Restaurant-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Restaurant-tråden

Indlægaf ManicNinja » 29. nov 2015, 18:05

Jeg kan ikke se, at vi har sådan én herinde... Så nu opretter jeg den.

Tråden her er beregnet til, at man kan spørge, hvor man skal tage hen at spise/drikke i den og den by, når man får forældrene på besøg, vil med veninderne på vinbar eller med kollegerne ud for at drøne fredagsøl i svælget. Det er også her, man kan dele en god restaurantoplevelse. Eller en dårlig. Og her, man kan spørge, om der er nogen, som har prøvet dette eller hint sted - og selvfølgelig: Om de kan anbefale det og hvorfor/hvorfor ikke.

Jeg lægger selvfølgelig ud:

Jeg er ikke som i mine unge studenterdage (dengang for syv år siden *ahem*) så begejstret for æd dig propmæt for en hund-restauranter. Jeg er endnu mindre begejstret for kæder (fordi jeg synes, de er så upersonlige og fabriksagtige - det gælder spisesteder, bagere osv, osv.) Men så er der de her Flammen, som er skudt op som paddehatte i hele landet. Udbuddet ser umiddelbart helt vildt ud. Så nu kan selv ikke jeg ignorere det længere.

Men er det godt? Eller bare som sådan noget "æd hvad du kan for 200 kr" nu er? Er det Jensens Bøfhus om igen eller? Taler vi Dalle Valle-niveau eller?
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Wizzze » 29. nov 2015, 18:17

ManicNinja skrev:Jeg kan ikke se, at vi har sådan én herinde... Så nu opretter jeg den.

tråden her er beregnet til, at man kan spørge, hvor man skal tage hen at spise/drikke i den og den by, når man får forældrene på besøg, vil med veninderne på vinbar eller med kollegerne ud for at drøne fredagsøl i svælget. Det er også her, man kan dele en god restaurantoplevelse. Eller en dårlig. Og her, man kan spørge, om der er nogen, som har prøvet dette eller hint sted - og selvfølgelig: Om de kan anbefale det og hvorfor/hvorfor ikke.

Jeg lægger selvfølgelig ud:

Jeg er ikke som i mine unge studenterdage (dengang for syv år siden *ahem*) så begejstret for æd dig propmæt for en hund-restauranter. Jeg er endnu mindre begejstret for kæder (fordi jeg synes, de er så upersonlige og fabriksagtige - det gælder spisesteder, bagere osv, osv.) Men så er der de her Flammen, som er skudt op som paddehatte i hele landet. Udbuddet ser umiddelbart helt vildt ud. Så nu kan selv ikke jeg ignorere det længere.

Men er det godt? Eller bare som sådan noget "æd hvad du kan for 200 kr" nu er?


Jeg har prøvet den tæt ved Tivoli, og det er altså ikke meget bedre end Jensens, der er større udvalg, så værdien er bedre end Jensens, men kødet er ikke meget bedre, og dem der skærer ud er "bare" folk fra gaden, de ved ikke hvilke stykker de skal skære tyndt, hvad de skal skære mod fibrene og omvendt, der skal bare humbler kød på tallerkenen.

Men man kan godt sammensætte gode retter, af de mange muligheder, man skal bare smage sig gennem en del :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf ManicNinja » 29. nov 2015, 18:24

Wizzze skrev:
ManicNinja skrev:Jeg kan ikke se, at vi har sådan én herinde... Så nu opretter jeg den.

tråden her er beregnet til, at man kan spørge, hvor man skal tage hen at spise/drikke i den og den by, når man får forældrene på besøg, vil med veninderne på vinbar eller med kollegerne ud for at drøne fredagsøl i svælget. Det er også her, man kan dele en god restaurantoplevelse. Eller en dårlig. Og her, man kan spørge, om der er nogen, som har prøvet dette eller hint sted - og selvfølgelig: Om de kan anbefale det og hvorfor/hvorfor ikke.

