Mættende smoothie til morgenmad

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Mættende smoothie til morgenmad

Indlægaf Miss_no_More » 6. jul 2018, 21:23

Nu har jeg ikke lige set tråden igennem, men jeg bruger for det meste frosne grøntsager og så halv kefir (som giver fantastisk smag) og halv mandelmælk. Så topper jeg med lidt kreatin og måske lidt grønt pulver (spirulina eller chlorella). Det mætter et par timer og har fjernet luften i min mave.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Mættende smoothie til morgenmad

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jul 2018, 21:42

Mht. rengøring af blender om morgenen kan jeg anbefale at køre en gang med varmt vand (fyld ca. halvt op) og en dråbe opvask og lige hurtigt skylle efter, medmindre du skal bruge bægeret som beholder. Det er nok til at rengøre min lille smoothieblender og vil i hvert fald kunne skylle det værste væk, så du ikke skal stå og skrubbe indtørret snask væk om eftermiddagen.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Mættende smoothie til morgenmad

Indlægaf ina » 7. jul 2018, 06:29

Miss_no_More skrev:Nu har jeg ikke lige set tråden igennem, men jeg bruger for det meste frosne grøntsager og så halv kefir (som giver fantastisk smag) og halv mandelmælk. Så topper jeg med lidt kreatin og måske lidt grønt pulver (spirulina eller chlorella). Det mætter et par timer og har fjernet luften i min mave.


Hvad gør kreatinen? Og det grønne pulver?

Jeg ved ikke hvad kefir er, men vil undersøge det. Tak :gogo:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Mættende smoothie til morgenmad

Indlægaf ina » 7. jul 2018, 06:29

DetSorteCirkus skrev:Mht. rengøring af blender om morgenen kan jeg anbefale at køre en gang med varmt vand (fyld ca. halvt op) og en dråbe opvask og lige hurtigt skylle efter, medmindre du skal bruge bægeret som beholder. Det er nok til at rengøre min lille smoothieblender og vil i hvert fald kunne skylle det værste væk, så du ikke skal stå og skrubbe indtørret snask væk om eftermiddagen.


Tak for tip. :gogo: hvilken smoothieblender har du?
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Mættende smoothie til morgenmad

Indlægaf Miss_no_More » 7. jul 2018, 11:01

ina skrev:
Miss_no_More skrev:Nu har jeg ikke lige set tråden igennem, men jeg bruger for det meste frosne grøntsager og så halv kefir (som giver fantastisk smag) og halv mandelmælk. Så topper jeg med lidt kreatin og måske lidt grønt pulver (spirulina eller chlorella). Det mætter et par timer og har fjernet luften i min mave.


Hvad gør kreatinen? Og det grønne pulver?

Jeg ved ikke hvad kefir er, men vil undersøge det. Tak :gogo:


Hov, det var kasein jeg mente, ikke kreatin :lol2: Nå, men jeg bilder mig ind, at det holder mig mæt i længere tid,fordi det optages langsomt ift. andet proteinpulver.

Jeg hørte engang kefir omtalt som "mejeriprodukternes sodavand" :lun: Og det er fordi der er en masse (gode) bakterier der i, som nærmest får det til at "boble" lidt.
0

Tilbage til "Mad og drikke"