselig.

Jeg er klart Heinz fan. Men køber nogen gange noget andet for at veksle. Feks beauvais eller en eller andet øko gourmet ting.

Til grillpølser er pølsemandens ketchup bedst, altså den grove i den røde flaske med gul tut.

Altså, den der har en flaske, der ligner de små Heinz?

Ja, jeg synes den var virkelig skidt. Det er godt nok nogle år siden jeg prøvede den. Synes bare slet ikke smagen minder om Heinz

Det kan være, jeg bare slet ikke er så dedikeret fan, som jeg gik og troede :D altså af Heinz.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Ketchup tråden

Indlægaf zembra1986 » 6. jul 2018, 21:40

Tilly skrev:
Wizzze skrev:Hvor mange når egentlig at bruge en hel 1+ kg. ketchup uanset mærke?
Ligesom FKA ender vi altid med at smide ketchup ud, ja faktisk alle dressinger/saucer, det eneste vi næsten altid kommer i bund med er sennep :gruble:

Er det fordi de er over “mindst holdbar til” dato I smider dem ud?

Jeg er meget lidt sart med ketchup, remoulade og mayo, så jeg tror da til tider jeg har spist af nogle der var et halvt år over dato. Mit forbrug af den slags er ikke så stort, og som single bliver det ikke nemmere at nå at få tømt en bøtte.

Anyway, jeg har ikke rigtigt nogen favorit ketchup. Jeg køber den som er på tilbud.


Ork den tror jeg godt jeg kan slå :genert: I min verden bliver ketchup og andet dressing ikke for gammelt :fløjt: Smager den bare nogenlunde fint ryger det ned (og nej, jeg er aldrig blevet dårlig af det)
2
MissB
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 252
Likede indlæg: 2117

Re: Ketchup tråden

Indlægaf MissB » 7. jul 2018, 07:52

pige1987 skrev:Jeg køber altid Netto den billige til små 6 kr... Der var engang en blindtest hvor den og Heinz blev testet og resultatet var de smagte meget ens...


Den er vi også gået over til. Plejede ellers altid at spise Heinz.
0
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Muuh » 7. jul 2018, 07:56

Jeg er til Heinz
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
fisken80
Indlæg: 22016
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51941

Re: Ketchup tråden

Indlægaf fisken80 » 7. jul 2018, 12:32

Wizzze skrev:Hvor mange når egentlig at bruge en hel 1+ kg. ketchup uanset mærke?
Ligesom FKA ender vi altid med at smide ketchup ud, ja faktisk alle dressinger/saucer, det eneste vi næsten altid kommer i bund med er sennep :gruble:


Øh, det er da ikke noget problem. Kan ketchup overhovedet blive for gammelt? Altså sådan rigtigt? Det har jeg sgu aldrig oplevet og min mor har eller ketchup stående i hundrede år.

Jeg har ALDRIG smidt ketchup ud.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22016
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51941

Re: Ketchup tråden

Indlægaf fisken80 » 7. jul 2018, 12:35

FormerlyKnownAs skrev:1kg??? Hvor køber man da også det :8:


Kæft den tråd her er underlig. To chokerende indlæg lige efter hinanden...

Heinz ketchup er da stort set altid i 1 kg eller endda 1,25 kg flasker. Og det samme er beauveaus. Og køber man dem mindre er de jo brugt på to sekunder....

Man bruger jo ketchup til alverdens ting. Spejlæg, brasede kartofler, madbrød, pølser, gryderetter.... og jeg kunne blive ved.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24983
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Wizzze » 7. jul 2018, 13:24

fisken80 skrev:
Wizzze skrev:Hvor mange når egentlig at bruge en hel 1+ kg. ketchup uanset mærke?
Ligesom FKA ender vi altid med at smide ketchup ud, ja faktisk alle dressinger/saucer, det eneste vi næsten altid kommer i bund med er sennep :gruble:


Øh, det er da ikke noget problem. Kan ketchup overhovedet blive for gammelt? Altså sådan rigtigt? Det har jeg sgu aldrig oplevet og min mor har eller ketchup stående i hundrede år.

Jeg har ALDRIG smidt ketchup ud.


Af hvad jeg kan finde på nettet så siger de kloge maks 1-2 uger ud over sidste salgsdato. og det er hvis den bliver opbevaret i køleskab. Opbevarer man udenfor køleskab, så maks. en måneds tid efter åbning og så kigger man ikke på sidste holdbarhedsdato.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 492
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 29
Likede indlæg: 620

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Helga1 » 7. jul 2018, 13:46

fisken80 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:1kg??? Hvor køber man da også det :8:


Kæft den tråd her er underlig. To chokerende indlæg lige efter hinanden...

Heinz ketchup er da stort set altid i 1 kg eller endda 1,25 kg flasker. Og det samme er beauveaus. Og køber man dem mindre er de jo brugt på to sekunder....

Man bruger jo ketchup til alverdens ting. Spejlæg, brasede kartofler, madbrød, pølser, gryderetter.... og jeg kunne blive ved.


