Ville I betale prisforskellen?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf Artem » 12. jul 2018, 15:56

Synes den prisforskel virker meget stor. Normalt er det vil nærmere dobbelt til firedobbelt pris fra en kage ved Føtex til en bedre kage fra bageren, og den forskel betaler jeg generelt gerne. Da det er min oplevelse at pengene er givet godt ud. Men 10 gange så meget. Ja det er for meget, og 600 kr for en lille jordbærkage hænger slet ikke sammen i min verden. Mindes at sådan en står til omkring 150 kr ved bagerne her i området.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11456
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18450

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf PaleSeptember » 12. jul 2018, 15:59

Nej, jeg ville absolut ikke give 600 kr. for en jordbærkage. Jeg betaler gerne lidt mere for god kvalitet men ikke 6-8 gange så meget! Så god er vores økonomi altså heller ikke.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf godtnavn » 12. jul 2018, 16:00

vibbsen skrev:Ja, det ville jeg. Hvis jeg altså havde pengene til det.

Jeg vil hellere give 600 kroner for en luksus jordbærkage end jeg vil betale 60 kroner for DSG jordbærkagen.

Desværre så har jeg ikke en økonomi som tillader at jeg fyrer 600 kroner af på en kage. Så jeg vælger slet ikke at spise jordbær kage. For jeg er faktisk ikke sååååå vild med kage, så hvis jeg endelig skal have kage. Så skal det fandme også være ordentlig kage....Og jeg har faktisk ikke spor problemer med at sige Nej tak til det jeg kalder "Cheap Knockoffs" af ulødig kvalitet som jeg betragter stort set alt kage fra DSG som.

Men den dag vi vinder de 580 mio i Eurojackpot så kommer det til at ændre sig. Så kommer jeg til at æde mig tyk og fed og dyr kage...

Jeg har iøvrigt en kollega som ganske enkelt er pissegod til at bage....Og det er endnu ikke lykkedes nogen at diske op med en kage - bager eller DSG - som slår den Cheese Cake med pebernøddebund og Gløgg Glace som hun lavede sidste år til jul.....Hold nu kæft hvor smagte den pissefantastisk....Og hvis man skulle købe noget tilsvarende hos en konditor så er jeg ikke i tvivl om at man ville komme af med kassen....


Du har ikke en opskrift, vel? :savl:
0
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 600

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf deliciouscookie » 12. jul 2018, 19:43

Jeg ville vælge mellem løsningen Lagkagehusets til 120.

Men jeg ville ikke købe en kage hjem til for 600, så ville jeg lave den selv. På en restaurant ude, ville jeg måske godt.
0
make cookies not war
Allmost_Famous
Indlæg: 4177
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 745
Likede indlæg: 17174

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf Allmost_Famous » 12. jul 2018, 20:10

Lykke skrev:La glace og andre fancy steder går ofte nul op i økologi. Så betaler man for udseende og navn. Det gider jeg ikke.

Og så er steder som La Glace altså vildt overvurderede.

Sønnike og jeg har både fået deres famøse sportskage og deres jordbærtærte. Sportskagen var røvsyg, og smagte bare af flødeskum og nougatstykker, og jordbærtærten mindede til forveksling og den fra Føtex.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf Wizzze » 12. jul 2018, 20:26

avdotja skrev:Jeg betaler gerne en hel del mere for både økologi, dyrevelfærd, smag og såmænd også ordentlige arbejdsforhold. Men 600(!) kr :shock:

Altså i teorien: hvis alle andre jordbærtærter var lavet med burhønseæg og den til 600 kr brugte frilandsæg og i øvrigt smagte fantastisk, så ville jeg formentligt købe den. Men det er jo ikke tilfældet. Selv hos Meyers, Emmerys og andre bagere som går op i økologi og kvalitet, kan man sgu da få en jordbærtærte til en fornuftig pris.

Hvor sælger de 600 kroners kagen henne? Hos La Glace?


