Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4844
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Stars » 23. jul 2018, 17:55

Artem skrev:
Som sagt er der normalt mindst 2 ude at spise når anmelderne er ude. På samme måde som Wizzze og hans kollegaer, hvor de var 4 af sted.
For ud fra Wizzze anmeldelse. Kan man jo læse at de havde styr på deres frokostbøf. Som er det de fleste kommer der for til frokost. Mens de ikke havde så godt styr på de andre ting. Det synes jeg vil være brugbart at kunne læse i en anmeldelse.
[/quote]

Deres store frokostbøf. Ikke den lille ...
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf hotlips » 23. jul 2018, 18:34

Jeg har været 3 eller 4 gange på jensens, jeg har ikke haft noget at udsætte på det, og jeg husker det kun som noget godt bortset fra en stor bodybuilder der tog sin bøf og åd den med fingrene, men det er jo ikke deres skyld, det var dengang den første var åbnet inde i byen, nu kan jeg ikke huske hvad det var for en.

Sidst jeg var der havde min venindes lille og meget nye dreng med, jeg tror han var en uge eller to gammel, han skreg den første halve time og der var ingen sure miner, de tilbød endda at gå lidt med ham mens min veninde spiste og de spurgte om hun havde lyst til at komme ud bagved hvor der var noget møderum hvor der var lidt mere ro, og så faldt han da også i søvn.

Jeg har bare fået bøffer og bearnaise og rejecocktail eller skinke og melon, det har været glimrende og jeg har spist væsentligt mere af det end jeg har af hvad der ellers er af øko burgere, sandwich med italiensk brød og så videre, og mange har kostet nogenlunde hvad man giver for en gang aftensmad i byen til den billige side, vi blev bonnet 189 for en burger der var det sidste gang jeg bestilte den slags.

Det er ikke så tit jeg går ud og spiser i byen mere men hvis jeg skal se på hvad diverse anmeldelser efterhånden handler om, så er det noget der nærmer sig battle på hvem der kan finde det mest uappetitlige menukort, det er rent freakshow at læse om, jeg formoder det er noma effekten, så jeg nærmer mig nok efterhånden den der med at de steder der bliver rost af især anmelderne på de store blade skal jeg nok ikke på.

Især hvis jeg eller en anden skal betale ret mange penge for at spise et sted, så vil jeg helst ikke ud i eksperimenter og slet ikke af en kaliber så jeg risikerer ikke at kunne skjule min væmmelse, det tror jeg kun det er en meget lille skare der ikke synes er noget negativt, og jeg tænker det er den samme lille skare der går meget op i hvad anmelderne mener på godt og ondt.
1
fisken80
Indlæg: 22020
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51943

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf fisken80 » 23. jul 2018, 19:35

Artem skrev:
fisken80 skrev:I øvrigt, hvordan skal en madanmelder kunne vide, hvad en restaurant normalt laver mest? Jeg ville f.eks. ikke ane, at Jensens har et speciale i form af deres faste menuer.

OK så det er svært at regne ud at en restaurant der hedder Jensens Bøfhus, er bedst til bøffer og ikke kyllinge hotwings :gruble:

Tilsvarende med anmeldelsen af Bones. Hvor navnet siger ben/knogler, og henviser til spareribs. Som er deres speciale. Da fik anmelderne i stedet alt muligt andet.

Som jeg skrev jeg er helt enig med dig i at en restaurant bør kunne lave de ting der er på deres menu kort. Ellers bør de tage dem af som du skriver.
Der hvor vi er uenige. Er at når jeg læser en anmeldelse, så vil jeg jo netop gerne vide hvor gode Jensens bøfhus er til at lave en bøf, og hvor gode Bones er til at lave spareribs. For det jo det jeg og de fleste andre gæsten vil komme der for at spise, og ikke omvendt med en bøf på Bones og spareribs på Jensens.

Som sagt er der normalt mindst 2 ude at spise når anmelderne er ude. På samme måde som Wizzze og hans kollegaer, hvor de var 4 af sted.
For ud fra Wizzze anmeldelse. Kan man jo læse at de havde styr på deres frokostbøf. Som er det de fleste kommer der for til frokost. Mens de ikke havde så godt styr på de andre ting. Det synes jeg vil være brugbart at kunne læse i en anmeldelse.