Enig i, at alle ovenstående ting kan spises med ketchup :gogo: Og grillmad, i burger, til hotdog, til færdigkøbt ravioli, toast med skinke og ost.... Og jeg kunne også blive ved :)

Jeg er til beauvais og skal snart have købt mere da min ketchup med 1250 g snart er tømt - af mig alene. Mine forældre mente også de kunne mærke en markant nedgang i deres ketchupforbrug, da jeg flyttede hjemmefra :D
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Ketchup tråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. jul 2018, 13:49

Helga1 skrev:
fisken80 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:1kg??? Hvor køber man da også det :8:


Kæft den tråd her er underlig. To chokerende indlæg lige efter hinanden...

Heinz ketchup er da stort set altid i 1 kg eller endda 1,25 kg flasker. Og det samme er beauveaus. Og køber man dem mindre er de jo brugt på to sekunder....

Man bruger jo ketchup til alverdens ting. Spejlæg, brasede kartofler, madbrød, pølser, gryderetter.... og jeg kunne blive ved.


Enig i, at alle ovenstående ting kan spises med ketchup :gogo: Og grillmad, i burger, til hotdog, til færdigkøbt ravioli, toast med skinke og ost.... Og jeg kunne også blive ved :)

Jeg er til beauvais og skal snart have købt mere da min ketchup med 1250 g snart er tømt - af mig alene. Mine forældre mente også de kunne mærke en markant nedgang i deres ketchupforbrug, da jeg flyttede hjemmefra :D


Åh Gud... i er ligesom de børn jeg kalder remouladebørn der skal have remo eller ketchup til alt før de vil spise det :tie: :lol: :P
1
fisken80
Indlæg: 22016
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51941

Re: Ketchup tråden

Indlægaf fisken80 » 7. jul 2018, 13:53

FormerlyKnownAs skrev:
Helga1 skrev:
fisken80 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:1kg??? Hvor køber man da også det :8:


Kæft den tråd her er underlig. To chokerende indlæg lige efter hinanden...

Heinz ketchup er da stort set altid i 1 kg eller endda 1,25 kg flasker. Og det samme er beauveaus. Og køber man dem mindre er de jo brugt på to sekunder....

Man bruger jo ketchup til alverdens ting. Spejlæg, brasede kartofler, madbrød, pølser, gryderetter.... og jeg kunne blive ved.


Enig i, at alle ovenstående ting kan spises med ketchup :gogo: Og grillmad, i burger, til hotdog, til færdigkøbt ravioli, toast med skinke og ost.... Og jeg kunne også blive ved :)

Jeg er til beauvais og skal snart have købt mere da min ketchup med 1250 g snart er tømt - af mig alene. Mine forældre mente også de kunne mærke en markant nedgang i deres ketchupforbrug, da jeg flyttede hjemmefra :D


Åh Gud... i er ligesom de børn jeg kalder remouladebørn der skal have remo eller ketchup til alt før de vil spise det :tie: :lol: :P


Sludder og vrøvl. Jeg spiser på ingen måde ketchup til alt. Jeg spiser ketchup til de ting, hvor det giver mening. Jeg spiser jo f.eks. ikke ketchup til fisk, kylling, hakkebøf, koteletter, medister, frikadeller, kalkunsteg osv. osv. osv.
Men der er masset af ting, hvor ketchup supplerer godt. Der er nævnt flere af dem. Men lad være med at få det til at lyde som om det betyder, at man så spiser ketchup til alt, for intet kunne være mere forkert.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22016
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51941

Re: Ketchup tråden

Indlægaf fisken80 » 7. jul 2018, 13:57

Wizzze skrev:
fisken80 skrev:
Wizzze skrev:Hvor mange når egentlig at bruge en hel 1+ kg. ketchup uanset mærke?
Ligesom FKA ender vi altid med at smide ketchup ud, ja faktisk alle dressinger/saucer, det eneste vi næsten altid kommer i bund med er sennep :gruble:


Øh, det er da ikke noget problem. Kan ketchup overhovedet blive for gammelt? Altså sådan rigtigt? Det har jeg sgu aldrig oplevet og min mor har eller ketchup stående i hundrede år.

Jeg har ALDRIG smidt ketchup ud.


Af hvad jeg kan finde på nettet så siger de kloge maks 1-2 uger ud over sidste salgsdato. og det er hvis den bliver opbevaret i køleskab. Opbevarer man udenfor køleskab, så maks. en måneds tid efter åbning og så kigger man ikke på sidste holdbarhedsdato.


For det første så er sidste holdbarhedsdag som regel et stykke ud i fremtiden. For det andet tænker jeg du mener efter åbning. For det tredje har jeg endnu til gode at opleve ketchup skifte smag, lugt eller konsistens af at være blevet for gammelt. Og det er nu engang en ganske udmærket rettesnor i forhold til mads spiselighed.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Mad og drikke"