Det ligner Blomsterbergs version, og hun tager netop 600kr. for hendes kager

La Glace plejer at ligge på 7-800kr. for hele kager
0
Do as I say! :whip:
Bergen
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 467
Likede indlæg: 11853

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf Bergen » 12. jul 2018, 20:37

Til hverdag? Nope.
Til fest? Ja. Der er det jo en alm pris.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf Tobywan » 12. jul 2018, 20:40

Lykke skrev:La glace og andre fancy steder går ofte nul op i økologi. Så betaler man for udseende og navn. Det gider jeg ikke.


Nu har økologi lige præcist intet med god smag at gøre. En kage lavet af kvalitetsprodukter som er fra konventionel produktion, kan smagsmæssigt været fuldt på højre eller bedre.
2
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf Lykke » 12. jul 2018, 20:42

Tobywan skrev:
Lykke skrev:La glace og andre fancy steder går ofte nul op i økologi. Så betaler man for udseende og navn. Det gider jeg ikke.


Nu har økologi lige præcist intet med god smag at gøre. En kage lavet af kvalitetsprodukter som er fra konventionel produktion, kan smagsmæssigt været fuldt på højre eller bedre.


Ja ja. Men så forstår jeg bare ikke prisen. Fair nok hvis det er arbejdstimer. Men det gider jeg ikke at betale for.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf Tobywan » 12. jul 2018, 20:44

Lykke skrev:
Tobywan skrev:
Lykke skrev:La glace og andre fancy steder går ofte nul op i økologi. Så betaler man for udseende og navn. Det gider jeg ikke.


Nu har økologi lige præcist intet med god smag at gøre. En kage lavet af kvalitetsprodukter som er fra konventionel produktion, kan smagsmæssigt været fuldt på højre eller bedre.


Ja ja. Men så forstår jeg bare ikke prisen. Fair nok hvis det er arbejdstimer. Men det gider jeg ikke at betale for.


Jeg ville heller ikke betale så meget for så lille en kage. Men den ser da god ud :p
0
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf Lykke » 12. jul 2018, 20:44

Tobywan skrev:
Lykke skrev:
Tobywan skrev:
Lykke skrev:La glace og andre fancy steder går ofte nul op i økologi. Så betaler man for udseende og navn. Det gider jeg ikke.


Nu har økologi lige præcist intet med god smag at gøre. En kage lavet af kvalitetsprodukter som er fra konventionel produktion, kan smagsmæssigt været fuldt på højre eller bedre.


Ja ja. Men så forstår jeg bare ikke prisen. Fair nok hvis det er arbejdstimer. Men det gider jeg ikke at betale for.


Jeg ville heller ikke betale så meget for så lille en kage. Men den ser da god ud :p


Jeg spiste den også gerne. Helt sikkert!
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf godtnavn » 13. jul 2018, 06:37

Allmost_Famous skrev:
Lykke skrev:La glace og andre fancy steder går ofte nul op i økologi. Så betaler man for udseende og navn. Det gider jeg ikke.

Og så er steder som La Glace altså vildt overvurderede.

Sønnike og jeg har både fået deres famøse sportskage og deres jordbærtærte. Sportskagen var røvsyg, og smagte bare af flødeskum og nougatstykker, og jordbærtærten mindede til forveksling og den fra Føtex.


Jeg er uenig. Jeg synes sportskagen er overvurderet (og så har jeg ikke smagt deres jordbærtærte, har faktisk aldrig set det derinde?), jeg forstår virkelig ikke hypen om den kage når de laver så mange andre der er så meget bedre. Men de har nogle af de bedste kager i byen, jeg ville dog vælge ting som Stjernekræs, Danmarkskagen (hvis man vil have noget ala jordbærtærte bare 100 gange bedre) eller Rubinstein derinde.
0
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf godtnavn » 13. jul 2018, 06:38

Wizzze skrev:
avdotja skrev:Jeg betaler gerne en hel del mere for både økologi, dyrevelfærd, smag og såmænd også ordentlige arbejdsforhold. Men 600(!) kr :shock:

Altså i teorien: hvis alle andre jordbærtærter var lavet med burhønseæg og den til 600 kr brugte frilandsæg og i øvrigt smagte fantastisk, så ville jeg formentligt købe den. Men det er jo ikke tilfældet. Selv hos Meyers, Emmerys og andre bagere som går op i økologi og kvalitet, kan man sgu da få en jordbærtærte til en fornuftig pris.

