Restaurant-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Pandesteg » 2. dec 2015, 07:34

Venus222 skrev:Er der nogen der kan anbefale et godt spisested i nærheden af Vega?


Les Trois Cochons :love:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Pandesteg » 2. dec 2015, 07:38

Skal i teatret i indre KBH om et par uger - vi vil gerne spise inde i byen inden. Nogle foreslag til et sted der afslappet, ikke er alt for dyrt og som også er rigtig hyggeligt? Gerne lidt Cofoco-agtigt, men ikke et must at det skal være 3-retters menu.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40532

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Akehurst2 » 2. dec 2015, 09:13

Pandesteg skrev:Skal i teatret i indre KBH om et par uger - vi vil gerne spise inde i byen inden. Nogle foreslag til et sted der afslappet, ikke er alt for dyrt og som også er rigtig hyggeligt? Gerne lidt Cofoco-agtigt, men ikke et must at det skal være 3-retters menu.


Jeg ved ikke, om det er for dyrt, men FIAT har en teatermenu til 455,- inkl. 3 glas vin, og det er altid lækkert: http://f-i-a-t.dk/news/teatermenu/
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Pandesteg » 2. dec 2015, 09:22

Akehurst2 skrev:
Pandesteg skrev:Skal i teatret i indre KBH om et par uger - vi vil gerne spise inde i byen inden. Nogle foreslag til et sted der afslappet, ikke er alt for dyrt og som også er rigtig hyggeligt? Gerne lidt Cofoco-agtigt, men ikke et must at det skal være 3-retters menu.


Jeg ved ikke, om det er for dyrt, men FIAT har en teatermenu til 455,- inkl. 3 glas vin, og det er altid lækkert: http://f-i-a-t.dk/news/teatermenu/


Jo det er lidt i overkanten, selvom det lyder lækkert, men tænkte mere omkring de 2-300 kr inkl. drikkevarer (ingen af os skal nok have alkohol) og gerne ret uformelt... Gerne en god cafe eller lign.?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40532

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Akehurst2 » 2. dec 2015, 09:43

Har tit spist på Wokshop inden teater - der kan man sagtens holde det derunder, inkl. drikkevarer. http://wokshop.dk/restauranter/wokshop-indre-by/
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2015, 19:22

Pandesteg skrev:
Akehurst2 skrev:
Pandesteg skrev:Skal i teatret i indre KBH om et par uger - vi vil gerne spise inde i byen inden. Nogle foreslag til et sted der afslappet, ikke er alt for dyrt og som også er rigtig hyggeligt? Gerne lidt Cofoco-agtigt, men ikke et must at det skal være 3-retters menu.


Jeg ved ikke, om det er for dyrt, men FIAT har en teatermenu til 455,- inkl. 3 glas vin, og det er altid lækkert: http://f-i-a-t.dk/news/teatermenu/


Jo det er lidt i overkanten, selvom det lyder lækkert, men tænkte mere omkring de 2-300 kr inkl. drikkevarer (ingen af os skal nok have alkohol) og gerne ret uformelt... Gerne en god cafe eller lign.?



Hvor indre er "indre by"? Zakabona 10 minutters gang fra Hovedbanen byder på god cafémad til helt rimelige priser. Og der er hyggeligt og behageligt at sidde.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2015, 19:24

Fru Sunshine skrev:
ManicNinja skrev:Hvilke kødtyper har I spist dér? Og var det mørt?

Ko, kænguru, vildsvin og laks. Det var fint mørt.

Salatbaren var frisk og der var ikke noget, der havde nået at trække skind. Der var også flere forskellige slags brød.

Men det ER ikke gourmet. Det er det jo sjældent med tag-selv.


Bliver jo nok bare nødt til at prøve :) Og plejer nu at være god til at vurdere den slags rimeligt - altså, du ved. Jeg forventer ikke gourmet, når jeg betaler 200 kroner for at æde løs :D Bare de kan finde ud af at skære kødet på tværs af fibrene, så jeg kan tygge det ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Fru Sunshine » 4. dec 2015, 20:22

ManicNinja skrev:
Fru Sunshine skrev:
ManicNinja skrev:Hvilke kødtyper har I spist dér? Og var det mørt?