Jeg lægger selvfølgelig ud:

Jeg er ikke som i mine unge studenterdage (dengang for syv år siden *ahem*) så begejstret for æd dig propmæt for en hund-restauranter. Jeg er endnu mindre begejstret for kæder (fordi jeg synes, de er så upersonlige og fabriksagtige - det gælder spisesteder, bagere osv, osv.) Men så er der de her Flammen, som er skudt op som paddehatte i hele landet. Udbuddet ser umiddelbart helt vildt ud. Så nu kan selv ikke jeg ignorere det længere.

Men er det godt? Eller bare som sådan noget "æd hvad du kan for 200 kr" nu er?


Jeg har prøvet den tæt ved Tivoli, og det er altså ikke meget bedre end Jensens, der er større udvalg, så værdien er bedre end Jensens, men kødet er ikke meget bedre, og dem der skærer ud er "bare" folk fra gaden, de ved ikke hvilke stykker de skal skære tyndt, hvad de skal skære mod fibrene og omvendt, der skal bare humbler kød på tallerkenen.

Men man kan godt sammensætte gode retter, af de mange muligheder, man skal bare smage sig gennem en del :D


Suk. Lige hvad jeg frygtede. Især det med udskæringen. Men hvad kan man også forvente, når de ansatte ikke er uddannede inden for restauration og madlavning? Jeg tror, jeg holder mig til RizRaz, hvis jeg endelig skal på kæde-buffet-restaurant.
Senest rettet af ManicNinja 29. nov 2015, 19:21, rettet i alt 1 gang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Fru Sunshine » 29. nov 2015, 19:10

Jeg synes nu at Flammen er et OK sted til prisen,.

Det er ikke gourmet, men ganske glimrende. I hvert fald den i Aalborg.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Pandesteg » 29. nov 2015, 19:52

Fru Sunshine skrev:Jeg synes nu at Flammen er et OK sted til prisen,.

Det er ikke gourmet, men ganske glimrende. I hvert fald den i Aalborg.


Enig.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf ManicNinja » 29. nov 2015, 20:15

Hvilke kødtyper har I spist dér? Og var det mørt?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Lykke » 29. nov 2015, 20:38

Jeg synes også det er okay. Men ja, jeg er bare ikke så meget til sådan noget buffet. Kødet er lækkert mørt. Men jeg ved så heller ikke hvad der skal være tyndt eller hvordan det skal skæres. Synes dog at det bliver lidt slammet alligevel. Deres flødekartofler med skind på, lasagne som bare ligger og tykner gør det ikke så appetitligt.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Fru Sunshine » 1. dec 2015, 09:30

ManicNinja skrev:Hvilke kødtyper har I spist dér? Og var det mørt?

Ko, kænguru, vildsvin og laks. Det var fint mørt.

Salatbaren var frisk og der var ikke noget, der havde nået at trække skind. Der var også flere forskellige slags brød.

Men det ER ikke gourmet. Det er det jo sjældent med tag-selv.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Hunkat » 1. dec 2015, 09:39

Jeg synes også Flammen var okay til prisen (den overfor Glyptoteket).

Ikke den store oplevelse men vi kom kun for kødet og det var udemærket.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2658

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Venus222 » 1. dec 2015, 16:47

Er der nogen der kan anbefale et godt spisested i nærheden af Vega?
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Hunkat » 1. dec 2015, 16:52

Nogen der har prøvet Jiro sushi på Blegdamsvej i København? De har all-you-can-eat af den gode slags men jeg er ret kræsen med sushi.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2658

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Venus222 » 1. dec 2015, 17:23

Ja, jeg var der for en månedes tid siden med min kæreste og vi synes det var rætti godt! Stor udvalg og god kvalitet. :)
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Hunkat » 1. dec 2015, 17:27

Venus222 skrev:Ja, jeg var der for en månedes tid siden med min kæreste og vi synes det var rætti godt! Stor udvalg og god kvalitet. :)


Jiro sushi? eller Flammen? :genert:
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2658

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Venus222 » 1. dec 2015, 17:36

Det var Jiro sushi er jeg 99% sikker på.

Edit: Nu har jeg tjekket, og det var den. :)
0
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Mholle » 2. dec 2015, 07:08

Venus222 skrev:Er der nogen der kan anbefale et godt spisested i nærheden af Vega?


Hvilken prisklasse, synes Madsvinet er en rigtig god oplevelse :)
1

Tilbage til "Mad og drikke"