Hvor sælger de 600 kroners kagen henne? Hos La Glace?


Det ligner Blomsterbergs version, og hun tager netop 600kr. for hendes kager

La Glace plejer at ligge på 7-800kr. for hele kager


La Glace ligger på 620-868 alt efter størrelsen, de har fast pris på 62 kr per person, så det afhænger af størrelsen man bestiller kagen i. Siger hende der lige har købt 5 hele kager derinde :genert:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf Wizzze » 13. jul 2018, 06:42

godtnavn skrev:
Wizzze skrev:
avdotja skrev:Jeg betaler gerne en hel del mere for både økologi, dyrevelfærd, smag og såmænd også ordentlige arbejdsforhold. Men 600(!) kr :shock:

Altså i teorien: hvis alle andre jordbærtærter var lavet med burhønseæg og den til 600 kr brugte frilandsæg og i øvrigt smagte fantastisk, så ville jeg formentligt købe den. Men det er jo ikke tilfældet. Selv hos Meyers, Emmerys og andre bagere som går op i økologi og kvalitet, kan man sgu da få en jordbærtærte til en fornuftig pris.

Hvor sælger de 600 kroners kagen henne? Hos La Glace?


Det ligner Blomsterbergs version, og hun tager netop 600kr. for hendes kager

La Glace plejer at ligge på 7-800kr. for hele kager


La Glace ligger på 620-868 alt efter størrelsen, de har fast pris på 62 kr per person, så det afhænger af størrelsen man bestiller kagen i. Siger hende der lige har købt 5 hele kager derinde :genert:


Bare kage glad, eller fejrer vi noget? :D
Når vi plejer at bestille en Sportskage på kontoret, så går vi altid død efter ca. 3/4 :genert: og vi plejer at være mellem 10 og 12
0
Do as I say! :whip:
godtnavn
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12838

Re: Ville I betale prisforskellen?

Indlægaf godtnavn » 13. jul 2018, 06:47

Wizzze skrev:
godtnavn skrev:
Wizzze skrev:
avdotja skrev:Jeg betaler gerne en hel del mere for både økologi, dyrevelfærd, smag og såmænd også ordentlige arbejdsforhold. Men 600(!) kr :shock:

Altså i teorien: hvis alle andre jordbærtærter var lavet med burhønseæg og den til 600 kr brugte frilandsæg og i øvrigt smagte fantastisk, så ville jeg formentligt købe den. Men det er jo ikke tilfældet. Selv hos Meyers, Emmerys og andre bagere som går op i økologi og kvalitet, kan man sgu da få en jordbærtærte til en fornuftig pris.

Hvor sælger de 600 kroners kagen henne? Hos La Glace?


Det ligner Blomsterbergs version, og hun tager netop 600kr. for hendes kager

La Glace plejer at ligge på 7-800kr. for hele kager


La Glace ligger på 620-868 alt efter størrelsen, de har fast pris på 62 kr per person, så det afhænger af størrelsen man bestiller kagen i. Siger hende der lige har købt 5 hele kager derinde :genert:


Bare kage glad, eller fejrer vi noget? :D
Når vi plejer at bestille en Sportskage på kontoret, så går vi altid død efter ca. 3/4 :genert: og vi plejer at være mellem 10 og 12


Er det ikke meget normalt at købe 5 kager? Ej lige var måske så meget sagt, det er vel et par uger siden, det var en del af kagebuffeten til vores bryllup :) Vores familie og venner var heldigvis ikke svag-spisere ligesom dig, lige under 60 personer kværnede kage til 99 :P
1

Tilbage til "Mad og drikke"