De skal vel have styr på mere end lige den ene frokostbøf? Du nævner selv, at de er et bøfhus, men alligevel var det kun én af bøfferne, der var i orden. Det er dælme da ikke udpræget imponerende...
Hvis en restaurant har meget forskelligt på kortet, så forventer jeg sådan set, at en seriøs anmelder tester et udvalg og ikke nøjes med den ene ting, der er deres specialitet. Ellers er der ikke tale om en anmeldelse.
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Artem » 23. jul 2018, 20:38

fisken80 skrev:De skal vel have styr på mere end lige den ene frokostbøf? Du nævner selv, at de er et bøfhus, men alligevel var det kun én af bøfferne, der var i orden. Det er dælme da ikke udpræget imponerende...
Hvis en restaurant har meget forskelligt på kortet, så forventer jeg sådan set, at en seriøs anmelder tester et udvalg og ikke nøjes med den ene ting, der er deres specialitet. Ellers er der ikke tale om en anmeldelse.

Jeg vil som sådan ikke sidde og forsvare Jensens, et sted jeg kun har været en håndfuld gange, hvor den sidste gang er 9 år siden. Men jeg har været fint tilfreds de gange jeg har været der.

Det handler nok også om de forventninger man har og hvor meget forstand på mad man har. For når jeg læser det følgende af Wizzze, ville jeg selv have været tilfreds med alle 4 bøffer.
Jeg bestiller også altid medium, men er faktisk ikke helt klar over når en bøf reelt er det? Så jeg tager midt i mellem, men er også fint tilfreds hvis den reelt er stegt for meget eller for lidt. Har ingen ide om hvor en strip kommer fra på en ko, og om det derfor skulle være et forkert stykke kød.
Ja og den lille frokostbøf lyder lidt som når jeg selv steger bøffer, hvor de også altid får for meget. :lol:
Wizzze skrev:4 bøffer, en 300g strip, en 300g ribeye, en stor frokostbøf og en alm. frokostbøf. Alle stegt medium.
Ribeye var stegt en smule for lidt, den var nærmere medium-rare, men var mør og spiselig, men ikke med meget oksesmag. Strippen var stegt ok, men havde en stor sene, hvor der ikke burde være en sene på en strip, så den var ikke skåret af fileten. Stor frokostbøf var rigtig god og smagfuld, omend lidt ujævnt stegt, de 2 ender perfekt medium, midten lidt mere rare. Lille frokostbøf var tør og sej. :
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
fisken80
Indlæg: 22020
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51943

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf fisken80 » 24. jul 2018, 07:06

Artem skrev:
fisken80 skrev:De skal vel have styr på mere end lige den ene frokostbøf? Du nævner selv, at de er et bøfhus, men alligevel var det kun én af bøfferne, der var i orden. Det er dælme da ikke udpræget imponerende...
Hvis en restaurant har meget forskelligt på kortet, så forventer jeg sådan set, at en seriøs anmelder tester et udvalg og ikke nøjes med den ene ting, der er deres specialitet. Ellers er der ikke tale om en anmeldelse.

Jeg vil som sådan ikke sidde og forsvare Jensens, et sted jeg kun har været en håndfuld gange, hvor den sidste gang er 9 år siden. Men jeg har været fint tilfreds de gange jeg har været der.

Det handler nok også om de forventninger man har og hvor meget forstand på mad man har. For når jeg læser det følgende af Wizzze, ville jeg selv have været tilfreds med alle 4 bøffer.
Jeg bestiller også altid medium, men er faktisk ikke helt klar over når en bøf reelt er det? Så jeg tager midt i mellem, men er også fint tilfreds hvis den reelt er stegt for meget eller for lidt. Har ingen ide om hvor en strip kommer fra på en ko, og om det derfor skulle være et forkert stykke kød.
Ja og den lille frokostbøf lyder lidt som når jeg selv steger bøffer, hvor de også altid får for meget. :lol:
Wizzze skrev:4 bøffer, en 300g strip, en 300g ribeye, en stor frokostbøf og en alm. frokostbøf. Alle stegt medium.
Ribeye var stegt en smule for lidt, den var nærmere medium-rare, men var mør og spiselig, men ikke med meget oksesmag. Strippen var stegt ok, men havde en stor sene, hvor der ikke burde være en sene på en strip, så den var ikke skåret af fileten. Stor frokostbøf var rigtig god og smagfuld, omend lidt ujævnt stegt, de 2 ender perfekt medium, midten lidt mere rare. Lille frokostbøf var tør og sej. :