Ko, kænguru, vildsvin og laks. Det var fint mørt.

Salatbaren var frisk og der var ikke noget, der havde nået at trække skind. Der var også flere forskellige slags brød.

Men det ER ikke gourmet. Det er det jo sjældent med tag-selv.


Bliver jo nok bare nødt til at prøve :) Og plejer nu at være god til at vurdere den slags rimeligt - altså, du ved. Jeg forventer ikke gourmet, når jeg betaler 200 kroner for at æde løs :D Bare de kan finde ud af at skære kødet på tværs af fibrene, så jeg kan tygge det ...

Det kunne de i Aalborg i hvert fald.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Newsugar » 13. dec 2015, 21:19

Kan i anbefale en lækker restaurant i københavn til en romantisk 1 års bryllupsdag? Er meget sjældent i kbh så kender intet til det forskellige. Budget måske 3-400kr pr person. Gerne et hotel med overnatning også hvis i kan anbefale det ☺
0
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40532

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Akehurst2 » 14. dec 2015, 09:54

Newsugar skrev:Kan i anbefale en lækker restaurant i københavn til en romantisk 1 års bryllupsdag? Er meget sjældent i kbh så kender intet til det forskellige. Budget måske 3-400kr pr person. Gerne et hotel med overnatning også hvis i kan anbefale det ☺


Les trois cochons er hyggeligt og romantisk og tre retter kan fås for 295,- - dog uden vin. http://cofoco.dk/da/restauranter/les-trois-cochons/

Husk at bestille bord til den sene seating, da I ellers bliver smidt ud efter et par timer og det er jo ikke så romantisk at stresse gennem maden.
1
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Whoosh » 15. dec 2015, 05:39

Et godt sted at spise frokost i Flensborg? Eller på de kanter.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24984
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Wizzze » 15. dec 2015, 06:33

Whoosh skrev:Et godt sted at spise frokost i Flensborg? Eller på de kanter.


I Centrum så vil jeg anbefale en af disse 3, ellers skal man udenfor byen til kurhotellerne hvor der også er et par gode spisesteder

http://www.restaurant-im-alten-speicher ... ex.php/de/

http://www.alte-senfmuehle.de/

http://www.gnomenkeller.de/

Til en hurtig snack eller mellemmåltid så er Nordsee butikkerne gode
http://www.nordsee.com/de/
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Krølle » 15. dec 2015, 06:43

Venus222 skrev:Er der nogen der kan anbefale et godt spisested i nærheden af Vega?


Bedre sent end aldrig:

MADSVINET :love:
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Whoosh » 15. dec 2015, 18:51

Jeg har lige fået at vide vi også skal spise i Flensborg om aftenen.
Min synnejyske veninde har nævnt Hellas.
Er det godt?

Evt tips fra Firebird?

Firebird skrev: :dance:
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Restaurant-tråden

Indlægaf Firebird » 15. dec 2015, 19:44

Jeg har været på Hellas et par gange. Hvis man er til græsk sådan hardcore, bliver man skuffet. Alle etniske restauranter har tillempet deres udbud til den tyske smag.

Senfmuelle er for schicky micky til mig. Jeg har været der en gang, og det var bare ikke min stil. Smag og behag.

Gnomenkeller er mit absolutte hit. Efter Flensborg forhold, er det en dyr restaurant, men for danskere er det ganske normalt. Jeg har været nede hos nisserne mange gange, og jeg er aldrig gået skuffet ud. Service er surperb, hardware (toiletter o.lign) er iorden, og maden er lige et tick over det normale i Flensborg.

Nordsee er en fiskeburgerbar i samme dårlige kvalitet som MCSlam, bare med fisk. Jeg har spist der tre gange. Den første, eneste, og den sidste gang. Pfuii Teufel. :puke:

Så hellere gå på Das Kleine restaurant i Nørregade. (Norderstrasse) Biksen ledes af en dansk kvinde ved navn Ulla der har boet i Flensborg i mange år.
Das Kleine restaurant har Gutbürgerliches küchen hvilket man absolut ikke skal kimse af til en frokost.

Kun mit råd.
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.

Tilbage til "Mad og drikke"