Men - hvis du ikke ved hvornår det er stegt korrekt, men andre godt ved det så er det ved sådan set fair nok, at kritisere Jensens for, at de faktisk heller ikke har styr på deres spidskompetence? Samtidig påpeger wizze, at selv kvaliteten af kødet ikke var specielt god.
Hvis en anmelder påpeger den slags så synes jeg da egentlig det virker ret så fair...
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Juki » 25. jul 2018, 17:24

Wizzze skrev:4 bøffer, en 300g strip, en 300g ribeye, en stor frokostbøf og en alm. frokostbøf. Alle stegt medium.
Ribeye var stegt en smule for lidt, den var nærmere medium-rare, men var mør og spiselig, men ikke med meget oksesmag. Strippen var stegt ok, men havde en stor sene, hvor der ikke burde være en sene på en strip, så den var ikke skåret af fileten. Stor frokostbøf var rigtig god og smagfuld, omend lidt ujævnt stegt, de 2 ender perfekt medium, midten lidt mere rare. Lille frokostbøf var tør og sej. Ribeye fik Bearnaise og råstegte kartofler til, de råstegte var lagt fra rå :D nærmest helt udtørrede og Bernaisen var fed, men havde igen smag estragon eller syre. Strippen fik whiskysovs og store fritter, begge dele var helt ok, sprøde udenpå og lidt bløde i midten og sovsen smagte af whisky ikke tomat. Frokostbøferne fik begge bagte kartofler med smør. Den store fik Estragonsmør til bøffen, og den lille den samme kedelige Bearnaise som Ribeyen. Begge de bagte kartofler, var rigtig gode, rygende varme og god smag tekstur. 2 fik også salatbar til hovedretten, men var begge skuffede over udvalget af frisk grønt/salat, det var mest ting som kolde ris, peanuts, syltede hvidløg osv. som "salat"baren bestod af.

Prøvede I ikke at sende bøfferne retur? :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf Mædem » 5. aug 2018, 12:45

Jeg kan godt lide at læse madanmeldelser, både de professionelle og dem fra privatpersoner. Jeg bruger det dels til at undgå eller få inspiration til restauranter, og dels som underholdning. Især Trustpilot anmeldelser af Jensen's er underholdende, fordi der er så mange helt forfærdelige anmeldelser.

Jensen's er i mine øjne helt på linje med Mc Donalds, både hvad angår kvalitet og service, forskellen på de to er bare, at Jensen's slår sig op på at være noget andet - nemlig en seriøs restaurant med seriøse priser og rigtig betjening. Så længe de gør det, samtidig med, at de leverer ringe og useriøs betjening og serverer mad, der ikke er blevet tilberedt i deres køkken, så fortjener de alle de dårlige anmeldelser OGSÅ fra Søren Frank og andre professionelle anmeldere.

Jeg kan derfor ikke, selv hvis jeg gør mig umage, se hvordan det er snobbet at anmelde og kritisere Jensen's, og jeg får kuldegysninger af typer som Jim Lyngvild, der mener, at laveste fællesnævner nødvendigvis er lig med folkelighed.
2
fisken80
Indlæg: 22020
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51943

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf fisken80 » 6. aug 2018, 18:15

Nu nævnte Artem, at de skal kunne stege en bøf, men altså, det kan de ikke engang finde ud af alle steder. En af vores venner havde været på Jensens med familien og ingen af deres bøffer var stegt sådan som de havde bedt om.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4304

Re: Madanmeldelser - elitært og snobbet eller brugbar information?

Indlægaf TomKah » 7. aug 2018, 15:06

Mine børn elsker Jensens. Vi har været på Ruby Tuesday og Applebees her i USA og det er helt klart hvor Jensens har hentet deres inspiration.

Amerikanerne spiser ikke sovs til deres bøffer. Så kan de være møre og lækre men uden sovs !!!!!!!
0

Tilbage til "Mad og drikke"